„Pokud mám být upřímný, tématem tohoto čtvrtletí byl Grimace,“ řekl generální ředitel Chris Kempczinski na konferenčním hovoru společnosti.
Akcie společnosti v poledním obchodování vzrostly o téměř 2 %.
Zde je srovnání toho, co společnost vykázala, s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 3,17 USD oproti očekávaným 2,79 USD.
Tržby: 6,5 miliardy USD oproti očekávaným 6,27 miliardy USD.
Gigant v oblasti rychlého občerstvení vykázal ve druhém čtvrtletí čistý zisk ve výši 2,31 miliardy dolarů, tj. 3,15 dolaru na akcii, oproti 1,19 miliardy dolarů, tj. 1,60 dolaru na akcii, o rok dříve.
Společnost během čtvrtletí vynaložila 18 milionů dolarů na restrukturalizaci společnosti, která v dubnu zahrnovala propouštění a odkupy některých zaměstnanců.
Bez těchto nákladů a dalších položek vydělala společnost McDonald’s 3,17 USD na akcii.
Čisté tržby vzrostly o 14 % na 6,5 miliardy USD.
Celosvětové tržby společnosti ve stejných prodejnách vzrostly o 11,7 %, což překonalo odhady StreetAccount ve výši 9,2 %. Všechny tři divize společnosti McDonald’s vykázaly dvouciferný růst tržeb ve stejných prodejnách.
Ve Spojených státech, které jsou největším trhem společnosti, vzrostly tržby ve stejných prodejnách o 10,3 %. Společnost McDonald’s rovněž oznámila, že návštěvnost jejích amerických provozoven rostla již čtvrté čtvrtletí v řadě.
Společnost některé z těchto návštěv přičítá svým marketingovým aktivitám, jako je například narozeninové menu Grimace, které bylo uvedeno na trh v posledních týdnech čtvrtletí. Kombinace jídla, která zahrnovala fialový mléčný koktejl vhodný k fotografování, se stala virální na sociálních sítích, což bylo podpořeno nostalgií po postavičce z McDonaldlandu.
Vedoucí pracovníci rovněž upozornili na touhu spotřebitelů po hodnotě, protože inflace tlačí na jejich peněženky a tlumí náladu spotřebitelů. Kempczinski uvedl, že řetězec si vede dobře u spotřebitelů, kteří vydělávají méně než 100 000 USD, a u těch, kteří vydělávají méně než 45 000 USD.
„U [spotřebitelů, kteří vydělávají méně než 45 000 dolarů] pozorujeme malý pokles velikosti objednávek, který je však kompenzován velmi silnou nebo pokračující silnou návštěvností,“ řekl.

Mezinárodní trhy provozované společností McDonald’s vykázaly růst tržeb ve stejných prodejnách o 11,9 %. Společnost uvedla, že Velká Británie a Německo byly hnacím motorem dobrých výsledků této divize. Nepokoje ve Francii však tržby společnosti v této zemi oslabily.
„Měli jsme také řadu restaurací, které byly skutečně ovlivněny některými tamními protesty, které jsme museli vyřadit z provozu a které bude třeba obnovit,“ řekl Kempczinski.
Mezinárodní rozvojové licencované trhy společnosti McDonald’s zaznamenaly 14% růst tržeb ve stejných prodejnách, k čemuž přispěla vyšší poptávka v Číně, kde se ekonomika stále vzpamatovává z dlouhodobých výluk v rámci programu Covid.
Tým nových obchodních podniků společnosti rovněž připravuje uvedení spin-off značky CosMc’s, uvedl Kempczinski. Tato nová značka bude restaurací malého formátu, která bude mít „veškerou DNA McDonald’s, ale zároveň bude mít svou vlastní jedinečnou osobnost“.
Společnost plánuje sdělit více informací o tomto podniku na svém prosincovém dni pro investory.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky