Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Co se může stát s rostoucí umělou inteligencí s akciemi cestovního ruchu?

Rozmach umělé inteligence nechává jen málo odvětví nedotčených a nebuďte překvapeni, pokud nejnovější inovace změní způsob, jakým si budete rezervovat budoucí dovolenou.

Jan Golda Autor: Jan Golda
4 června, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Wall Street se teprve začíná zabývat umělou inteligencí, ale společnosti napříč řadou odvětví již komentují některé případy využití nebo to, jak tyto nástroje v současné době využívají k vylepšení svého podnikání.

Akcie cestovních kanceláří by mohly v nově vznikajícím závodě o umělou inteligenci výrazně zvítězit, protože Wall Street považuje nové inovace za příležitost ke snížení nákladů, zvýšení efektivity a ziskovosti. Jako v každém odvětví však některé obchodní modely mohou získat, zatímco jiné čelí značnému tlaku, a přetrvávající dopady AI se mohou projevit až za několik let.

„Nebudete nutně svědky okamžitého dopadu – alespoň si to nemyslíme,“ řekl Nick Jones, analytik společnosti JMP Securities.

Nejlepší pozice pro využití AI
Některé velké značky v cestovním ruchu již začaly s AI experimentovat. Začátkem letošního roku společnost Expedia Group (EXPE) spustila chatbota pro asistenci při cestování, který využívá technologii ChatGPT.

Zdroj: Getty Images

Společnost Redburn, která se zabývá výzkumem akcií, považuje nedávné zmínky o AI za „marketingový trik“, ačkoli by nakonec mohla online cestovním kancelářím nabídnout „širší škálu akvizičních kanálů, což znamená, že už nebudou závislé na Googlu, “ napsal v nedávné poznámce analytik Alex Brignall.

Advertisement

Kdo v budoucnu nejlépe využije umělou inteligenci, může do značné míry záviset na financování, uvedl Jones z JMP. Poznamenal, že vyšší marže společnosti Booking Holdings (BKNG) by mohly znamenat více investičních příležitostí, ale je příliš brzy na to, abychom označili vítěze v oblasti cestovního ruchu.


V budoucnu vidí AI jako nástroj, který může pomoci s přebookováním a zrušením rezervace a potenciálně tyto úkoly automatizovat, aby vyžadovaly méně zaměstnanců. To by umožnilo snížit náklady a zlepšit ziskovost. AI by také mohla pomoci s konverzí zákazníků a novými možnostmi příjmů, dodal.

Analytik společnosti Morningstar Dan Wasiolek považuje za nejvhodnější pro využití generativní AI společnosti, které mají nejvíce dat o provozu a spotřebitelích.

Potenciální poražení v oblasti AI
S tím, jak se využívání AI ve světě cestovního ruchu rozhořívá, však některé velké hráče čeká kamenitá cesta.

Patří mezi ně například Tripadvisor. Wasiolek poznamenal, že společnost funguje jako hybridní model online cestovní agentury a metavyhledávače, zatímco Booking, Expedia a Airbnb slouží mimo jiné jako online cestovní agentury.

„Rozdíl spočívá v tom, že překážky vstupu na trh jsou pro online cestovní agentury vyšší, protože tito provozovatelé kontrolují a řídí vztahy s dodavateli služeb cestovního ruchu na své platformě, zatímco metavyhledávač je jednoduše platforma, která hostí obsah spravovaný online cestovní agenturou a obsah přímo od dodavatelů služeb cestovního ruchu,“ vysvětlil Wasiolek.

Zdroj: Getty Images

Společnost Google již v oblasti cestování působí prostřednictvím svého modelu metavyhledávání a Wasiolek spekuluje, že Meta Platforms v určitém okamžiku spustí svou vlastní iteraci. Tyto platformy představují přímou konkurenci pro Tripadvisor více než online cestovní kanceláře.

Úspěch Googlu v oblasti cestování by však mohl představovat problém i pro online cestovní kanceláře.

„Pro online cestovní kanceláře bude pravděpodobně problematičtější, pokud s tím bude mít Google větší úspěch, zabrání uživatelům, aby se dostali na jejich stránky a provedli vyhledávání, a lidé prostě začnou používat Google, aby to vyřídili,“ řekl Jones z JMP.

Podle Redburna je klíčovou výhodou Googlu oproti Tripadvisoru spolu s Trivagem to, že vyhledávací gigant „nepotřebuje kupovat návštěvnost dále v trychtýři, než ji prodá“ hotelům a online cestovním kancelářím. Trychtýř popisuje vícestupňový proces, který definuje cestu zákazníka při rezervaci cesty.

Ale „vytvoření nové vrstvy vyhledávání, konkrétně umělé inteligence založené na chatu, nad současným vrcholem trychtýře, tedy tradičními vyhledávači, vytvoří fragmentaci a deflaci nákladů na nákup návštěvnosti“, což by mělo být výhodné pro společnosti jako Booking a Expedia, ale zároveň to představuje riziko pro Google, napsal Brignall ze společnosti Redburn.


On-line cestovní kanceláře se na Google velmi spoléhají, platí velké částky za získání zákazníků a nakupují návštěvnost často prostřednictvím placené reklamy, vysvětlil během nedávného rozhovoru v pořadu „The Exchange“ televize CNBC. Vývoj umělé inteligence by nakonec mohl vést k aplikaci založené na chatu, která by Google vytlačila ze hry.

„Čím více je míst, odkud lze koupit návštěvnost, tím méně budete muset platit,“ dodal.

Mnozí analytici tvrdí, že prozatím je pravděpodobně příliš brzy na to, aby bylo možné označit AI v cestovním ruchu za vítěze a poražené.

„Je prostě příliš brzy na to, abychom věděli, jak to všechno dopadne, protože spotřebitelé budou muset systému důvěřovat,“ řekl Jones z JMP. „V prvních dnech bude dělat chyby.“

Wall Street se teprve začíná zabývat umělou inteligencí, ale společnosti napříč řadou odvětví již komentují některé případy využití nebo to, jak tyto nástroje v současné době využívají k vylepšení svého podnikání.Akcie cestovních kanceláří by mohly v nově vznikajícím závodě o umělou inteligenci výrazně zvítězit, protože Wall Street považuje nové inovace za příležitost ke snížení nákladů, zvýšení efektivity a ziskovosti. Jako v každém odvětví však některé obchodní modely mohou získat, zatímco jiné čelí značnému tlaku, a přetrvávající dopady AI se mohou projevit až za několik let.„Nebudete nutně svědky okamžitého dopadu – alespoň si to nemyslíme,“ řekl Nick Jones, analytik společnosti JMP Securities.Nejlepší pozice pro využití AINěkteré velké značky v cestovním ruchu již začaly s AI experimentovat. Začátkem letošního roku společnost Expedia Group spustila chatbota pro asistenci při cestování, který využívá technologii ChatGPT.Společnost Redburn, která se zabývá výzkumem akcií, považuje nedávné zmínky o AI za „marketingový trik“, ačkoli by nakonec mohla online cestovním kancelářím nabídnout „širší škálu akvizičních kanálů, což znamená, že už nebudou závislé na Googlu, “ napsal v nedávné poznámce analytik Alex Brignall.Kdo v budoucnu nejlépe využije umělou inteligenci, může do značné míry záviset na financování, uvedl Jones z JMP. Poznamenal, že vyšší marže společnosti Booking Holdings by mohly znamenat více investičních příležitostí, ale je příliš brzy na to, abychom označili vítěze v oblasti cestovního ruchu.V budoucnu vidí AI jako nástroj, který může pomoci s přebookováním a zrušením rezervace a potenciálně tyto úkoly automatizovat, aby vyžadovaly méně zaměstnanců. To by umožnilo snížit náklady a zlepšit ziskovost. AI by také mohla pomoci s konverzí zákazníků a novými možnostmi příjmů, dodal.Analytik společnosti Morningstar Dan Wasiolek považuje za nejvhodnější pro využití generativní AI společnosti, které mají nejvíce dat o provozu a spotřebitelích.Potenciální poražení v oblasti AIS tím, jak se využívání AI ve světě cestovního ruchu rozhořívá, však některé velké hráče čeká kamenitá cesta.Patří mezi ně například Tripadvisor. Wasiolek poznamenal, že společnost funguje jako hybridní model online cestovní agentury a metavyhledávače, zatímco Booking, Expedia a Airbnb slouží mimo jiné jako online cestovní agentury.„Rozdíl spočívá v tom, že překážky vstupu na trh jsou pro online cestovní agentury vyšší, protože tito provozovatelé kontrolují a řídí vztahy s dodavateli služeb cestovního ruchu na své platformě, zatímco metavyhledávač je jednoduše platforma, která hostí obsah spravovaný online cestovní agenturou a obsah přímo od dodavatelů služeb cestovního ruchu,“ vysvětlil Wasiolek.Společnost Google již v oblasti cestování působí prostřednictvím svého modelu metavyhledávání a Wasiolek spekuluje, že Meta Platforms v určitém okamžiku spustí svou vlastní iteraci. Tyto platformy představují přímou konkurenci pro Tripadvisor více než online cestovní kanceláře.Úspěch Googlu v oblasti cestování by však mohl představovat problém i pro online cestovní kanceláře.„Pro online cestovní kanceláře bude pravděpodobně problematičtější, pokud s tím bude mít Google větší úspěch, zabrání uživatelům, aby se dostali na jejich stránky a provedli vyhledávání, a lidé prostě začnou používat Google, aby to vyřídili,“ řekl Jones z JMP.Podle Redburna je klíčovou výhodou Googlu oproti Tripadvisoru spolu s Trivagem to, že vyhledávací gigant „nepotřebuje kupovat návštěvnost dále v trychtýři, než ji prodá“ hotelům a online cestovním kancelářím. Trychtýř popisuje vícestupňový proces, který definuje cestu zákazníka při rezervaci cesty.Ale „vytvoření nové vrstvy vyhledávání, konkrétně umělé inteligence založené na chatu, nad současným vrcholem trychtýře, tedy tradičními vyhledávači, vytvoří fragmentaci a deflaci nákladů na nákup návštěvnosti“, což by mělo být výhodné pro společnosti jako Booking a Expedia, ale zároveň to představuje riziko pro Google, napsal Brignall ze společnosti Redburn.On-line cestovní kanceláře se na Google velmi spoléhají, platí velké částky za získání zákazníků a nakupují návštěvnost často prostřednictvím placené reklamy, vysvětlil během nedávného rozhovoru v pořadu „The Exchange“ televize CNBC. Vývoj umělé inteligence by nakonec mohl vést k aplikaci založené na chatu, která by Google vytlačila ze hry.„Čím více je míst, odkud lze koupit návštěvnost, tím méně budete muset platit,“ dodal.Mnozí analytici tvrdí, že prozatím je pravděpodobně příliš brzy na to, aby bylo možné označit AI v cestovním ruchu za vítěze a poražené.„Je prostě příliš brzy na to, abychom věděli, jak to všechno dopadne, protože spotřebitelé budou muset systému důvěřovat,“ řekl Jones z JMP. „V prvních dnech bude dělat chyby.“
Tagy: AkcieBKNGbooking holdingsburzycestováníEXPEExpedia Groupumělá inteligence (AI)USA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. 21. května – Google Chrome vyhrál válku prohlížečů a změnil internet
      Advertisement

      Breaking.

      20:55

      Intel, Newmont a Deckers zveřejní ve čtvrtek své výsledky

      20:47

      Společnost NIQ podporovaná Adventem byla oceněna na 6,1 miliardy dolarů, když její akcie při debutu na NYSE poklesly

      20:32

      Eli Lilly a GE Vernova mezi středečními lídry podle tržní kapitalizace

      20:15

      Podle výzkumníků se počet obětí hackerského útoku na servery Microsoftu zvýšil na 400

      20:01

      Mexická televizní stanice Televisa snižuje investiční rozpočet na rok 2025, akcie rostou

      19:55

      Meta najala tři výzkumníky AI z Googlu, kteří pracovali na modelu oceněném zlatou medailí – The Information

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Bank of America zvyšuje cílovou cenu akcií Amazonu před zveřejněním výsledků

      23 července, 2025

      Před zveřejněním výsledků za druhé čtvrtletí letošního roku se analytici na Wall Street dívají na akcie Amazonu s rostoucím optimismem.

      Zdroj: Unsplash

      Investiční společnosti vidí příležitosti v akciích Celsius a Formula One Group

      23 července, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nejnovější přírůstek pro slavný index S&P 500? The Trade Desk

      22 července, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      UBS doporučuje akcie Albertsons ke koupi a předpovídá až 35% růst

      22 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      JPMorgan i po 22% růstu dál láká investory. Přidají se další zisky v roce 2025?

      22 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Figma míří na tržní hodnotu 16,4 miliardy dolarů díky oživení technologických IPO

      21 července, 2025

      Společnost Figma, známá jako jeden z lídrů v oblasti cloudového designového softwaru, se chystá vstoupit na newyorskou burzu s plánovanou...

      Nejčtenější zprávy.

      Nejnovější přírůstek pro slavný index S&P 500? The Trade Desk

      22 července, 2025

      35bilionová tržní příležitost SoFi, které investoři (zatím) nevěnují pozornost

      21 července, 2025

      TSMC překvapila silným růstem zisku a vstoupila do klubu bilionových firem

      19 července, 2025

      S&P 500 poprvé uzavřel nad 6 300 body; pozornost se upírá na výsledky

      21 července, 2025

      American Express těží z chuti utrácet. Výdaje rostou i v luxusních kategoriích

      19 července, 2025

      S&P 500 navzdory výkyvům v odvětví čipů uzavřel na rekordní úrovni

      22 července, 2025

      S&P 500 roste díky optimismu kolem dohody USA s Japonskem; výsledky Tesly a Alphabet

      23 července, 2025

      Wall Street zvyšuje nároky. Ani dobré výsledky už investorům nestačí

      20 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.