Ford zvýšil svůj celoroční výhled upraveného zisku na rozmezí 11 až 12 miliard USD, oproti předchozímu výhledu 9 až 11 miliard USD. Rovněž zvýšila očekávaný upravený volný peněžní tok na rozmezí 6,5 až 7 miliard USD z dřívějšího výhledu 6 miliard USD.
Na Ford byl vyvíjen tlak, aby zvýšil svůj výhled poté, co konkurenční General Motors v úterý již podruhé v tomto roce zvýšil svůj roční výhled.
Finanční šéf Fordu John Lawler uvedl, že poptávka po vozidlech a ceny se „drží“ lépe, než společnost na začátku roku očekávala u svých tradičních aktivit. Uvedl však, že zavádění elektromobilů probíhá pomaleji, než společnost očekávala, částečně kvůli vyšším nákladům.
Tradiční obchodní aktivity společnosti Ford, známé jako Ford Blue, vydělaly ve čtvrtletí 2,31 miliardy dolarů, zatímco její komerční aktivity Ford Pro vydělaly 2,39 miliardy dolarů. Její divize elektromobilů „Model e“ od dubna do června utržila 1,08 miliardy dolarů.
Společnost nyní uvedla, že v letošním roce očekává ztrátu 4,5 miliardy dolarů z podnikání v oblasti elektromobilů, čímž se prohloubí ztráty ze zhruba 3 miliard dolarů o rok dříve.
Zde je přehled toho, jak si Ford vedl ve druhém čtvrtletí ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průměrných odhadů sestavených společností Refinitiv:
Upravený zisk na akcii: 72 centů oproti očekávaným 55 centům
Tržby z automobilového průmyslu: 42,43 miliardy USD oproti očekávaným 40,38 miliardy USD.

Automobilka vykázala čistý zisk ve výši 1,92 miliardy dolarů, tj. 47 centů na akcii, což je podstatně více než před rokem, kdy vydělala 667 milionů dolarů, tj. 16 centů na akcii.
Ford uvedl, že jeho upravený zisk před úroky a zdaněním, neboli upravený EBIT, vyskočil na 3,79 miliardy dolarů oproti 3,72 miliardy dolarů před rokem. Jeho upravená marže klesla na 8,4 % z 9,3 % v předchozím roce, a to v důsledku zvýšení výroby a prodeje.
Celkové tržby za čtvrtletí činily 45 miliard USD, což je o 12 % více než před rokem, kdy činily 40,2 miliardy USD.
Jedná se o druhou čtvrtletní zprávu, ve které automobilka rozdělila své finanční výsledky podle obchodních jednotek namísto podle regionů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky