Dá se ale totéž říci o akciích společnosti Mattel?
Takovou otázkou se zabývají analytici na Wall Street před víkendovým uvedením očekávaného filmu společnosti Warner Bros. Discovery podle této ikonické panenky. V sázce je pro Mattel mnoho, protože výrobce hraček se snaží dokázat, že je schopen podobně jako Disney proměnit své duševní vlastnictví v prodejní hvězdu.
Existují jasné známky rostoucího růžového přílivu. Více než 100 partnerských značek nabízí výrobky od oblečení inspirovaného Barbie až po zátěžové deky.
Bod obratu pro Mattel? Analytik společnosti Gordon Haskett Don Bilson rychle poznamenal, že film, který režíruje Greta Gerwigová a v němž hrají Margot Robbieová a Ryan Gosling, není pro Mattel běžným projektem.
Výrobce hraček doufá, že se mu podaří dokázat, že dokáže proměnit své duševní vlastnictví v úspěšné filmy, které pak zvýší prodej zboží a cenu jeho akcií. A všiml si potenciálních efektů záplavových stavidel. Pokud bude Barbie úspěšná, ještě více to legitimizuje plány společnosti Mattel na uvedení dalších značek na velké plátno.
Zdroj: Getty Images
„Kromě Barbie má Mattel v různých fázích vývoje třináct dalších filmových projektů a předpokládá, že úspěch nebo neúspěch Barbie bude hrát důležitou roli v tom, jak Wall Street tuto příležitost ocení,“ řekl Bilson.
Tento potenciální bod obratu podle něj připomíná situaci, kdy se společnost Lions Gate připravovala na uvedení prvního filmu „Hunger Games“. Tento film znamenal pokus studia dokázat, že může jít dál než jen k hororům, kterými bylo tehdy známé, a vytvořit franšízu pro masový trh. Během tří týdnů před uvedením filmu 23. března 2012 akcie společnosti vyskočily z přibližně 13 na 16 dolarů, což představuje více než 20% nárůst.
Akcie společnosti Lions Gate si vedly dobře již v lednu a únoru 2012, kdy v každém měsíci vzrostly o 21 %, resp. 35 %, ale v dubnu se akcie vzdaly části svých zisků, když investoři vyhodnotili reakci na film. Nakonec si akcie Lions Gate připsaly 97 % zisk za celý rok, když rok 2012 uzavřely na 16,39 USD.
Akcie společnosti Mattel Inc. (MAT) po smíšeném začátku roku vzrostly od začátku roku o více než 19 %. Průměrný analytik drží nákupní rating s průměrnou cílovou cenou, která podle Refinitivu znamená další 6,6% růst v příštím roce.
Do vydání Barbie se na akciích odráží rostoucí rozruch. Akcie společnosti Mattel se posunuly ze 17,59 USD 1. června a poprvé od února prolomily hranici 20 USD. Čtvrteční seanci akcie zakončily na 21,27 USD. To představuje více než 20% nárůst od začátku června.
Přestože akcie společnosti Mattel překonávají svého konkurenta Hasbro, mají před sebou ještě dlouhou cestu, než doženou jeho tržní hodnotu, uvedl Bilson. Ocenění společnosti Mattel nepřekonalo Hasbro od roku 2016.
Analytik společnosti Goldman Sachs Stephen Laszczyk však ve zprávě pro klienty uvedl, že film hraje roli, která pomáhá zvýšit optimismus investorů. Potvrdil nákupní doporučení pro Mattel a neutrální hodnocení pro Hasbro.
Názory na značku Barbie se zlepšily, uvedla tento týden klientům analytička společnosti D.A. Davidson Linda Bolton Weiserová. Narážela tím na předchozí kritiku, že se značka nevyvíjí spolu se společností.
Vzhledem k vysokým maržím v oblasti licencí očekává, že pokud se experiment s převedením duševního vlastnictví na film osvědčí, existuje zde dlouhodobá příležitost. Bolton Weiserová však uvedla, že společnost již investorům řekla, aby v letošním roce očekávali oživení prodeje, což znamená, že pofilmový nárůst by byl jen stěží překvapením.
Zdroj: Getty Images
„Výhled společnosti MAT na rok 2023 již počítá s ‚hokejkovým‘ oživením tržeb ve 2. pololetí 23. roku a nemáme přehled o tom, co by mohlo způsobit, že MAT tento výhled výrazně překoná, proto zde do akcií nijak extra neboucháme,“ řekla. „Naše dlouhodobá teze se však nemění, protože MAT má velkou příležitost uvolnit hodnotu svého duševního vlastnictví.“
Akcie společnosti Warner Bros Discovery (WBD), mateřského studia, které stojí za filmem „Barbie“, letos vzrostly o 38 %. Analytici se domnívají, že tato rally by mohla mít před sebou ještě další vzestup, přičemž průměrná cílová cena naznačuje další růst o více než 54 %. Analytik Goldman Sachs Brett Feldman označil tuto akcii na začátku tohoto týdne za svůj nejlepší tip v mediálním sektoru.
Výrobní průmysl „Barbie“ Filmy podle hraček obvykle pomáhají krátkodobým prodejům. Ačkoli Barbie není typickým filmem v této oblasti vzhledem ke svému dospělému publiku, analytik Jefferies Andrew Uerkwitz uvedl, že přesto může postupně pomoci prodejům společnosti Mattel. Podle něj má také potenciál posílit náklonnost ke značce u mladší generace.
Těžit by z toho mohly i další společnosti, které mají partnerství se specifickými filmy nebo produkty s tématikou Barbie.
Analytik společnosti Roth MKM David Bellinger jako jeden z příkladů uvedl společnost Five Below. Jeho nedávná kontrola zásob ukázala, že v tomto diskontním obchodě je více zboží s motivem Barbie.
Bellinger uvedl, že to může být důkazem toho, že Five Below se více přiklání ke zboží s filmovou tematikou. Na začátku tohoto roku zaznamenal nárůst díky filmu „The Super Mario Bros.“ společnosti Universal Pictures. Akcie Five Below (FIVE) letos vzrostly o téměř 13 %.
„Ačkoli Barbie nemusí být nutně dětský film s ratingem PG-13, mohla by vyvolat dostatečný rozruch prostřednictvím sociálních médií a dalších cest, aby zvýšila návštěvnost FIVE a zvýšila útratu,“ uvedl ve zprávě pro klienty.
Pokud „Barbie“ přiláká více diváků, než se původně očekávalo, mohlo by to pomoci i kinům. Analytici se zájmem sledují Cinemark (CNK), ale mají rozdílná očekávání ohledně výkonnosti jeho akcií. V roce 2023 akcie vzrostly o více než 80 %, přestože v červenci zatím zaznamenaly více než 5% pokles.
Analytik Morgan Stanley Benjamin Swinburne uvedl, že zvýšená nabídka filmů může řetězci pomoci překonat očekávání pro rok, který vypadá podobně jako rok 2022, i když stávky hollywoodských odborů vytvářejí určitou nejistotu v dlouhodobějším horizontu. Přesto tento týden v poznámce nazvané „Barbieheimer“, což je narážka na společné uvedení filmu „Barbie“ i filmu „Oppenheimer“ společnosti Universal Pictures, potvrdil rating „overweight“ na akcie.
Rozruch kolem „Barbenheimera“ možná nebude stačit. Analytik společnosti Goldman Sachs Stephen Laszczyk uvedl, že třetí čtvrtletí by mělo do domácích pokladen přinést 1,9 miliardy dolarů. To je o 4 % méně než ve stejném období před rokem a o 34 % méně než ve třetím čtvrtletí roku 2019.
Z filmů, které se dočkaly úspěchu, se dočkaly pouze Barbie a nejnovější Mission: Impossible“ by měly ve třetím čtvrtletí překročit tržby v domácích pokladnách 200 milionů dolarů, uvedl Laszczyk. Jinými slovy, abychom si rýpli do sloganu používaného v reklamách na „Barbie“: Ona je všechno, on je jen „Oppenheimer“.
Analytik JPMorgan David Karnovsky snížil na začátku tohoto týdne hodnocení akcií Cinemark na neutral z overweight s tím, že filmy zvučných jmen nemusí stačit na zmírnění dopadů stávek. Varoval, že herci, kteří budou ctít pikety a nebudou prodávat své filmy, by mohli poškodit kasovní výsledky filmů, jejichž uvedení do kin je naplánováno na konec léta nebo začátek podzimu, pokud přerušení práce neskončí.
„Očekáváme, že pokud nedojde k vyřešení problému, stávka zůstane pro akcie CNK překážkou a omezí růst,“ uvedl Karnovsky, „bez ohledu na to, zda se v blízké době podaří překonat kasovní výsledky (např. Barbie a Oppenheimer) nebo zda společnost vykáže lepší než očekávané výsledky.“
Dá se ale totéž říci o akciích společnosti Mattel?Takovou otázkou se zabývají analytici na Wall Street před víkendovým uvedením očekávaného filmu společnosti Warner Bros. Discovery podle této ikonické panenky. V sázce je pro Mattel mnoho, protože výrobce hraček se snaží dokázat, že je schopen podobně jako Disney proměnit své duševní vlastnictví v prodejní hvězdu.Existují jasné známky rostoucího růžového přílivu. Více než 100 partnerských značek nabízí výrobky od oblečení inspirovaného Barbie až po zátěžové deky.Bod obratu pro Mattel?Analytik společnosti Gordon Haskett Don Bilson rychle poznamenal, že film, který režíruje Greta Gerwigová a v němž hrají Margot Robbieová a Ryan Gosling, není pro Mattel běžným projektem.Výrobce hraček doufá, že se mu podaří dokázat, že dokáže proměnit své duševní vlastnictví v úspěšné filmy, které pak zvýší prodej zboží a cenu jeho akcií. A všiml si potenciálních efektů záplavových stavidel. Pokud bude Barbie úspěšná, ještě více to legitimizuje plány společnosti Mattel na uvedení dalších značek na velké plátno.„Kromě Barbie má Mattel v různých fázích vývoje třináct dalších filmových projektů a předpokládá, že úspěch nebo neúspěch Barbie bude hrát důležitou roli v tom, jak Wall Street tuto příležitost ocení,“ řekl Bilson.Tento potenciální bod obratu podle něj připomíná situaci, kdy se společnost Lions Gate připravovala na uvedení prvního filmu „Hunger Games“. Tento film znamenal pokus studia dokázat, že může jít dál než jen k hororům, kterými bylo tehdy známé, a vytvořit franšízu pro masový trh. Během tří týdnů před uvedením filmu 23. března 2012 akcie společnosti vyskočily z přibližně 13 na 16 dolarů, což představuje více než 20% nárůst.Akcie společnosti Lions Gate si vedly dobře již v lednu a únoru 2012, kdy v každém měsíci vzrostly o 21 %, resp. 35 %, ale v dubnu se akcie vzdaly části svých zisků, když investoři vyhodnotili reakci na film. Nakonec si akcie Lions Gate připsaly 97 % zisk za celý rok, když rok 2012 uzavřely na 16,39 USD.Akcie společnosti Mattel Inc. po smíšeném začátku roku vzrostly od začátku roku o více než 19 %. Průměrný analytik drží nákupní rating s průměrnou cílovou cenou, která podle Refinitivu znamená další 6,6% růst v příštím roce.Do vydání Barbie se na akciích odráží rostoucí rozruch. Akcie společnosti Mattel se posunuly ze 17,59 USD 1. června a poprvé od února prolomily hranici 20 USD. Čtvrteční seanci akcie zakončily na 21,27 USD. To představuje více než 20% nárůst od začátku června.Přestože akcie společnosti Mattel překonávají svého konkurenta Hasbro, mají před sebou ještě dlouhou cestu, než doženou jeho tržní hodnotu, uvedl Bilson. Ocenění společnosti Mattel nepřekonalo Hasbro od roku 2016.Analytik společnosti Goldman Sachs Stephen Laszczyk však ve zprávě pro klienty uvedl, že film hraje roli, která pomáhá zvýšit optimismus investorů. Potvrdil nákupní doporučení pro Mattel a neutrální hodnocení pro Hasbro.Názory na značku Barbie se zlepšily, uvedla tento týden klientům analytička společnosti D.A. Davidson Linda Bolton Weiserová. Narážela tím na předchozí kritiku, že se značka nevyvíjí spolu se společností.Vzhledem k vysokým maržím v oblasti licencí očekává, že pokud se experiment s převedením duševního vlastnictví na film osvědčí, existuje zde dlouhodobá příležitost. Bolton Weiserová však uvedla, že společnost již investorům řekla, aby v letošním roce očekávali oživení prodeje, což znamená, že pofilmový nárůst by byl jen stěží překvapením.„Výhled společnosti MAT na rok 2023 již počítá s ‚hokejkovým‘ oživením tržeb ve 2. pololetí 23. roku a nemáme přehled o tom, co by mohlo způsobit, že MAT tento výhled výrazně překoná, proto zde do akcií nijak extra neboucháme,“ řekla. „Naše dlouhodobá teze se však nemění, protože MAT má velkou příležitost uvolnit hodnotu svého duševního vlastnictví.“Akcie společnosti Warner Bros Discovery , mateřského studia, které stojí za filmem „Barbie“, letos vzrostly o 38 %. Analytici se domnívají, že tato rally by mohla mít před sebou ještě další vzestup, přičemž průměrná cílová cena naznačuje další růst o více než 54 %. Analytik Goldman Sachs Brett Feldman označil tuto akcii na začátku tohoto týdne za svůj nejlepší tip v mediálním sektoru.Výrobní průmysl „Barbie“Filmy podle hraček obvykle pomáhají krátkodobým prodejům. Ačkoli Barbie není typickým filmem v této oblasti vzhledem ke svému dospělému publiku, analytik Jefferies Andrew Uerkwitz uvedl, že přesto může postupně pomoci prodejům společnosti Mattel. Podle něj má také potenciál posílit náklonnost ke značce u mladší generace.Těžit by z toho mohly i další společnosti, které mají partnerství se specifickými filmy nebo produkty s tématikou Barbie.Analytik společnosti Roth MKM David Bellinger jako jeden z příkladů uvedl společnost Five Below. Jeho nedávná kontrola zásob ukázala, že v tomto diskontním obchodě je více zboží s motivem Barbie.Bellinger uvedl, že to může být důkazem toho, že Five Below se více přiklání ke zboží s filmovou tematikou. Na začátku tohoto roku zaznamenal nárůst díky filmu „The Super Mario Bros.“ společnosti Universal Pictures. Akcie Five Below letos vzrostly o téměř 13 %.„Ačkoli Barbie nemusí být nutně dětský film s ratingem PG-13, mohla by vyvolat dostatečný rozruch prostřednictvím sociálních médií a dalších cest, aby zvýšila návštěvnost FIVE a zvýšila útratu,“ uvedl ve zprávě pro klienty.Pokud „Barbie“ přiláká více diváků, než se původně očekávalo, mohlo by to pomoci i kinům. Analytici se zájmem sledují Cinemark , ale mají rozdílná očekávání ohledně výkonnosti jeho akcií. V roce 2023 akcie vzrostly o více než 80 %, přestože v červenci zatím zaznamenaly více než 5% pokles.Analytik Morgan Stanley Benjamin Swinburne uvedl, že zvýšená nabídka filmů může řetězci pomoci překonat očekávání pro rok, který vypadá podobně jako rok 2022, i když stávky hollywoodských odborů vytvářejí určitou nejistotu v dlouhodobějším horizontu. Přesto tento týden v poznámce nazvané „Barbieheimer“, což je narážka na společné uvedení filmu „Barbie“ i filmu „Oppenheimer“ společnosti Universal Pictures, potvrdil rating „overweight“ na akcie. Rozruch kolem „Barbenheimera“ možná nebude stačit. Analytik společnosti Goldman Sachs Stephen Laszczyk uvedl, že třetí čtvrtletí by mělo do domácích pokladen přinést 1,9 miliardy dolarů. To je o 4 % méně než ve stejném období před rokem a o 34 % méně než ve třetím čtvrtletí roku 2019.Z filmů, které se dočkaly úspěchu, se dočkaly pouze Barbie a nejnovější Mission: Impossible“ by měly ve třetím čtvrtletí překročit tržby v domácích pokladnách 200 milionů dolarů, uvedl Laszczyk. Jinými slovy, abychom si rýpli do sloganu používaného v reklamách na „Barbie“: Ona je všechno, on je jen „Oppenheimer“.Analytik JPMorgan David Karnovsky snížil na začátku tohoto týdne hodnocení akcií Cinemark na neutral z overweight s tím, že filmy zvučných jmen nemusí stačit na zmírnění dopadů stávek. Varoval, že herci, kteří budou ctít pikety a nebudou prodávat své filmy, by mohli poškodit kasovní výsledky filmů, jejichž uvedení do kin je naplánováno na konec léta nebo začátek podzimu, pokud přerušení práce neskončí.„Očekáváme, že pokud nedojde k vyřešení problému, stávka zůstane pro akcie CNK překážkou a omezí růst,“ uvedl Karnovsky, „bez ohledu na to, zda se v blízké době podaří překonat kasovní výsledky nebo zda společnost vykáže lepší než očekávané výsledky.“
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...