Nedávná studie, které se zúčastnilo 3 400 lidí v 10 zemích a kterou provedl Workforce Institute při UKG, zjistila, že pro 69 % lidí mají jejich vedoucí největší vliv na jejich duševní zdraví – na stejné úrovni jako jejich partneři. Ve skutečnosti měli manažeři větší vliv na duševní zdraví pracovníků než jejich lékaři a terapeuti.
Průzkum společnosti GoodHire mezi 3 000 lidmi navíc zjistil, že 82 % pracovníků by kvůli špatnému manažerovi dalo výpověď. A 83 % je přesvědčeno, že by svou práci zvládli i bez svého manažera. Pouze 32 % lidí věří, že jejich nadřízenému skutečně záleží na jejich kariérním postupu, a nejvíce je frustruje, když je jejich nadřízený mikromanagementuje nebo po nich chce, aby pracovali mimo standardní pracovní dobu. Na otázku, co si nejvíce přejí, lidé odpovídají, že chtějí upřímného a autentického manažera.
Jako manažer se vždy můžete rozvíjet a zlepšovat. Pokud však hledáte rady pro vedoucí pracovníky, připravte se na to, že budete zahlceni. Doporučení je všude plno a takzvaní guruové, odborníci a koučové v oblasti leadershipu vám ochotně poskytnou svůj rámec úspěchu, seznam dovedností, které musíte rozvíjet, a všech věcí, které musíte dělat jinak. Ale skvělého vedení nedosáhnete tím, že se budete řídit nějakým vzorcem nebo intenzivním návodem. Skvělé vedení je organické a autentické.
Zde se dozvíte, proč byste měli ignorovat rady guruů v oblasti leadershipu – a co dělat místo toho:

JAK ROZPOZNAT ŠPATNÉ RADY PRO VEDENÍ – A JAK SE JIM VYHNOUT
Může být obtížné rozpoznat špatné rady pro vedení. Jedním z bodů, kde začít, je vyhnout se přísným vzorcům, pravidlům, postupům nebo protokolům, protože dodržování rigidního programu, který nabízí mnoho online „odborníků“ na vedení, má řadu problémů.
Prvním důvodem, proč byste se měli vyhnout rozsáhlým programům, které prodávají falešní koučové pro vedení, je to, že mohou být zdrcující. Některé rady sice mohou být užitečné, ale mohou vyžadovat zbytečně mnoho práce. Často vám tyto postavy zadají úkoly, které musíte splnit, jako je stanovení vize, pravidelná komunikace, přizpůsobení strategie. Tyto rady však mohou být často nepraktické a nesouvisející s výsledky, kterých potřebujete v práci dosáhnout. Zahlcující a příliš horlivé rady od guruů vedení mohou zastavit váš pokrok a ohrozit vaše zaměření a efektivitu.
Dalším problémem přílišného důrazu na taktiky guruů je riziko, že se stanete nepřirozenými v jednání s lidmi. Pokud budete při každé interakci vytahovat svůj mentální kontrolní seznam nebo neustále konzultovat model či rámec, ztratíte přirozený styl a lidé si toho všimnou. To může vytvářet potenciál pro trapné interakce a nesoulad toho, co říkáte a děláte. A tato špatná komunikace může narušit důvěru ve vašem týmu.
V konečném důsledku mohou být rady od přehnaně nadšených koučů v oblasti vedení vyčerpávající a vyčerpávající. Vaší odpovědností jako vedoucího pracovníka je dívat se do budoucnosti a vidět širší souvislosti při stanovování cílů, sdělování směru a vyjasňování očekávání. Přidání milionu věcí na váš talíř však může mít nechtěný důsledek v podobě potlačení vaší motivace.
Naštěstí existuje několik efektivnějších a přirozenějších způsobů, jak se stát lepším vedoucím pracovníkem.

BUĎTE SAMI SEBOU
Jednou z nejlepších věcí, kterou můžete udělat pro posílení důvěry, motivaci lidí a dosažení výsledků, je být sám sebou. Nebudete dokonalí, ale lidé dokonalost nehledají. Ve skutečnosti může aura dokonalosti lidi odrazovat. Místo toho většina z nás chce vědět, že jste přítomni, dáváte pozor a dáváte do toho všechno.
Jedním z hlavních způsobů, jak se lidé učí, je pozorování druhých, naslouchání jim a prožívání, takže vaše chování má vliv. Pracovníci se právem zaměřují na rozhodnutí, která dělají vedoucí pracovníci, a to, že jste sami sebou, může povzbudit ostatní, aby byli v práci také plně sami sebou. V konečném důsledku můžete udělat jen to nejlepší, co umíte: Buďte co nejlepší, ale buďte sami sebou.
Být sám sebou může pomoci posílit důvěru a vaše nedokonalá snaha vás učiní přístupnými a lidskými – což jsou velmi dobré věci pro rozvoj vztahů s kolegy.
BÝT ODPOVĚDNÝ
Dalším způsobem, jak můžete zlepšit své vůdčí schopnosti, je zaměřit se na to, abyste lidem vycházeli vstříc tam, kde jsou. Neexistuje žádný univerzální přístup, který by fungoval pro každého zaměstnance.
Například skvělí lídři poskytují samostatnost, ale pokud je někdo na své pozici méně zkušený, bude potřebovat více vedení. Skvělí lídři poskytují uznání, ale pokud se někdo straní světla reflektorů, budete muset být selektivní v tom, jak ho poskytnete.

Jde o to, že budete chtít vyladit svůj styl a strategie s ohledem na každého jedinečného člověka, a ne postupovat podle statického návodu.
BUĎTE UVĚDOMĚLÍ A AUTENTIČTÍ
Dalším prvkem úspěchu při vedení je učení se, naslouchání a uvědomování si rad, kterými necháváte ovlivňovat své myšlení o vedení. Čtěte články a nalaďte si podcasty, které jsou dobře prozkoumány a jsou v souladu s vašimi hodnotami. Vyhraďte si čas na to, abyste si sami zpracovali nové myšlenky.
Celkově je leadership spíše způsob bytí než způsob konání. Existují důležité úkoly, které jako vedoucí budete muset plnit, například sdělovat své vize, pořádat individuální schůzky, provádět hodnocení výkonu, stanovovat jasná očekávání, pomáhat řešit konflikty a mnoho dalšího. Ale to jsou úkoly, které jsou v sázce. Být pozorný, uvědomělý a autentický je jedním z nejlepších způsobů, jak můžete jako vedoucí pracovník překonat své možnosti.
Když se snažíte dělat vše, co je ve vašich silách, snažíte se být stále lepší, přiznáváte chyby a komunikujete s lidmi lidským způsobem, vytváříte důvěru, motivaci a pozitivní výsledky.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























