Není to poprvé, co Mezinárodní olympijský výbor spolupracuje se Singapurem na „testování a zavádění nových akcí“, uvedl Alvin Tan, singapurský státní ministr pro kulturu, komunity a mládež.
Již dříve byl Singapur vybrán jako hostitel prvních letních olympijských her mládeže v roce 2010, které se od té doby staly „přední elitní sportovní akcí“, uvedl Tan, který je rovněž státním ministrem pro obchod a průmysl.
Akce začala ve čtvrtek zahajovacím ceremoniálem v kongresovém centru v Suntec City Mall, kde budou sportovci bojovat na dvou soutěžních pódiích a účastníci si mohou vyzkoušet několik zón s videohrami. Singapurská prezidentka Halimah Yacobová se objevila prostřednictvím hologramu, aby přednesla zahajovací projev, uvedl deník Straits Times.
Některé ze soutěží zahrnují mobilní lukostřelbu založenou na hře tic-tac-toe, zápas v taekwondu prostřednictvím avatara sledujícího pohyb na obrazovce a virtuální cyklistiku, kde hráči závodí po skotském venkově pomocí interaktivní platformy Zwift.
K dispozici budou také virtuální sporty jako baseball, šachy, motoristický sport, plachtění, střelba, tenis a tanec.

Jedná se o první živé, fyzické vydání série virtuálních sportů vytvořené Mezinárodním olympijským výborem, uvedla organizace. Navazuje na úspěch virtuální olympijské série uspořádané před letními olympijskými hrami v Tokiu v roce 2021, které se zúčastnilo 250 000 účastníků, dodal MOV.
Esporty v Asii
Jihovýchodní Asie patří k nejrychleji rostoucím trhům esportu na světě a hráči tvoří 82 % městské online populace v regionu, zjistila společnost Newzoo zabývající se výzkumem her.
Celosvětový trh s esportem měl v roce 2022 hodnotu více než 1,38 miliardy dolarů a dosáhl sledovanosti 532 milionů diváků, uvádí Statista.
Singapuru nejsou esportové soutěže cizí, založil Singapore Games Association, která má za cíl rozvíjet esportový ekosystém v zemi. Singapurský úřad pro cestovní ruch uvedl, že země má potenciál stát se „špičkovou destinací pro fanoušky esportu na celém světě“, uvedla agentura CNA.
V roce 2022 hostil městský stát finále The International – jednoho z největších esportových turnajů na světě. První nezávislý turnaj Mobile Legends: Bang Bang se konala v roce 2021.
Místní herní průmysl je „malý, ale má velký růstový potenciál“, uvedl Úřad pro mezinárodní obchod a zdůraznil, že v roce 2021 zaměstnával tento sektor téměř 2 000 lidí.
V říjnu se v Singapuru sejde více než 3 000 odborníků z herního průmyslu na veletrhu Gamescom Asia, který patří mezi největší výstavy zaměřené na technologie a videohry.
Vláda bude i nadále hledat způsoby, jak podpořit růst „dynamického prostoru“ herního odvětví, uvedlo její ministerstvo pro komunikaci a informace v parlamentní odpovědi.
Singapur má k virtuálním sportům velmi vřelý vztah a olympijský týden esportu je příležitostí „experimentovat s novými nápady“, řekl Tan v pátečním pořadu „Squawk Box Asia“ televize CNBC.

Městský stát k tomu „dělá malé krůčky, stejně jako jsme to udělali s F1,“ řekl a zmínil první noční závod v historii Formule 1, který Singapur hostil v roce 2008.
Někteří členové herní komunity však nejsou se sestavou soutěží na olympijském týdnu esportu spokojeni, informovala místní média.
Podle kritiků zahrnuje mnoho simulací fyzických sportů, ale nikoliv populární videohry, jako je Dota nebo Valorant.
Videohra Fortnite se sice objevuje v soutěži ve sportovní střelbě, ale hráči podle nich soutěží v zasahování terčů ve speciálně navrženém prostředí, které postrádá aspekt battle royale původní hry. Ten odkazuje na herní režim, v němž hráči souběžně bojují proti sobě, aby se stali posledními, kdo zůstane naživu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky