Pojišťovny oznámily pronajímatelům lodí provozovaných v ruských černomořských přístavech zvýšení dodatečných plateb známých jako „prémie za válečné riziko“, uvedli čtyři obchodníci.
Po zahájení ruské vojenské akce na Ukrajině, kterou Moskva označuje za speciální vojenskou operaci, byla v loňském roce k běžným nákladům na pojištění cisteren přidána přirážka za válečné riziko.
Vojenské akce v oblasti ruských a ukrajinských černomořských přístavů se od rozpadu dohody o vývozu obilí v polovině července vystupňovaly.
V poslední době Rusko zaznamenalo několik útoků ve svých černomořských přístavech. Útoky zatím neovlivnily nakládku ropy z ruských černomořských přístavů, ale podle obchodníků se rizika zvyšují.
Podle obchodníků se prémie za válečné riziko zvýšila z přibližně 1 % nákladů na náklad na 1,20-1,25 %.
Toto zvýšení znamená, že každá plavba bude stát o 200 000 dolarů na jeden tanker Suezmax (může převážet 120 000-200 000 tun) více, pokud bude ruská ropa dodávána do Indie. Zvýšení pojistného znamená, že celkové náklady na pojistné budou činit téměř 1 milion dolarů.
Přestože částka není nijak vysoká, zvyšuje celkové náklady Ruska na vývoz ropy, které od února 2022 kvůli sankcím prudce vzrostly.
Chcete využít této příležitosti?
Na vrcholu ruských dodávek a sankční krize platily ruské společnosti za pojištění přepravy a přepravní náklady až 20 milionů dolarů za tanker, což představovalo více než třetinu hodnoty každého nákladu.
Pojišťovny oznámily pronajímatelům lodí provozovaných v ruských černomořských přístavech zvýšení dodatečných plateb známých jako „prémie za válečné riziko“, uvedli čtyři obchodníci.
Po zahájení ruské vojenské akce na Ukrajině, kterou Moskva označuje za speciální vojenskou operaci, byla v loňském roce k běžným nákladům na pojištění cisteren přidána přirážka za válečné riziko.
Vojenské akce v oblasti ruských a ukrajinských černomořských přístavů se od rozpadu dohody o vývozu obilí v polovině července vystupňovaly.
V poslední době Rusko zaznamenalo několik útoků ve svých černomořských přístavech. Útoky zatím neovlivnily nakládku ropy z ruských černomořských přístavů, ale podle obchodníků se rizika zvyšují.
Podle obchodníků se prémie za válečné riziko zvýšila z přibližně 1 % nákladů na náklad na 1,20-1,25 %.
Toto zvýšení znamená, že každá plavba bude stát o 200 000 dolarů na jeden tanker Suezmax více, pokud bude ruská ropa dodávána do Indie. Zvýšení pojistného znamená, že celkové náklady na pojistné budou činit téměř 1 milion dolarů.
Přestože částka není nijak vysoká, zvyšuje celkové náklady Ruska na vývoz ropy, které od února 2022 kvůli sankcím prudce vzrostly.Chcete využít této příležitosti?
Na vrcholu ruských dodávek a sankční krize platily ruské společnosti za pojištění přepravy a přepravní náklady až 20 milionů dolarů za tanker, což představovalo více než třetinu hodnoty každého nákladu.
