Společnost McDonald's (MCD) v úterý vykázala čtvrtletní zisk a tržby, které překonaly očekávání analytiků, protože američtí spotřebitelé stále kupují Big Mac a Shamrock Shake.
Výsledky společnosti McDonald’s překonaly odhady, protože návštěvnost v USA roste navzdory zvyšování cen
Vedení společnosti však nabídlo konzervativní pohled na ekonomiku a zopakovalo varování z minulého čtvrtletí, že recese by mohla zasáhnout USA a Evropu ještě v tomto roce. Zákazníci na některých trzích McDonald’s se proti zvyšování cen postavili více, než se očekávalo, a strávníci mírně snížili počet položek v menu, které zahrnují do objednávky.
Vedení společnosti přesto zdůraznilo, že je přesvědčeno, že se gigant rychlého občerstvení dokáže vypořádat s jakýmikoliv problémy.
„V McDonald’s si vedeme dobře v dobrých i špatných časech, takže to nám dodává optimismus, když procházíme zbytkem roku,“ řekl generální ředitel Chris Kempczinski na konferenčním hovoru společnosti.
Akcie společnosti během ranního obchodování klesly o 1 %.
Zde je porovnání výsledků společnosti s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 2,63 USD oproti očekávaným 2,33 USD. Tržby: 5,9 miliardy USD oproti očekávaným 5,59 miliardy USD.
Obr rychlého občerstvení vykázal v prvním čtvrtletí čistý zisk ve výši 1,8 miliardy dolarů, tj. 2,45 dolaru na akcii, oproti 1,1 miliardy dolarů, tj. 1,48 dolaru na akcii, o rok dříve.
Bez započtení nákladů na restrukturalizaci a dalších položek vydělal McDonald’s 2,63 USD na akcii.
Společnost vykázala náklady ve výši 180 milionů dolarů, které podle finančního ředitele Iana Bordena souvisely s ukončením nájemních smluv a odstupným pro zaměstnance v rámci podnikové reorganizace. Začátkem tohoto měsíce McDonald’s propustil stovky kancelářských pracovníků v rámci snahy o zefektivnění a odstranění silových struktur v celé společnosti.
Zdroj: Getty Images
Čisté tržby vzrostly o 4 % na 5,9 miliardy USD. Všechny tři divize společnosti vykázaly růst tržeb ve stejných prodejnách o 12,6 %.
Na domácím trhu podpořily růst tržeb ve stejných prodejnách vyšší ceny menu a zvýšená návštěvnost, která překonala odhady StreetAccount ve výši 7,9 %.
Návštěvnost McDonald’s v USA rostla již třetí čtvrtletí po sobě, čímž se vymyká trendu v odvětví, kdy návštěvnost klesá v důsledku růstu cen menu. V minulosti se řetězcům rychlého občerstvení, jako je McDonald’s, dařilo v dobách ekonomické nejistoty, protože spotřebitelé přecházeli na jejich levnější jídla.
Společnost také pracuje na zlepšení chuti svých hamburgerů prostřednictvím drobných úprav, jako je přidávání většího množství omáčky Big Mac a používání měkčích hamburgerových housek. Nové hamburgery již zavedla v mnoha městech na západním pobřeží. Podle Kempczinského jsou první reakce zákazníků pozitivní.
Zatímco domácím restauracím se v posledních čtvrtletích dařilo, američtí franšízanti se bránili změnám politiky, které provedlo vedení společnosti. Řetězec například v lednu začal v USA zavádět svůj systém Performance and Customer Excellence, který slouží k hodnocení restaurací franšízantů.
Zdroj: Canva
„Po třech letech bez známkování v restauracích a poté, co začnete známkovat, se nevyhnutelně objeví otázky a v některých případech i zpětná vazba, které dostáváme, a my se jimi zabýváme,“ řekl Kempczinski v odpovědi na otázku analytiků ohledně odporu franšízantů.
Deník Wall Street Journal ve čtvrtek informoval, že někteří franšízanti podporují státní legislativu, která by jim dala větší možnost rozhodovat o jejich podnikání jako odvetu za takové změny.
Mimo Spojené státy zaznamenal McDonald’s také lepší než očekávané tržby. Jeho mezinárodní trhy, na kterých působí a mezi které patří Velká Británie, Francie, Německo a Austrálie, překonaly odhady StreetAccount, podle kterých tržby ve stejných prodejnách vzrostly o 8,5 %.
Segment mezinárodních rozvojových licencovaných trhů, který zahrnuje Čínu a Japonsko, překonal očekávání tržeb ve stejných prodejnách o 10,5 %. Vedení společnosti McDonald’s uvedlo, že se zlepšují tržby v Číně, která v prosinci ukončila politiku nulového prodeje.
„V Číně jsme zaznamenali stabilní oživení, přičemž Čína vykázala za čtvrtletí pozitivní růst kompenzačních tržeb,“ uvedl Borden.
Akcie UPS klesají poté, co doručovatelský gigant vykázal neuspokojivé hospodářské výsledky
Akcie společnosti United Parcel Service (UPS) v úterý klesly poté, co americký přepravní a doručovací gigant oznámil, že v prvním čtvrtletí nedosáhl zisku ani příjmů.
Některým analytikům poměrně slabá zpráva UPS naznačuje širší zpomalení ekonomiky, zejména v kombinaci s komentáři generální ředitelky Carol Toméové.
„V prvním čtvrtletí zpomalení maloobchodního prodeje v USA vedlo k nižšímu objemu, než jsme očekávali, a čelili jsme pokračující slabé poptávce v Asii,“ uvedla Toméová v prohlášení. „Vzhledem k současným makro podmínkám očekáváme, že objem zůstane pod tlakem.“
Zde jsou výsledky UPS v prvním čtvrtletí ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street, na základě průměru odhadů analytiků sestavených společností Refinitiv:
Zisk na akcii: 2,20 USD oproti očekávaným 2,21 USD Tržby: 22,93 miliardy USD oproti očekávaným 23,01 miliardy USD
Zdroj: Getty Images
Za čtvrtletí končící 31. března čistý zisk klesl na 1,9 miliardy dolarů, tj. 2,19 dolaru na akcii, z 2,66 miliardy dolarů, tj. 3,03 dolaru na akcii, o rok dříve. Tržby se oproti stejnému čtvrtletí minulého roku snížily o 6 %.
Toméová v úterý pro CNBC uvedla, že na společnost UPS měl v březnu dopad i větší, celopodnikový pokles maloobchodních tržeb.
Poznamenala, že „změna v nákupním chování spotřebitelů“ vedla ke zvýšení výdajů za služby a kategorie, jako je jídlo a stravování, spíše než za druhy zboží, které by mohly být doručovány společností UPS.
Společnost se sídlem v Atlantě již dříve předpověděla, že její zisková marže v roce 2023 bude po rekordním zisku v roce 2022 nižší. Ve své zprávě za první čtvrtletí společnost uvedla, že nyní očekává, že její celoroční zisk se bude pohybovat na spodní hranici původního výhledu, a to s odkazem na „náročné makro podmínky a změny v chování spotřebitelů“.
Společnost nyní očekává celoroční tržby ve výši 97 miliard USD. Dříve UPS předpokládala tržby v rozmezí 97 až 99,4 miliardy USD, zatímco analytici odhadovali 99,98 miliardy USD.
Finanční ředitel Brian Newman v hovoru k výsledkům za čtvrté čtvrtletí uvedl, že společnost očekává, že rok 2023 „bude hrbolatý“. Společnost zaznamenala pokles objemu v souvislosti s ochlazením poptávky a dříve uvedla, že většinu zisku očekává ve druhé polovině roku 2023.
Zpráva za první čtvrtletí přichází uprostřed období, kdy se v UPS vedou diskuse o pracovních silách na vysoké úrovni.
Jednání o smlouvě mezi společností a jejími zaměstnanci sdruženými v odborech odstartovala počátkem tohoto měsíce a znamenají největší soukromou kolektivní smlouvu ve Spojených státech. Odborový svaz Teamsters, který se jednání účastní, zastupuje více než 340 000 zaměstnanců UPS a odboráři veřejně přislíbili, že pokud se jim nepodaří s UPS uzavřít uspokojivou smlouvu, budou stávkovat.
Zdroj: Getty Images
Platnost současné národní smlouvy vyprší 31. července. Toméová již dříve uvedla, že věří, že jednání budou uzavřena do konce července.
„Bylo by od nás naivní si myslet, že nedojde k nějakému odklonu objemu [v důsledku vyjednávání], což se stalo, ale ne o moc,“ řekla Toméová v úterý televizi CNBC.
Stávka UPS, k níž nedošlo již více než 25 let, by výrazně narušila provoz UPS a zároveň by způsobila hromadné problémy podnikům a spotřebitelům, kteří se na její služby spoléhají. Stávka v roce 1997 vedla ke ztrátám ve výši stovek milionů dolarů pro společnost. Stávka UPS v roce 2023 by měla pravděpodobně ještě větší dopad.
UPS a odbory Teamsters naposledy podepsaly pětiletou dohodu v roce 2018. V následujících letech se odvětví doručování zásilek výrazně změnilo v důsledku pandemie: Odborový svaz tvrdí, že se zhoršily pracovní podmínky při vysokých ziscích společnosti.
Teamsters uvedli, že mimo jiné požadují vyšší mzdy, lépe zvládnutelné směny a lepší bezpečnostní opatření.
Výsledky společnosti McDonald’s překonaly odhady, protože návštěvnost v USA roste navzdory zvyšování cenVedení společnosti však nabídlo konzervativní pohled na ekonomiku a zopakovalo varování z minulého čtvrtletí, že recese by mohla zasáhnout USA a Evropu ještě v tomto roce. Zákazníci na některých trzích McDonald’s se proti zvyšování cen postavili více, než se očekávalo, a strávníci mírně snížili počet položek v menu, které zahrnují do objednávky.Vedení společnosti přesto zdůraznilo, že je přesvědčeno, že se gigant rychlého občerstvení dokáže vypořádat s jakýmikoliv problémy.„V McDonald’s si vedeme dobře v dobrých i špatných časech, takže to nám dodává optimismus, když procházíme zbytkem roku,“ řekl generální ředitel Chris Kempczinski na konferenčním hovoru společnosti.Akcie společnosti během ranního obchodování klesly o 1 %.Zde je porovnání výsledků společnosti s očekáváním Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:Chcete využít této příležitosti?Zisk na akcii: 2,63 USD oproti očekávaným 2,33 USD.Tržby: 5,9 miliardy USD oproti očekávaným 5,59 miliardy USD.Obr rychlého občerstvení vykázal v prvním čtvrtletí čistý zisk ve výši 1,8 miliardy dolarů, tj. 2,45 dolaru na akcii, oproti 1,1 miliardy dolarů, tj. 1,48 dolaru na akcii, o rok dříve.Bez započtení nákladů na restrukturalizaci a dalších položek vydělal McDonald’s 2,63 USD na akcii.Společnost vykázala náklady ve výši 180 milionů dolarů, které podle finančního ředitele Iana Bordena souvisely s ukončením nájemních smluv a odstupným pro zaměstnance v rámci podnikové reorganizace. Začátkem tohoto měsíce McDonald’s propustil stovky kancelářských pracovníků v rámci snahy o zefektivnění a odstranění silových struktur v celé společnosti.Čisté tržby vzrostly o 4 % na 5,9 miliardy USD. Všechny tři divize společnosti vykázaly růst tržeb ve stejných prodejnách o 12,6 %.Na domácím trhu podpořily růst tržeb ve stejných prodejnách vyšší ceny menu a zvýšená návštěvnost, která překonala odhady StreetAccount ve výši 7,9 %.Návštěvnost McDonald’s v USA rostla již třetí čtvrtletí po sobě, čímž se vymyká trendu v odvětví, kdy návštěvnost klesá v důsledku růstu cen menu. V minulosti se řetězcům rychlého občerstvení, jako je McDonald’s, dařilo v dobách ekonomické nejistoty, protože spotřebitelé přecházeli na jejich levnější jídla.Společnost také pracuje na zlepšení chuti svých hamburgerů prostřednictvím drobných úprav, jako je přidávání většího množství omáčky Big Mac a používání měkčích hamburgerových housek. Nové hamburgery již zavedla v mnoha městech na západním pobřeží. Podle Kempczinského jsou první reakce zákazníků pozitivní.Zatímco domácím restauracím se v posledních čtvrtletích dařilo, američtí franšízanti se bránili změnám politiky, které provedlo vedení společnosti. Řetězec například v lednu začal v USA zavádět svůj systém Performance and Customer Excellence, který slouží k hodnocení restaurací franšízantů.„Po třech letech bez známkování v restauracích a poté, co začnete známkovat, se nevyhnutelně objeví otázky a v některých případech i zpětná vazba, které dostáváme, a my se jimi zabýváme,“ řekl Kempczinski v odpovědi na otázku analytiků ohledně odporu franšízantů.Deník Wall Street Journal ve čtvrtek informoval, že někteří franšízanti podporují státní legislativu, která by jim dala větší možnost rozhodovat o jejich podnikání jako odvetu za takové změny.Mimo Spojené státy zaznamenal McDonald’s také lepší než očekávané tržby. Jeho mezinárodní trhy, na kterých působí a mezi které patří Velká Británie, Francie, Německo a Austrálie, překonaly odhady StreetAccount, podle kterých tržby ve stejných prodejnách vzrostly o 8,5 %.Segment mezinárodních rozvojových licencovaných trhů, který zahrnuje Čínu a Japonsko, překonal očekávání tržeb ve stejných prodejnách o 10,5 %. Vedení společnosti McDonald’s uvedlo, že se zlepšují tržby v Číně, která v prosinci ukončila politiku nulového prodeje.„V Číně jsme zaznamenali stabilní oživení, přičemž Čína vykázala za čtvrtletí pozitivní růst kompenzačních tržeb,“ uvedl Borden.Akcie UPS klesají poté, co doručovatelský gigant vykázal neuspokojivé hospodářské výsledkyAkcie společnosti United Parcel Service v úterý klesly poté, co americký přepravní a doručovací gigant oznámil, že v prvním čtvrtletí nedosáhl zisku ani příjmů.Některým analytikům poměrně slabá zpráva UPS naznačuje širší zpomalení ekonomiky, zejména v kombinaci s komentáři generální ředitelky Carol Toméové.„V prvním čtvrtletí zpomalení maloobchodního prodeje v USA vedlo k nižšímu objemu, než jsme očekávali, a čelili jsme pokračující slabé poptávce v Asii,“ uvedla Toméová v prohlášení. „Vzhledem k současným makro podmínkám očekáváme, že objem zůstane pod tlakem.“Zde jsou výsledky UPS v prvním čtvrtletí ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street, na základě průměru odhadů analytiků sestavených společností Refinitiv:Zisk na akcii: 2,20 USD oproti očekávaným 2,21 USDTržby: 22,93 miliardy USD oproti očekávaným 23,01 miliardy USDZa čtvrtletí končící 31. března čistý zisk klesl na 1,9 miliardy dolarů, tj. 2,19 dolaru na akcii, z 2,66 miliardy dolarů, tj. 3,03 dolaru na akcii, o rok dříve. Tržby se oproti stejnému čtvrtletí minulého roku snížily o 6 %.Toméová v úterý pro CNBC uvedla, že na společnost UPS měl v březnu dopad i větší, celopodnikový pokles maloobchodních tržeb.Poznamenala, že „změna v nákupním chování spotřebitelů“ vedla ke zvýšení výdajů za služby a kategorie, jako je jídlo a stravování, spíše než za druhy zboží, které by mohly být doručovány společností UPS.Společnost se sídlem v Atlantě již dříve předpověděla, že její zisková marže v roce 2023 bude po rekordním zisku v roce 2022 nižší. Ve své zprávě za první čtvrtletí společnost uvedla, že nyní očekává, že její celoroční zisk se bude pohybovat na spodní hranici původního výhledu, a to s odkazem na „náročné makro podmínky a změny v chování spotřebitelů“.Společnost nyní očekává celoroční tržby ve výši 97 miliard USD. Dříve UPS předpokládala tržby v rozmezí 97 až 99,4 miliardy USD, zatímco analytici odhadovali 99,98 miliardy USD.Finanční ředitel Brian Newman v hovoru k výsledkům za čtvrté čtvrtletí uvedl, že společnost očekává, že rok 2023 „bude hrbolatý“. Společnost zaznamenala pokles objemu v souvislosti s ochlazením poptávky a dříve uvedla, že většinu zisku očekává ve druhé polovině roku 2023.Zpráva za první čtvrtletí přichází uprostřed období, kdy se v UPS vedou diskuse o pracovních silách na vysoké úrovni.Jednání o smlouvě mezi společností a jejími zaměstnanci sdruženými v odborech odstartovala počátkem tohoto měsíce a znamenají největší soukromou kolektivní smlouvu ve Spojených státech. Odborový svaz Teamsters, který se jednání účastní, zastupuje více než 340 000 zaměstnanců UPS a odboráři veřejně přislíbili, že pokud se jim nepodaří s UPS uzavřít uspokojivou smlouvu, budou stávkovat.Platnost současné národní smlouvy vyprší 31. července. Toméová již dříve uvedla, že věří, že jednání budou uzavřena do konce července.„Bylo by od nás naivní si myslet, že nedojde k nějakému odklonu objemu [v důsledku vyjednávání], což se stalo, ale ne o moc,“ řekla Toméová v úterý televizi CNBC.Stávka UPS, k níž nedošlo již více než 25 let, by výrazně narušila provoz UPS a zároveň by způsobila hromadné problémy podnikům a spotřebitelům, kteří se na její služby spoléhají. Stávka v roce 1997 vedla ke ztrátám ve výši stovek milionů dolarů pro společnost. Stávka UPS v roce 2023 by měla pravděpodobně ještě větší dopad.UPS a odbory Teamsters naposledy podepsaly pětiletou dohodu v roce 2018. V následujících letech se odvětví doručování zásilek výrazně změnilo v důsledku pandemie: Odborový svaz tvrdí, že se zhoršily pracovní podmínky při vysokých ziscích společnosti.Teamsters uvedli, že mimo jiné požadují vyšší mzdy, lépe zvládnutelné směny a lepší bezpečnostní opatření.