Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Začínající indický přepravce pomáhá dodávat ruskou ropu na trh

Rusku se podařilo udržet ropu v pohybu na světových trzích, a to navzdory obavám, že sankce uvalené minulý měsíc povedou k poklesu vývozu.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
2 února, 2023
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Malá kancelář na předměstí Bombaje pomáhá vysvětlit, jak ruská ropa nadále proudí. Na této adrese sídlí indická přepravní společnost, která do roku 2022 neřídila jedinou loď. Po ruské vojenské invazi na Ukrajinu převzala kontrolu nad dvěma desítkami tankerů a nasadila je do práce, aby přepravovaly ruskou ropu po nově vytvořených obchodních trasách do Středomoří, Turecka a Indie, jak ukazují údaje o vlastnictví a sledování plavidel.

Gatik Ship Management patří mezi nejaktivnější z nově vznikajících společností, které získaly stárnoucí ropné tankery, aby nahradily lodě vlastněné Západem, které již neobchodují s Ruskem. Tato paralelní flotila pomáhá Moskvě dostat ropu k odběratelům v Asii, jak uvádějí vedoucí pracovníci v lodní dopravě, makléři a údaje o sledování plavidel, jejich vlastnictví a pojištění.

Osoba, která zvedla telefon v kanceláři společnosti Gatik, potvrdila, že společnost spravuje asi 25 tankerů. Uvedl, že je zaměstnancem společnosti, která je součástí stejné firemní skupiny jako Gatik.

„Lodní trh se vždy dokázal přizpůsobit politickým změnám,“ řekl Lars Barstad, výkonný ředitel společnosti Frontline Ltd., která vlastní tankery.

Ropné embargo Evropské unie a cenový strop pod vedením USA změnily způsob, jakým Rusko dostává svou ropu na trh. Cenový strop zakazuje západním přepravcům a pojišťovnám obchodovat s ruskou ropou, která se prodává za cenu vyšší než 60 dolarů za barel. Mnoho majitelů tankerů se rozhodlo zcela se vyhnout ruskému trhu. Ruská ropa se nyní prodává převážně kupcům v Asii, což vyžaduje mnohem delší plavbu než v Evropě.

Advertisement

Odolnost ruského vývozu ropy naznačuje, že cenový strop funguje tak, jak má, a zabraňuje prudkému nárůstu cen ropy v důsledku evropského embarga a zároveň komplikuje Moskvě možnost vydělat na svém vývozu co nejvíce.

Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: Shutterstock

„Nic nenasvědčuje tomu, že by byl nedostatek plavidel pro přepravu ropy,“ řekl David Wech, hlavní ekonom společnosti Vortexa, i když podle něj by se mohly objevit problémy.

Globální benchmark Brent se obchoduje za přibližně 83 dolarů za barel, což není daleko nad úrovní, kde se nacházel v době, kdy sankce 5. prosince vstoupily v platnost.

Ruský ropný průmysl, životodárná síla jeho ekonomiky, stále čelí tvrdým výzvám. Hlavním z nich je velká sleva, kterou nabízí na svou ropu, aby nalákala kupce. Další kolo sankcí zasáhne tento měsíc životně důležitý vývoz rafinovaných paliv, jako je nafta.

Podle údajů společnosti Kpler, která se zabývá komoditními daty, Rusko v lednu vyvezlo po moři 158 milionů barelů ropy. To by byl jeden z pěti nejlepších měsíců v historii, ale částečně se jedná o oživení po poklesu dodávek poté, co v prosinci vstoupily v platnost sankce.

Dostupnost tankerů nepředstavuje problém, uvedli vedoucí představitelé ruské námořní dopravy.

Těžký náklad také přepravují: Dceřiná společnost ruského státního rejdařského gigantu PAO Sovcomflot se sídlem v Dubaji. Ruskou ropu přepravují i některé velké západní lodní společnosti, včetně jedné z největších řeckých, které obchodují s ropou pod cenovým limitem.

Mluvčí společnosti Sovcomflot na dotazy nereagoval.

Zdroj: Getty Images

Mezi dodavateli cisteren je i společnost Gatik. Od června převzala pod svá křídla 25 lodí, jak vyplývá z databáze Evropské unie. Jejich průměrný věk je 17 let, kdy majitelé tankerů obvykle zvažují odeslání lodí do šrotu.

Podle databáze EU je Gatik správcem lodí, nikoli jejich vlastníkem. Registrovaní majitelé 20 tankerů – z nichž mnohé jsou pojmenovány po řeckých mytologických postavách, jako je Elektra, Odysseus a Hektor – mají stejnou adresu v Bombaji jako společnost Gatik. Společnost, která vlastní tanker Gatik s názvem Buena Vista, který tento měsíc dodal ruskou ropu do Indie, je Social Club Inc.

Firemní struktury, v nichž jsou jednotlivé tankery vlastněny samostatnými krycími společnostmi, jsou v lodním průmyslu běžné.

V polovině ledna naložil 249 metrů dlouhý tanker Atalanta společnosti Gatik ruskou uralskou ropu v Primorsku na Baltském moři. Odtud tanker plující pod vlajkou Svatého Kryštofa a Nevisu plul směrem k Vadinar na západním pobřeží Indie, jak ukazují údaje společností Refinitiv a MarineTraffic.

Podle údajů ze sledování plavidel naložilo ruskou ropu mezi 5. prosincem a 14. lednem šest dalších tankerů Gatik, včetně jednoho, který tuto cestu absolvoval dvakrát.

Lodě společnosti Gatik vypluly z ruských přístavů v Baltském a Černém moři, kde se obchoduje se surovinou pod limitem.

USA navrhly sankce tak, aby západní a japonské pojišťovací kluby – sdružení, která poskytují pojištění proti nehodám, jako je například únik ropy – upisovaly tankery. Gatik si toto krytí, nazývané pojištění ochrany a odškodnění, sjednal u amerického klubu, jak vyplývá z databáze pojišťoven a jednoho z vedoucích pracovníků klubu.

Zdroj: Getty Images

Pojišťovny požadují, aby provozovatelé tankerů, kteří přepravují ruskou ropu, poskytli písemné ujištění, že cena bude nižší než limit, aby dodržovali sankce.

Ostatní lodě převážející moskevskou ropu tak činí mimo mechanismus stanovený limitem. Z údajů pojišťoven vyplývá, že od 5. prosince do 14. ledna bylo více než 75 nakládek ruské ropy naloženo na tankery, které neměly pojištění od západních a japonských klubů, které mají dominantní postavení v pojištění lodní dopravy.

Tankerům provozovaným společností Sun Ship Management, dubajskou dceřinou společností Sovcomflotu, připadlo 46 z více než 160 nakládek ruské ropy v tomto období.

Podle Yen Ling Songové, analytičky společnosti S&P Global Commodities at Sea, tankery kontrolované společnostmi ve Spojených arabských emirátech, Hongkongu, Číně, Indii a Rusku přepravily celkem více než 60 % ruské ropy od doby, kdy vstoupil v platnost cenový strop, zatímco 29 % se přepravilo na lodích kontrolovaných Evropany, většinou z Řecka a Turecka. Naopak evropští a američtí provozovatelé se podíleli na více než 90 % dodávek kazašské ropy z ruských přístavů, což ukazuje, jak se západní přepravci vyhýbají moskevské ropě. Lodě přepravující ruskou ropu byly v průměru o šest let starší.

Někteří běžní provozovatelé tankerů využívají cenového stropu. Mezi nejaktivnější patří řecká společnost TMS Tankers Ltd., kterou založil lodní magnát George Economou a která je součástí skupiny TMS Group. Podle údajů z lodní dopravy tankery spravované společností TMS naložily ruskou ropu od 5. prosince do 14. ledna celkem 14krát.

Mluvčí společnosti TMS na žádost o komentář nereagovala. Tanker společnosti TMS, včetně tankerů Lipari, Stamos a Lovina, v lednu vyzvedl ruskou ropu z Baltského moře a Murmanska, uvedli lidé obeznámení s přepravami.

Podle mluvčí pojišťovací asociace byly tankery TMS pojištěny u norské společnosti Gard P. & I. (Bermuda) Ltd. Společnost Gard P. & I. (Bermuda) Ltd. se na tankery TMS obrátila s žádostí o pojištění. „Nikdo nechce, aby u jeho břehů uvázl nepojištěný tanker,“ řekla.

Malá kancelář na předměstí Bombaje pomáhá vysvětlit, jak ruská ropa nadále proudí. Na této adrese sídlí indická přepravní společnost, která do roku 2022 neřídila jedinou loď. Po ruské vojenské invazi na Ukrajinu převzala kontrolu nad dvěma desítkami tankerů a nasadila je do práce, aby přepravovaly ruskou ropu po nově vytvořených obchodních trasách do Středomoří, Turecka a Indie, jak ukazují údaje o vlastnictví a sledování plavidel.Gatik Ship Management patří mezi nejaktivnější z nově vznikajících společností, které získaly stárnoucí ropné tankery, aby nahradily lodě vlastněné Západem, které již neobchodují s Ruskem. Tato paralelní flotila pomáhá Moskvě dostat ropu k odběratelům v Asii, jak uvádějí vedoucí pracovníci v lodní dopravě, makléři a údaje o sledování plavidel, jejich vlastnictví a pojištění.Osoba, která zvedla telefon v kanceláři společnosti Gatik, potvrdila, že společnost spravuje asi 25 tankerů. Uvedl, že je zaměstnancem společnosti, která je součástí stejné firemní skupiny jako Gatik.„Lodní trh se vždy dokázal přizpůsobit politickým změnám,“ řekl Lars Barstad, výkonný ředitel společnosti Frontline Ltd., která vlastní tankery.Ropné embargo Evropské unie a cenový strop pod vedením USA změnily způsob, jakým Rusko dostává svou ropu na trh. Cenový strop zakazuje západním přepravcům a pojišťovnám obchodovat s ruskou ropou, která se prodává za cenu vyšší než 60 dolarů za barel. Mnoho majitelů tankerů se rozhodlo zcela se vyhnout ruskému trhu. Ruská ropa se nyní prodává převážně kupcům v Asii, což vyžaduje mnohem delší plavbu než v Evropě.Odolnost ruského vývozu ropy naznačuje, že cenový strop funguje tak, jak má, a zabraňuje prudkému nárůstu cen ropy v důsledku evropského embarga a zároveň komplikuje Moskvě možnost vydělat na svém vývozu co nejvíce. Chcete využít této příležitosti?„Nic nenasvědčuje tomu, že by byl nedostatek plavidel pro přepravu ropy,“ řekl David Wech, hlavní ekonom společnosti Vortexa, i když podle něj by se mohly objevit problémy.Globální benchmark Brent se obchoduje za přibližně 83 dolarů za barel, což není daleko nad úrovní, kde se nacházel v době, kdy sankce 5. prosince vstoupily v platnost.Ruský ropný průmysl, životodárná síla jeho ekonomiky, stále čelí tvrdým výzvám. Hlavním z nich je velká sleva, kterou nabízí na svou ropu, aby nalákala kupce. Další kolo sankcí zasáhne tento měsíc životně důležitý vývoz rafinovaných paliv, jako je nafta.Podle údajů společnosti Kpler, která se zabývá komoditními daty, Rusko v lednu vyvezlo po moři 158 milionů barelů ropy. To by byl jeden z pěti nejlepších měsíců v historii, ale částečně se jedná o oživení po poklesu dodávek poté, co v prosinci vstoupily v platnost sankce.Dostupnost tankerů nepředstavuje problém, uvedli vedoucí představitelé ruské námořní dopravy.Těžký náklad také přepravují: Dceřiná společnost ruského státního rejdařského gigantu PAO Sovcomflot se sídlem v Dubaji. Ruskou ropu přepravují i některé velké západní lodní společnosti, včetně jedné z největších řeckých, které obchodují s ropou pod cenovým limitem.Mluvčí společnosti Sovcomflot na dotazy nereagoval.Mezi dodavateli cisteren je i společnost Gatik. Od června převzala pod svá křídla 25 lodí, jak vyplývá z databáze Evropské unie. Jejich průměrný věk je 17 let, kdy majitelé tankerů obvykle zvažují odeslání lodí do šrotu.Podle databáze EU je Gatik správcem lodí, nikoli jejich vlastníkem. Registrovaní majitelé 20 tankerů – z nichž mnohé jsou pojmenovány po řeckých mytologických postavách, jako je Elektra, Odysseus a Hektor – mají stejnou adresu v Bombaji jako společnost Gatik. Společnost, která vlastní tanker Gatik s názvem Buena Vista, který tento měsíc dodal ruskou ropu do Indie, je Social Club Inc.Firemní struktury, v nichž jsou jednotlivé tankery vlastněny samostatnými krycími společnostmi, jsou v lodním průmyslu běžné.V polovině ledna naložil 249 metrů dlouhý tanker Atalanta společnosti Gatik ruskou uralskou ropu v Primorsku na Baltském moři. Odtud tanker plující pod vlajkou Svatého Kryštofa a Nevisu plul směrem k Vadinar na západním pobřeží Indie, jak ukazují údaje společností Refinitiv a MarineTraffic.Podle údajů ze sledování plavidel naložilo ruskou ropu mezi 5. prosincem a 14. lednem šest dalších tankerů Gatik, včetně jednoho, který tuto cestu absolvoval dvakrát.Lodě společnosti Gatik vypluly z ruských přístavů v Baltském a Černém moři, kde se obchoduje se surovinou pod limitem.USA navrhly sankce tak, aby západní a japonské pojišťovací kluby – sdružení, která poskytují pojištění proti nehodám, jako je například únik ropy – upisovaly tankery. Gatik si toto krytí, nazývané pojištění ochrany a odškodnění, sjednal u amerického klubu, jak vyplývá z databáze pojišťoven a jednoho z vedoucích pracovníků klubu.Pojišťovny požadují, aby provozovatelé tankerů, kteří přepravují ruskou ropu, poskytli písemné ujištění, že cena bude nižší než limit, aby dodržovali sankce.Ostatní lodě převážející moskevskou ropu tak činí mimo mechanismus stanovený limitem. Z údajů pojišťoven vyplývá, že od 5. prosince do 14. ledna bylo více než 75 nakládek ruské ropy naloženo na tankery, které neměly pojištění od západních a japonských klubů, které mají dominantní postavení v pojištění lodní dopravy.Tankerům provozovaným společností Sun Ship Management, dubajskou dceřinou společností Sovcomflotu, připadlo 46 z více než 160 nakládek ruské ropy v tomto období.Podle Yen Ling Songové, analytičky společnosti S&P Global Commodities at Sea, tankery kontrolované společnostmi ve Spojených arabských emirátech, Hongkongu, Číně, Indii a Rusku přepravily celkem více než 60 % ruské ropy od doby, kdy vstoupil v platnost cenový strop, zatímco 29 % se přepravilo na lodích kontrolovaných Evropany, většinou z Řecka a Turecka. Naopak evropští a američtí provozovatelé se podíleli na více než 90 % dodávek kazašské ropy z ruských přístavů, což ukazuje, jak se západní přepravci vyhýbají moskevské ropě. Lodě přepravující ruskou ropu byly v průměru o šest let starší.Někteří běžní provozovatelé tankerů využívají cenového stropu. Mezi nejaktivnější patří řecká společnost TMS Tankers Ltd., kterou založil lodní magnát George Economou a která je součástí skupiny TMS Group. Podle údajů z lodní dopravy tankery spravované společností TMS naložily ruskou ropu od 5. prosince do 14. ledna celkem 14krát.Mluvčí společnosti TMS na žádost o komentář nereagovala. Tanker společnosti TMS, včetně tankerů Lipari, Stamos a Lovina, v lednu vyzvedl ruskou ropu z Baltského moře a Murmanska, uvedli lidé obeznámení s přepravami.Podle mluvčí pojišťovací asociace byly tankery TMS pojištěny u norské společnosti Gard P. & I. Ltd. Společnost Gard P. & I. Ltd. se na tankery TMS obrátila s žádostí o pojištění. „Nikdo nechce, aby u jeho břehů uvázl nepojištěný tanker,“ řekla.
Tagy: CL=FGatik Ship ManagementindieKomodityRoparuskoSankce

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      21:55

      Rafinerie BP ve Whitingu obnovuje provoz po přerušení kvůli povodním

      21:47

      Bowmanová z Fedu podporuje zaměstnance centrální banky, kteří vlastní malé podíly v kryptoměnách

      21:32

      Američané se obávají, že AI trvale nahradí pracovníky, vyplývá z průzkumu Reuters/Ipsos

      21:15

      Chilská společnost SQM očekává ve třetím čtvrtletí růst cen lithia

      21:00

      Microsoft omezuje čínským firmám přístup k upozorněním na kybernetickou bezpečnost

      20:55

      Google představuje skromné vylepšení smartphonů Pixel a dalších gadgetů

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      JPMorgan věří v růst Upstart díky příznivému makroekonomickému prostředí

      20 srpna, 2025

      Společnost Upstart Holdings, poskytovatel online úvěrů využívající umělou inteligenci, se dostala do centra pozornosti investorů poté, co JPMorgan zvýšila své...

      Zdroj: Bloomberg

      Citi výrazně zvyšuje hodnocení Nu Holdings a očekává zrychlení růstu zisků

      20 srpna, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Bank of America zvyšuje hodnocení Snowflake před zveřejněním výsledků

      20 srpna, 2025
      Zdroj: Shuangdeng

      IPO Shuangdeng: čínský lídr v oblasti baterií míří na hongkongskou burzu

      20 srpna, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Výsledky Palo Alto přinesly nový optimismus pro kybernetickou bezpečnost

      20 srpna, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      AI

      Arm přetahuje klíčového manažera Amazonu a akceleruje plán na vlastní čipy

      19 srpna, 2025

      Společnost Arm Holdings posouvá svou strategii do nové fáze: najala Ramiho Sinna, dosavadního ředitele pro umělou inteligenci v Amazonu, aby...

      Nejčtenější zprávy.

      Zářijové snížení sazeb zůstává nejisté, Fed volí opatrný postup

      19 srpna, 2025

      S&P 500 končí mírně níže před projevem Powella v Jackson Hole

      18 srpna, 2025

      Trump a Putin jednali na Aljašce, zásadní posun ale nepřišel

      16 srpna, 2025

      Dolar posiluje před klíčovým týdnem pro monetární politiku USA

      18 srpna, 2025

      Oracle míří k bilionové hodnotě díky expanzi v umělé inteligenci

      16 srpna, 2025

      Akcie klesají, investoři se přesouvají z technologického sektoru

      19 srpna, 2025

      Trump využívá proces výběru předsedy Fedu k prosazení nižších sazeb

      20 srpna, 2025

      Smrtelný výbuch v závodě U.S. Steel otřásá důvěrou v budoucnost americké oceli

      17 srpna, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.