Ukázalo se, že tyto metody nemohou nahradit opojení, kterého se mu dostávalo při procházení investičních fór, říká.
Místo toho se digitálně nadechl. Nainstaloval si software, který mu při každém pokusu o otevření CoinStats nebo Coinbase nařídil 20sekundové zpoždění.
Dvacet vteřin se nemusí zdát jako mnoho, ale ve smartphonu je to nesnesitelné, řekl. Díky tomu kontroluje své účty o 60 % méně.
„Musím se vědomě snažit podívat se na věci, které mě skutečně zajímají, místo abych procházel kanály a nekonečné konverzace o věcech, které ve skutečnosti nejsou příliš užitečné,“ řekl.
Stále více lidí přidává tření, aby omezili všechny typy impulzivního chování. Služby omezující aplikace, jako jsou One Sec a Opal, byly původně navrženy tak, aby uživatelům pomohly omezit procházení sociálních médií.
Nyní je využívají jednotlivci a některé bankovní a investiční platformy pro osobní finance. V aplikaci One Sec se počet zákazníků, kteří ji používají k přidání zpoždění do obchodních nebo bankovních aplikací, mezi lety 2021 a 2022 více než pětinásobně zvýšil. Společnost Opal uvádí, že zhruba 5 % z jejích 100 000 aktivních uživatelů se spoléhá na aplikaci, která pomáhá trávit méně času ve finančních aplikacích, a 22 % ji používá k blokování nákupních aplikací, jako je Amazon.com Inc.

Ekonomičtí výzkumníci a psychologové tvrdí, že zavedení omezení do více aplikací může lidem pomoci jednat v jejich vlastním zájmu. Ať už obchodujeme, nebo procházíme sociální média, při používání chytrých telefonů mají impulzivní, automatické rozhodovací části našeho mozku tendenci vítězit nad naším rozvážnějším kritickým myšlením, uvedl Ankit Kalda, profesor financí na Indiana University, který studoval vliv mobilních obchodních aplikací na chování investorů.
Jeho studie z roku 2021 sledovala chování investorů na různých platformách po dobu sedmi let a zjistila, že zkušení denní obchodníci uzavírali častěji rizikovější sázky a dosahovali horších výnosů, když používali chytrý telefon, než když používali stolní obchodní nástroj.
Většina inovací v oblasti finančních technologií se v uplynulém desetiletí zaměřila na snížení tření při pohybu peněz, aby bylo možné provádět rychlejší a bezproblémovější transakce. Aplikace jako Venmo usnadnily placení chůvě nebo rozdělení účtu s přáteli a digitální makléřské společnosti jako Robinhood zefektivnily mobilní obchodování s akciemi a kryptoměnami.
Tyto inovace často vedou zákazníky k tomu, že obchodují nebo nakupují více ve prospěch investičních a finančních platforem. Nyní však někteří zákazníci nacházejí způsoby, jak tento proces zpomalit. Mezitím některé společnosti experimentují se způsoby, jak vytvořit rychlostní překážky, aby ochránily uživatele před jejich vlastními nejhoršími instinkty.
Když investiční aplikace Stash v roce 2017 spustila penzijní účty pro zákazníky, její zástupci zákaznického servisu byli zaplaveni telefonáty od panikařících zákazníků, kteří si rychle založili IRA, aniž by si uvědomili, že za předčasný výběr budou hrozit sankce. Jakmile se zákazník rozhodl pro účet, společnost Stash jej financovala v řádu milisekund, uvedl spoluzakladatel Ed Robinson.
Aby společnost snížila počet impulzivně financovaných IRA, přidala falešnou načítací stránku s dalšími vzdělávacími obrazovkami, aby prodloužila proces vstupu do produktu na přibližně 20 sekund. Tato změna vedla ke snížení počtu hovorů na call centru a k vyššímu podílu zákazníků, kteří se rozhodli ponechat si účty financované.

„Je to stále relativně rychlé,“ řekl Robinson, ale tyto kroky navíc „umožňují mozku dohnat ztrátu“.
Podle poradenské společnosti ReD Associates, která se specializuje na využívání antropologického výzkumu při navrhování finančních produktů a dalších služeb, mohou tato zrychlení pomoci při některých důležitých finančních rozhodnutích, jako je žádost o hypotéku nebo spoření na důchod. Stále více společností si začíná uvědomovat, že zpomalením mohou zlepšit zkušenosti zákazníků, řekl Mikkel Krenchel, partner firmy.
„Tato myšlenka hledání udržitelného chování na rozdíl od maximálního chování je pravděpodobně myšlenka, kterou se firmy budou snažit přijmout,“ řekl.
Chianoo Adrian, výkonná ředitelka společnosti Teachers Insurance and Annuity Association of America, uvedla, že zkrácení doby vyřízení může pomoci vybudovat důvěru. Když správce peněz loni spustil svůj online nástroj pro kontrolu důchodového věku, zákazníci byli zpočátku znepokojeni tím, jak rychle web odhaduje jejich předpokládané celoživotní příjmy.
„Během testování jsme dostali zpětnou vazbu, že jednotlivci říkali: ‚No, jak to, že už to víte? Jste si jistí, že jste si vzali všechny mé odpovědi?“. “ řekla. Dodala, že společnost zjistila, že zpoždění zvyšuje důvěryhodnost u zákazníků.
U jiných nemusí odklad stačit k tomu, aby se zbavili nežádoucích návyků.

V posledních letech vyhledává léčbu závislosti na denním obchodování stále více lidí, uvedl Lin Sternlicht, spoluzakladatel společnosti Family Addiction Specialist, který zaznamenal nárůst případů od začátku pandemie.
„V době, kdy jedinec vyhledá odbornou pomoc, obvykle prožívá krizi a často je na něj vyvíjen tlak, aby vyhledal pomoc své blízké osoby,“ řekla.
Lidem, kteří se domnívají, že by mohli mít problém s denním obchodováním, doporučuje odhlásit se z odběru oznámení a e-mailů od spřízněných společností a změnit barevné schéma obchodních aplikací na odstíny šedé, což podle zjištění snižuje návykovost zařízení. V extrémních případech by lidé mohli zvážit úplné odstranění aplikací.
Perjanu Durovi, vývojáři aplikací v Berlíně, 20sekundové zpoždění nestačilo. Několik měsíců poté, co si nainstaloval aplikaci One Sec, zašel ještě dál a aplikaci pro svůj důchodový účet smazal.
„Pokud ji v telefonu nemáte, pomůže vám to vyhnout se špatnému rozhodnutí,“ řekl.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
 
 
	    	



























