Společnost Spirit AeroSystems (NYSE:SPR) Holdings Inc ve středu uvedla, že očekává celoroční zásah do hrubého zisku ve výši 31 milionů dolarů v důsledku přerušení a přepracování trupů letadel 737 MAX.
Společnost Boeing (NYSE:BA) minulý měsíc oznámila, že pozastavila dodávky některých letounů 737 MAX kvůli problému se dvěma šroubeními, která spojují zadní část trupu vyrobenou společností Spirit se svislou ocasní plochou a která nebyla správně připevněna.
„Očekávají se další náklady, včetně nákladů, které si společnost Boeing může nárokovat na opravu některých modelů dříve dodaných jednotek ve svém závodě, a záručních nákladů souvisejících s dotčenými provozovanými jednotkami 737,“ uvedla společnost Spirit.
„Společnost však v tuto chvíli nemůže rozumně odhadnout zbývající potenciální náklady,“ dodala.
Generální ředitel společnosti Boeing Dave Calhoun minulý týden označil výrobní vadu za „zrůdnou“ a „obtížně zjistitelnou“, ale poznamenal, že společnosti Spirit a Boeing rychle identifikovaly postižená letadla a zahájily jejich přepracování.
Společnost Boeing uvedla, že poté, co zjistila problém s držákem letounu 737, poskytla společnosti Spirit zálohu v hotovosti a „výrobní a technické zdroje“.
Nicméně zásah do zisku zvyšuje tlak na společnost Spirit, která se snaží stabilizovat peněžní toky a včas vyrábět díly pro programy širokotrupých letadel kvůli nedostatku dílů a dodávek v celém odvětví.
Chcete využít této příležitosti?
Společnost Spirit AeroSystems Holdings Inc ve středu uvedla, že očekává celoroční zásah do hrubého zisku ve výši 31 milionů dolarů v důsledku přerušení a přepracování trupů letadel 737 MAX.
Společnost Boeing minulý měsíc oznámila, že pozastavila dodávky některých letounů 737 MAX kvůli problému se dvěma šroubeními, která spojují zadní část trupu vyrobenou společností Spirit se svislou ocasní plochou a která nebyla správně připevněna.
„Očekávají se další náklady, včetně nákladů, které si společnost Boeing může nárokovat na opravu některých modelů dříve dodaných jednotek ve svém závodě, a záručních nákladů souvisejících s dotčenými provozovanými jednotkami 737,“ uvedla společnost Spirit.
„Společnost však v tuto chvíli nemůže rozumně odhadnout zbývající potenciální náklady,“ dodala.
Generální ředitel společnosti Boeing Dave Calhoun minulý týden označil výrobní vadu za „zrůdnou“ a „obtížně zjistitelnou“, ale poznamenal, že společnosti Spirit a Boeing rychle identifikovaly postižená letadla a zahájily jejich přepracování.
Společnost Boeing uvedla, že poté, co zjistila problém s držákem letounu 737, poskytla společnosti Spirit zálohu v hotovosti a „výrobní a technické zdroje“.
Nicméně zásah do zisku zvyšuje tlak na společnost Spirit, která se snaží stabilizovat peněžní toky a včas vyrábět díly pro programy širokotrupých letadel kvůli nedostatku dílů a dodávek v celém odvětví.Chcete využít této příležitosti?