Podle zprávy švýcarského správce majetku Julius Baer Group Ltd. se městský stát, který se v roce 2022 umístil na pátém místě, dostal před Šanghaj a Hongkong, které jsou na druhém, resp. třetím místě.
Singapur je jedním z prvních míst v Asii, které během pandemie znovu otevřelo své hranice, a jeho přitažlivost pro majetné osoby se odráží v rostoucích cenách, kterým nyní čelí místní obyvatelé. Do konce roku 2022 Singapur podle zprávy napočítal na svém území odhadem 1 500 rodinných kanceláří, což je dvakrát více než v předchozím roce. Je to celosvětově nejdražší město, pokud jde o ceny automobilů.
„Vysoká životní úroveň a rostoucí nároky na místní infrastrukturu znamenají, že život zde není levný,“ uvádí se v úterý zveřejněné zprávě. „Poptávka po rezidenčních nemovitostech je extrémně vysoká a trestuhodně zdaněné automobily a základní zdravotní pojištění jsou o 133 %, resp. 109 % dražší, než je celosvětový průměr.“
Index životního stylu společnosti Julius Baer hodnotí 25 nejdražších měst na světě na základě analýzy rezidenčních nemovitostí, automobilů, letů business třídou, obchodních škol, degustačních večeří a dalších luxusních služeb. Nejdražším regionem pro luxusní bydlení zůstala již čtvrtý rok po sobě Asie.
Dalším velkým ziskem byl New York. Finanční metropole USA se díky posilujícímu dolaru a odrazu od pandemie dostala z loňského 11. místa na páté.
Londýn se propadl z druhého místa na čtvrté. Podle společnosti Julius Baer brexit a jeho „následné zmatky“ nadále poškozují pověst Spojeného království a město nyní čelí silné konkurenci rozvíjejících se finančních center, jako je Dubaj a Singapur.
Poprvé od začátku vypracovávání zprávy je Evropa, Blízký východ a Afrika cenově nejdostupnějším regionem pro dobré bydlení, přičemž evropská města se v žebříčku propadla.
Do první desítky se poprvé dostala Dubaj, která se stala sedmým nejdražším městem, zatímco Curych se propadl na 14. místo. Emirát je v letošním indexu „hvězdou“ a stěhování velkého počtu bohatých jednotlivců ovlivnilo ceny nemovitostí a poptávku, uvedla společnost Julius Baer.
Průzkum zjistil, že s uvolněním pandemických omezení a návratem svobody roste poptávka po cestování a zábavě. Nejvíce se celosvětově zvýšily náklady na luxusní zboží, jako je víno
„Mnoho lidí je stále v postpandemickém večírkovém módu,“ řekl Mark Matthews, vedoucí výzkumu pro Asii a Tichomoří ve společnosti Julius Baer, na úterním brífinku pro média.
Mezi další velké zisky patřily hotelové apartmány a lety v business třídě. Existovaly však i výjimky. Ceny jízdních kol, která během pandemie „nesmírně zdražila“, klesly o 1,8 %.
Společnost Julius Baer provedla v období od února do března 2023 průzkum mezi vysoce bonitními jednotlivci, jejichž aktiva v domácnosti dosahují nejméně 1 milion dolarů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky