Služební cestu není vždy jednoduché zařídit ani po éře koronaviru
Rezervovat si služební cestu dnes není tak jednoduché, jako kliknout na tlačítko "Koupit" u své oblíbené letecké společnosti a zamířit do letištního salónku.
Ceny letenek se pohybují ve stratosféře a obavy o ekonomiku jsou vysoké, a proto cestovatelé, kteří si uvědomují své náklady, podvádějí své oblíbené letecké společnosti, ať už je jejich věrnostní status jakýkoli. Jiní létají na alternativní letiště a pronajímají si auto, rezervují si nežádoucí lety nebo se do cílové destinace dopravují autem. Společnosti povzbuzují cestující, aby do jedné cesty nacpali více schůzek, a získali tak více peněz, nebo přidávají více parametrů do svých cestovních politik.
Letecké společnosti uvádějí, že vyšší ceny způsobuje prudce rostoucí poptávka po cestování. Podle údajů společnosti Airlines Reporting Corp., která zpracovává prodej letenek cestovních kanceláří, činila průměrná cena zpáteční letenky v USA v únoru 571 USD, což je o 23 % více než před rokem a o 8 % více než v lednu.
Jerry Abiog se začátkem března vydal na konferenci z Atlanty do Bostonu spletitou cestou, aby ušetřil peníze.
Šestihodinová cesta manažera z Atlanty letadlem společnosti Southwest Airlines zahrnovala zastávku v Greenville v USA a přestup v Baltimoru. Společnost Delta Air Lines ho tam mohla dopravit bez mezipřistání za méně než polovinu času, ale letenky, které si koupil, byly nejméně o 200 dolarů dražší. Pan Abiog říká, že by dokázal ospravedlnit letenky bez mezipřistání, kdyby byl cenový rozdíl malý, ale pro jeho startup s umělou inteligencí, který sám financuje, to bylo příliš.
Brandon Strauss, spoluzakladatel společnosti KesselRun Corporate Travel Solutions se sídlem v Atlantě, říká, že podniky jsou po dlouhé pandemické pauze odhodlány cestovat za prací, ale pečlivě zkoumají hodnotu každé cesty, částečně kvůli vyšším cenám letenek.
„Návratnost investic je dnes více zaměřená, než si pamatuji za celých 20 let, co to dělám,“ říká pan Strauss.
Říká, že stále více klientů jeho společnosti pro správu cest přidává ke schvalovacímu procesu služebních cest další krok. Cesty, které mohly být v minulosti schváleny automaticky, nyní vyžadují ruční schválení manažerem před vystavením letenky.
George Kalka, viceprezident pro služební cesty společnosti Fox World Travel se sídlem v Oshkoshi ve státě Wis, říká, že jeden z klientů nedávno požádal agenturu, aby do výsledků vyhledávání při výběru cest pro zaměstnance přidala letiště v okruhu 60 mil. Jiní snižují maximální částku, kterou mohou cestující utratit nad nejnižší srovnatelnou cenou letenky na dané trase.
Další změna: omezení jednodenních služebních cest. Pan Kalka poukazuje na „výrazný pokles“ těchto rezervací v jeho agentuře ve prospěch delších cest s větším počtem bodů programu. ( Výkonný ředitel JetBlue Airways Robin Hayes to minulý týden uvedl jako důvod, proč letecká společnost plánuje omezit hodinové lety mezi Bostonem a New Yorkem).
„Říkají si, že pokud si máme koupit letenku, která je tak vysoká, nebude to jednodenní let tam a zpět, ani let přes noc,“ říká pan Kalka. „Říkají, ať si vezmeme druhou noc, že uvidíme více zákazníků.“
Agentury uvádějí, že nejčastěji mění cestovní návyky malé a střední firmy a cestující na vlastní náklady.
Zdroj: Getty Images
Velké podniky mají často smlouvy s leteckými společnostmi, které jim umožňují ušetřit 2 až 5 % na vnitrostátních letenkách a až 9 až 11 % na mezinárodních letenkách, říká Tracie Carillo, senior viceprezidentka pro rozvoj podnikání a marketing ve společnosti Travel Incorporated, která se zabývá řízením firemních cest ve městě Duluth ve státě Ga. Společnosti uzavírají tyto dohody výměnou za určitý objem obchodů.
„Musí dokázat, že si tyto slevy stále zaslouží,“ říká paní Carillo.
Navíc ti nejčastěji cestující, prodejci a konzultanti, kteří jsou na cestách týden co týden, nechtějí trpět nepříjemnostmi spojů, odlehlých letišť, nejmenovaných leteckých společností nebo sedět v ekonomické kabině bez místa na nohy navíc.
Přílišné zpřísnění cestovní politiky hrozí, že společnosti ztratí na stále silném trhu práce své nejproduktivnější zaměstnance a přejdou ke konkurenci, říká paní Carillo a další vedoucí pracovníci v oblasti služebních cest.
Další obruče
Georganne Benderová není vázána žádnými smlouvami s firmami a cestuje pro maloobchodní poradenskou firmu, kterou spoluvlastní. Rozhodujícím faktorem je cena, a proto se svým partnerem letěla z Chicaga do St. Louis a jela pronajatým autem dvě a půl hodiny do Lebanonu ve státě Mo. na nedávnou návštěvu klienta.
Podle paní Benderové zaplatili 442 dolarů za zpáteční letenku pro dvě osoby se společností Southwest Airlines, zatímco za let bez mezipřistání s jinou leteckou společností do Springfieldu ve státě Mo. zaplatili přibližně 700 dolarů na osobu.
Neznamená to, že by tento úsporný krok doporučovala.
„Je to vyčerpávající,“ říká.
Zdroj: Unsplash
Matthew Beyranevand, učitel matematiky, autor a řečník z Massachusetts, má status u společnosti Delta a doufá, že letos postoupí na další úroveň. Zjistil však, že jeho pohled zabloudil k jiným leteckým společnostem, aby ušetřil peníze.
Začátkem tohoto roku letěl s American Airlines z Bostonu do Charlotte ve státě New York, aby navštívil školní obvod, protože let bez mezipřistání s American Airlines byl levnější než let s přestupem se společností Delta.
Chyběl mu přístup do salónků, který je součástí jeho prémiové kreditní karty Delta, když s touto leteckou společností létá. Přesto si nedávno na dovolenou do Fort Lauderdale na Floridě v lednu 2024 rezervoval místo Delty letenku JetBlue, protože cena zpáteční letenky byla o 300 dolarů nižší.
„V určitém okamžiku musíte být jako: Víte co? Stojí to opravdu za to, když se nakonec snažím jen cestovat z jednoho místa na druhé?“ říká.
Delta odmítla komentovat rozhodnutí jednotlivých cestujících, ale její mluvčí Morgan Durrant poznamenal, že výkonný ředitel Ed Bastian minulý týden investorům sdělil, že letecká společnost měla v posledních 30 dnech 10 nejprodávanějších dnů ve své historii.
Ceny letenek se pohybují ve stratosféře a obavy o ekonomiku jsou vysoké, a proto cestovatelé, kteří si uvědomují své náklady, podvádějí své oblíbené letecké společnosti, ať už je jejich věrnostní status jakýkoli. Jiní létají na alternativní letiště a pronajímají si auto, rezervují si nežádoucí lety nebo se do cílové destinace dopravují autem. Společnosti povzbuzují cestující, aby do jedné cesty nacpali více schůzek, a získali tak více peněz, nebo přidávají více parametrů do svých cestovních politik.Letecké společnosti uvádějí, že vyšší ceny způsobuje prudce rostoucí poptávka po cestování. Podle údajů společnosti Airlines Reporting Corp., která zpracovává prodej letenek cestovních kanceláří, činila průměrná cena zpáteční letenky v USA v únoru 571 USD, což je o 23 % více než před rokem a o 8 % více než v lednu.Jerry Abiog se začátkem března vydal na konferenci z Atlanty do Bostonu spletitou cestou, aby ušetřil peníze.Šestihodinová cesta manažera z Atlanty letadlem společnosti Southwest Airlines zahrnovala zastávku v Greenville v USA a přestup v Baltimoru. Společnost Delta Air Lines ho tam mohla dopravit bez mezipřistání za méně než polovinu času, ale letenky, které si koupil, byly nejméně o 200 dolarů dražší. Pan Abiog říká, že by dokázal ospravedlnit letenky bez mezipřistání, kdyby byl cenový rozdíl malý, ale pro jeho startup s umělou inteligencí, který sám financuje, to bylo příliš.„To je oběť, kterou musíte podstoupit,“ říká.Chcete využít této příležitosti?Bližší zkoumáníBrandon Strauss, spoluzakladatel společnosti KesselRun Corporate Travel Solutions se sídlem v Atlantě, říká, že podniky jsou po dlouhé pandemické pauze odhodlány cestovat za prací, ale pečlivě zkoumají hodnotu každé cesty, částečně kvůli vyšším cenám letenek.„Návratnost investic je dnes více zaměřená, než si pamatuji za celých 20 let, co to dělám,“ říká pan Strauss.Říká, že stále více klientů jeho společnosti pro správu cest přidává ke schvalovacímu procesu služebních cest další krok. Cesty, které mohly být v minulosti schváleny automaticky, nyní vyžadují ruční schválení manažerem před vystavením letenky.George Kalka, viceprezident pro služební cesty společnosti Fox World Travel se sídlem v Oshkoshi ve státě Wis, říká, že jeden z klientů nedávno požádal agenturu, aby do výsledků vyhledávání při výběru cest pro zaměstnance přidala letiště v okruhu 60 mil. Jiní snižují maximální částku, kterou mohou cestující utratit nad nejnižší srovnatelnou cenou letenky na dané trase.Další změna: omezení jednodenních služebních cest. Pan Kalka poukazuje na „výrazný pokles“ těchto rezervací v jeho agentuře ve prospěch delších cest s větším počtem bodů programu. .„Říkají si, že pokud si máme koupit letenku, která je tak vysoká, nebude to jednodenní let tam a zpět, ani let přes noc,“ říká pan Kalka. „Říkají, ať si vezmeme druhou noc, že uvidíme více zákazníků.“Agentury uvádějí, že nejčastěji mění cestovní návyky malé a střední firmy a cestující na vlastní náklady.Velké podniky mají často smlouvy s leteckými společnostmi, které jim umožňují ušetřit 2 až 5 % na vnitrostátních letenkách a až 9 až 11 % na mezinárodních letenkách, říká Tracie Carillo, senior viceprezidentka pro rozvoj podnikání a marketing ve společnosti Travel Incorporated, která se zabývá řízením firemních cest ve městě Duluth ve státě Ga. Společnosti uzavírají tyto dohody výměnou za určitý objem obchodů.„Musí dokázat, že si tyto slevy stále zaslouží,“ říká paní Carillo.Navíc ti nejčastěji cestující, prodejci a konzultanti, kteří jsou na cestách týden co týden, nechtějí trpět nepříjemnostmi spojů, odlehlých letišť, nejmenovaných leteckých společností nebo sedět v ekonomické kabině bez místa na nohy navíc.Přílišné zpřísnění cestovní politiky hrozí, že společnosti ztratí na stále silném trhu práce své nejproduktivnější zaměstnance a přejdou ke konkurenci, říká paní Carillo a další vedoucí pracovníci v oblasti služebních cest.Další obručeGeorganne Benderová není vázána žádnými smlouvami s firmami a cestuje pro maloobchodní poradenskou firmu, kterou spoluvlastní. Rozhodujícím faktorem je cena, a proto se svým partnerem letěla z Chicaga do St. Louis a jela pronajatým autem dvě a půl hodiny do Lebanonu ve státě Mo. na nedávnou návštěvu klienta.Podle paní Benderové zaplatili 442 dolarů za zpáteční letenku pro dvě osoby se společností Southwest Airlines, zatímco za let bez mezipřistání s jinou leteckou společností do Springfieldu ve státě Mo. zaplatili přibližně 700 dolarů na osobu.Neznamená to, že by tento úsporný krok doporučovala.„Je to vyčerpávající,“ říká.Matthew Beyranevand, učitel matematiky, autor a řečník z Massachusetts, má status u společnosti Delta a doufá, že letos postoupí na další úroveň. Zjistil však, že jeho pohled zabloudil k jiným leteckým společnostem, aby ušetřil peníze.Začátkem tohoto roku letěl s American Airlines z Bostonu do Charlotte ve státě New York, aby navštívil školní obvod, protože let bez mezipřistání s American Airlines byl levnější než let s přestupem se společností Delta.Chyběl mu přístup do salónků, který je součástí jeho prémiové kreditní karty Delta, když s touto leteckou společností létá. Přesto si nedávno na dovolenou do Fort Lauderdale na Floridě v lednu 2024 rezervoval místo Delty letenku JetBlue, protože cena zpáteční letenky byla o 300 dolarů nižší.„V určitém okamžiku musíte být jako: Víte co? Stojí to opravdu za to, když se nakonec snažím jen cestovat z jednoho místa na druhé?“ říká.Delta odmítla komentovat rozhodnutí jednotlivých cestujících, ale její mluvčí Morgan Durrant poznamenal, že výkonný ředitel Ed Bastian minulý týden investorům sdělil, že letecká společnost měla v posledních 30 dnech 10 nejprodávanějších dnů ve své historii.
Technologický sektor v poslední době zažívá vlnu strategických partnerství v oblasti umělé inteligence (AI). Výrobci čipů, vývojáři softwaru i velké...