Tyto akcie ze světa elektromobilů s cenou pod 10 USD mají více než 70% potenciál růstu
Elektromobily (EV) dominují novinovým titulkům díky souběhu sociálních, kulturních a politických sil, které vedou k přechodu od konvenčních automobilů se spalovacím motorem k vozidlům s nulovými emisemi.
Tento posun vyvolal prudký nárůst vládních programů a výdajů, jejichž cílem je rychle rozšířit infrastrukturu potřebnou k podpoře rostoucího vozového parku elektromobilů. Na oplátku jsme také svědky obrovského růstu výrobců elektromobilů.
Podpora infrastruktury je značná. Hlavní analytik společnosti Cantor Andres Sheppard uvádí, že „všechny státy (plus DC a Portoriko) mají nyní přístup k federálnímu financování, které pomáhá budovat dobíjecí stanice pro elektromobily podél ~75 000 mil dálničních koridorů v USA“.
„Kromě toho,“ dodává, „se prezident Biden veřejně zavázal, že do roku 2030 vybuduje národní síť 500 000 nabíjecích stanic pro elektromobily.“
To dává průmyslu elektromobilů podporu, a přestože USA v oblasti zavádění elektromobilů „výrazně zaostávají“ za Evropou a Čínou, Sheppard předpovídá „rychlé zrychlení“ prodeje elektromobilů. Agentura Bloomberg předpovídá, že v roce 2023 se v USA prodá více než 1,6 milionu a v roce 2024 více než 2,1 milionu elektromobilů.
Zdroj: Getty Images
Analytik společnosti Cantor po svém shrnutí trhu s elektromobily přichází s bližším pohledem na zúčastněné výrobce. Zajímají ho zejména menší, méně známé společnosti vyrábějící elektromobily, které nemají takové uznání, vliv nebo podíl na trhu jako Tesla – ale které mají silné vyhlídky do budoucna.
Otevřeli jsme databázi a našli podrobnosti o dvou jeho akciových tipech. Obě se v současné době prodávají za méně než 10 dolarů a podle analytika také nabízejí více než 70% potenciál růstu. Pojďme se na ně podívat blíže.
Začneme švédským výrobcem elektromobilů Polestar. Společnost Polestar vstoupila na burzu prostřednictvím transakce SPAC loni v červnu a nyní se obchoduje na burze NASDAQ. Společnost se specializuje na špičkové výkonné elektromobily a má dva základní modely ve výrobě, které jsou dostupné na světovém trhu, a tři další modely v různých fázích předvýroby, jejichž uvedení na trh je naplánováno na příští tři roky.
Dva produkční modely společnosti jsou Polestar 2 a Polestar 3, které budou uvedeny na trh v letech 2019 a 2022. První z nich je popisován jako „výkonný fastback“, zatímco druhý je modelem SUV. Oba jsou plně elektrické, plug-in vozy, které mají oslovit řidiče hledající vůz s nulovými emisemi, aniž by se vzdali špičkového zážitku z jízdy.
Zdroj: Getty Images
V loňském roce společnost dodala 51 000 vozů, což je rekordní objem, který představuje téměř 80 % meziroční nárůst, a v prvním čtvrtletí letošního roku pokračuje ve vysokých počtech dodávek. Dodávky za 1. čtvrtletí dosáhly rekordního počtu 12 076 vozů, což představuje meziroční nárůst o 26 %.
Přestože tržby oproti stejnému období před rokem vzrostly o 20,7 % na 546,02 milionu USD, zaostaly za konsensuálním odhadem o 62,68 milionu USD. Na druhou stranu zisk na akcii ve výši -0,01 USD překonal -0,05 USD očekávaný analytiky. Při pohledu do budoucna společnost nyní předpokládá, že v roce 2023 prodá 60 000 až 70 000 vozů.
Obracíme se na Andrese Shepparda ze společnosti Cantor, který vidí ve spojeních společnosti to, co ji odlišuje od ostatních.
„Polestar má oproti ostatním OEM výrobcům elektromobilů výhodu v tom, že je schopen využít stávající výrobní závody společností Volvo a Geely (Polestar je vlastněn oběma společnostmi) k rychlejšímu rozšíření výroby a zároveň je schopen využít výrobní zkušenosti společností Volvo a Geely k odstranění neefektivity a úzkých míst,“ vysvětlil analytik. „To společnosti podle našeho názoru umožňuje vyhnout se investičním a výrobním nákladům, které by museli vynaložit jiní konkurenti, kteří staví vlastní továrny. Domníváme se, že by to mohlo pomoci udržet dlouhodobě nízké fixní náklady společnosti, což by mohlo prospět jejím hrubým maržím (které jsou již nyní kladné).“
Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem vkládá Sheppard velké naděje. Spolu s ratingem Overweight (tj. Buy) ponechává na akciích cílovou cenu 6 USD. Tato cílová hodnota představuje potenciál růstu ve výši ~83 %.
Celkově ulice udělila společnosti Polestar konsenzuální hodnocení Moderate Buy (mírná koupě), a to na základě rovnoměrného rozdělení nedávných hodnocení analytiků – 2 hodnocení Buys (koupit) a 2 hodnocení Holds (držet). Akcie jsou oceněny na 3,31 USD a průměrná cílová cena 6,25 USD naznačuje 12měsíční potenciál růstu o 89 %.
EVgo, Inc. (EVGO)
Od výrobce elektromobilů přesedláme na nabíjení elektromobilů – koneckonců bez životaschopné nabíjecí sítě se elektromobily daleko nedostanou. EVgo provozuje jednu z nejvýznamnějších sítí dobíjecích stanic pro elektromobily v USA s celostátní působností: působí ve 30 státech, ve více než 60 velkých metropolitních oblastech a disponuje více než 900 rychlodobíjecími stanicemi. Společnost odhaduje, že 140 milionů Američanů má nabíjecí stanici EVgo ve vzdálenosti menší než 10 mil.
Nabíjení elektromobilů není zdarma a společnost EVgo prodává členství ve své síti formou předplatného, které umožňuje placeným zákazníkům přístup k nabíjecím stanicím společnosti. EVgo nabízí širokou škálu zákaznických plánů a cen, které vyhovují každému vozidlu nebo rozpočtu zákazníka. Jedná se o obchodní model, který společnosti EVgo přinesl více než 3,4 milionu uživatelů a přes 614 000 placených zákaznických účtů. Firma se zavázala k budoucnosti bez emisí a její síť je napájena elektřinou ze 100% obnovitelných zdrojů.
Zdroj: Shutterstock
Společnost EVgo pracuje na rozšíření své sítě a za tímto účelem loni oznámila program eXtend, partnerství se společnostmi General Motors a Pilot Company, jehož cílem je rozmístit přibližně 2 000 nabíjecích stojanů EVgo v 500 cestovních centrech Pilot Flying J – čerpacích stanicích a odpočívadlech – ve 40 státech USA. Tento program představuje významné rozšíření sítě EVgo a je přirozeným pokračováním již existujícího partnerství společnosti EVgo s GM, které zajišťuje napájení elektrických vozových parků této společnosti. Projekt eXtend již zaznamenává úspěch a příjmy z něj v 1. čtvrtletí roku 23 vzrostly o 10,2 milionu dolarů.
Celkově tržby společnosti EVgo za 1. čtvrtletí ve výši 25,3 milionu USD vzrostly oproti 1Q22 o 229 %. Stojí však za zmínku, že ačkoli společnost zaznamenala výrazný meziroční nárůst, její tržby za 1. čtvrtletí zaostaly za prognózou Wall Street o 1,45 milionu dolarů. Co se týče zisku, společnost EVgo vykázala čistou ztrátu 18 centů na akcii podle principů GAAP EPS, čímž překonala očekávání o 3 centy. V ukazatelích mimo GAAP společnost zaznamenala zisk 9 centů na akcii, čímž překonala odhady o působivých 22 centů.
Po opětovné kontrole Andrese Shepparda ze společnosti Cantor jsme zjistili, že analytik je optimistický ohledně schopnosti společnosti EVgo pokračovat v rychlém růstu.
„Nadále věříme, že program EVGO ‚eXtend‘ se v letošním roce promítne do dalších významných příjmů (ve 4Q22 představoval ~61 % celkových příjmů), a co je důležitější, umožní společnosti generovat opakující se příjmy z provozních poplatků, protože se začíná rozbíhat program GM/Pilot Flying J. Samostatně, ačkoli nasazení prostředků NEVI bylo pomalejší, než se očekávalo, očekáváme, že v roce 2023 budou hrát prostředky NEVI nedílnou roli a první nasazení očekáváme v 1H24. Přestože dopad na časový harmonogram konkrétních projektů zůstává nejistý a závisí na domácích kapacitách, domníváme se, že EVGO má dobrou pozici k tomu, aby využila těchto možností financování a profitovala z rychlé elektrifikace vozidel v USA,“ vyjádřil se Sheppard.
Celkově Sheppard hodnotí EVGO jako Overweight (tj. Buy) a stanovuje cílovou cenu 10 USD, což naznačuje jeho důvěru v roční růst o 72 %.
Tato hodnota není žádnou anomálií; průměrný cíl na ulici činí 9,75 USD, což znamená ~68% potenciál růstu ze současné obchodní ceny 5,80 USD. Při rozdělení ratingů na 3 kupní a po 1 držet a prodat hodnotí konsenzus analytiků akcie jako mírně kupní.
Tento posun vyvolal prudký nárůst vládních programů a výdajů, jejichž cílem je rychle rozšířit infrastrukturu potřebnou k podpoře rostoucího vozového parku elektromobilů. Na oplátku jsme také svědky obrovského růstu výrobců elektromobilů.Podpora infrastruktury je značná. Hlavní analytik společnosti Cantor Andres Sheppard uvádí, že „všechny státy mají nyní přístup k federálnímu financování, které pomáhá budovat dobíjecí stanice pro elektromobily podél ~75 000 mil dálničních koridorů v USA“.„Kromě toho,“ dodává, „se prezident Biden veřejně zavázal, že do roku 2030 vybuduje národní síť 500 000 nabíjecích stanic pro elektromobily.“To dává průmyslu elektromobilů podporu, a přestože USA v oblasti zavádění elektromobilů „výrazně zaostávají“ za Evropou a Čínou, Sheppard předpovídá „rychlé zrychlení“ prodeje elektromobilů. Agentura Bloomberg předpovídá, že v roce 2023 se v USA prodá více než 1,6 milionu a v roce 2024 více než 2,1 milionu elektromobilů.Analytik společnosti Cantor po svém shrnutí trhu s elektromobily přichází s bližším pohledem na zúčastněné výrobce. Zajímají ho zejména menší, méně známé společnosti vyrábějící elektromobily, které nemají takové uznání, vliv nebo podíl na trhu jako Tesla – ale které mají silné vyhlídky do budoucna.Otevřeli jsme databázi a našli podrobnosti o dvou jeho akciových tipech. Obě se v současné době prodávají za méně než 10 dolarů a podle analytika také nabízejí více než 70% potenciál růstu. Pojďme se na ně podívat blíže.Polestar Chcete využít této příležitosti?Začneme švédským výrobcem elektromobilů Polestar. Společnost Polestar vstoupila na burzu prostřednictvím transakce SPAC loni v červnu a nyní se obchoduje na burze NASDAQ. Společnost se specializuje na špičkové výkonné elektromobily a má dva základní modely ve výrobě, které jsou dostupné na světovém trhu, a tři další modely v různých fázích předvýroby, jejichž uvedení na trh je naplánováno na příští tři roky.Dva produkční modely společnosti jsou Polestar 2 a Polestar 3, které budou uvedeny na trh v letech 2019 a 2022. První z nich je popisován jako „výkonný fastback“, zatímco druhý je modelem SUV. Oba jsou plně elektrické, plug-in vozy, které mají oslovit řidiče hledající vůz s nulovými emisemi, aniž by se vzdali špičkového zážitku z jízdy.V loňském roce společnost dodala 51 000 vozů, což je rekordní objem, který představuje téměř 80 % meziroční nárůst, a v prvním čtvrtletí letošního roku pokračuje ve vysokých počtech dodávek. Dodávky za 1. čtvrtletí dosáhly rekordního počtu 12 076 vozů, což představuje meziroční nárůst o 26 %.Přestože tržby oproti stejnému období před rokem vzrostly o 20,7 % na 546,02 milionu USD, zaostaly za konsensuálním odhadem o 62,68 milionu USD. Na druhou stranu zisk na akcii ve výši -0,01 USD překonal -0,05 USD očekávaný analytiky. Při pohledu do budoucna společnost nyní předpokládá, že v roce 2023 prodá 60 000 až 70 000 vozů.Obracíme se na Andrese Shepparda ze společnosti Cantor, který vidí ve spojeních společnosti to, co ji odlišuje od ostatních.„Polestar má oproti ostatním OEM výrobcům elektromobilů výhodu v tom, že je schopen využít stávající výrobní závody společností Volvo a Geely k rychlejšímu rozšíření výroby a zároveň je schopen využít výrobní zkušenosti společností Volvo a Geely k odstranění neefektivity a úzkých míst,“ vysvětlil analytik. „To společnosti podle našeho názoru umožňuje vyhnout se investičním a výrobním nákladům, které by museli vynaložit jiní konkurenti, kteří staví vlastní továrny. Domníváme se, že by to mohlo pomoci udržet dlouhodobě nízké fixní náklady společnosti, což by mohlo prospět jejím hrubým maržím .“Vzhledem k výše uvedeným skutečnostem vkládá Sheppard velké naděje. Spolu s ratingem Overweight ponechává na akciích cílovou cenu 6 USD. Tato cílová hodnota představuje potenciál růstu ve výši ~83 %. Celkově ulice udělila společnosti Polestar konsenzuální hodnocení Moderate Buy , a to na základě rovnoměrného rozdělení nedávných hodnocení analytiků – 2 hodnocení Buys a 2 hodnocení Holds . Akcie jsou oceněny na 3,31 USD a průměrná cílová cena 6,25 USD naznačuje 12měsíční potenciál růstu o 89 %.EVgo, Inc. Od výrobce elektromobilů přesedláme na nabíjení elektromobilů – koneckonců bez životaschopné nabíjecí sítě se elektromobily daleko nedostanou. EVgo provozuje jednu z nejvýznamnějších sítí dobíjecích stanic pro elektromobily v USA s celostátní působností: působí ve 30 státech, ve více než 60 velkých metropolitních oblastech a disponuje více než 900 rychlodobíjecími stanicemi. Společnost odhaduje, že 140 milionů Američanů má nabíjecí stanici EVgo ve vzdálenosti menší než 10 mil.Nabíjení elektromobilů není zdarma a společnost EVgo prodává členství ve své síti formou předplatného, které umožňuje placeným zákazníkům přístup k nabíjecím stanicím společnosti. EVgo nabízí širokou škálu zákaznických plánů a cen, které vyhovují každému vozidlu nebo rozpočtu zákazníka. Jedná se o obchodní model, který společnosti EVgo přinesl více než 3,4 milionu uživatelů a přes 614 000 placených zákaznických účtů. Firma se zavázala k budoucnosti bez emisí a její síť je napájena elektřinou ze 100% obnovitelných zdrojů.Společnost EVgo pracuje na rozšíření své sítě a za tímto účelem loni oznámila program eXtend, partnerství se společnostmi General Motors a Pilot Company, jehož cílem je rozmístit přibližně 2 000 nabíjecích stojanů EVgo v 500 cestovních centrech Pilot Flying J – čerpacích stanicích a odpočívadlech – ve 40 státech USA. Tento program představuje významné rozšíření sítě EVgo a je přirozeným pokračováním již existujícího partnerství společnosti EVgo s GM, které zajišťuje napájení elektrických vozových parků této společnosti. Projekt eXtend již zaznamenává úspěch a příjmy z něj v 1. čtvrtletí roku 23 vzrostly o 10,2 milionu dolarů.Celkově tržby společnosti EVgo za 1. čtvrtletí ve výši 25,3 milionu USD vzrostly oproti 1Q22 o 229 %. Stojí však za zmínku, že ačkoli společnost zaznamenala výrazný meziroční nárůst, její tržby za 1. čtvrtletí zaostaly za prognózou Wall Street o 1,45 milionu dolarů. Co se týče zisku, společnost EVgo vykázala čistou ztrátu 18 centů na akcii podle principů GAAP EPS, čímž překonala očekávání o 3 centy. V ukazatelích mimo GAAP společnost zaznamenala zisk 9 centů na akcii, čímž překonala odhady o působivých 22 centů.Po opětovné kontrole Andrese Shepparda ze společnosti Cantor jsme zjistili, že analytik je optimistický ohledně schopnosti společnosti EVgo pokračovat v rychlém růstu.„Nadále věříme, že program EVGO ‚eXtend‘ se v letošním roce promítne do dalších významných příjmů , a co je důležitější, umožní společnosti generovat opakující se příjmy z provozních poplatků, protože se začíná rozbíhat program GM/Pilot Flying J. Samostatně, ačkoli nasazení prostředků NEVI bylo pomalejší, než se očekávalo, očekáváme, že v roce 2023 budou hrát prostředky NEVI nedílnou roli a první nasazení očekáváme v 1H24. Přestože dopad na časový harmonogram konkrétních projektů zůstává nejistý a závisí na domácích kapacitách, domníváme se, že EVGO má dobrou pozici k tomu, aby využila těchto možností financování a profitovala z rychlé elektrifikace vozidel v USA,“ vyjádřil se Sheppard.Celkově Sheppard hodnotí EVGO jako Overweight a stanovuje cílovou cenu 10 USD, což naznačuje jeho důvěru v roční růst o 72 %.Tato hodnota není žádnou anomálií; průměrný cíl na ulici činí 9,75 USD, což znamená ~68% potenciál růstu ze současné obchodní ceny 5,80 USD. Při rozdělení ratingů na 3 kupní a po 1 držet a prodat hodnotí konsenzus analytiků akcie jako mírně kupní.