(BBY) v úterý překonala očekávání Wall Street ohledně čtvrtletních tržeb, ale zmírnila svůj výhled pro zbytek roku, protože pociťuje útlum po pandemii výdajů za kuchyňské spotřebiče, počítačové monitory a další elektroniku.
Generální ředitel Corie Barry uvedl, že společnost stále předpokládá, že letošní rok bude „nejnižším bodem v poptávce po technologiích“, než se prodeje opět zvednou.
„V příštím roce by mělo odvětví spotřební elektroniky zaznamenat stabilizaci a možná i růst, který bude způsoben přirozenými cykly modernizace a obměny a normalizací technologických inovací,“ uvedla v tiskové zprávě.
Zde jsou výsledky společnosti za druhé fiskální čtvrtletí, které skončilo 29. července, ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 1,22 USD oproti očekávaným 1,06 USD. Tržby: 9,58 miliardy USD oproti očekávaným 9,52 miliardy USD.
Akcie společnosti vzrostly v úvodu úterního obchodování o více než 5 % na téměř 80 USD za akcii.
Společnost Best Buy zaznamenává návrat k úrovni tržeb před pandemií, protože spotřebitelé se vracejí k typičtějším způsobům utrácení a pociťují tlak na své rozpočty kvůli inflaci. Podobně jako Home Depot a Lowe’s zaznamenala společnost Best Buy během Covidu vysoké zisky, které byly podpořeny velkými nákupy, jež lidé často neopakují.
V uplynulém roce pocítil prodejce spotřební elektroniky dopady inflace a přesun spotřebitelů zpět k utrácení za zážitky. Prochází obdobím před rokem, kdy pozastavil zpětný odkup akcií a po snížení prognózy snížil počet pracovních míst v prodejnách po celé zemi. (Koncem loňského roku společnost zpětný odkup obnovila.)
V posledním tříměsíčním období klesl čistý zisk Best Buy na 274 milionů dolarů, tj. 1,25 dolaru na akcii, z 306 milionů dolarů, tj. 1,35 dolaru na akcii, o rok dříve.
Zdroj: Getty Images
Čisté tržby v tomto čtvrtletí klesly z 10,33 miliardy dolarů v předchozím období.
Srovnatelné tržby, což je klíčový ukazatel, který zahrnuje tržby na internetu a v obchodech otevřených alespoň 14 měsíců, klesly o 6,2 % ve srovnání s obdobím před rokem, protože zákazníci kupovali méně spotřebičů, domácích kin a mobilních telefonů. Naopak herní systémy byly v tomto čtvrtletí tahounem prodejů, uvedla společnost.
Online prodej v USA se meziročně propadl o 7,1 %, ale i nadále tvořil významnou část obchodu společnosti. Elektronický obchod se na celkových tržbách maloobchodníka v USA podílel téměř třetinou, což zhruba odpovídá loňskému podílu.
Maloobchodní řetězec zúžil svůj celoroční výhled. Uvedl, že nyní očekává tržby v rozmezí 43,8 až 44,5 miliardy USD. Dříve očekával tržby v rozmezí 43,8 až 45,2 miliardy dolarů. U srovnatelných tržeb očekává pokles o 4,5 % až 6 % namísto předchozího výhledu mezi 3 % až 6 %.
Mírně však zvýšila očekávání zisku. Uvedla, že očekává upravený zisk na akcii ve výši 6 až 6,40 USD namísto předchozího výhledu 5,70 až 6,50 USD.
V rámci hovoru s investory k výsledkům hospodaření finanční ředitel Matt Bilunas uvedl, že trendy v oblasti prodeje se zlepšují a společnost je optimistická, že by to mohlo pokračovat i v druhé polovině roku. Uvedl, že období před zahájením školní docházky bylo „o něco lepší, než jsme očekávali“. A ve druhém čtvrtletí podle něj objem prodaných notebooků a televizorů neklesal, ale stagnoval.
Společnost Best Buy se zaměřila na nové kategorie, jako je například zdravotní péče, a spustila placený program předplatného My Best Buy, aby pokračovala v růstu. To přispělo k mírně lepší míře hrubého zisku americké společnosti v tomto čtvrtletí, protože těží z těchto obchodů s vyšší marží.
Zdroj: Getty Images
V telefonátu s investory Barry uvedl, že společnost od obnovení programu My Best Buy jako třístupňového programu na konci června zaznamenává pozitivní vývoj, včetně meziročního růstu placeného členství. Nejnižší úroveň programu je zdarma, ale nejvyšší úroveň stojí 179,99 USD ročně.
Maloobchodní řetězec přehodnotil své prodejny, protože online prodeje zvyšují náklady. Na telefonátu s investory Barry uvedl, že společnost je na dobré cestě se svými plány pro kamenné prodejny pro tento fiskální rok. Společnost plánuje uzavřít 20 až 30 prodejen, přestavět osm prodejen, aby se z nich staly zážitkové obchody, a rozšířit počet outletových prodejen z 19 na přibližně 25.
Barry uvedl, že Best Buy očekává, že se zákazníci v rámci příprav na svátky vrátí k „chování před pandemií“, jako je „hledání výhodných nabídek a pohodlí, a že návštěvnost bude převážně zaměřena na propagační akce“.
Akcie Best Buy v pondělí uzavřely na 74,07 USD, čímž tržní hodnota společnosti dosáhla 16,16 miliardy USD. V letošním roce zatím akcie společnosti klesly o téměř 8 %. To kontrastuje s přibližně 15% růstem indexu S&P 500 za stejné období.
v úterý překonala očekávání Wall Street ohledně čtvrtletních tržeb, ale zmírnila svůj výhled pro zbytek roku, protože pociťuje útlum po pandemii výdajů za kuchyňské spotřebiče, počítačové monitory a další elektroniku.Generální ředitel Corie Barry uvedl, že společnost stále předpokládá, že letošní rok bude „nejnižším bodem v poptávce po technologiích“, než se prodeje opět zvednou.„V příštím roce by mělo odvětví spotřební elektroniky zaznamenat stabilizaci a možná i růst, který bude způsoben přirozenými cykly modernizace a obměny a normalizací technologických inovací,“ uvedla v tiskové zprávě.Zde jsou výsledky společnosti za druhé fiskální čtvrtletí, které skončilo 29. července, ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:Zisk na akcii: 1,22 USD oproti očekávaným 1,06 USD.Tržby: 9,58 miliardy USD oproti očekávaným 9,52 miliardy USD.Akcie společnosti vzrostly v úvodu úterního obchodování o více než 5 % na téměř 80 USD za akcii.Společnost Best Buy zaznamenává návrat k úrovni tržeb před pandemií, protože spotřebitelé se vracejí k typičtějším způsobům utrácení a pociťují tlak na své rozpočty kvůli inflaci. Podobně jako Home Depot a Lowe’s zaznamenala společnost Best Buy během Covidu vysoké zisky, které byly podpořeny velkými nákupy, jež lidé často neopakují.V uplynulém roce pocítil prodejce spotřební elektroniky dopady inflace a přesun spotřebitelů zpět k utrácení za zážitky. Prochází obdobím před rokem, kdy pozastavil zpětný odkup akcií a po snížení prognózy snížil počet pracovních míst v prodejnách po celé zemi. V posledním tříměsíčním období klesl čistý zisk Best Buy na 274 milionů dolarů, tj. 1,25 dolaru na akcii, z 306 milionů dolarů, tj. 1,35 dolaru na akcii, o rok dříve.Čisté tržby v tomto čtvrtletí klesly z 10,33 miliardy dolarů v předchozím období.Srovnatelné tržby, což je klíčový ukazatel, který zahrnuje tržby na internetu a v obchodech otevřených alespoň 14 měsíců, klesly o 6,2 % ve srovnání s obdobím před rokem, protože zákazníci kupovali méně spotřebičů, domácích kin a mobilních telefonů. Naopak herní systémy byly v tomto čtvrtletí tahounem prodejů, uvedla společnost.Online prodej v USA se meziročně propadl o 7,1 %, ale i nadále tvořil významnou část obchodu společnosti. Elektronický obchod se na celkových tržbách maloobchodníka v USA podílel téměř třetinou, což zhruba odpovídá loňskému podílu.Maloobchodní řetězec zúžil svůj celoroční výhled. Uvedl, že nyní očekává tržby v rozmezí 43,8 až 44,5 miliardy USD. Dříve očekával tržby v rozmezí 43,8 až 45,2 miliardy dolarů. U srovnatelných tržeb očekává pokles o 4,5 % až 6 % namísto předchozího výhledu mezi 3 % až 6 %.Mírně však zvýšila očekávání zisku. Uvedla, že očekává upravený zisk na akcii ve výši 6 až 6,40 USD namísto předchozího výhledu 5,70 až 6,50 USD.V rámci hovoru s investory k výsledkům hospodaření finanční ředitel Matt Bilunas uvedl, že trendy v oblasti prodeje se zlepšují a společnost je optimistická, že by to mohlo pokračovat i v druhé polovině roku. Uvedl, že období před zahájením školní docházky bylo „o něco lepší, než jsme očekávali“. A ve druhém čtvrtletí podle něj objem prodaných notebooků a televizorů neklesal, ale stagnoval.Společnost Best Buy se zaměřila na nové kategorie, jako je například zdravotní péče, a spustila placený program předplatného My Best Buy, aby pokračovala v růstu. To přispělo k mírně lepší míře hrubého zisku americké společnosti v tomto čtvrtletí, protože těží z těchto obchodů s vyšší marží.V telefonátu s investory Barry uvedl, že společnost od obnovení programu My Best Buy jako třístupňového programu na konci června zaznamenává pozitivní vývoj, včetně meziročního růstu placeného členství. Nejnižší úroveň programu je zdarma, ale nejvyšší úroveň stojí 179,99 USD ročně.Maloobchodní řetězec přehodnotil své prodejny, protože online prodeje zvyšují náklady. Na telefonátu s investory Barry uvedl, že společnost je na dobré cestě se svými plány pro kamenné prodejny pro tento fiskální rok. Společnost plánuje uzavřít 20 až 30 prodejen, přestavět osm prodejen, aby se z nich staly zážitkové obchody, a rozšířit počet outletových prodejen z 19 na přibližně 25.Barry uvedl, že Best Buy očekává, že se zákazníci v rámci příprav na svátky vrátí k „chování před pandemií“, jako je „hledání výhodných nabídek a pohodlí, a že návštěvnost bude převážně zaměřena na propagační akce“.Akcie Best Buy v pondělí uzavřely na 74,07 USD, čímž tržní hodnota společnosti dosáhla 16,16 miliardy USD. V letošním roce zatím akcie společnosti klesly o téměř 8 %. To kontrastuje s přibližně 15% růstem indexu S&P 500 za stejné období.