Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Generální ředitel Spotify naznačuje možnosti personalizace a reklamy využívající umělou inteligenci

Během hovoru k výsledkům společnosti Spotify za druhé čtvrtletí generální ředitel Daniel Ek naznačil několik způsobů, jak by streamovací služba mohla zavést další funkce využívající umělou inteligenci.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
27 září, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Burzovnísvět.cz

Zdroj: Burzovnísvět.cz

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Ek se dotkl toho, jak by umělá inteligence mohla být využita k vytváření personalizovanějších zážitků, shrnutí podcastů a generování reklam.

Začátkem letošního roku společnost spustila funkci DJ, která poskytuje kurátorský výběr hudby spolu s komentáři ke skladbám a interpretům, které se vám líbí. Ek říká, že zákazníci mohou v budoucnu očekávat podobné funkce poháněné umělou inteligencí, jejichž cílem je kontextualizovat a personalizovat obsah celé streamovací služby.

„DJ je fenomenální produkt,“ řekl Ek během hovoru. „Je to pravděpodobně jeden z mých nejoblíbenějších produktů, které jsme za posledních několik let vyvinuli, a zaznamenali jsme s ním opravdu silné interakce spotřebitelů. A to právě vypovídá o naší schopnosti kontextualizovat a personalizovat veškerý úžasný obsah, který na platformě Spotify máme. Takže si myslím, že toho uvidíte mnohem více, kdy budeme moci kontextualizovat a personalizovat obsah napříč celou platformou, aby byl přístupnější.“

Zdroj: Reuters

Jedním ze způsobů, jak může Spotify využít generativní umělou inteligenci, je její využití ke shrnutí toho, o čem podcasty jsou, protože proniknout do nových podcastů může být poněkud obtížné. Podle Eka by to mohlo spotřebitelům usnadnit hledání nových podcastů, což by zase vedlo k vyšší angažovanosti a většímu růstu tvůrců.

Ek říká, že dalším způsobem, jak by se umělá inteligence mohla využít k zefektivnění služby Spotify, jsou zvukové reklamy generované umělou inteligencí.

„Myslím, že díky generativní umělé inteligenci a našim nástrojům zde uvidíte, že můžeme výrazně snížit náklady, které inzerenti potřebují na vývoj nových reklamních formátů,“ řekl Ek. „A to samozřejmě znamená, že si jako inzerent můžete představit, že místo jedné reklamy budete mít tisíce a vyzkoušené napříč sítěmi Spotify, věci, které jste dnes mohli snadno dělat pomocí textu, ale nemohli jste je dělat přes video nebo v audiu.“

Advertisement

Ek se vyjádřil v době, kdy společnost Spotify usiluje o patent na systém syntézy textu na řeč s využitím umělé inteligence. Patent byl zveřejněn 20. července a podán již v únoru. Tato technologie dokáže převzít text a převést jej na zvuk podobný lidské řeči, který zahrnuje emoce a záměr. Systém dokáže vytvořit realistickou řeč, která je schopna vyjádřit emoce, jako je hněv, štěstí nebo smutek, spolu se záměry, jako je sarkasmus. Dokáže tak činit i šeptem nebo křikem a s přízvukem.

Patent naznačuje, že Spotify chce jít dál než jen ke své funkci DJ, která mezi písněmi jednoduše řekne několik vět na bázi umělé inteligence. Systém syntézy textu na řeč má potenciál být využit například k vyprávění audioknih pomocí AI tak, aby zněly přirozeně. Stojí za zmínku, že Apple spustil zvukové vyprávění poháněné umělou inteligencí pro vybrané tituly v Apple Books na začátku tohoto roku.

Zdroj: Burzovnísvět.cz

Patentová přihláška a Ekův komentář přicházejí v době, kdy Spotify investuje do hlasové technologie s umělou inteligencí. V loňském roce tato streamovací služba koupila za nezveřejněnou částku londýnský startup Sonantic, který vytvořil engine AI pro vytváření realisticky znějících lidských hlasů z textu. Spotify tuto akvizici využila k podpoře své funkce AI DJ.

Z výsledků společnosti Spotify za druhé čtvrtletí vyplynulo, že v současné době si předplatné služby Spotify na celém světě platí 220 milionů lidí, což je meziročně o 17 % více. Celkově má nyní Spotify 551 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Společnost vykázala za poslední čtvrtletí tržby ve výši téměř 3,2 miliardy eur (3,5 miliardy dolarů podle dnešního kurzu). Meziročně se příjmy zvýšily o 11 %. Společnost Spotify však také vykázala provozní ztrátu ve výši 247 milionů eur (274 milionů dolarů) .

Společnost Spotify včera také oznámila zvýšení cen svých prémiových tarifů. V USA bude nyní individuální prémiový tarif stát 10,99 USD měsíčně místo 9,99 USD. Plán pro duo bude stát 14,99 USD místo 12,99 USD a cena rodinného plánu bude 16,99 USD místo 15,99 USD.

Ek se dotkl toho, jak by umělá inteligence mohla být využita k vytváření personalizovanějších zážitků, shrnutí podcastů a generování reklam.Začátkem letošního roku společnost spustila funkci DJ, která poskytuje kurátorský výběr hudby spolu s komentáři ke skladbám a interpretům, které se vám líbí. Ek říká, že zákazníci mohou v budoucnu očekávat podobné funkce poháněné umělou inteligencí, jejichž cílem je kontextualizovat a personalizovat obsah celé streamovací služby.„DJ je fenomenální produkt,“ řekl Ek během hovoru. „Je to pravděpodobně jeden z mých nejoblíbenějších produktů, které jsme za posledních několik let vyvinuli, a zaznamenali jsme s ním opravdu silné interakce spotřebitelů. A to právě vypovídá o naší schopnosti kontextualizovat a personalizovat veškerý úžasný obsah, který na platformě Spotify máme. Takže si myslím, že toho uvidíte mnohem více, kdy budeme moci kontextualizovat a personalizovat obsah napříč celou platformou, aby byl přístupnější.“Jedním ze způsobů, jak může Spotify využít generativní umělou inteligenci, je její využití ke shrnutí toho, o čem podcasty jsou, protože proniknout do nových podcastů může být poněkud obtížné. Podle Eka by to mohlo spotřebitelům usnadnit hledání nových podcastů, což by zase vedlo k vyšší angažovanosti a většímu růstu tvůrců.Ek říká, že dalším způsobem, jak by se umělá inteligence mohla využít k zefektivnění služby Spotify, jsou zvukové reklamy generované umělou inteligencí.„Myslím, že díky generativní umělé inteligenci a našim nástrojům zde uvidíte, že můžeme výrazně snížit náklady, které inzerenti potřebují na vývoj nových reklamních formátů,“ řekl Ek. „A to samozřejmě znamená, že si jako inzerent můžete představit, že místo jedné reklamy budete mít tisíce a vyzkoušené napříč sítěmi Spotify, věci, které jste dnes mohli snadno dělat pomocí textu, ale nemohli jste je dělat přes video nebo v audiu.“Ek se vyjádřil v době, kdy společnost Spotify usiluje o patent na systém syntézy textu na řeč s využitím umělé inteligence. Patent byl zveřejněn 20. července a podán již v únoru. Tato technologie dokáže převzít text a převést jej na zvuk podobný lidské řeči, který zahrnuje emoce a záměr. Systém dokáže vytvořit realistickou řeč, která je schopna vyjádřit emoce, jako je hněv, štěstí nebo smutek, spolu se záměry, jako je sarkasmus. Dokáže tak činit i šeptem nebo křikem a s přízvukem.Patent naznačuje, že Spotify chce jít dál než jen ke své funkci DJ, která mezi písněmi jednoduše řekne několik vět na bázi umělé inteligence. Systém syntézy textu na řeč má potenciál být využit například k vyprávění audioknih pomocí AI tak, aby zněly přirozeně. Stojí za zmínku, že Apple spustil zvukové vyprávění poháněné umělou inteligencí pro vybrané tituly v Apple Books na začátku tohoto roku.Patentová přihláška a Ekův komentář přicházejí v době, kdy Spotify investuje do hlasové technologie s umělou inteligencí. V loňském roce tato streamovací služba koupila za nezveřejněnou částku londýnský startup Sonantic, který vytvořil engine AI pro vytváření realisticky znějících lidských hlasů z textu. Spotify tuto akvizici využila k podpoře své funkce AI DJ.Z výsledků společnosti Spotify za druhé čtvrtletí vyplynulo, že v současné době si předplatné služby Spotify na celém světě platí 220 milionů lidí, což je meziročně o 17 % více. Celkově má nyní Spotify 551 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Společnost vykázala za poslední čtvrtletí tržby ve výši téměř 3,2 miliardy eur . Meziročně se příjmy zvýšily o 11 %. Společnost Spotify však také vykázala provozní ztrátu ve výši 247 milionů eur .Společnost Spotify včera také oznámila zvýšení cen svých prémiových tarifů. V USA bude nyní individuální prémiový tarif stát 10,99 USD měsíčně místo 9,99 USD. Plán pro duo bude stát 14,99 USD místo 12,99 USD a cena rodinného plánu bude 16,99 USD místo 15,99 USD.
Tagy: AIspotifyumělá inteligence

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      01:00

      Klíčoví senátoři za Demokratickou stranu odmítají Trumpova kandidáta na post šéfa Federálního úřadu pro letectví

      00:48

      Akcie společnosti Mirion Technologies rostou po uzavření strategického partnerství se společností Westinghouse

      00:36

      FDA vyšetřuje úmrtí pacientů po léčbě genovou terapií společnosti Sarepta

      00:24

      Americký dluhopisový trh se připravuje na nárůst nabídky státních dluhopisů ve druhé polovině roku

      00:12

      Trumpova administrativa obvinila soudce z neuposlechnutí Nejvyššího soudu v boji o deportace

      00:05

      Goldman Sachs udržuje hodnocení akcií GitLab i přes expanzi AI

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Canva
      Akcie

      Proč dnes akcie Uberu prudce rostou? Jaký je dlouhodobý trend?

      24 června, 2025

      Akcie Uberu (UBER) dnes prudce vzrostly, když společnost oznámila rozšíření svého partnerství s Waymo, dceřinou společností Alphabet, na další významný...

      Zdroj: Getty Images

      Vyplatí se dnes investovat do akcií společnosti MercadoLibre?!

      24 června, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Proč dnes investoři do Carnivalu oslavují? Společnost mění strategii

      24 června, 2025
      Zdroj: Brainlab

      Brainlab míří na burzu – může být trefa pro investory do AI i medtechu

      24 června, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Nvidia podle všeho ještě stále nenaplnila svůj potenciál…

      23 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovniSvet.cz
      Akcie

      Investiční společnosti vidí růstový potenciál v akciích Estée Lauder a AMD

      23 června, 2025

      V době, kdy se investoři snaží orientovat v nejistém tržním prostředí, vyvstávají dvě velmi rozdílné, ale zajímavé investiční příležitosti.

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie rostou, zatímco Írán zahájil protiakci a Fed se vyjádřil k sazbám

      23 června, 2025

      CarMax těží z cel na auta a hlásí nejrychlejší růst prodeje ojetin od roku 2021

      22 června, 2025

      Federální rezervní systém se začíná rozdělovat na dvě skupiny

      20 června, 2025

      USA pod tlakem průmyslu kvůli raziím na imigranty a nedostatku pracovníků

      22 června, 2025

      S&P 500 klesá, propad akcií výrobců čipů vykompenzoval naděje na snížení sazeb

      20 června, 2025

      Nvidia podle všeho ještě stále nenaplnila svůj potenciál…

      23 června, 2025

      Čistý zisk státní firmy ČEPS loni stoupl na rekordních 7,18 miliardy Kč

      24 června, 2025

      Kroger roste díky změně návyků spotřebitelů a opatrnosti vůči clům

      21 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.