Akcie Amazonu mají stále prostor pro růst, říká analytik
Tento působivý výkon přiměl investory k zamyšlení, zda mají akcie ještě prostor k růstu.
Podle analytika společnosti Mizuho Jamese Leeho, ačkoli Amazon bude na své cestě pravděpodobně čelit výzvám, považuje akcie za nákupní a přiřadil jim cílovou cenu 135 USD. To by odráželo ~33% zisky, pokud by akcie nakonec tohoto cíle dosáhly.
Lee se „hluboce ponořil“ do několika oblastí podnikání společnosti Amazon a snažil se zorientovat ve všech pohyblivých částech a připouští, že společnost Amazon čekají v roce 2023 určité potíže – a možná i potíže, které si investoři neuvědomují. Vezměme si například AWS – nejrychleji rostoucí podnik Amazonu v posledních několika letech a jediný segment Amazonu, který v roce 2022 dosáhne provozního zisku.
Lee varuje, že jeho kolegové na Wall Street „plně nezohlednili obchodní dynamiku přechodu na smlouvy s dlouhou dobou trvání, která by mohla mít dopad na krátkodobé jednotkové ceny“ v AWS, a jsou příliš optimističtí, když tvrdí, že AWS letos zvýší své tržby o silných 13 %. Problém je v tom, že firemní zákazníci Amazonu se snaží snížit náklady, aby přečkali současný hospodářský pokles, a proto konsolidují nákup cloudových služeb AWS na úrovni centrály a uzavírají dlouhodobé smlouvy s AWS, které poskytují cenové slevy. To je protiklad k tomu, aby jednotlivá oddělení mohla podepisovat kratší smlouvy s platbou podle potřeby, které společnosti Amazon přinášejí vyšší ziskové marže.
Pozitivní stránkou tohoto trendu je, že pravděpodobně zvýší počet nevyřízených objednávek pro AWS – a samozřejmě zajistí zákazníkům dlouhodobé závazky, které společnosti Amazon zajistí opakované příjmy z AWS. To jsou samozřejmě dobré věci. Nevýhodou však je, že při započtení slev, které Amazon poskytuje, bude pro AWS těžké zvýšit v letošním roce provozní zisk o analytiky očekávaných 7 %.
Proto by zisk v roce 2023 mohl být slabší, než investoři očekávají.
To jsou špatné zprávy od společnosti AWS. Dobré zprávy leží jinde – například u Prime Video. Zde služba Prime společnosti Amazon vydělala balík, zatímco pandemie byla na vrcholu, a přilákala diváky z práce domů ke sledování pořadů vyvinutých pro Prime Video. Dobrou i špatnou zprávou však bylo, že tito diváci během pandemie sledovali hodně obsahu Amazonu, takže Amazon musel neustále vytvářet další obsah, aby uspokojil poptávku – a to stálo peníze.
Zdroj: Shutterstock
Nyní, když Covid slábne, se Lee domnívá, že zákazníci Amazonu budou mít na sledování televize méně času. V důsledku toho by měl obsah, který Amazon umístí na Prime Video, vydržet déle, než se spotřebuje a bude třeba ho nahradit čerstvým obsahem. To by mělo Amazonu umožnit snížit výdaje na obsah – letos by tak mohl ušetřit možná až 1 miliardu dolarů.
Současně s tím Lee předpovídá úspory kapitálových výdajů v rámci celého Amazonu – meziročně o zhruba 4,1 miliardy dolarů -, a to i přesto, že Amazon ušetří zhruba 1,5 miliardy dolarů na mzdových nákladech díky nedávno oznámenému propuštění 9 000 zaměstnanců.
Když se vše sečte, Lee přichází s prognózou 7,5% celkového růstu tržeb Amazonu v letošním roce – 552,6 miliardy dolarů – s čistým ziskem 13,5 miliardy dolarů oproti loňské čisté ztrátě. To nemusí znít jako mnoho, vzhledem k tomu, že Amazon má v současné době tržní kapitalizaci 1 bilion dolarů a aktuální poměr P/E 75. Na druhou stranu si Lee myslí, že Amazon v příštím roce téměř zdvojnásobí své příjmy na 26,6 miliardy dolarů.
Akcie Costco klesají po prvním měsíčním poklesu tržeb ve stejném obchodě za téměř 3 roky
Akcie společnosti Costco Wholesale Corp. (COST) ve středu po skončení obchodování klesly poté, co tento maloobchodní prodejce vykázal první měsíční pokles tržeb ve stejných prodejnách za téměř tři roky.
Řetězec uvedl, že celkové tržby ve stejných prodejnách minulý měsíc klesly o 1,1 %. Naposledy tyto tržby klesly v dubnu 2020.
Costco uvedlo, že tržby ve stejných prodejnách v USA v březnu klesly o 1,5 %, přičemž v Kanadě došlo k poklesu o 2,4 %. Jinde v mezinárodním měřítku tyto tržby vzrostly o 2 %. Srovnatelné tržby v elektronickém obchodě se propadly o 12,7 %.
Akcie ve středu po skončení obchodování klesly o 2 %.
Josh Dahmen, asistent viceprezidenta Costco pro finance a vztahy s investory, ve středu v nahraných poznámkách uvedl, že výsledky ovlivnily klesající ceny benzínu a zahraniční měny. Poznamenal také, že „meziroční inflace u potravin a spotřebního zboží a čerstvých potravin byla oproti únoru nižší“.
Costco oznámilo měsíční výsledky poté, co vyšší ceny potravin v loňském roce pomohly zvýšit tržby a zisky obchodů s potravinami. Vedení vyjádřilo přesvědčení, že může zákazníkům i nadále účtovat zvýšené ceny, protože potraviny spadají do kategorie nezbytného zboží. Tvůrci politiky centrálních bank se však snažili najít způsoby, jak zkrotit cenovou sílu společností.
V březnu patřily mezi nevýkonné položky společnosti Costco také domácí potřeby a hračky, které se u jiných maloobchodních prodejců prodávaly hůře, protože inflace mění priority výdajů na základní zboží. Poptávka po špercích rovněž zaostávala.
Zdroj: Getty Images
Lépe se však dařilo výrobkům pro zdraví a krásu, u nichž se poptávka navzdory inflaci obecně drží. Stejně tak oděvy, u nichž se v jiných maloobchodních řetězcích projevily agresivní slevy.
V roce 2020 zákazníci nejprve zaútočili na regály Costco v souvislosti s pandemickými výlukami. Později se však na výsledcích projevila omezení služeb v některých sekcích obchodů, menší poptávka po benzínu a náklady související s COVID-19.
Akcie společnosti Costco za posledních 12 měsíců klesly o 13,6 %. Pro srovnání, index S&P 500 se za toto období snížil o 9,6 %.
Akcie Amazonu mají stále prostor pro růst, říká analytikTento působivý výkon přiměl investory k zamyšlení, zda mají akcie ještě prostor k růstu.Podle analytika společnosti Mizuho Jamese Leeho, ačkoli Amazon bude na své cestě pravděpodobně čelit výzvám, považuje akcie za nákupní a přiřadil jim cílovou cenu 135 USD. To by odráželo ~33% zisky, pokud by akcie nakonec tohoto cíle dosáhly.Lee se „hluboce ponořil“ do několika oblastí podnikání společnosti Amazon a snažil se zorientovat ve všech pohyblivých částech a připouští, že společnost Amazon čekají v roce 2023 určité potíže – a možná i potíže, které si investoři neuvědomují. Vezměme si například AWS – nejrychleji rostoucí podnik Amazonu v posledních několika letech a jediný segment Amazonu, který v roce 2022 dosáhne provozního zisku.Lee varuje, že jeho kolegové na Wall Street „plně nezohlednili obchodní dynamiku přechodu na smlouvy s dlouhou dobou trvání, která by mohla mít dopad na krátkodobé jednotkové ceny“ v AWS, a jsou příliš optimističtí, když tvrdí, že AWS letos zvýší své tržby o silných 13 %. Problém je v tom, že firemní zákazníci Amazonu se snaží snížit náklady, aby přečkali současný hospodářský pokles, a proto konsolidují nákup cloudových služeb AWS na úrovni centrály a uzavírají dlouhodobé smlouvy s AWS, které poskytují cenové slevy. To je protiklad k tomu, aby jednotlivá oddělení mohla podepisovat kratší smlouvy s platbou podle potřeby, které společnosti Amazon přinášejí vyšší ziskové marže.Pozitivní stránkou tohoto trendu je, že pravděpodobně zvýší počet nevyřízených objednávek pro AWS – a samozřejmě zajistí zákazníkům dlouhodobé závazky, které společnosti Amazon zajistí opakované příjmy z AWS. To jsou samozřejmě dobré věci. Nevýhodou však je, že při započtení slev, které Amazon poskytuje, bude pro AWS těžké zvýšit v letošním roce provozní zisk o analytiky očekávaných 7 %.Proto by zisk v roce 2023 mohl být slabší, než investoři očekávají.Chcete využít této příležitosti?To jsou špatné zprávy od společnosti AWS. Dobré zprávy leží jinde – například u Prime Video. Zde služba Prime společnosti Amazon vydělala balík, zatímco pandemie byla na vrcholu, a přilákala diváky z práce domů ke sledování pořadů vyvinutých pro Prime Video. Dobrou i špatnou zprávou však bylo, že tito diváci během pandemie sledovali hodně obsahu Amazonu, takže Amazon musel neustále vytvářet další obsah, aby uspokojil poptávku – a to stálo peníze.Nyní, když Covid slábne, se Lee domnívá, že zákazníci Amazonu budou mít na sledování televize méně času. V důsledku toho by měl obsah, který Amazon umístí na Prime Video, vydržet déle, než se spotřebuje a bude třeba ho nahradit čerstvým obsahem. To by mělo Amazonu umožnit snížit výdaje na obsah – letos by tak mohl ušetřit možná až 1 miliardu dolarů.Současně s tím Lee předpovídá úspory kapitálových výdajů v rámci celého Amazonu – meziročně o zhruba 4,1 miliardy dolarů -, a to i přesto, že Amazon ušetří zhruba 1,5 miliardy dolarů na mzdových nákladech díky nedávno oznámenému propuštění 9 000 zaměstnanců.Když se vše sečte, Lee přichází s prognózou 7,5% celkového růstu tržeb Amazonu v letošním roce – 552,6 miliardy dolarů – s čistým ziskem 13,5 miliardy dolarů oproti loňské čisté ztrátě. To nemusí znít jako mnoho, vzhledem k tomu, že Amazon má v současné době tržní kapitalizaci 1 bilion dolarů a aktuální poměr P/E 75. Na druhou stranu si Lee myslí, že Amazon v příštím roce téměř zdvojnásobí své příjmy na 26,6 miliardy dolarů.Akcie Costco klesají po prvním měsíčním poklesu tržeb ve stejném obchodě za téměř 3 rokyAkcie společnosti Costco Wholesale Corp. ve středu po skončení obchodování klesly poté, co tento maloobchodní prodejce vykázal první měsíční pokles tržeb ve stejných prodejnách za téměř tři roky.Řetězec uvedl, že celkové tržby ve stejných prodejnách minulý měsíc klesly o 1,1 %. Naposledy tyto tržby klesly v dubnu 2020.Costco uvedlo, že tržby ve stejných prodejnách v USA v březnu klesly o 1,5 %, přičemž v Kanadě došlo k poklesu o 2,4 %. Jinde v mezinárodním měřítku tyto tržby vzrostly o 2 %. Srovnatelné tržby v elektronickém obchodě se propadly o 12,7 %.Akcie ve středu po skončení obchodování klesly o 2 %.Josh Dahmen, asistent viceprezidenta Costco pro finance a vztahy s investory, ve středu v nahraných poznámkách uvedl, že výsledky ovlivnily klesající ceny benzínu a zahraniční měny. Poznamenal také, že „meziroční inflace u potravin a spotřebního zboží a čerstvých potravin byla oproti únoru nižší“.Costco oznámilo měsíční výsledky poté, co vyšší ceny potravin v loňském roce pomohly zvýšit tržby a zisky obchodů s potravinami. Vedení vyjádřilo přesvědčení, že může zákazníkům i nadále účtovat zvýšené ceny, protože potraviny spadají do kategorie nezbytného zboží. Tvůrci politiky centrálních bank se však snažili najít způsoby, jak zkrotit cenovou sílu společností.V březnu patřily mezi nevýkonné položky společnosti Costco také domácí potřeby a hračky, které se u jiných maloobchodních prodejců prodávaly hůře, protože inflace mění priority výdajů na základní zboží. Poptávka po špercích rovněž zaostávala.Lépe se však dařilo výrobkům pro zdraví a krásu, u nichž se poptávka navzdory inflaci obecně drží. Stejně tak oděvy, u nichž se v jiných maloobchodních řetězcích projevily agresivní slevy.V roce 2020 zákazníci nejprve zaútočili na regály Costco v souvislosti s pandemickými výlukami. Později se však na výsledcích projevila omezení služeb v některých sekcích obchodů, menší poptávka po benzínu a náklady související s COVID-19.Akcie společnosti Costco za posledních 12 měsíců klesly o 13,6 %. Pro srovnání, index S&P 500 se za toto období snížil o 9,6 %.