Wall Street se však přinejmenším líbilo, co ve středu viděla, když audio streamovací služba Spotify Technology představila další bonbónky ve stylu TikToku na své platformě.
Na své druhé středeční prezentaci „Stream On“ představilo vedení společnosti Spotify (SPOT) řadu nových personalizovaných funkcí pro uživatele a umělce, které jsou poháněny umělou inteligencí: Umělci mohou na svých profilech zveřejňovat krátká videa, která jim budou k dispozici, ale také personalizovaná doporučení a sofistikovanější vyhledávací funkce, personalizovaný DJ s umělou inteligencí, který debutoval minulý měsíc. Spotify také umožňuje většímu počtu nezávislých umělců přístup k režimu Discovery, který může agresivněji propagovat vybrané skladby – i když s nižšími licenčními poplatky.
„Naším cílem není krást čas,“ řekl na prezentaci Gustav Soderstrom, produktový a technologický ředitel společnosti Spotify. „Jde o to, abychom uživatelům pomohli ušetřit čas.“
Analytici společnosti Raymond James ve čtvrteční výzkumné zprávě uvedli, že tato změna okamžitě nezvýší finanční výsledky společnosti, která je stále ve ztrátě. Uvedli však, že nové funkce by mohly celkově posílit její vliv.
„I když pravděpodobně nedojde k okamžitému zvýšení finančních výsledků, myslíme si, že tato oznámení učiní z platformy ještě atraktivnější místo pro tvůrce a potenciálně by mohla společnosti poskytnout více munice při vyjednávání se značkami, pokud jde o přidanou hodnotu,“ uvedli.
Zdroj: Getty Images
Analytici JPMorgan mezitím uvedli, že Spotify „má nyní za sebou vrcholný odpor z investic do podcastů v oblasti platforem/nástrojů pro tvorbu obsahu a tvorby“. Podnikání platformy v oblasti podcastů by podle nich mohlo začít přinášet zisk v letošním nebo příštím roce.
„Domníváme se také, že v nadcházejících měsících dojde pravděpodobně ke zvýšení cen individuálního tarifu v USA, což by podle našeho odhadu mohlo přinést (více než 211 milionů USD) dodatečných ročních příjmů,“ uvedli.
Aby toho Spotify dosáhlo, bude se muset v důsledku propouštění ve společnosti pohybovat na slabším trhu digitální reklamy. Finanční ředitel Paul Vogel na středeční konferenci banky Morgan Stanley uvedl, že trendy v poptávce po reklamě byly v prvním čtvrtletí stále „nestabilní“.
Výkonný ředitel společnosti Spotify Daniel Ek loni přišel s myšlenkou zvýšení cen předplatného v USA. Jakékoli zvýšení by však přišlo v době, kdy rostoucí ceny – například hotelů, benzínu, dopravy a letenek – a nedostatek vybavení ztěžují koncertování všem umělcům kromě těch nejpopulárnějších.
Zatímco analytici spekulují o zvýšení cen, umělci si stěžují na nízké odměny – jako je zlomek centu za stream – poskytované službou Spotify a dalšími streamovacími službami. Během prezentace „Stream On“ společnost Spotify uvedla, že veškeré výplaty hudebnímu průmyslu se blíží 40 miliardám dolarů.
Společnost Spotify vyplácí většinu svých příjmů vydavatelským společnostem a dalším subjektům v odvětví – peníze, které se dostanou k umělcům poté, co si ostatní odečtou svůj podíl. Protože se však Spotify potýká s požadavky umělců a Wall Street, analytici banky JPMorgan varovali, že tyto výplaty autorských poplatků „dlouhodobě zatíží marže“ společnosti Spotify.
Zdroj: Getty Images
A podle toho, koho se zeptáte, by umělá inteligence mohla sloužit buď jako vylepšení, nebo náhrada práce umělců. A vzhledem k popularitě botů, jako je ChatGPT, se manažeři mnohem více zajímají o to, jak tuto technologii využít.
Během konference Morgan Stanley Vogel také řekl, že zpětná vazba na jeho DJ s podporou AI byla zatím „skvělá“. Řekl však, že je příliš brzy na to, aby mohl nabídnout metriky. Přesto se dotkl rostoucí přítomnosti a obav z role AI při tvorbě hudby.
„Další oblastí debaty o AI v oblasti hudby je samozřejmě to, co může generativní AI znamenat pro tvorbu hudby,“ řekl. „A je zřejmé, že se vydavatelství, zejména Universal, hodně zaměřují na to, co se děje algoritmicky na Spotify a dalších místech: Jak si představujete příležitost s hudbou generovanou umělou inteligencí, pokud jde o vytváření obsahu a zvyšování angažovanosti a spokojenosti spotřebitelů s tím, co slyší na Spotify, ale také samozřejmě řešení obav umělců v souvislosti s generativní umělou inteligencí?“
Dodal, že cílem společnosti Spotify je „vytvořit produkt, ve kterém budou moci tvůrci tvořit a uživatelé získají ten nejlepší zážitek pro ně“. Poznamenal však, že stroje – od přehrávačů pian až po elektroniku – v průběhu desetiletí převzaly větší roli při tvorbě hudby.
„Myslím, že se to prostě bude vyvíjet a my se budeme muset vyvíjet spolu s tím,“ řekl.
Akcie společnosti Spotify ve čtvrtek klesly o 1,3 %. Za posledních 12 měsíců tyto akcie klesly o 8,2 %. Pro srovnání, index S&P 500 se za toto období snížil o 7,5 %.
Wall Street se však přinejmenším líbilo, co ve středu viděla, když audio streamovací služba Spotify Technology představila další bonbónky ve stylu TikToku na své platformě.Na své druhé středeční prezentaci „Stream On“ představilo vedení společnosti Spotify řadu nových personalizovaných funkcí pro uživatele a umělce, které jsou poháněny umělou inteligencí: Umělci mohou na svých profilech zveřejňovat krátká videa, která jim budou k dispozici, ale také personalizovaná doporučení a sofistikovanější vyhledávací funkce, personalizovaný DJ s umělou inteligencí, který debutoval minulý měsíc. Spotify také umožňuje většímu počtu nezávislých umělců přístup k režimu Discovery, který může agresivněji propagovat vybrané skladby – i když s nižšími licenčními poplatky.„Naším cílem není krást čas,“ řekl na prezentaci Gustav Soderstrom, produktový a technologický ředitel společnosti Spotify. „Jde o to, abychom uživatelům pomohli ušetřit čas.“Analytici společnosti Raymond James ve čtvrteční výzkumné zprávě uvedli, že tato změna okamžitě nezvýší finanční výsledky společnosti, která je stále ve ztrátě. Uvedli však, že nové funkce by mohly celkově posílit její vliv.„I když pravděpodobně nedojde k okamžitému zvýšení finančních výsledků, myslíme si, že tato oznámení učiní z platformy ještě atraktivnější místo pro tvůrce a potenciálně by mohla společnosti poskytnout více munice při vyjednávání se značkami, pokud jde o přidanou hodnotu,“ uvedli.Analytici JPMorgan mezitím uvedli, že Spotify „má nyní za sebou vrcholný odpor z investic do podcastů v oblasti platforem/nástrojů pro tvorbu obsahu a tvorby“. Podnikání platformy v oblasti podcastů by podle nich mohlo začít přinášet zisk v letošním nebo příštím roce.„Domníváme se také, že v nadcházejících měsících dojde pravděpodobně ke zvýšení cen individuálního tarifu v USA, což by podle našeho odhadu mohlo přinést dodatečných ročních příjmů,“ uvedli.Chcete využít této příležitosti?Aby toho Spotify dosáhlo, bude se muset v důsledku propouštění ve společnosti pohybovat na slabším trhu digitální reklamy. Finanční ředitel Paul Vogel na středeční konferenci banky Morgan Stanley uvedl, že trendy v poptávce po reklamě byly v prvním čtvrtletí stále „nestabilní“.Výkonný ředitel společnosti Spotify Daniel Ek loni přišel s myšlenkou zvýšení cen předplatného v USA. Jakékoli zvýšení by však přišlo v době, kdy rostoucí ceny – například hotelů, benzínu, dopravy a letenek – a nedostatek vybavení ztěžují koncertování všem umělcům kromě těch nejpopulárnějších.Zatímco analytici spekulují o zvýšení cen, umělci si stěžují na nízké odměny – jako je zlomek centu za stream – poskytované službou Spotify a dalšími streamovacími službami. Během prezentace „Stream On“ společnost Spotify uvedla, že veškeré výplaty hudebnímu průmyslu se blíží 40 miliardám dolarů.Společnost Spotify vyplácí většinu svých příjmů vydavatelským společnostem a dalším subjektům v odvětví – peníze, které se dostanou k umělcům poté, co si ostatní odečtou svůj podíl. Protože se však Spotify potýká s požadavky umělců a Wall Street, analytici banky JPMorgan varovali, že tyto výplaty autorských poplatků „dlouhodobě zatíží marže“ společnosti Spotify.A podle toho, koho se zeptáte, by umělá inteligence mohla sloužit buď jako vylepšení, nebo náhrada práce umělců. A vzhledem k popularitě botů, jako je ChatGPT, se manažeři mnohem více zajímají o to, jak tuto technologii využít.Během konference Morgan Stanley Vogel také řekl, že zpětná vazba na jeho DJ s podporou AI byla zatím „skvělá“. Řekl však, že je příliš brzy na to, aby mohl nabídnout metriky. Přesto se dotkl rostoucí přítomnosti a obav z role AI při tvorbě hudby.„Další oblastí debaty o AI v oblasti hudby je samozřejmě to, co může generativní AI znamenat pro tvorbu hudby,“ řekl. „A je zřejmé, že se vydavatelství, zejména Universal, hodně zaměřují na to, co se děje algoritmicky na Spotify a dalších místech: Jak si představujete příležitost s hudbou generovanou umělou inteligencí, pokud jde o vytváření obsahu a zvyšování angažovanosti a spokojenosti spotřebitelů s tím, co slyší na Spotify, ale také samozřejmě řešení obav umělců v souvislosti s generativní umělou inteligencí?“Dodal, že cílem společnosti Spotify je „vytvořit produkt, ve kterém budou moci tvůrci tvořit a uživatelé získají ten nejlepší zážitek pro ně“. Poznamenal však, že stroje – od přehrávačů pian až po elektroniku – v průběhu desetiletí převzaly větší roli při tvorbě hudby.„Myslím, že se to prostě bude vyvíjet a my se budeme muset vyvíjet spolu s tím,“ řekl.Akcie společnosti Spotify ve čtvrtek klesly o 1,3 %. Za posledních 12 měsíců tyto akcie klesly o 8,2 %. Pro srovnání, index S&P 500 se za toto období snížil o 7,5 %.