Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    NAVN 31 října, 2025

    Společnost specializující se na řízení služebních cest a firemních výdajů

    BETA 3 listopadu, 2025

    Americká letecká společnost vyvíjející a vyrábějící elektrická letadla

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost JST Group úspěšně vstoupila na burzu!

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Airbus ukončil výrobu A380 před lety. Jeho největší kupec zůstává fanouškem

Prezident letecké společnosti Emirates je dlouhodobě největším příznivcem superjumba, což dokládá i fakt, že jeho aerolinky provozují více než 100 dvoupatrových letadel, což je mnohem více než u ostatních konkurentů.

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
7 června, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Přes veškerou chválu, kterou tento dlouholetý manažer na letadlo v průběhu let pěje, se společnosti Airbus SE nikdy nepodařilo dosáhnout toho, aby čísla fungovala. Poté, co objednávky vyschly, evropský výrobce letadel v roce 2019 program ukončil a na konci roku 2021 předal poslední kus – společnosti Emirates. Dubajská státní letecká společnost plánuje létat se svými A380 do příštího desetiletí a v roce 2032 je začne vyřazovat, uvedl Clark.

Letadla této velikosti jsou stále živá, řekl v úterý Clark a přirovnal A380 k vysavači Dyson, který je schopen pohltit přepravní kapacitu a přesměrovat ji jako žádné jiné letadlo. S rostoucí poptávkou po cestování a s přibývajícím počtem lidí, kteří se přesouvají do přední části kabiny, jsou podle Clarka jeho letadla A380 plná a cestujícím se v nich líbí.

„Je to velká černá díra, která nasává hmotu odevšad,“ řekl Clark novinářům v Istanbulu na výročním zasedání Mezinárodní asociace letecké dopravy.

Navíc omezená kapacita a potíže letišť, jako je londýnské Heathrow, s rozšiřováním kapacity přistávacích drah jen zvýšily potřebu velkých letadel, která mohou pojmout masy lidí, řekl.

Zdroj: Getty Images

„Jak víte, naříkal jsem nad absencí letadla A380,“ řekl Clark. „Na Heathrow létá šest letadel A380 s 95procentním koeficientem obsazenosti a při absenci třetí ranveje, která podle mě nebude, se děsím toho, co se stane.“

Advertisement

Clark říká, že na oblíbených linkách umožňuje letoun A380 díky úsporám z rozsahu přepravit stejný počet cestujících, který by menší letadlo Boeing Co. 787 přepravilo dvakrát a půlkrát, což je podle něj výhoda, kterou „mnoho lidí ztrácí“.

Chcete využít této příležitosti?

Jiné letecké společnosti s tím dlouho nesouhlasily. A380 by mohl být hitem mezi cestujícími, kteří si užívají samotnou velikost letadla s vysokými stropy, dvěma plnohodnotnými kabinami a výhodami, jako jsou bary v byznys třídě a sprchy v první třídě. Pro většinu provozovatelů však tento model vždy zůstával exotickým počinem a kupovali jej v mnohem menším počtu, než Airbus původně předpokládal.

Pandemie jen urychlila zánik letadla. Letecké společnosti, jako je Air France, vyřadily A380 z provozu a například Deutsche Lufthansa AG jej vrátila jen v malém počtu. Qatar Airways s nimi budou létat ještě několik let, ale už se zaměřily na další generaci: Boeing 777X a Airbus A350, dvoumístné letouny, které jsou mnohem úspornější a snadněji se provozují z bodu do bodu.

Není to poprvé, co Clark lobboval u Airbusu za obnovení A380. Než Airbus ukončil jeho výrobu, navrhl Clark, aby byl vybaven motory nové generace, které by zvýšily jeho spotřebu paliva. Tato myšlenka se nikdy neujala, mimo jiné proto, že výrobci motorů nedokázali ospravedlnit investice do programu s omezenou atraktivitou.

Clark uvedl, že lehčí dvoupatrové letadlo, které přepraví 500 osob a je poháněno úspornějšími motory, jako je například stále vyvíjená turbína Ultrafan společnosti Rolls Royce Plc, by mohlo být řešením pro nedostatek letištních slotů, protože se očekává, že poptávka po cestování poroste.

Některé letouny A380 již byly rozebrány a prodány do šrotu, což je neslavný konec letounu, který svůj první komerční let uskutečnil teprve v roce 2007. Společnost Airbus uvedla, že uvedení letounu A380 do provozu bylo součástí jeho smrtícího konce, protože letoun byl v podstatě uveden na trh přímo v době celosvětové finanční krize, která na dlouhá léta snížila poptávku.

A i kdyby se A380 náhle vrátil do života, obnovení výroby by bylo téměř nemožné. Airbus začal ve svém sídle v Toulouse v jižní Francii přestavovat jeskynní linku na finální montáž tohoto letadla na linku, která vyrábí rodinné letadlo A320 – mnohem menší model než jeho obří sourozenec, ale věčně ziskovější.

V obřím hangáru v Toulouse stále zdobí stěny velký obraz A380 a obrovské brány poukazují na obrovské měřítko letadla – poslední pozůstatky programu, který má stále své fanoušky – především Tima Clarka – ale dávno ztratil své kupce.

Přes veškerou chválu, kterou tento dlouholetý manažer na letadlo v průběhu let pěje, se společnosti Airbus SE nikdy nepodařilo dosáhnout toho, aby čísla fungovala. Poté, co objednávky vyschly, evropský výrobce letadel v roce 2019 program ukončil a na konci roku 2021 předal poslední kus – společnosti Emirates. Dubajská státní letecká společnost plánuje létat se svými A380 do příštího desetiletí a v roce 2032 je začne vyřazovat, uvedl Clark.Letadla této velikosti jsou stále živá, řekl v úterý Clark a přirovnal A380 k vysavači Dyson, který je schopen pohltit přepravní kapacitu a přesměrovat ji jako žádné jiné letadlo. S rostoucí poptávkou po cestování a s přibývajícím počtem lidí, kteří se přesouvají do přední části kabiny, jsou podle Clarka jeho letadla A380 plná a cestujícím se v nich líbí.„Je to velká černá díra, která nasává hmotu odevšad,“ řekl Clark novinářům v Istanbulu na výročním zasedání Mezinárodní asociace letecké dopravy.Navíc omezená kapacita a potíže letišť, jako je londýnské Heathrow, s rozšiřováním kapacity přistávacích drah jen zvýšily potřebu velkých letadel, která mohou pojmout masy lidí, řekl.„Jak víte, naříkal jsem nad absencí letadla A380,“ řekl Clark. „Na Heathrow létá šest letadel A380 s 95procentním koeficientem obsazenosti a při absenci třetí ranveje, která podle mě nebude, se děsím toho, co se stane.“Clark říká, že na oblíbených linkách umožňuje letoun A380 díky úsporám z rozsahu přepravit stejný počet cestujících, který by menší letadlo Boeing Co. 787 přepravilo dvakrát a půlkrát, což je podle něj výhoda, kterou „mnoho lidí ztrácí“.Chcete využít této příležitosti?Jiné letecké společnosti s tím dlouho nesouhlasily. A380 by mohl být hitem mezi cestujícími, kteří si užívají samotnou velikost letadla s vysokými stropy, dvěma plnohodnotnými kabinami a výhodami, jako jsou bary v byznys třídě a sprchy v první třídě. Pro většinu provozovatelů však tento model vždy zůstával exotickým počinem a kupovali jej v mnohem menším počtu, než Airbus původně předpokládal.Pandemie jen urychlila zánik letadla. Letecké společnosti, jako je Air France, vyřadily A380 z provozu a například Deutsche Lufthansa AG jej vrátila jen v malém počtu. Qatar Airways s nimi budou létat ještě několik let, ale už se zaměřily na další generaci: Boeing 777X a Airbus A350, dvoumístné letouny, které jsou mnohem úspornější a snadněji se provozují z bodu do bodu.Není to poprvé, co Clark lobboval u Airbusu za obnovení A380. Než Airbus ukončil jeho výrobu, navrhl Clark, aby byl vybaven motory nové generace, které by zvýšily jeho spotřebu paliva. Tato myšlenka se nikdy neujala, mimo jiné proto, že výrobci motorů nedokázali ospravedlnit investice do programu s omezenou atraktivitou.Clark uvedl, že lehčí dvoupatrové letadlo, které přepraví 500 osob a je poháněno úspornějšími motory, jako je například stále vyvíjená turbína Ultrafan společnosti Rolls Royce Plc, by mohlo být řešením pro nedostatek letištních slotů, protože se očekává, že poptávka po cestování poroste.Některé letouny A380 již byly rozebrány a prodány do šrotu, což je neslavný konec letounu, který svůj první komerční let uskutečnil teprve v roce 2007. Společnost Airbus uvedla, že uvedení letounu A380 do provozu bylo součástí jeho smrtícího konce, protože letoun byl v podstatě uveden na trh přímo v době celosvětové finanční krize, která na dlouhá léta snížila poptávku.A i kdyby se A380 náhle vrátil do života, obnovení výroby by bylo téměř nemožné. Airbus začal ve svém sídle v Toulouse v jižní Francii přestavovat jeskynní linku na finální montáž tohoto letadla na linku, která vyrábí rodinné letadlo A320 – mnohem menší model než jeho obří sourozenec, ale věčně ziskovější.V obřím hangáru v Toulouse stále zdobí stěny velký obraz A380 a obrovské brány poukazují na obrovské měřítko letadla – poslední pozůstatky programu, který má stále své fanoušky – především Tima Clarka – ale dávno ztratil své kupce.
Tagy: airbusbusinessemirates

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Goldman Sachs se zaměřuje na evropský obranný a letecký průmysl
      2. Boeing snižuje ztráty, generální ředitel hovoří o „roce obratu“
      3. Startup AIR získává 23 milionů dolarů a míří s eVTOL letouny na americký trh
      4. Startup Jeh Aerospace získal 11 milionů dolarů na rozšíření výroby leteckých dílů
      5. 11. září — Jeden z nejsmutnějších dnů moderní historie. Co se stalo?
      6. Jak dlouho si výrobce letadel Airbus udrží náskok před Boeingem?
      Advertisement

      Breaking.

      23:42

      Equinix investuje do rozvoje datových center v Brazílii

      23:36

      AI pohání Tchaj-wan k ekonomickému skoku do roku 2026

      23:29

      Kanadské továrny zaznamenaly zářijový boom díky dopravnímu sektoru

      23:25

      Říjnový optimismus spotřebitelů: Eurozóna překvapivě posiluje důvěru

      23:18

      Podniky v USA v září rekordně investují do vybavení

      23:13

      Taiwanský whisky gigant vstupuje na Nasdaq s úspěšným IPO

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Příležitost

      Robinhood Markets dnes hlásí návrat v éře boomu krypta a opcí

      23 října, 2025

      Od pandemického vrcholu k novému růstu Robinhood Markets (HOOD), symbol investiční revoluce poslední dekády, zažívá výrazný obrat. Po období prudkého...

      Zdroj: Getty Images

      Akcie U.S. Bancorp mohou znovu růst díky silnému řízení rizik

      23 října, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Citigroup věří, že akcie BioAge Labs mohou téměř zdvojnásobit svou hodnotu

      23 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Deutsche Bank vidí v AppLovin jasného lídra digitální reklamy

      22 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      RBC doporučuje koupit akcie Deere, lídra v oblasti chytrého zemědělství

      22 října, 2025

      IPO Radar.

      Navan, Inc.

      Datum IPO: 31 října, 2025
      Potenciální ocenění: 6,45 miliardy USD

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Warner Bros. Discovery zvažuje prodej, akcie prudce rostou

      22 října, 2025

      Dow uzavřel na rekordní úrovni, 3M a Coca-Cola zazářily na poli zisků

      21 října, 2025

      Banky varují před napětím v úvěrech, ekonomika zůstává stabilní

      19 října, 2025

      Byty v Praze stály v pololetí podobně jako v Berlíně, Vídni či Madridu

      21 října, 2025

      HSBC zvyšuje cílovou cenu Nvidie na 320 dolarů, věří v další růst

      19 října, 2025

      S&P 500 klesá kvůli obavám z obchodní války USA a Číny a propadu Netflixu

      22 října, 2025

      S&P 500 stoupá díky technologiím a uvolnění napětí mezi USA a Čínou

      23 října, 2025

      S&P 500 posiluje před rušným týdnem plným výsledků hospodaření

      20 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.