Ve čtvrtek oznámená transakce má hodnotu 500 milionů dolarů. Tuto cenu tvoří 375 milionů dolarů v hotovosti a převzetí úvěrů na financování výroby.
Výrobce hraček se sídlem na Rhode Islandu plánuje použít výtěžek na splacení dluhu s pohyblivou úrokovou sazbou, protože se přeorientuje na své podnikání v oblasti hraček a her. Bez společnosti eOne se Hasbro vrátí k licencování a partnerství se studii, aby financovalo zábavné projekty pro značky jako Dungeons and Dragons, PlayDoh, Magic: The Gathering a Transformers.
„Toto oznámení je v souladu s naším očekáváním, ale pro investory by mělo být (podle našeho názoru) vítanou zprávou, protože se domníváme, že odprodej povede k vyššímu generování peněžních toků a síle zisku pro tento byznys,“ napsal ve čtvrteční výzkumné zprávě Drew Crum, analytik společnosti Stifel.
Společnost Hasbro koupila společnost eOne v roce 2019 za 4 miliardy dolarů, přičemž součástí této ceny byly i žádané značky pro předškolní děti, jako je Prasátko Peppa a PJ Masks. Hasbro si po prodeji eOne ponechává vlastnictví těchto vlastností. Lionsgate získá přístup ke knihovně eOne čítající téměř 6 500 titulů, včetně „Grey’s Anatomy“, „The Rookie“, „Yellow Jackets“ a „The Woman King“.
Zdroj: Getty Images
Společnost Hasbro původně usilovala o prodej eOne již v listopadu, aby se mohla zbavit televizních a filmových projektů, které přímo nepodporují její značky.
„Domnívali jsme se, že Hasbro bude schopno získat za eOne vyšší cenu, ale jsme alespoň rádi, že proces prodeje bude mít konečnou podobu a společnost bude moci pokračovat ve své strategii Blueprint 2.0,“ napsal ve čtvrteční výzkumné zprávě Eric Handler, výkonný ředitel společnosti Roth MKM.
Společnost poznamenala, že podnik eOne ročně vynakládal na výrobu přibližně 500 až 600 milionů dolarů, což jsou výdaje, které Hasbro v budoucnu nebude vynakládat.
Prodej shodou okolností přichází v době stávky scénáristů a herců, která v podstatě uzavřela Hollywood. Očekává se, že toto narušení sníží celoroční tržby výrobce hraček o 3 až 6 %, uvedla společnost ve čtvrtek.
Bez společnosti eOne se Hasbro (HAS) bude nadále spoléhat na partnerství se studii, jako je Paramount, pokud jde o uvádění filmů v kinech a televizní produkci.
„Záměrně jsme v této zprávě uvedli, že jsme přední společností v oblasti hraček a her,“ řekl generální ředitel Hasbro Chris Cocks během čtvrtečního hovoru k výsledkům společnosti. „Na to se přímo zaměřujeme. A řekl bych, že důraz je kladen na herní část.“
Zaměření na hračky a hry Model s nízkými aktivy je stejný, jaký uplatňuje konkurenční společnost Mattel od založení své filmové divize v roce 2018. Využití studií a distributorů třetích stran k tvorbě obsahu minimalizuje finanční riziko pro Hasbro, protože již nebude muset výrazně investovat do výroby.
Jistě, potenciální kasovní zisky jsou minimalizovány, když peníze na výrobu hradí studio, ale pozitivní ohlasy z kasovních trháků mohou vést k prodeji zboží a věrnosti značce.
Společnost Mattel sice v minulém čtvrtletí zaznamenala pokles prodeje panenek, ale po uvedení filmu „Barbie“ předpokládá obrat k lepšímu.
„Úspěch filmu „Barbie“ je pro společnost Mattel Inc. (MAT) významným okamžikem a je skutečně ukázkou kulturní rezonance značky,“ řekl Richard Dickson, provozní ředitel společnosti Mattel, během červencového hovoru k výsledkům hospodaření společnosti. „Jak jsme viděli, úspěch zdaleka přesahuje rámec filmu. Viděli jsme, že prodejní místa mají dopad na náš obchod s hračkami, na náš partnerský obchod se spotřebním zbožím, který skutečně začal významně zrychlovat.“
Společnost navázala na uvedení filmu více než 165 různých partnerství a zkušeností se spotřebními produkty.
Společnost Hasbro mezitím zaznamenala 25 milionů dolarů za snížení hodnoty výrobních aktiv v souvislosti s filmem „Dungeons & Dragons: Čest mezi zloději“, přestože film pomohl zvýšit tržby v divizi franšíz.
Kromě toho, že se Hasbro zaměřuje na své duševní vlastnictví pro filmový a televizní obsah, investuje také velké prostředky do digitálních her. Úspěch již zaznamenala s hrou „Magic: The Gathering Arena“ a velké zisky očekává od nadcházejícího vydání hry „Baldur’s Gate 3“.
Zdroj: Getty Images
Generální ředitel Cocks označil tuto videohru za „ekvivalent filmového trháku“ a poznamenal, že společnost věří, že hra má potenciál stát se hrou roku, ale i stmelením značky Dungeons and Dragons.
„Na hře ‚Baldur’s Gate 3‘ pravděpodobně vyděláme více peněz než na všech našich filmových licencích za posledních pět až deset let dohromady,“ řekl.
Ve čtvrtek oznámená transakce má hodnotu 500 milionů dolarů. Tuto cenu tvoří 375 milionů dolarů v hotovosti a převzetí úvěrů na financování výroby.Výrobce hraček se sídlem na Rhode Islandu plánuje použít výtěžek na splacení dluhu s pohyblivou úrokovou sazbou, protože se přeorientuje na své podnikání v oblasti hraček a her. Bez společnosti eOne se Hasbro vrátí k licencování a partnerství se studii, aby financovalo zábavné projekty pro značky jako Dungeons and Dragons, PlayDoh, Magic: The Gathering a Transformers.„Toto oznámení je v souladu s naším očekáváním, ale pro investory by mělo být vítanou zprávou, protože se domníváme, že odprodej povede k vyššímu generování peněžních toků a síle zisku pro tento byznys,“ napsal ve čtvrteční výzkumné zprávě Drew Crum, analytik společnosti Stifel.Společnost Hasbro koupila společnost eOne v roce 2019 za 4 miliardy dolarů, přičemž součástí této ceny byly i žádané značky pro předškolní děti, jako je Prasátko Peppa a PJ Masks. Hasbro si po prodeji eOne ponechává vlastnictví těchto vlastností. Lionsgate získá přístup ke knihovně eOne čítající téměř 6 500 titulů, včetně „Grey’s Anatomy“, „The Rookie“, „Yellow Jackets“ a „The Woman King“.Společnost Hasbro původně usilovala o prodej eOne již v listopadu, aby se mohla zbavit televizních a filmových projektů, které přímo nepodporují její značky.„Domnívali jsme se, že Hasbro bude schopno získat za eOne vyšší cenu, ale jsme alespoň rádi, že proces prodeje bude mít konečnou podobu a společnost bude moci pokračovat ve své strategii Blueprint 2.0,“ napsal ve čtvrteční výzkumné zprávě Eric Handler, výkonný ředitel společnosti Roth MKM.Společnost poznamenala, že podnik eOne ročně vynakládal na výrobu přibližně 500 až 600 milionů dolarů, což jsou výdaje, které Hasbro v budoucnu nebude vynakládat.Prodej shodou okolností přichází v době stávky scénáristů a herců, která v podstatě uzavřela Hollywood. Očekává se, že toto narušení sníží celoroční tržby výrobce hraček o 3 až 6 %, uvedla společnost ve čtvrtek.Bez společnosti eOne se Hasbro bude nadále spoléhat na partnerství se studii, jako je Paramount, pokud jde o uvádění filmů v kinech a televizní produkci.„Záměrně jsme v této zprávě uvedli, že jsme přední společností v oblasti hraček a her,“ řekl generální ředitel Hasbro Chris Cocks během čtvrtečního hovoru k výsledkům společnosti. „Na to se přímo zaměřujeme. A řekl bych, že důraz je kladen na herní část.“Zaměření na hračky a hryModel s nízkými aktivy je stejný, jaký uplatňuje konkurenční společnost Mattel od založení své filmové divize v roce 2018. Využití studií a distributorů třetích stran k tvorbě obsahu minimalizuje finanční riziko pro Hasbro, protože již nebude muset výrazně investovat do výroby.Jistě, potenciální kasovní zisky jsou minimalizovány, když peníze na výrobu hradí studio, ale pozitivní ohlasy z kasovních trháků mohou vést k prodeji zboží a věrnosti značce.Společnost Mattel sice v minulém čtvrtletí zaznamenala pokles prodeje panenek, ale po uvedení filmu „Barbie“ předpokládá obrat k lepšímu.„Úspěch filmu „Barbie“ je pro společnost Mattel Inc. významným okamžikem a je skutečně ukázkou kulturní rezonance značky,“ řekl Richard Dickson, provozní ředitel společnosti Mattel, během červencového hovoru k výsledkům hospodaření společnosti. „Jak jsme viděli, úspěch zdaleka přesahuje rámec filmu. Viděli jsme, že prodejní místa mají dopad na náš obchod s hračkami, na náš partnerský obchod se spotřebním zbožím, který skutečně začal významně zrychlovat.“Společnost navázala na uvedení filmu více než 165 různých partnerství a zkušeností se spotřebními produkty.Společnost Hasbro mezitím zaznamenala 25 milionů dolarů za snížení hodnoty výrobních aktiv v souvislosti s filmem „Dungeons & Dragons: Čest mezi zloději“, přestože film pomohl zvýšit tržby v divizi franšíz.Kromě toho, že se Hasbro zaměřuje na své duševní vlastnictví pro filmový a televizní obsah, investuje také velké prostředky do digitálních her. Úspěch již zaznamenala s hrou „Magic: The Gathering Arena“ a velké zisky očekává od nadcházejícího vydání hry „Baldur’s Gate 3“.Generální ředitel Cocks označil tuto videohru za „ekvivalent filmového trháku“ a poznamenal, že společnost věří, že hra má potenciál stát se hrou roku, ale i stmelením značky Dungeons and Dragons.„Na hře ‚Baldur’s Gate 3‘ pravděpodobně vyděláme více peněz než na všech našich filmových licencích za posledních pět až deset let dohromady,“ řekl.