Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    CBC 20 listopadu, 2025

    Americká bankovní společnost poskytující komplexní služby bankovnictví

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    02579.HK 17 listopadu, 2025

    Společnost specializující se na nové materiály pro baterie

    AERO 6 listopadu, 2025

    Mexický letecký dopravce, který poskytuje mezinárodní i vnitrostátní lety

    BLLN 6 listopadu, 2025

    Molekulárně diagnostická společnost vyvíjející prenatalní a onkologické testy

    BETA 4 listopadu, 2025

    Beta Technologies a její úspešný vstup na americkou burzu

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Problémy se zákazníky dosahují rekordní úrovně – co to znamená pro byznys?

Podle nové studie se Američané setkávají s většími problémy s produkty a službami firem než kdykoli předtím a stále větší část z nich se za své potíže aktivně mstí.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
12 března, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Přibližně 74 % z 1 000 dotázaných spotřebitelů uvedlo, že se v uplynulém roce setkali s problémem s produktem nebo službou. To je více než 66 % v roce 2020, kdy byla studie provedena naposledy, a 56 % v roce 2017. V roce 1976, kdy byla podobná verze studie provedena poprvé, sdělilo výzkumníkům, že se setkali s problémem, pouze 32 %.

Podle studie se procento spotřebitelů, kteří podnikli kroky k vyrovnání účtů se společností prostřednictvím opatření, jako je obtěžování nebo veřejné zostuzení osobně nebo online, ztrojnásobilo z 3 % v roce 2020 na 9 %. To zvrátilo klesající trend, pokud jde o chování směřující k pomstě: Průměrné procento zákazníků, kteří se mstí, bylo v letech 2003-2017 17 %.

„Jde o myšlenku, že pokud se jako firma opravdu nezajímáte, tak já vyjdu do ulic,“ řekl Scott Broetzmann, prezident a výkonný ředitel společnosti Customer Care Measurement & Consulting, která provádí takzvaný Národní průzkum zákaznického hněvu společně s W.P. Carey School of Business na Arizonské státní univerzitě. Průzkum, který navazuje na studii poprvé provedenou Bílým domem v roce 1976, i když pod jiným názvem, zjistil, že 32 % stěžovatelů zveřejnilo nejzávažnější problémy na sociálních sítích – více než dvojnásobek podílu těch, kteří tak učinili ve studii z roku 2020.

„Většina lidí dnes používá počítač a nějakou formu sociálních médií, dochází k demokratizaci stěžování,“ řekl Broetzmann.

problem, solution, help
Zdroj: Pixabay

Výsledky však odrážejí loňská zjištění poradenské společnosti Forrester, podle nichž se kvalita zákaznické zkušenosti nabízené značkami a vládními agenturami zaměřenými na spotřebitele v roce do dubna 2022 snížila. Společnost Forrester uvedla, že její výzkum zkoumá vnímání 221 organizací 96 211 americkými spotřebiteli.

Advertisement

Americký index spokojenosti zákazníků, který analyzuje spokojenost zákazníků s více než 400 společnostmi ve 47 odvětvích na stupnici od 0 do 100, klesl v roce 2022 na 73,1 bodu ze 77 bodů v roce 2018, což je největší pokles v 28leté historii indexu. Podle nejnovější zprávy indexu se spokojenost zákazníků zlepšuje v některých odvětvích, včetně spotřebitelské přepravy, sportovní obuvi, nealkoholických nápojů, nemocnic a online a specializovaného maloobchodu, ale klesá v odvětvích rychlého občerstvení, hotelů a čerpacích stanic.

Chcete využít této příležitosti?

Podle studie National Customer Rage je rostoucí nespokojenost doprovázena častějšími a agresivnějšími stížnostmi.

Poslední vlna výzkumu ukázala, že 79 % zákazníků si stěžovalo na nejzávažnější problémy u společnosti, které jej zavinily, což je nárůst oproti 72 % v roce 2020. A 43 % respondentů uvedlo, že na zástupce zákaznického servisu zvýšili hlas, aby dali najevo nespokojenost se svým nejzávažnějším problémem, což je nárůst oproti 35 % v roce 2017, kdy byla tato otázka v průzkumu položena naposledy.

Spotřebitelé uvedli, že některé druhy společností řeší stížnosti lépe než jiné, přičemž odvětví jako doručování potravin, doručování balíků a bankovnictví překonávají kategorie, jako je placená televize, letecká doprava a automobilový průmysl.

Zdroj: Getty Images

Nespokojenost zákazníků poškozuje společnosti více způsoby, řekl Broetzmann.

„Společnosti to stojí spoustu peněz v budoucích obchodech, ale také náklady na obsluhu skutečně naštvaných zákazníků,“ řekl Broetzmann. „Když se zamyslíte nad průměrným počtem kontaktů, které opravdu naštvaní zákazníci uskuteční, pokaždé, když firmu kontaktují, stojí ji to peníze.“

Některé společnosti začaly nabízet zrychlenou péči o zákazníky jako výhodu pro své placené členy, ty, kteří nejvíce utrácejí, a nejvěrnější fanoušky, čímž si vypůjčily strategii leteckých společností a společností vydávajících kreditní karty.

Zároveň se stále více společností obrací k automatizaci, aby snížily náklady a pokryly nedostatek zaměstnanců ve standardních službách zákazníkům. Firmy tlačí zákazníky k telefonním linkám a webovým chatům, které jsou obsluhovány umělou inteligencí nebo jinými technologiemi, jež mohou reagovat na základní požadavky, a ponechávají lidským pracovníkům vyřizování složitějších servisních dotazů.

Tato strategie však může zákazníky ještě více rozzlobit, jak zjistil průzkum rage. Respondenti uvedli jako hlavní důvody frustrace z péče o zákazníky „nucení poslouchat dlouhé zprávy, než je vám umožněno mluvit se zástupcem“ a „zjišťování, jak nebo kde společnost kontaktovat“, což zahrnuje zkušenost, kdy máte pocit, že společnost skrývá své telefonní číslo.

Zdroj: Getty Images

Zároveň 25 % respondentů uvedlo, že očekávají vysvětlení, proč k problému došlo, 24 % uvedlo, že chtějí omluvu, a 23 % uvedlo, že chtějí ujištění, že se problémy nebudou opakovat, vyplývá z průzkumu zákaznického hněvu.

Řekli, že jejich stížnosti měly jen zřídka takové výsledky: V 9 % případů společnosti poskytly vysvětlení, v 18 % se omluvily a v 9 % poskytly ujištění.

Podle Broetzmanna je méně pravděpodobné, že technologie zákaznického servisu, jako je umělá inteligence, bude schopna poskytnout tuto touhu po empatii než lidští agenti.

„Robot nemůže být laskavý a soucitný,“ řekl.

Přibližně 74 % z 1 000 dotázaných spotřebitelů uvedlo, že se v uplynulém roce setkali s problémem s produktem nebo službou. To je více než 66 % v roce 2020, kdy byla studie provedena naposledy, a 56 % v roce 2017. V roce 1976, kdy byla podobná verze studie provedena poprvé, sdělilo výzkumníkům, že se setkali s problémem, pouze 32 %.Podle studie se procento spotřebitelů, kteří podnikli kroky k vyrovnání účtů se společností prostřednictvím opatření, jako je obtěžování nebo veřejné zostuzení osobně nebo online, ztrojnásobilo z 3 % v roce 2020 na 9 %. To zvrátilo klesající trend, pokud jde o chování směřující k pomstě: Průměrné procento zákazníků, kteří se mstí, bylo v letech 2003-2017 17 %.„Jde o myšlenku, že pokud se jako firma opravdu nezajímáte, tak já vyjdu do ulic,“ řekl Scott Broetzmann, prezident a výkonný ředitel společnosti Customer Care Measurement & Consulting, která provádí takzvaný Národní průzkum zákaznického hněvu společně s W.P. Carey School of Business na Arizonské státní univerzitě. Průzkum, který navazuje na studii poprvé provedenou Bílým domem v roce 1976, i když pod jiným názvem, zjistil, že 32 % stěžovatelů zveřejnilo nejzávažnější problémy na sociálních sítích – více než dvojnásobek podílu těch, kteří tak učinili ve studii z roku 2020.„Většina lidí dnes používá počítač a nějakou formu sociálních médií, dochází k demokratizaci stěžování,“ řekl Broetzmann.Výsledky však odrážejí loňská zjištění poradenské společnosti Forrester, podle nichž se kvalita zákaznické zkušenosti nabízené značkami a vládními agenturami zaměřenými na spotřebitele v roce do dubna 2022 snížila. Společnost Forrester uvedla, že její výzkum zkoumá vnímání 221 organizací 96 211 americkými spotřebiteli.Americký index spokojenosti zákazníků, který analyzuje spokojenost zákazníků s více než 400 společnostmi ve 47 odvětvích na stupnici od 0 do 100, klesl v roce 2022 na 73,1 bodu ze 77 bodů v roce 2018, což je největší pokles v 28leté historii indexu. Podle nejnovější zprávy indexu se spokojenost zákazníků zlepšuje v některých odvětvích, včetně spotřebitelské přepravy, sportovní obuvi, nealkoholických nápojů, nemocnic a online a specializovaného maloobchodu, ale klesá v odvětvích rychlého občerstvení, hotelů a čerpacích stanic.Chcete využít této příležitosti?Podle studie National Customer Rage je rostoucí nespokojenost doprovázena častějšími a agresivnějšími stížnostmi.Poslední vlna výzkumu ukázala, že 79 % zákazníků si stěžovalo na nejzávažnější problémy u společnosti, které jej zavinily, což je nárůst oproti 72 % v roce 2020. A 43 % respondentů uvedlo, že na zástupce zákaznického servisu zvýšili hlas, aby dali najevo nespokojenost se svým nejzávažnějším problémem, což je nárůst oproti 35 % v roce 2017, kdy byla tato otázka v průzkumu položena naposledy.Spotřebitelé uvedli, že některé druhy společností řeší stížnosti lépe než jiné, přičemž odvětví jako doručování potravin, doručování balíků a bankovnictví překonávají kategorie, jako je placená televize, letecká doprava a automobilový průmysl.Nespokojenost zákazníků poškozuje společnosti více způsoby, řekl Broetzmann.„Společnosti to stojí spoustu peněz v budoucích obchodech, ale také náklady na obsluhu skutečně naštvaných zákazníků,“ řekl Broetzmann. „Když se zamyslíte nad průměrným počtem kontaktů, které opravdu naštvaní zákazníci uskuteční, pokaždé, když firmu kontaktují, stojí ji to peníze.“Některé společnosti začaly nabízet zrychlenou péči o zákazníky jako výhodu pro své placené členy, ty, kteří nejvíce utrácejí, a nejvěrnější fanoušky, čímž si vypůjčily strategii leteckých společností a společností vydávajících kreditní karty.Zároveň se stále více společností obrací k automatizaci, aby snížily náklady a pokryly nedostatek zaměstnanců ve standardních službách zákazníkům. Firmy tlačí zákazníky k telefonním linkám a webovým chatům, které jsou obsluhovány umělou inteligencí nebo jinými technologiemi, jež mohou reagovat na základní požadavky, a ponechávají lidským pracovníkům vyřizování složitějších servisních dotazů.Tato strategie však může zákazníky ještě více rozzlobit, jak zjistil průzkum rage. Respondenti uvedli jako hlavní důvody frustrace z péče o zákazníky „nucení poslouchat dlouhé zprávy, než je vám umožněno mluvit se zástupcem“ a „zjišťování, jak nebo kde společnost kontaktovat“, což zahrnuje zkušenost, kdy máte pocit, že společnost skrývá své telefonní číslo.Zároveň 25 % respondentů uvedlo, že očekávají vysvětlení, proč k problému došlo, 24 % uvedlo, že chtějí omluvu, a 23 % uvedlo, že chtějí ujištění, že se problémy nebudou opakovat, vyplývá z průzkumu zákaznického hněvu.Řekli, že jejich stížnosti měly jen zřídka takové výsledky: V 9 % případů společnosti poskytly vysvětlení, v 18 % se omluvily a v 9 % poskytly ujištění.Podle Broetzmanna je méně pravděpodobné, že technologie zákaznického servisu, jako je umělá inteligence, bude schopna poskytnout tuto touhu po empatii než lidští agenti.„Robot nemůže být laskavý a soucitný,“ řekl.
Tagy: businesscustomer careCustomer ExperienceCXzákaznický servis


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Související:

    1. Skutečnou revolucí na pracovišti není AI, ale lidské štěstí
    2. Co by dnes každý investor do kryptoměn měl vědět o Shiba Inu?
    3. Americké dluhopisy ztrácejí lesk, rostoucí dluh USA zvyšuje náklady
    4. Proměna stresu v palivo, které vás posune k profesnímu úspěchu
    5. Akcie Viking Therapeutics klesly po výsledcích testů léku na hubnutí
    6. Sociální média vytvářejí iluzi znalostí a vedou k horším investičním výsledkům
    7. Proč mohou být akcie Nvidia, Broadcom a dalších lídrů rizikové
    8. Očekávání od umělé inteligence slábnou, investoři zůstávají opatrní
    Advertisement

    Breaking.

    04:18

    Šéf EMEA společnosti Monster Beverage prodal akcie v hodnotě 2,74 milionu dolarů.

    04:13

    SEC schválila Dimensional Fund Advisors zavedení ETF třídy akcií pro 13 podílových fondů.

    04:00

    Spojené království nařizuje hackerovi z Twitteru vrátit 5,4 milionu dolarů v Bitcoinech.

    03:57

    Strategy nakupuje dalších 8 178 bitcoinů

    03:52

    Poradce Bílého domu Hassett hlásí smíšené ukazatele na trhu práce.

    03:48

    Lite Strategy odhaluje pracovní kapitál ve výši 12,21 milionu dolarů a vlastní 929 548 LTC tokenů.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Akcie společnosti Vita Coco mohou mít před sebou další růstový prostor

    17 listopadu, 2025

    Kokosová voda bývala kdysi vyhraněným produktem v malých specializovaných obchodech, ale za poslední dvě desetiletí se posunula do hlavního proudu...

    Zdroj: Shutterstock

    GE Aerospace prezentuje silné výsledky a vysoké ocenění na nejistém trhu

    16 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    JPMorgan sází na MP Materials díky rostoucí roli vzácných zemin v bezpečnosti USA

    16 listopadu, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Akcie Nvidia mají před zveřejněním výsledků v příštím týdnu silnou pozici

    16 listopadu, 2025
    Zdroj: Shutterstoc

    Kteří hráči mohou i nadále těžit z boomu umělé inteligence?

    15 listopadu, 2025

    IPO Radar.

    Central Bancompany, Inc.

    Datum IPO: 20 listopadu, 2025
    Potenciální ocenění: 5,7 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Zlato upevňuje pozici nad 4 000 USD a naznačuje další růstový potenciál

    16 listopadu, 2025

    USA uzavřely obchodní dohodu se Švýcarskem, tvrdí úředníci

    15 listopadu, 2025

    S&P 500 klesá s pravděpodobností snížení úrokových sazeb Fedu

    13 listopadu, 2025

    Newyorská pobočka Fedu svolala schůzku s firmami z Wall Street

    15 listopadu, 2025

    Evropská unie připravuje nové vyšetřování Google ohledně hodnocení

    13 listopadu, 2025

    Dohoda Disney a YouTube TV potvrzuje rostoucí dominanci streamingu

    16 listopadu, 2025

    S&P 500 klesá, optimistické sázky na budoucnost AI oslabují

    17 listopadu, 2025

    Index S&P 500 uzavřel níže, technologický sektor zmírnil ztráty

    14 listopadu, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: Unsplash
    Akcie

    Alphabet posiluje po odhalení miliardové investice Berkshire Hathaway

    17 listopadu, 2025

    Akcie společnosti Alphabet výrazně posílily poté, co konglomerát Berkshire Hathaway zveřejnil, že k poslednímu září držel téměř 18 milionů akcií...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.