Zaměstnanci jsou neustále upozorňováni na blížící se recesi, inflaci a přetrvávající obavy o veřejné zdraví, které mohou mít vliv na duševní zdraví zaměstnanců. Dobrá pohoda v práci má vliv na jednotlivce, jeho výkonnost i na ty, se kterými pracuje. A ne vždy v negativním smyslu – podle údajů Americké psychiatrické asociace dochází u zaměstnanců, kteří se potýkají s duševním zdravím, k 35% poklesu produktivity. Upřednostňováním duševního zdraví mohou společnosti pozitivně ovlivnit jednotlivce a vytvořit kulturu sounáležitosti.
Vytvoření prostoru pro emocionální transparentnost může pomoci upřednostnit duševní zdraví. Jasné a otevřené vyjádření toho, jak se cítíte, je základem a podporuje upřímné rozhovory mezi zaměstnanci a zaměstnavateli, což pomáhá zvyšovat důvěru ve vztazích na pracovišti. Emocionální transparentnost může také pomoci udržet si ty nejlepší a nejschopnější.
Jak se mohou společnosti zaměřit na emoční transparentnost
Emocionální transparentnost může odstranit rozdíly v porozumění mezi vedoucími pracovníky a zaměstnanci v případě velkých firemních rozhodnutí nebo osobních záležitostí. I když pandemie tuto propast možná prohloubila, pomohla upozornit na nebezpečí ignorování duševního zdraví na pracovišti. Nový výzkum Pew Research zjistil, že 41 % dospělých zažilo od počátku pandemie alespoň jednou vysokou míru psychického stresu.
Při správném postupu může emocionální transparentnost vedoucích pracovníků nastartovat otevřenou a propojenou firemní kulturu. To zahrnuje pořádání radnic, kde vedoucí pracovníci otevřeně vyjadřují své emoce a poskytují prostor pro obtížné rozhovory. Umožňuje zaměstnancům cítit se pohodlně při sdílení názorů a řešení prospěšných pro podnikání a kulturu pracoviště. Ve společnosti Booz Allen chceme, aby zaměstnanci přinášeli do práce celé své já, včetně emocí. Společnosti to mohou modelovat různými způsoby:
Zakotvení do firemních hodnot
- Neskriptované
(osobní i virtuální) rozhovory u krbu s vedoucími pracovníky – včetně našeho generálního ředitele. - Neformální spojení oddělení a týmů.
- Síťové akce.
- Individuální schůzky s kolegy.
3 způsoby, jak společnost Booz Allen podporuje zaměstnance a posiluje jejich kulturu
Moderní pracoviště je tady a vypadá jako decentralizované týmy, proměnlivé a přizpůsobivé rozvrhy a flexibilní kariérní cesty. Vytváření prostor, které podporují emocionální transparentnost mezi zaměstnanci a zaměstnavateli, podporuje kulturu psychologického bezpečí, začlenění a sounáležitosti. Úkolem vedoucích pracovníků podniků je vytvářet pracovní prostory, které podporují emocionální transparentnost. Zde jsou tři způsoby, jak to změnit:
1. Zavedení postupů v oblasti duševního zdraví, psychologické bezpečnosti a uvědomělého podnikání, aby byl tým zodpovědný
Vytvořte týmové normy: Pro snížení stresu stanovte hranice mezi prací a životem a zdůrazněte, že mluvit o duševním zdraví je projevem síly, nikoli slabosti. Zvažte zákaz posílání e-mailů a zpráv o víkendech nebo zkrácení doby schůzek na 25-45 minut, abyste mohli zařadit krátké přestávky. Vytvořte týmové normy tím, že povzbudíte členy týmu, aby otevřeně hovořili o pohodě, aby se propojili a vzájemně se zodpovídali.
Trénujte na nový druh bezpečnosti: Záměrně zařaďte školení o psychologické bezpečnosti do rozvoje vedoucích pracovníků jako jednu z klíčových dovedností, aby se zaměstnanci cítili bezpečně a byli oceňováni.
Poskytuje více nástrojů pro úspěch: Investujte do zdrojů pro duševní zdraví a důsledně je propagujte prostřednictvím měsíčních komunikačních kampaní a wellness programů. Zařaďte školení o duševním zdraví do oblasti lidských zdrojů, vedení a veškerých povinných školení, abyste kolegům pomohli rozpoznat příznaky emočních potíží u sebe i svých spolupracovníků a věděli, jak vést vhodný rozhovor
2. Podporujte zpětnou vazbu, uznání a ocenění
Využijte své lidi: Jsou to zaměstnanci, kdo vytváří firemní kulturu, ne zaměstnavatelé. Vedoucí pracovníci musí upřednostňovat jejich zpětnou vazbu a zavádět řešení, aby se zaměstnanci cítili oceněni, byli v souladu s účelem/posláním a rádi chodili do práce.
Činy mluví hlasitěji než slova: Vedení musí dát zaměstnancům najevo svůj závazek. Zaměstnanci chtějí být vyslyšeni a uznáni za svou myšlenkovou rozmanitost. V nové éře duševního zdraví pořádáme každý měsíc sezení nazvaná „Odvážné inkluzivní rozhovory“, která pomáhají zaměstnancům rozvíjet jejich základní dovednosti v oblasti vedení, poradenství a dialogu, konkrétně vést náročné rozhovory a vést dialog, nikoliv debatu. Řeší se tak změny, jako jsou otázky výkonu, požadavky klientů a témata DEI týkající se rasy, pohlaví, politiky a náboženství.
3. Vytvoření skupin ERG nebo BRG
Využijte jejich talent: Naše skupiny BRG prosazují obchodní priority, uznávají vzájemnou provázanost a zapojují zaměstnance v každé fázi jejich životního cyklu.
Naslouchejte jejich hlasu: Skupiny zaměstnanců vytvářejí inkluzivní prostředí, které přináší upřímný dialog o potřebných změnách ve firmě a pomáhá vedoucím pracovníkům firem cílevědoměji měnit zásady, postupy a překážky spravedlnosti.
Moderní pracovní síla podporuje emocionální transparentnost a dává zaměstnancům možnost otevřeně hovořit s vedením o změnách potřebných k vytvoření bezpečného a příznivého pracovního prostředí. Upřednostňování emoční transparentnosti je mistrovstvím v oblasti duševního zdraví a upřímné rozhovory a postupy již nejsou luxusem, ale na moderním pracovišti se očekávají. Počínaje zítřkem posilte své pracoviště tak, aby upřednostňovalo duševní zdraví a umožňovalo emoční transparentnost.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky