V poslední době však výkonnost jejích akcií připomíná špatně trefenou ránu do hlubokého terénu.
Akcie (MODG) se 10. května, den poté, co Topgolf oznámil výsledky za první čtvrtletí, propadly o 13 % na 18,80 USD a v pátek uzavřely na 17,28 USD. Zisk ve výši 17 centů na akcii sice překonal konsensuální odhad 15 centů, ale pozitivní zpráva byla doprovázena sníženým výhledem pro jeden segment činnosti a Wall Street má snížený výhled rád stejně jako hráči na turnaji PGA, který začíná příští týden, písečné pasti a vodní překážky.
Případ býků však zůstává. Jonathan Boyar, prezident společnosti Boyar Intrinsic Value Research, říká, že výprodej činí Topgolf Callaway atraktivnější. „Investorům to právě poskytuje skvělý vstupní bod k vlastnictví rychle rostoucího podniku,“ tvrdí.
Tento byznys má tři segmenty:
Jednotka Topgolf provozuje driving range, kde mohou lidé soutěžit mezi sebou nebo se jen tak bavit. Ty jsou vybaveny technologií společnosti Toptracer pro sledování letu míčku a zahrnují odpalovací haly, bary, jídelny a prostory pro speciální akce. Lidé, kteří zůstávají doma, si mohou zahrát videohru World Golf Tour od společnosti Topgolf.
Driving range přitahují hráče golfu „na hřišti“ i mimo něj (ty, kteří se nechtějí vydat na skutečné hřiště). Přitahují také rodiny. Nedávno v neděli dopoledne na hřišti Topgolf v Edisonu ve státě New Jersey odpalovala hromada dětí během narozeninové oslavy. O několik zálivů dál se dva dospělí skvěle bavili a odpalovali většinu míčků na 50 až 100 metrů – ne daleko, ale nikomu to nevadilo. Podle Národní golfové nadace je průměrný věk golfistů hrajících pouze mimo hřiště 31 let, zatímco u hráčů na hřišti je to 46 let. Mezi golfisty mimo hřiště jsou také ve větší míře zastoupeny ženy a menšiny.
Druhý obchodní segment společnosti Topgolf, golfové vybavení, prodává hole a míčky, které se prodávají pod značkami Callaway, Odyssey, Strata a nejnovějšími: Paradym.
Třetí segment, Active Lifestyle, nabízí oblečení, obuv a golfové doplňky, jako jsou bagy, rukavice, čepice a další zboží pod značkami Callaway, JackWolfskin a TravisMathew.
Problémovým dítětem čtvrtletí byl obchod s firemními akcemi, který tvoří přibližně 20 % tržeb jednotky Topgolf. V letošním roce se očekává růst tržeb na stejných prodejních plochách ve středních až vysokých jednociferných číslech. Předchozí výhled počítal s jednociferným růstem.
Zdroj: Getty Images
Nehledě na to, že společnost Topgolf Callaway se může líbit, zejména v dlouhodobějším horizontu. V tomto čtvrtletí vzrostly tržby společnosti v kalifornském Carlsbadu meziročně o 11 %. A výsledkům v prvním čtvrtletí výrazně pomohla nová značka Paradym.
Generální ředitel Chip Brewer v rámci čtvrtletního hovoru k výsledkům upozornil analytiky, že potíže v oblasti firemních akcí nemění odhad zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací (Ebitda) na rok 2023 ve výši až 640 milionů USD. „Nechci, abyste měli dojem, že to právě spadlo z útesu,“ řekl.
Randal Konik, analytik společnosti Jefferies, který má na akcie rating Buy, poukazuje na to, že klíčové části segmentu obchodních akcí zůstávají silné, zejména pěší zákazníci a akce pro malé podniky.
Společnost, která se dříve jmenovala Callaway Golf (MODG) a proslavila se špičkovým vybavením, jako jsou například značkové drivery Big Bertha, v roce 2021 koupila soukromou společnost Topgolf Entertainment Group za přibližně 2,5 miliardy dolarů v rámci transakce zahrnující všechny akcie.
Společnost Topgolf nyní provozuje přibližně 80 špičkových drivingových hřišť po celé zemi, a to na velkých trzích, jako jsou Los Angeles a Filadelfie, i na menších trzích, včetně Boise ve státě Idaho. Má také několik hřišť v zámoří. Místa, která mají charakter sportovního baru, jsou vybavena gauči a vyvýšenými stoly v jednotlivých zátokách, kde může hrát až šest zákazníků společně.
Technologie Topgolfu pro sledování míčků rychle informuje o délce, rychlosti, době zavěšení, výšce a křivce každé rány na obrazovce v každém boxu. K dispozici je kompletní nabídka nápojů, komfortní jídlo, jako jsou nachos a kuřecí křidélka, a spousta televizorů se sportovními programy.
Koupě Topgolfu přinesla společnosti tolik potřebné zpestření jejího růstového profilu. Každý rok přidává ve Spojených státech přibližně 11 provozoven, naposledy v Charlestonu v USA, a plánuje v tomto tempu pokračovat, dokud nedosáhne počtu 250.
Zdroj: Getty Images
„Máte velmi solidní firmu na výrobu golfového vybavení, která generuje slušné cash flow, ale zároveň bude motorem růstu Topgolfu v příštích více než deseti letech,“ říká Joe Altobello ze společnosti Raymond James. Přestože nedávno snížil cílovou cenu z 35 na 30 dolarů, ponechal si rating Outperform. To vychází ze smíšeného násobku 12,5 násobku předpokládané Ebitdy – 16 násobku pro rychleji rostoucí aktivity Topgolfu a 10 násobku pro starší aktivity Callaway.
Ebitda segmentu Topgolf dosáhla v loňském roce 235 milionů dolarů, což představuje přibližně 42 % celkové hodnoty společnosti. Společnost uvedla, že očekává, že tento segment bude tvořit přibližně polovinu letošní Ebitdy. Brewer po zveřejnění výsledků řekl časopisu Barron’s, že očekává, že „Topgolf bude v blízké budoucnosti tvořit většinu naší Ebitdy a tržeb“.
Golf, který se v letech 2000-2010 potýkal s problémy, ukončil v roce 2015 dlouhý propad měřený počtem odehraných kol. A v letech 2020 a 2021, v době nejhorší pandemie, získal velkou podporu, protože se hraje venku a hráči mohou snadno udržovat sociální odstup. I když se počet odehraných kol v USA v prvním čtvrtletí zhruba nezměnil, je stále výrazně nad úrovní před pandemií v roce 2019, uvádí Národní golfová nadace, která nechce zveřejnit konkrétní celkové údaje.
Generální ředitel Brewer odhaduje, že přidání 11 míst, kde Topgolf každoročně hraje, přinese tři až čtyři miliony nových hráčů golfu mimo hřiště.
Celkově vzato, jakmile se akcie Topgolfu dostanou z bunkru, ve kterém se momentálně nacházejí, měly by se dostat přímo na zelenou.
V poslední době však výkonnost jejích akcií připomíná špatně trefenou ránu do hlubokého terénu.Akcie se 10. května, den poté, co Topgolf oznámil výsledky za první čtvrtletí, propadly o 13 % na 18,80 USD a v pátek uzavřely na 17,28 USD. Zisk ve výši 17 centů na akcii sice překonal konsensuální odhad 15 centů, ale pozitivní zpráva byla doprovázena sníženým výhledem pro jeden segment činnosti a Wall Street má snížený výhled rád stejně jako hráči na turnaji PGA, který začíná příští týden, písečné pasti a vodní překážky.Případ býků však zůstává. Jonathan Boyar, prezident společnosti Boyar Intrinsic Value Research, říká, že výprodej činí Topgolf Callaway atraktivnější. „Investorům to právě poskytuje skvělý vstupní bod k vlastnictví rychle rostoucího podniku,“ tvrdí.Tento byznys má tři segmenty:Jednotka Topgolf provozuje driving range, kde mohou lidé soutěžit mezi sebou nebo se jen tak bavit. Ty jsou vybaveny technologií společnosti Toptracer pro sledování letu míčku a zahrnují odpalovací haly, bary, jídelny a prostory pro speciální akce. Lidé, kteří zůstávají doma, si mohou zahrát videohru World Golf Tour od společnosti Topgolf.Driving range přitahují hráče golfu „na hřišti“ i mimo něj . Přitahují také rodiny. Nedávno v neděli dopoledne na hřišti Topgolf v Edisonu ve státě New Jersey odpalovala hromada dětí během narozeninové oslavy. O několik zálivů dál se dva dospělí skvěle bavili a odpalovali většinu míčků na 50 až 100 metrů – ne daleko, ale nikomu to nevadilo. Podle Národní golfové nadace je průměrný věk golfistů hrajících pouze mimo hřiště 31 let, zatímco u hráčů na hřišti je to 46 let. Mezi golfisty mimo hřiště jsou také ve větší míře zastoupeny ženy a menšiny.Chcete využít této příležitosti?Druhý obchodní segment společnosti Topgolf, golfové vybavení, prodává hole a míčky, které se prodávají pod značkami Callaway, Odyssey, Strata a nejnovějšími: Paradym.Třetí segment, Active Lifestyle, nabízí oblečení, obuv a golfové doplňky, jako jsou bagy, rukavice, čepice a další zboží pod značkami Callaway, JackWolfskin a TravisMathew.Problémovým dítětem čtvrtletí byl obchod s firemními akcemi, který tvoří přibližně 20 % tržeb jednotky Topgolf. V letošním roce se očekává růst tržeb na stejných prodejních plochách ve středních až vysokých jednociferných číslech. Předchozí výhled počítal s jednociferným růstem.Nehledě na to, že společnost Topgolf Callaway se může líbit, zejména v dlouhodobějším horizontu. V tomto čtvrtletí vzrostly tržby společnosti v kalifornském Carlsbadu meziročně o 11 %. A výsledkům v prvním čtvrtletí výrazně pomohla nová značka Paradym.Generální ředitel Chip Brewer v rámci čtvrtletního hovoru k výsledkům upozornil analytiky, že potíže v oblasti firemních akcí nemění odhad zisku před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací na rok 2023 ve výši až 640 milionů USD. „Nechci, abyste měli dojem, že to právě spadlo z útesu,“ řekl.Randal Konik, analytik společnosti Jefferies, který má na akcie rating Buy, poukazuje na to, že klíčové části segmentu obchodních akcí zůstávají silné, zejména pěší zákazníci a akce pro malé podniky.Společnost, která se dříve jmenovala Callaway Golf a proslavila se špičkovým vybavením, jako jsou například značkové drivery Big Bertha, v roce 2021 koupila soukromou společnost Topgolf Entertainment Group za přibližně 2,5 miliardy dolarů v rámci transakce zahrnující všechny akcie.Společnost Topgolf nyní provozuje přibližně 80 špičkových drivingových hřišť po celé zemi, a to na velkých trzích, jako jsou Los Angeles a Filadelfie, i na menších trzích, včetně Boise ve státě Idaho. Má také několik hřišť v zámoří. Místa, která mají charakter sportovního baru, jsou vybavena gauči a vyvýšenými stoly v jednotlivých zátokách, kde může hrát až šest zákazníků společně.Technologie Topgolfu pro sledování míčků rychle informuje o délce, rychlosti, době zavěšení, výšce a křivce každé rány na obrazovce v každém boxu. K dispozici je kompletní nabídka nápojů, komfortní jídlo, jako jsou nachos a kuřecí křidélka, a spousta televizorů se sportovními programy.Koupě Topgolfu přinesla společnosti tolik potřebné zpestření jejího růstového profilu. Každý rok přidává ve Spojených státech přibližně 11 provozoven, naposledy v Charlestonu v USA, a plánuje v tomto tempu pokračovat, dokud nedosáhne počtu 250.„Máte velmi solidní firmu na výrobu golfového vybavení, která generuje slušné cash flow, ale zároveň bude motorem růstu Topgolfu v příštích více než deseti letech,“ říká Joe Altobello ze společnosti Raymond James. Přestože nedávno snížil cílovou cenu z 35 na 30 dolarů, ponechal si rating Outperform. To vychází ze smíšeného násobku 12,5 násobku předpokládané Ebitdy – 16 násobku pro rychleji rostoucí aktivity Topgolfu a 10 násobku pro starší aktivity Callaway.Ebitda segmentu Topgolf dosáhla v loňském roce 235 milionů dolarů, což představuje přibližně 42 % celkové hodnoty společnosti. Společnost uvedla, že očekává, že tento segment bude tvořit přibližně polovinu letošní Ebitdy. Brewer po zveřejnění výsledků řekl časopisu Barron’s, že očekává, že „Topgolf bude v blízké budoucnosti tvořit většinu naší Ebitdy a tržeb“.Golf, který se v letech 2000-2010 potýkal s problémy, ukončil v roce 2015 dlouhý propad měřený počtem odehraných kol. A v letech 2020 a 2021, v době nejhorší pandemie, získal velkou podporu, protože se hraje venku a hráči mohou snadno udržovat sociální odstup. I když se počet odehraných kol v USA v prvním čtvrtletí zhruba nezměnil, je stále výrazně nad úrovní před pandemií v roce 2019, uvádí Národní golfová nadace, která nechce zveřejnit konkrétní celkové údaje.Generální ředitel Brewer odhaduje, že přidání 11 míst, kde Topgolf každoročně hraje, přinese tři až čtyři miliony nových hráčů golfu mimo hřiště.Celkově vzato, jakmile se akcie Topgolfu dostanou z bunkru, ve kterém se momentálně nacházejí, měly by se dostat přímo na zelenou.