Akcie se v předobchodní fázi propadly o 13 %.
Přesto společnost poukázala na známky pokroku ve svém plánu na ozdravení. Uvedla, že počet předplatitelů připojených fitness zařízení vzrostl a ztráty z volných peněžních toků se snížily. Uvedla také, že nové iniciativy našly u zákazníků odezvu, včetně snahy o prodej levnějších, již použitých kol a programu pronájmu fitness vybavení.
Na základě průzkumu mezi analytiky společnosti Refinitiv uvádíme, jak si společnost vyrábějící propojená fitness zařízení vedla za tři měsíce, které skončily 31. března, ve srovnání s očekáváním Wall Street:
Ztráta na akcii: 79 centů oproti očekávaným 46 centům
Tržby: 749 milionů dolarů oproti očekávaným 708 milionům dolarů.
Čistá ztráta společnosti Peloton za uvedené období činila 275,9 milionu USD, tj. 79 centů na akcii, zatímco o rok dříve ztráta činila 757,1 milionu USD, tj. 2,27 USD na akcii. Jedná se o deváté čtvrtletí v řadě, kdy společnost vykázala ztrátu.
Tržby se oproti předchozímu roku snížily o 22 % z 964,3 milionu dolarů.
Fitness společnost se snaží stabilizovat své podnikání a najít cestu k opětovné ziskovosti poté, co zaznamenala prudký obrat v hospodaření. Prodej jejích kol a běžeckých pásů se po prudkém nárůstu v souvislosti s pandemií dramaticky zpomalil, což Peloton přinutilo přiklonit se k jiným zdrojům příjmů, jako je předplatné.
Společnost ukončila třetí čtvrtletí s přibližně 3,1 milionu předplatných připojených fitness zařízení, což je o 5 % více než v předchozím roce. Předplatitelé připojeného fitness jsou lidé, kteří vlastní produkt společnosti Peloton, například Bike nebo Tread, a platí měsíční poplatek za přístup k živým tréninkům a tréninkům na vyžádání.
Průměrný čistý měsíční odliv předplatitelů připojeného fitness se oproti předchozímu roku také mírně zvýšil. Za čtvrtletí dosáhl 1,1 %, což odpovídá předchozímu čtvrtletí, ale je to více než 0,8 % v předchozím roce.
Celkový počet členů společnosti Peloton však nerostl. Čtvrtletí skončilo s celkovým počtem 6,7 milionu členů, což je stejně jako na konci předchozího čtvrtletí a méně než 7 milionů v předchozím roce.

V dopise akcionářům generální ředitel Barry McCarthy uvedl, že společnost Peloton hledí do budoucnosti. Uvedl, že společnost ještě tento měsíc obnoví značku a představí novou verzi aplikace Peloton s odstupňovanou strukturou členství.
McCarthy dodal, že cílem obnovení značky je změnit pohled na společnost Peloton, aby si lidé vybavili širokou škálu jejích fitness nabídek – nejen dobře známá jízdní kola.
Přesto varoval před budoucími výzvami. Uvedl, že společnost obvykle zažívá sezónní pokles růstu počtu předplatitelů ve čtvrtém čtvrtletí, které se táhne přes letní měsíce. Řekl, že ho očekává i letos.
„Bez ohledu na obnovení prodeje bude čtvrté čtvrtletí z hlediska růstu patřit k našim nejnáročnějším,“ řekl.
Ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí společnost Peloton očekává nárůst předplatného připojených fitness zařízení, ale pokles příjmů. Společnost uvedla, že očekává meziroční pokles tržeb o přibližně 6 % na hodnotu v rozmezí 630 až 650 milionů dolarů ve srovnání s 678,7 milionu dolarů v předchozím období.
Očekává, že čtvrté čtvrtletí ukončí s 3,08 až 3,09 milionu předplatitelů, což je více než 2,97 milionu v předchozím období.
McCarthy v hovoru k výsledkům uvedl, že spotřebitelé nadále utrácejí, ale je podle něj těžké předvídat jejich chování, protože ekonomové diskutují o pravděpodobnosti recese nebo „měkkého přistání“. K nejistotě podle něj přispívá i debata v Kongresu o tom, zda zvýšit dluhový strop, nebo riskovat historicky první nesplacení amerického dluhu.

Společnost Peloton ve čtvrtek samostatně oznámila, že dosáhla dohody se společností Dish Technologies ohledně patentového sporu. Společnost uvedla, že zaplatí společnosti Dish 75 milionů dolarů za urovnání stížnosti podané Komisí pro mezinárodní obchod.
Společnost již dříve uvedla, že si klade za cíl dosáhnout ve druhé polovině svého fiskálního roku 2023 čtvrtletně rentabilního cash flow. McCarthy ve čtvrtečním dopise uvedl, že urovnání výrazně zatlačí na volný peněžní tok v současném fiskálním čtvrtletí.
Dodal, že dočasný zásah se vyplatí, protože „odstraňuje mrak nejistoty a obrovské rozptýlení při každodenním provozu našeho podniku“.
McCarthyho zaměření na obrat následuje po bouřlivém období po pandemickém vzestupu společnosti.
Problémy donutily společnost v loňském roce snížit náklady propuštěním tisíců zaměstnanců, uzavřením mnoha prodejen a outsourcingem dodávek a výroby na poslední míli. Její spoluzakladatel a bývalý generální ředitel John Foley také loni odstoupil a později rezignoval na funkci výkonného předsedy.
Vzhledem k tomu, že prodej fitness vybavení stále zaostává, zaměřil se Peloton na jiné způsoby, jak podpořit růst a přilákat nové zákazníky. Pod vedením McCarthyho, bývalého manažera společností Spotify a Netflix, společnost kladla důraz na zvyšování počtu předplatných.
Společnost se snažila podpořit prodej zařízení úpravou cen, nabídkou možnosti pronájmu a přidáním veslovacích strojů do své nabídky. Dostala se do velkoobchodního prodeje tím, že umožnila společnostem Amazon a Dick’s Sporting Goods prodávat její vybavení. Peloton také uzavřel dohodu se společností Hilton o umístění kol do všech jejích hotelů v USA.

Ve čtvrtečním dopise akcionářům McCarthy uvedl, že toto úsilí funguje.
Od března 2022, kdy společnost začala testovat svůj program rent-to-buy, se podle něj rozrostl na 47 000 předplatitelů. Jeho průměrná měsíční míra odchodu činí 5 %, což je více než celková míra odchodu společnosti Peloton.
Přesto McCarthy uvedl, že tato možnost, která umožňuje zákazníkům platit nájemné a odštěpovat z pořizovací ceny zařízení, snižuje bariéru pro registraci. Odvolal se na interní průzkum, podle něhož by si 62 % respondentů nepředplatilo trenažér, nebýt flexibility programu pronájmu.
Podle něj má ohlas také prodej předpůjčených kol společnosti Peloton. Společnost tuto nabídku spustila v prosinci a zvažuje, že ještě letos do programu přidá své běžecké pásy a veslařské trenažéry.
Podle jeho slov tyto dva programy dohromady představovaly 24 % prodeje propojeného fitness hardwaru ve třetím fiskálním čtvrtletí.
Akcie společnosti Peloton letos zatím vzrostly o 11 %. Přesto jsou její akcie stále méně než poloviční oproti 52týdennímu maximu 18,86 USD – a jen nepatrný zlomek jejich více než stodolarových maxim z prvních let pandemie.
Tržní kapitalizace společnosti Peloton činí 3,06 miliardy dolarů, přičemž na počátku roku 2021 dosáhla až téměř 50 miliard dolarů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























