plánuje přesunout své asijsko-pacifické regionální ústředí z Hongkongu do Singapuru, což je další rána pro image města jako mezinárodního obchodního centra.
V e-mailovém prohlášení společnost FedEx uvedla, že v Singapuru zkonsoliduje některé funkce centrály pro oblast Asie, Tichomoří, Blízkého východu a Afriky (AMEA), „aby všechny naše operace v tomto regionu byly rychlejší a pružnější“. Společnost uvedla, že si ponechá „významnou“ přítomnost a vedoucí funkce v Hongkongu. Kurýrní společnost má v regionu 35 000 zaměstnanců a poskytuje služby do více než 100 zemí, uvedla společnost FedEx.
Kurýrní společnost se sídlem v Memphisu ve státě Tennessee plánuje přemístit některé své vedoucí pracovníky z Hongkongu, včetně regionálního prezidenta Kawala Preeta, do Singapuru, uvedla osoba, která si nepřála být jmenována, protože podrobnosti jsou soukromé. Zaměstnanci společnosti FedEx v Hongkongu byli informováni, že se vedení společnosti FedEx přestěhuje v září, dodala tato osoba.
Americká společnost si i nadále ponechá kancelář v Hongkongu a většinu zaměstnanců, kteří s Hongkongem souvisejí, a zvažuje také přesunout některé nepodstatné pozice do Malajsie nebo Indie, aby snížila náklady, uvedl jeden z pracovníků.
Podle společnosti FedEx se do Singapuru přesune méně než 15 % pracovních míst v Hongkongu. Podle společnosti bude kancelář „i nadále poskytovat důležitou podporu“ pro tento region.
Zdroj: Bloomberg
Tento krok může podpořit obavy, že důvěra nadnárodních společností v Hongkong klesá, zejména po letech politických nepokojů a omezení ze strany Covidu.
Hongkong se v roce 2019 ocitl v centru obchodních sporů mezi USA a Čínou, protože zpřísnění kontroly Pekingu nad tímto finančním centrem – v reakci na několikaměsíční sociální nepokoje – vyvolalo sankce ze strany Washingtonu. Osud města dále klesal během pandemie, kdy tvrdá omezení cestování vyhnala kapitál, společnosti a pracovníky do jiných měst, jako je Singapur.
I poté, co Čína letos znovu otevřela Hongkong, protože zrušila politiku „Covid Zero“, jeho logistický průmysl nadále trpí poklesem světového obchodu, rostoucí mírou inflace a zvyšujícími se úrokovými sazbami. Zpracování kontejnerů v březnu meziročně pokleslo přibližně o 10 %. Objem leteckého nákladu sice ve stejném měsíci vzrostl přibližně o 6 %, ale to bylo způsobeno především nízkou základnou v loňském roce v souvislosti s narušením dodavatelského řetězce v rámci programu Covid, uvedl minulý měsíc v prohlášení hongkongský letištní úřad.
Hongkong je sice stále nejrušnějším leteckým nákladním přístavem na světě, ale s rozvojem nedalekých logistických center v pevninské Číně, jako je Kanton, kde má společnost FedEx provozní centrum, a Šen-čen, ztratil regionální význam. Tento přepravní gigant také uzavřel svou hongkongskou základnu pilotních posádek v době vrcholící pandemie.
Samotná společnost FedEx byla v roce 2019 vystavena zvýšené kontrole ze strany Číny poté, co společnost Huawei Technologies Co. uvedla, že dokumenty, které chtěla odeslat z Japonska do Číny, byly místo toho bez povolení přesměrovány do USA. V samostatném incidentu společnost FedEx uvedla, že omylem odmítla balíček obsahující telefon Huawei zasílaný do Ameriky ze Spojeného království.
Zdroj: Getty Images
V návaznosti na tyto incidenty se čínské úřady na společnost zaměřily v řadě případů, například při vyšetřování balíčku obsahujícího zbraň doručeného společností FedEx jedné společnosti v Číně a při zabavení balíčku obsahujícího nože, který měl být odeslán do Hongkongu. Pilot společnosti byl v roce 2019 dočasně zadržen v Kantonu poté, co úřady v jeho zavazadle před nástupem na komerční let do Hongkongu nalezly stovky kuliček ze vzduchovky.
Společnost FedEx také přistoupila k rozsáhlé restrukturalizaci, v jejímž rámci se snaží snížit náklady o 4 miliardy dolarů, protože čelí klesající poptávce a zaostává za svým konkurentem United Parcel Service Inc. v ziskových maržích. Jejím cílem je sloučit expresní zásilkové služby a pozemní jednotku a do roku 2024 provozovat „plně integrovanou síť letecká a pozemní přeprava“. Společnost také snížila počet pracovních míst globálních úředníků a ředitelů o více než 10 %, propustila zaměstnance, omezila nákladní lety a odstavila některá letadla.
plánuje přesunout své asijsko-pacifické regionální ústředí z Hongkongu do Singapuru, což je další rána pro image města jako mezinárodního obchodního centra.V e-mailovém prohlášení společnost FedEx uvedla, že v Singapuru zkonsoliduje některé funkce centrály pro oblast Asie, Tichomoří, Blízkého východu a Afriky , „aby všechny naše operace v tomto regionu byly rychlejší a pružnější“. Společnost uvedla, že si ponechá „významnou“ přítomnost a vedoucí funkce v Hongkongu. Kurýrní společnost má v regionu 35 000 zaměstnanců a poskytuje služby do více než 100 zemí, uvedla společnost FedEx.Kurýrní společnost se sídlem v Memphisu ve státě Tennessee plánuje přemístit některé své vedoucí pracovníky z Hongkongu, včetně regionálního prezidenta Kawala Preeta, do Singapuru, uvedla osoba, která si nepřála být jmenována, protože podrobnosti jsou soukromé. Zaměstnanci společnosti FedEx v Hongkongu byli informováni, že se vedení společnosti FedEx přestěhuje v září, dodala tato osoba.Americká společnost si i nadále ponechá kancelář v Hongkongu a většinu zaměstnanců, kteří s Hongkongem souvisejí, a zvažuje také přesunout některé nepodstatné pozice do Malajsie nebo Indie, aby snížila náklady, uvedl jeden z pracovníků.Podle společnosti FedEx se do Singapuru přesune méně než 15 % pracovních míst v Hongkongu. Podle společnosti bude kancelář „i nadále poskytovat důležitou podporu“ pro tento region.Tento krok může podpořit obavy, že důvěra nadnárodních společností v Hongkong klesá, zejména po letech politických nepokojů a omezení ze strany Covidu.Hongkong se v roce 2019 ocitl v centru obchodních sporů mezi USA a Čínou, protože zpřísnění kontroly Pekingu nad tímto finančním centrem – v reakci na několikaměsíční sociální nepokoje – vyvolalo sankce ze strany Washingtonu. Osud města dále klesal během pandemie, kdy tvrdá omezení cestování vyhnala kapitál, společnosti a pracovníky do jiných měst, jako je Singapur.I poté, co Čína letos znovu otevřela Hongkong, protože zrušila politiku „Covid Zero“, jeho logistický průmysl nadále trpí poklesem světového obchodu, rostoucí mírou inflace a zvyšujícími se úrokovými sazbami. Zpracování kontejnerů v březnu meziročně pokleslo přibližně o 10 %. Objem leteckého nákladu sice ve stejném měsíci vzrostl přibližně o 6 %, ale to bylo způsobeno především nízkou základnou v loňském roce v souvislosti s narušením dodavatelského řetězce v rámci programu Covid, uvedl minulý měsíc v prohlášení hongkongský letištní úřad.Chcete využít této příležitosti?Regionální soutěžHongkong je sice stále nejrušnějším leteckým nákladním přístavem na světě, ale s rozvojem nedalekých logistických center v pevninské Číně, jako je Kanton, kde má společnost FedEx provozní centrum, a Šen-čen, ztratil regionální význam. Tento přepravní gigant také uzavřel svou hongkongskou základnu pilotních posádek v době vrcholící pandemie.Samotná společnost FedEx byla v roce 2019 vystavena zvýšené kontrole ze strany Číny poté, co společnost Huawei Technologies Co. uvedla, že dokumenty, které chtěla odeslat z Japonska do Číny, byly místo toho bez povolení přesměrovány do USA. V samostatném incidentu společnost FedEx uvedla, že omylem odmítla balíček obsahující telefon Huawei zasílaný do Ameriky ze Spojeného království.V návaznosti na tyto incidenty se čínské úřady na společnost zaměřily v řadě případů, například při vyšetřování balíčku obsahujícího zbraň doručeného společností FedEx jedné společnosti v Číně a při zabavení balíčku obsahujícího nože, který měl být odeslán do Hongkongu. Pilot společnosti byl v roce 2019 dočasně zadržen v Kantonu poté, co úřady v jeho zavazadle před nástupem na komerční let do Hongkongu nalezly stovky kuliček ze vzduchovky.Společnost FedEx také přistoupila k rozsáhlé restrukturalizaci, v jejímž rámci se snaží snížit náklady o 4 miliardy dolarů, protože čelí klesající poptávce a zaostává za svým konkurentem United Parcel Service Inc. v ziskových maržích. Jejím cílem je sloučit expresní zásilkové služby a pozemní jednotku a do roku 2024 provozovat „plně integrovanou síť letecká a pozemní přeprava“. Společnost také snížila počet pracovních míst globálních úředníků a ředitelů o více než 10 %, propustila zaměstnance, omezila nákladní lety a odstavila některá letadla.