Akcie Amazonu klesají, protože nejistý výhled cloudu zastiňuje lepší příjmy
Amazon (AMZN) ve čtvrtek vykázal lepší než očekávané tržby, ale počáteční růst akcií se rozplynul poté, co vedení společnosti vyjádřilo obavy z pokračujícího slabého růstu cloudu.
Výnosy: 31 centů na akcii Tržby: 127,4 miliardy USD oproti očekávaným 124,5 miliardy USD podle analytiků oslovených společností Refinitiv.
Není bezprostředně jasné, zda je vykázaný zisk srovnatelný s odhadem analytiků společnosti Refinitiv ve výši 21 centů na akcii.
Zde se dozvíte, jak si ve čtvrtletí vedly další klíčové segmenty společnosti Amazon:
Amazon Web Services: 21,3 miliardy dolarů oproti očekávaným 21,22 miliardy dolarů, podle StreetAccount Reklama: 9,5 miliardy USD oproti očekávaným 9,1 miliardy USD podle StreetAccount.
Zdroj: Getty Images
Tržby společnosti AWS vzrostly v prvním čtvrtletí o zhruba 16 % na 21,35 miliardy dolarů, což je více než 21,22 miliardy dolarů, které předpokládala Wall Street. Přesto to znamená zpomalení oproti předchozímu čtvrtletí, kdy AWS rostla o 20 %.
Společnosti v posledních měsících v náročném ekonomickém prostředí omezují své výdaje na cloudové služby a finanční šéf Brian Olsavsky v telefonátu po zveřejnění zprávy varoval, že si klienti stále utahují opasky.
„Podle očekávání zákazníci v reakci na tyto náročné ekonomické podmínky v prvním čtvrtletí nadále vyhodnocují způsoby optimalizace svých výdajů na cloud,“ řekl Olsavsky. „Jsme svědky toho, že tyto optimalizace pokračují i ve druhém čtvrtletí, přičemž dubnové tempo růstu tržeb je přibližně o 500 bazických bodů nižší než v prvním čtvrtletí.“
Akcie zpočátku vyskočily až o 10 % poté, co Amazon uvedl, že tržby vzrostly o 9 % ze 116,4 miliardy USD před rokem, čímž překonaly odhady. I přes překonání tržeb se Amazon nadále potácí v jednociferném růstu tržeb, který přichází po nejslabším roce expanze za čtvrtstoletí existence veřejné společnosti.
Akcie se během hovoru o výsledcích prodávaly a dostaly se do záporných hodnot, přičemž klesly téměř o 3 % pod svou závěrečnou cenu.
Za druhé čtvrtletí Amazon uvedl, že tržby dosáhnou 127 až 133 miliard dolarů. Analytici podle společnosti Refinitiv očekávali tržby ve výši 129,8 miliardy dolarů. Z prognózy pro druhé čtvrtletí vyplývá, že Amazon očekává nárůst tržeb o 5 až 10 % oproti stejnému období předchozího roku.
„Náš reklamní byznys pokračuje v robustním růstu, a to především díky pokračujícím investicím do strojového učení, které pomáhá zákazníkům zobrazovat relevantní informace, když s námi komunikují, což následně přináší neobvykle dobré výsledky pro značky,“ uvedl v prohlášení k výsledkům generální ředitel Andy Jassy.
Jassy, který v červenci 2021 vystřídal v čele společnosti jejího zakladatele Jeffa Bezose, agresivně snižuje náklady, protože Amazon se potýká se zpomalujícími tržbami v divizích online nakupování a cloud computingu. Amazon zrušil několik svých neověřených sázek, jako je program telezdraví a řada fitness nositelností. Zpomalil také rozšiřování nových skladů a pozastavil výstavbu svého druhého sídla ve Virginii, kterému se přezdívá HQ2.
Amazon propouští 27 000 zaměstnanců, což je největší propouštění v jeho 29leté historii. Začátkem tohoto týdne byli propuštěni někteří zaměstnanci v AWS a v oddělení lidských zdrojů, následovaly škrty v oblasti reklamy a živého vysílání na Twitchi.
Zdroj: Getty Images
Amazon ke konci prvního čtvrtletí snížil počet zaměstnanců o zhruba 76 000 na 1,46 milionu, což částečně odráží nedávné propouštění a také úbytek zaměstnanců ve skladech, k němuž obvykle dochází po vrcholném období svátečních nákupů.
Čistý zisk dosáhl v tomto čtvrtletí 3,2 miliardy dolarů, tj. 31 centů na akcii, zatímco v předchozím roce činila čistá ztráta 3,8 miliardy dolarů, tj. 38 centů na akcii.
Provozní výnosy ve čtvrtletí vzrostly na 4,77 miliardy dolarů z 3,67 miliardy dolarů o rok dříve. Ziskovost společnosti je stále závislá na AWS, protože cloudová jednotka dosáhla ve čtvrtletí provozního zisku 5,1 miliardy dolarů.
Reklamní jednotka Amazonu nadále šlape, její tržby meziročně vzrostly o 23 % na 9,51 miliardy dolarů.
„Reklama zaznamenala během čtvrtletí silný růst o 23 %, a to se nadále velmi dobře drží v prostředí, kde se možná zpomaluje základní prodej produktů,“ řekl Olsavsky v hovoru s novináři.
Akcie Amazonu před odpoledním pohybem vzrostly za celý rok o 31 % poté, co v roce 2022 ztratily zhruba polovinu své hodnoty.
Zde jsou klíčová čísla:Výnosy: 31 centů na akciiTržby: 127,4 miliardy USD oproti očekávaným 124,5 miliardy USD podle analytiků oslovených společností Refinitiv.Není bezprostředně jasné, zda je vykázaný zisk srovnatelný s odhadem analytiků společnosti Refinitiv ve výši 21 centů na akcii.Zde se dozvíte, jak si ve čtvrtletí vedly další klíčové segmenty společnosti Amazon:Amazon Web Services: 21,3 miliardy dolarů oproti očekávaným 21,22 miliardy dolarů, podle StreetAccountReklama: 9,5 miliardy USD oproti očekávaným 9,1 miliardy USD podle StreetAccount.Tržby společnosti AWS vzrostly v prvním čtvrtletí o zhruba 16 % na 21,35 miliardy dolarů, což je více než 21,22 miliardy dolarů, které předpokládala Wall Street. Přesto to znamená zpomalení oproti předchozímu čtvrtletí, kdy AWS rostla o 20 %.Chcete využít této příležitosti?Společnosti v posledních měsících v náročném ekonomickém prostředí omezují své výdaje na cloudové služby a finanční šéf Brian Olsavsky v telefonátu po zveřejnění zprávy varoval, že si klienti stále utahují opasky.„Podle očekávání zákazníci v reakci na tyto náročné ekonomické podmínky v prvním čtvrtletí nadále vyhodnocují způsoby optimalizace svých výdajů na cloud,“ řekl Olsavsky. „Jsme svědky toho, že tyto optimalizace pokračují i ve druhém čtvrtletí, přičemž dubnové tempo růstu tržeb je přibližně o 500 bazických bodů nižší než v prvním čtvrtletí.“Akcie zpočátku vyskočily až o 10 % poté, co Amazon uvedl, že tržby vzrostly o 9 % ze 116,4 miliardy USD před rokem, čímž překonaly odhady. I přes překonání tržeb se Amazon nadále potácí v jednociferném růstu tržeb, který přichází po nejslabším roce expanze za čtvrtstoletí existence veřejné společnosti.Akcie se během hovoru o výsledcích prodávaly a dostaly se do záporných hodnot, přičemž klesly téměř o 3 % pod svou závěrečnou cenu.Za druhé čtvrtletí Amazon uvedl, že tržby dosáhnou 127 až 133 miliard dolarů. Analytici podle společnosti Refinitiv očekávali tržby ve výši 129,8 miliardy dolarů. Z prognózy pro druhé čtvrtletí vyplývá, že Amazon očekává nárůst tržeb o 5 až 10 % oproti stejnému období předchozího roku.„Náš reklamní byznys pokračuje v robustním růstu, a to především díky pokračujícím investicím do strojového učení, které pomáhá zákazníkům zobrazovat relevantní informace, když s námi komunikují, což následně přináší neobvykle dobré výsledky pro značky,“ uvedl v prohlášení k výsledkům generální ředitel Andy Jassy.Jassy, který v červenci 2021 vystřídal v čele společnosti jejího zakladatele Jeffa Bezose, agresivně snižuje náklady, protože Amazon se potýká se zpomalujícími tržbami v divizích online nakupování a cloud computingu. Amazon zrušil několik svých neověřených sázek, jako je program telezdraví a řada fitness nositelností. Zpomalil také rozšiřování nových skladů a pozastavil výstavbu svého druhého sídla ve Virginii, kterému se přezdívá HQ2.Amazon propouští 27 000 zaměstnanců, což je největší propouštění v jeho 29leté historii. Začátkem tohoto týdne byli propuštěni někteří zaměstnanci v AWS a v oddělení lidských zdrojů, následovaly škrty v oblasti reklamy a živého vysílání na Twitchi.Amazon ke konci prvního čtvrtletí snížil počet zaměstnanců o zhruba 76 000 na 1,46 milionu, což částečně odráží nedávné propouštění a také úbytek zaměstnanců ve skladech, k němuž obvykle dochází po vrcholném období svátečních nákupů.Čistý zisk dosáhl v tomto čtvrtletí 3,2 miliardy dolarů, tj. 31 centů na akcii, zatímco v předchozím roce činila čistá ztráta 3,8 miliardy dolarů, tj. 38 centů na akcii.Provozní výnosy ve čtvrtletí vzrostly na 4,77 miliardy dolarů z 3,67 miliardy dolarů o rok dříve. Ziskovost společnosti je stále závislá na AWS, protože cloudová jednotka dosáhla ve čtvrtletí provozního zisku 5,1 miliardy dolarů.Reklamní jednotka Amazonu nadále šlape, její tržby meziročně vzrostly o 23 % na 9,51 miliardy dolarů.„Reklama zaznamenala během čtvrtletí silný růst o 23 %, a to se nadále velmi dobře drží v prostředí, kde se možná zpomaluje základní prodej produktů,“ řekl Olsavsky v hovoru s novináři.Akcie Amazonu před odpoledním pohybem vzrostly za celý rok o 31 % poté, co v roce 2022 ztratily zhruba polovinu své hodnoty.