Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Co se může stát s rostoucí umělou inteligencí s akciemi cestovního ruchu?

Rozmach umělé inteligence nechává jen málo odvětví nedotčených a nebuďte překvapeni, pokud nejnovější inovace změní způsob, jakým si budete rezervovat budoucí dovolenou.

Jan Golda Autor: Jan Golda
4 června, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Wall Street se teprve začíná zabývat umělou inteligencí, ale společnosti napříč řadou odvětví již komentují některé případy využití nebo to, jak tyto nástroje v současné době využívají k vylepšení svého podnikání.

Akcie cestovních kanceláří by mohly v nově vznikajícím závodě o umělou inteligenci výrazně zvítězit, protože Wall Street považuje nové inovace za příležitost ke snížení nákladů, zvýšení efektivity a ziskovosti. Jako v každém odvětví však některé obchodní modely mohou získat, zatímco jiné čelí značnému tlaku, a přetrvávající dopady AI se mohou projevit až za několik let.

„Nebudete nutně svědky okamžitého dopadu – alespoň si to nemyslíme,“ řekl Nick Jones, analytik společnosti JMP Securities.

Nejlepší pozice pro využití AI
Některé velké značky v cestovním ruchu již začaly s AI experimentovat. Začátkem letošního roku společnost Expedia Group (EXPE) spustila chatbota pro asistenci při cestování, který využívá technologii ChatGPT.

Zdroj: Getty Images

Společnost Redburn, která se zabývá výzkumem akcií, považuje nedávné zmínky o AI za „marketingový trik“, ačkoli by nakonec mohla online cestovním kancelářím nabídnout „širší škálu akvizičních kanálů, což znamená, že už nebudou závislé na Googlu, “ napsal v nedávné poznámce analytik Alex Brignall.

Advertisement

Kdo v budoucnu nejlépe využije umělou inteligenci, může do značné míry záviset na financování, uvedl Jones z JMP. Poznamenal, že vyšší marže společnosti Booking Holdings (BKNG) by mohly znamenat více investičních příležitostí, ale je příliš brzy na to, abychom označili vítěze v oblasti cestovního ruchu.

Chcete využít této příležitosti?


V budoucnu vidí AI jako nástroj, který může pomoci s přebookováním a zrušením rezervace a potenciálně tyto úkoly automatizovat, aby vyžadovaly méně zaměstnanců. To by umožnilo snížit náklady a zlepšit ziskovost. AI by také mohla pomoci s konverzí zákazníků a novými možnostmi příjmů, dodal.

Analytik společnosti Morningstar Dan Wasiolek považuje za nejvhodnější pro využití generativní AI společnosti, které mají nejvíce dat o provozu a spotřebitelích.

Potenciální poražení v oblasti AI
S tím, jak se využívání AI ve světě cestovního ruchu rozhořívá, však některé velké hráče čeká kamenitá cesta.

Patří mezi ně například Tripadvisor. Wasiolek poznamenal, že společnost funguje jako hybridní model online cestovní agentury a metavyhledávače, zatímco Booking, Expedia a Airbnb slouží mimo jiné jako online cestovní agentury.

„Rozdíl spočívá v tom, že překážky vstupu na trh jsou pro online cestovní agentury vyšší, protože tito provozovatelé kontrolují a řídí vztahy s dodavateli služeb cestovního ruchu na své platformě, zatímco metavyhledávač je jednoduše platforma, která hostí obsah spravovaný online cestovní agenturou a obsah přímo od dodavatelů služeb cestovního ruchu,“ vysvětlil Wasiolek.

Zdroj: Getty Images

Společnost Google již v oblasti cestování působí prostřednictvím svého modelu metavyhledávání a Wasiolek spekuluje, že Meta Platforms v určitém okamžiku spustí svou vlastní iteraci. Tyto platformy představují přímou konkurenci pro Tripadvisor více než online cestovní kanceláře.

Úspěch Googlu v oblasti cestování by však mohl představovat problém i pro online cestovní kanceláře.

„Pro online cestovní kanceláře bude pravděpodobně problematičtější, pokud s tím bude mít Google větší úspěch, zabrání uživatelům, aby se dostali na jejich stránky a provedli vyhledávání, a lidé prostě začnou používat Google, aby to vyřídili,“ řekl Jones z JMP.

Podle Redburna je klíčovou výhodou Googlu oproti Tripadvisoru spolu s Trivagem to, že vyhledávací gigant „nepotřebuje kupovat návštěvnost dále v trychtýři, než ji prodá“ hotelům a online cestovním kancelářím. Trychtýř popisuje vícestupňový proces, který definuje cestu zákazníka při rezervaci cesty.

Ale „vytvoření nové vrstvy vyhledávání, konkrétně umělé inteligence založené na chatu, nad současným vrcholem trychtýře, tedy tradičními vyhledávači, vytvoří fragmentaci a deflaci nákladů na nákup návštěvnosti“, což by mělo být výhodné pro společnosti jako Booking a Expedia, ale zároveň to představuje riziko pro Google, napsal Brignall ze společnosti Redburn.


On-line cestovní kanceláře se na Google velmi spoléhají, platí velké částky za získání zákazníků a nakupují návštěvnost často prostřednictvím placené reklamy, vysvětlil během nedávného rozhovoru v pořadu „The Exchange“ televize CNBC. Vývoj umělé inteligence by nakonec mohl vést k aplikaci založené na chatu, která by Google vytlačila ze hry.

„Čím více je míst, odkud lze koupit návštěvnost, tím méně budete muset platit,“ dodal.

Mnozí analytici tvrdí, že prozatím je pravděpodobně příliš brzy na to, aby bylo možné označit AI v cestovním ruchu za vítěze a poražené.

„Je prostě příliš brzy na to, abychom věděli, jak to všechno dopadne, protože spotřebitelé budou muset systému důvěřovat,“ řekl Jones z JMP. „V prvních dnech bude dělat chyby.“

Wall Street se teprve začíná zabývat umělou inteligencí, ale společnosti napříč řadou odvětví již komentují některé případy využití nebo to, jak tyto nástroje v současné době využívají k vylepšení svého podnikání.Akcie cestovních kanceláří by mohly v nově vznikajícím závodě o umělou inteligenci výrazně zvítězit, protože Wall Street považuje nové inovace za příležitost ke snížení nákladů, zvýšení efektivity a ziskovosti. Jako v každém odvětví však některé obchodní modely mohou získat, zatímco jiné čelí značnému tlaku, a přetrvávající dopady AI se mohou projevit až za několik let.„Nebudete nutně svědky okamžitého dopadu – alespoň si to nemyslíme,“ řekl Nick Jones, analytik společnosti JMP Securities.Nejlepší pozice pro využití AINěkteré velké značky v cestovním ruchu již začaly s AI experimentovat. Začátkem letošního roku společnost Expedia Group spustila chatbota pro asistenci při cestování, který využívá technologii ChatGPT.Společnost Redburn, která se zabývá výzkumem akcií, považuje nedávné zmínky o AI za „marketingový trik“, ačkoli by nakonec mohla online cestovním kancelářím nabídnout „širší škálu akvizičních kanálů, což znamená, že už nebudou závislé na Googlu, “ napsal v nedávné poznámce analytik Alex Brignall.Kdo v budoucnu nejlépe využije umělou inteligenci, může do značné míry záviset na financování, uvedl Jones z JMP. Poznamenal, že vyšší marže společnosti Booking Holdings by mohly znamenat více investičních příležitostí, ale je příliš brzy na to, abychom označili vítěze v oblasti cestovního ruchu.Chcete využít této příležitosti?V budoucnu vidí AI jako nástroj, který může pomoci s přebookováním a zrušením rezervace a potenciálně tyto úkoly automatizovat, aby vyžadovaly méně zaměstnanců. To by umožnilo snížit náklady a zlepšit ziskovost. AI by také mohla pomoci s konverzí zákazníků a novými možnostmi příjmů, dodal.Analytik společnosti Morningstar Dan Wasiolek považuje za nejvhodnější pro využití generativní AI společnosti, které mají nejvíce dat o provozu a spotřebitelích.Potenciální poražení v oblasti AIS tím, jak se využívání AI ve světě cestovního ruchu rozhořívá, však některé velké hráče čeká kamenitá cesta.Patří mezi ně například Tripadvisor. Wasiolek poznamenal, že společnost funguje jako hybridní model online cestovní agentury a metavyhledávače, zatímco Booking, Expedia a Airbnb slouží mimo jiné jako online cestovní agentury.„Rozdíl spočívá v tom, že překážky vstupu na trh jsou pro online cestovní agentury vyšší, protože tito provozovatelé kontrolují a řídí vztahy s dodavateli služeb cestovního ruchu na své platformě, zatímco metavyhledávač je jednoduše platforma, která hostí obsah spravovaný online cestovní agenturou a obsah přímo od dodavatelů služeb cestovního ruchu,“ vysvětlil Wasiolek.Společnost Google již v oblasti cestování působí prostřednictvím svého modelu metavyhledávání a Wasiolek spekuluje, že Meta Platforms v určitém okamžiku spustí svou vlastní iteraci. Tyto platformy představují přímou konkurenci pro Tripadvisor více než online cestovní kanceláře.Úspěch Googlu v oblasti cestování by však mohl představovat problém i pro online cestovní kanceláře.„Pro online cestovní kanceláře bude pravděpodobně problematičtější, pokud s tím bude mít Google větší úspěch, zabrání uživatelům, aby se dostali na jejich stránky a provedli vyhledávání, a lidé prostě začnou používat Google, aby to vyřídili,“ řekl Jones z JMP.Podle Redburna je klíčovou výhodou Googlu oproti Tripadvisoru spolu s Trivagem to, že vyhledávací gigant „nepotřebuje kupovat návštěvnost dále v trychtýři, než ji prodá“ hotelům a online cestovním kancelářím. Trychtýř popisuje vícestupňový proces, který definuje cestu zákazníka při rezervaci cesty.Ale „vytvoření nové vrstvy vyhledávání, konkrétně umělé inteligence založené na chatu, nad současným vrcholem trychtýře, tedy tradičními vyhledávači, vytvoří fragmentaci a deflaci nákladů na nákup návštěvnosti“, což by mělo být výhodné pro společnosti jako Booking a Expedia, ale zároveň to představuje riziko pro Google, napsal Brignall ze společnosti Redburn.On-line cestovní kanceláře se na Google velmi spoléhají, platí velké částky za získání zákazníků a nakupují návštěvnost často prostřednictvím placené reklamy, vysvětlil během nedávného rozhovoru v pořadu „The Exchange“ televize CNBC. Vývoj umělé inteligence by nakonec mohl vést k aplikaci založené na chatu, která by Google vytlačila ze hry.„Čím více je míst, odkud lze koupit návštěvnost, tím méně budete muset platit,“ dodal.Mnozí analytici tvrdí, že prozatím je pravděpodobně příliš brzy na to, aby bylo možné označit AI v cestovním ruchu za vítěze a poražené.„Je prostě příliš brzy na to, abychom věděli, jak to všechno dopadne, protože spotřebitelé budou muset systému důvěřovat,“ řekl Jones z JMP. „V prvních dnech bude dělat chyby.“
Tagy: AkcieBKNGbooking holdingsburzycestováníEXPEExpedia Groupumělá inteligence (AI)USA


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    14:04

    Saúdskoarabské akcie rostou při uzavření trhu; Tadawul All Share se zvýšil o 0,25 %

    13:53

    Akcie Sacyr klesají, když hlavní investor prodává podíl.

    13:49

    BofA zvyšuje hodnocení Kuehne + Nagel na Neutrální, s odkazem na vyváženější poměr rizika a odměny.

    13:46

    Shawbrook Group obdržela doporučení „koupit“ od předních makléřů; akcie rostou.

    13:28

    Čínští giganti v oblasti polysilikonu zakládají akviziční společnost k řešení přebytku

    13:21

    Willis Towers Watson koupí makléřskou společnost Newfront v transakci v hodnotě až 1,3 miliardy dolarů.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: CNBC
    Akcie

    Proč dát přednost akciím TSMC před Nvidií, když boj o AI čipy sílí

    10 prosince, 2025

    Investoři sledující prudký růst umělé inteligence hledají nejen dynamické příležitosti, ale také stabilnější způsoby, jak se do tohoto trendu zapojit.

    Zdroj: Shutterstock

    Vzrostou akcie kontroverzní společnosti Joby Aviation v roce 2026?

    10 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Deutsche Bank očekává před zveřejněním výsledků další růst akcií Micron

    9 prosince, 2025
    Zdroj: Bloomberg

    Akcie provozovatele výletních plaveb Viking Holdings dál září

    9 prosince, 2025

    IPO Medline Industries – zdravotnický gigant míří pro 5 miliard USD

    9 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Akcie jsou před rozhodnutím Fedu volatilní; pozornost se soustředí na trh práce

    9 prosince, 2025

    S&P 500 klesá kvůli opatrnému obchodování před klíčovým zasedáním Fedu

    8 prosince, 2025

    Jak Netflix ukradl Warner Bros Davidu Ellisonovi a co to znamená v praxi

    6 prosince, 2025

    Regulátoři vyzývají k přijetí opatření proti „front-runningu“ od tvůrců trhu

    8 prosince, 2025

    Applied Materials posiluje díky silnému oživení trhu paměťových čipů

    6 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel níže, investoři jsou opatrní před rozhodnutím Fedu

    9 prosince, 2025

    Aegon oznámil přesun do USA a rebranding na Transamerica, akcie reagují propadem

    10 prosince, 2025

    Goldman Sachs vidí další růst u akcií Nvidia, Wynn Resorts i dalších titulů

    7 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost