Federální soudce prohlásil, že společnost Rivian Automotive musí čelit žalobě, podle níž během a po své úspěšné primární nabídce akcií v roce 2021 podvedla akcionáře tím, že zatajila, že podhodnotila ceny svých elektromobilů, což vedlo k nepopulárnímu zvýšení cen.
Americká okresní soudkyně Josephine Statonová v Los Angeles uvedla, že akcionáři se mohou pokusit prokázat, že společnost Rivian, která není zisková, věděla, že bude muset zvýšit ceny svých SUV R1S a pickupů R1T kvůli vyšším materiálovým nákladům, aby se vyhnula ještě větším ztrátám.
Cena akcií společnosti Rivian se během 10 dnů propadla o 39 % poté, co společnost se sídlem v kalifornském Irvine 1. března 2022 zvýšila cenu modelu R1S ze 70 000 na 84 500 USD a cenu modelu R1T ze 67 500 na 79 500 USD, což rozzlobilo zákazníky na sociálních sítích i jinde.
O dva dny později společnost couvla a uvedla, že zákazníci, kteří si vozidla předobjednali před 1. březnem, se s vyššími cenami nesetkají. RJ Scaringe, zakladatel a výkonný ředitel společnosti Rivian, se omluvil a zákazníkům sdělil, že „jsme porušili vaši důvěru“.
Ve svém rozhodnutí z 3. července Statonová označila údajné vyšší náklady za „hlavní překážku ziskovosti, která je pro společnost Rivian jedinečná“, a nikoli pouze za “ obyčejný problém“.
„Závěr, že vedoucí pracovníci společnosti Rivian věděli, že náklady (na materiál) na každý elektromobil R1 EV přesahují jeho maloobchodní cenu přibližně o 40 000 USD, což vedlo k IPO, je mnohem pravděpodobnější než závěr, že tito vedoucí pracovníci o tomto problému nevěděli,“ dodala Statonová.
Mluvčí společnosti Rivian Harry Porter se odmítl vyjádřit s tím, že Rivian o probíhajících soudních sporech nehovoří.
Federální soudce prohlásil, že společnost Rivian Automotive musí čelit žalobě, podle níž během a po své úspěšné primární nabídce akcií v roce 2021 podvedla akcionáře tím, že zatajila, že podhodnotila ceny svých elektromobilů, což vedlo k nepopulárnímu zvýšení cen. Americká okresní soudkyně Josephine Statonová v Los Angeles uvedla, že akcionáři se mohou pokusit prokázat, že společnost Rivian, která není zisková, věděla, že bude muset zvýšit ceny svých SUV R1S a pickupů R1T kvůli vyšším materiálovým nákladům, aby se vyhnula ještě větším ztrátám. Cena akcií společnosti Rivian se během 10 dnů propadla o 39 % poté, co společnost se sídlem v kalifornském Irvine 1. března 2022 zvýšila cenu modelu R1S ze 70 000 na 84 500 USD a cenu modelu R1T ze 67 500 na 79 500 USD, což rozzlobilo zákazníky na sociálních sítích i jinde. O dva dny později společnost couvla a uvedla, že zákazníci, kteří si vozidla předobjednali před 1. březnem, se s vyššími cenami nesetkají. RJ Scaringe, zakladatel a výkonný ředitel společnosti Rivian, se omluvil a zákazníkům sdělil, že „jsme porušili vaši důvěru“. Ve svém rozhodnutí z 3. července Statonová označila údajné vyšší náklady za „hlavní překážku ziskovosti, která je pro společnost Rivian jedinečná“, a nikoli pouze za “ obyčejný problém“. „Závěr, že vedoucí pracovníci společnosti Rivian věděli, že náklady na každý elektromobil R1 EV přesahují jeho maloobchodní cenu přibližně o 40 000 USD, což vedlo k IPO, je mnohem pravděpodobnější než závěr, že tito vedoucí pracovníci o tomto problému nevěděli,“ dodala Statonová. Mluvčí společnosti Rivian Harry Porter se odmítl vyjádřit s tím, že Rivian o probíhajících soudních sporech nehovoří.