Generální ředitel Lamborghini říká, že objednávky na hybridní Revuelto ukazují „neuvěřitelnou“ poptávku ze strany bohatých kupců automobilů
Lamborghini již má na Revuelto, svůj vůbec první plug-in hybrid, který byl představen minulý měsíc, pořadník a objednávky na dva roky, řekl CNBC generální ředitel Stephan Winkelmann. Objednávky přicházejí navzdory globálním otřesům na finančních trzích a v bankovních systémech v posledních měsících.
„Odolnost našich zákazníků je při všem, co se děje v posledních 24 měsících, neuvěřitelná,“ řekl Winkelmann. „Nevidíme žádné zpomalení příjmu objednávek na nákup vozů, jako jsou ty naše.“
Příval objednávek na Revuelto a další superauta poukazuje na přetrvávající sílu bohatých spotřebitelů navzdory zpomalení v jiných segmentech spotřebitelské ekonomiky. Cena akcií Ferrari letos vzrostla o 27 % díky pokračující poptávce po trofejních vozech, zejména v USA.
Ferrari, Bentley, Rolls Royce a další špičkové značky vykázaly v loňském roce rekordní prodeje a výrobu.
Lamborghini loni celosvětově vyrobilo rekordních 9 233 vozů, což je o 10 % více než v roce 2021. Winkelmann uvedl, že je příliš brzy na předpověď výroby v roce 2023, ale pokud budou objednávky pokračovat jako v prvním čtvrtletí, může společnost vyrovnat nebo překonat loňský rekord.
Zdroj: Getty Images
Velkou otázkou pro výrobce superaut, jako je Lamborghini, je, jak definovat své značky v éře elektrifikace. Výrobci supersportů, kteří jsou ceněni pro své silné a hřmotné motory, pracují na vývoji tichých, vysoce výkonných elektromobilů, které by se dostatečně odlišovaly od vozů Tesla a dalších značek, aby za ně bylo možné získat vyšší příplatky.
Každý model Lamborghini uvedený na trh po modelu Revuelto bude hybridní a v příštích letech se očekávají plug-in verze SUV Urus a sportovního vozu Huracan. Lamborghini plánuje uvést svůj první plně elektrický model někdy v roce 2028 nebo 2029.
U modelu Revuelto Lamborghini využilo to nejlepší z obou světů a spojilo tři elektromotory s novým 6,5litrovým motorem V12 s přirozeným nasáváním, což dohromady dává výkon 1001 koní. Maximální rychlost přesahuje 217 mil za hodinu a z 0 na 62 mil za hodinu zvládne za méně než 2,5 sekundy.
Díky hybridizaci je Revuelto o 30 % úspornější.
Sběratelé automobilů tvrdí, že součástí přitažlivosti modelu Revuelto je vlastnictví jedné z posledních prodávaných a vyráběných generací supersportovních vozů V12.
„Tým na tomto voze tvrdě pracoval několik let,“ řekl Winkelmann. „Přijetí zákazníky je pozitivní ve dvou směrech, protože na jedné straně uznávají, že je to pravé Lamborghini. A na druhé straně nemají strach z toho, že mají hybridní vůz.“
Zdroj: Getty Images
Podle Winkelmanna se Revuelto bude pravděpodobně prodávat stejně dobře nebo lépe než vrcholný model Aventador, který Revuelto nahrazuje. Lamborghini prodalo za více než deset let existence více než 11 000 Aventadorů. Řekl, že poptávka ze Spojených států – největšího trhu Lamborghini – byla obzvláště silná.
Čínský trh však zůstává neznámou, protože země se právě otevřela po výluce, řekl Winkelmann a dodal, že poptávka v Jižní Koreji loni „explodovala“. Silná byla podle něj také střední Evropa a Austrálie.
„Ve Spojených státech jsou Kalifornie, Florida, Texas a severovýchod vždy dobré pro pozitivní překvapení,“ řekl.
Výroba modelu Revuelto bude zahájena ve druhé polovině roku 2023, přičemž první vozy budou do USA dodány ve čtvrtém čtvrtletí.
„A příští rok pak pojedeme naplno a uvidíme, jak se bude trh vyvíjet,“ řekl Winklemann.
Ford investuje 1,3 miliardy dolarů do vybudování centra pro výrobu elektromobilů v Kanadě
Společnost Ford Motor (F) investuje 1,8 miliardy kanadských dolarů (asi 1,3 miliardy Kč) do svého montážního závodu v Oakville v kanadském Ontariu, aby jej přeměnila na nové centrum výroby elektromobilů, uvedla automobilka v úterý.
V závodě, který bude přejmenován na Oakville Electric Vehicle Complex, se budou vyrábět elektromobily nové generace, které by měly přijít na trh přibližně v polovině tohoto desetiletí. Přestavba by měla trvat šest měsíců a začít ve druhém čtvrtletí příštího roku, uvedl Ford.
„Využíváme veškerou jeho infrastrukturu, od samotného pozemku přes budovy až po silnice, abychom se rychle připravili na výrobu nové generace,“ řekl Dave Nowicki, ředitel výroby elektromobilů v automobilce, během hovoru s médii.
Zdroj: Getty Images
Ford odmítl zveřejnit předpokládanou výrobní kapacitu závodu nebo počet modelů elektromobilů, které se v přestavěném závodě budou vyrábět. Když se automobilka v roce 2020 původně dohodla na investiční dohodě s kanadskými automobilovými odbory Unifor, předpokládalo se, že závod bude vyrábět pět modelů elektromobilů. Podle Automotive News však byly tyto plány možná omezeny na dva vozy.
Změny v komplexu v Oakville budou zahrnovat sloučení tří karosáren do jedné a přidání montáže akumulátorů, uvedl Ford. Závod bude využívat články z továrny na baterie, která se v současné době staví v Kentucky.
Komplex v Oakville bude pro společnost první kompletní přestavbou severoamerického závodu vyrábějícího vozidla na benzinový pohon na závod vyrábějící elektromobily. Již dříve přebudovávala části závodů, přistavovala ke stávajícím závodům nebo oznamovala vznik nových výrobních zařízení pro elektromobily.
V závodě v Oakville se budou i nadále vyrábět crossovery Ford Edge a Lincoln Nautilus s plynovým pohonem, a to až do odstávky závodu v příštím roce. Mluvčí společnosti odmítl zveřejnit plány výroby těchto vozidel po ukončení investice.
Investice je součástí plánu společnosti Ford mít do konce roku 2026 výrobní kapacitu pro 2 miliony elektromobilů na celém světě.
Generální ředitel Lamborghini říká, že objednávky na hybridní Revuelto ukazují „neuvěřitelnou“ poptávku ze strany bohatých kupců automobilůLamborghini již má na Revuelto, svůj vůbec první plug-in hybrid, který byl představen minulý měsíc, pořadník a objednávky na dva roky, řekl CNBC generální ředitel Stephan Winkelmann. Objednávky přicházejí navzdory globálním otřesům na finančních trzích a v bankovních systémech v posledních měsících.„Odolnost našich zákazníků je při všem, co se děje v posledních 24 měsících, neuvěřitelná,“ řekl Winkelmann. „Nevidíme žádné zpomalení příjmu objednávek na nákup vozů, jako jsou ty naše.“Příval objednávek na Revuelto a další superauta poukazuje na přetrvávající sílu bohatých spotřebitelů navzdory zpomalení v jiných segmentech spotřebitelské ekonomiky. Cena akcií Ferrari letos vzrostla o 27 % díky pokračující poptávce po trofejních vozech, zejména v USA.Ferrari, Bentley, Rolls Royce a další špičkové značky vykázaly v loňském roce rekordní prodeje a výrobu.Lamborghini loni celosvětově vyrobilo rekordních 9 233 vozů, což je o 10 % více než v roce 2021. Winkelmann uvedl, že je příliš brzy na předpověď výroby v roce 2023, ale pokud budou objednávky pokračovat jako v prvním čtvrtletí, může společnost vyrovnat nebo překonat loňský rekord.Velkou otázkou pro výrobce superaut, jako je Lamborghini, je, jak definovat své značky v éře elektrifikace. Výrobci supersportů, kteří jsou ceněni pro své silné a hřmotné motory, pracují na vývoji tichých, vysoce výkonných elektromobilů, které by se dostatečně odlišovaly od vozů Tesla a dalších značek, aby za ně bylo možné získat vyšší příplatky.Chcete využít této příležitosti?Každý model Lamborghini uvedený na trh po modelu Revuelto bude hybridní a v příštích letech se očekávají plug-in verze SUV Urus a sportovního vozu Huracan. Lamborghini plánuje uvést svůj první plně elektrický model někdy v roce 2028 nebo 2029.U modelu Revuelto Lamborghini využilo to nejlepší z obou světů a spojilo tři elektromotory s novým 6,5litrovým motorem V12 s přirozeným nasáváním, což dohromady dává výkon 1001 koní. Maximální rychlost přesahuje 217 mil za hodinu a z 0 na 62 mil za hodinu zvládne za méně než 2,5 sekundy.Díky hybridizaci je Revuelto o 30 % úspornější.Sběratelé automobilů tvrdí, že součástí přitažlivosti modelu Revuelto je vlastnictví jedné z posledních prodávaných a vyráběných generací supersportovních vozů V12.„Tým na tomto voze tvrdě pracoval několik let,“ řekl Winkelmann. „Přijetí zákazníky je pozitivní ve dvou směrech, protože na jedné straně uznávají, že je to pravé Lamborghini. A na druhé straně nemají strach z toho, že mají hybridní vůz.“Podle Winkelmanna se Revuelto bude pravděpodobně prodávat stejně dobře nebo lépe než vrcholný model Aventador, který Revuelto nahrazuje. Lamborghini prodalo za více než deset let existence více než 11 000 Aventadorů. Řekl, že poptávka ze Spojených států – největšího trhu Lamborghini – byla obzvláště silná.Čínský trh však zůstává neznámou, protože země se právě otevřela po výluce, řekl Winkelmann a dodal, že poptávka v Jižní Koreji loni „explodovala“. Silná byla podle něj také střední Evropa a Austrálie.„Ve Spojených státech jsou Kalifornie, Florida, Texas a severovýchod vždy dobré pro pozitivní překvapení,“ řekl.Výroba modelu Revuelto bude zahájena ve druhé polovině roku 2023, přičemž první vozy budou do USA dodány ve čtvrtém čtvrtletí.„A příští rok pak pojedeme naplno a uvidíme, jak se bude trh vyvíjet,“ řekl Winklemann.Ford investuje 1,3 miliardy dolarů do vybudování centra pro výrobu elektromobilů v KanaděSpolečnost Ford Motor investuje 1,8 miliardy kanadských dolarů do svého montážního závodu v Oakville v kanadském Ontariu, aby jej přeměnila na nové centrum výroby elektromobilů, uvedla automobilka v úterý.V závodě, který bude přejmenován na Oakville Electric Vehicle Complex, se budou vyrábět elektromobily nové generace, které by měly přijít na trh přibližně v polovině tohoto desetiletí. Přestavba by měla trvat šest měsíců a začít ve druhém čtvrtletí příštího roku, uvedl Ford.„Využíváme veškerou jeho infrastrukturu, od samotného pozemku přes budovy až po silnice, abychom se rychle připravili na výrobu nové generace,“ řekl Dave Nowicki, ředitel výroby elektromobilů v automobilce, během hovoru s médii.Ford odmítl zveřejnit předpokládanou výrobní kapacitu závodu nebo počet modelů elektromobilů, které se v přestavěném závodě budou vyrábět. Když se automobilka v roce 2020 původně dohodla na investiční dohodě s kanadskými automobilovými odbory Unifor, předpokládalo se, že závod bude vyrábět pět modelů elektromobilů. Podle Automotive News však byly tyto plány možná omezeny na dva vozy.Změny v komplexu v Oakville budou zahrnovat sloučení tří karosáren do jedné a přidání montáže akumulátorů, uvedl Ford. Závod bude využívat články z továrny na baterie, která se v současné době staví v Kentucky.Komplex v Oakville bude pro společnost první kompletní přestavbou severoamerického závodu vyrábějícího vozidla na benzinový pohon na závod vyrábějící elektromobily. Již dříve přebudovávala části závodů, přistavovala ke stávajícím závodům nebo oznamovala vznik nových výrobních zařízení pro elektromobily.V závodě v Oakville se budou i nadále vyrábět crossovery Ford Edge a Lincoln Nautilus s plynovým pohonem, a to až do odstávky závodu v příštím roce. Mluvčí společnosti odmítl zveřejnit plány výroby těchto vozidel po ukončení investice.Investice je součástí plánu společnosti Ford mít do konce roku 2026 výrobní kapacitu pro 2 miliony elektromobilů na celém světě.
Hongkongská burza zažívá v posledních měsících opětovné oživení a zvyšující se množství technologických titulů přitahuje pozornost globálních investorů. Do tohoto...