(GPS) ve čtvrtek oznámila smíšené výsledky a neuspokojivý výhled na aktuální čtvrtletí, když tento dlouholetý maloobchodní prodejce varoval před „nejistým spotřebitelem“ a zaznamenal další čtvrtletí poklesu tržeb u všech svých čtyř značek.
Společnost předpokládá, že čisté tržby za třetí fiskální čtvrtletí poklesnou v nízkém dvouciferném pásmu ve srovnání s loňskými čistými tržbami ve výši 4,04 miliardy USD. Analytici podle odhadů sestavených společností Refinitiv očekávali ve třetím čtvrtletí pokles tržeb o 6,8 %.
Za tříměsíční období, které skončilo 29. července, společnost Gap překonala odhady Wall Street v dolním řádku, ale nedosáhla na horní řádek.
Zde je přehled toho, jak si prodejce oděvů vedl ve svém druhém fiskálním čtvrtletí ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street, na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 34 centů, očištěno, oproti očekávaným 9 centům. Tržby: 3,55 miliardy USD oproti očekávaným 3,57 miliardy USD.
Vykázaný čistý zisk společnosti za čtvrtletí činil 117 milionů USD, tj. 32 centů na akcii, zatímco o rok dříve činila ztráta 49 milionů USD, tj. 13 centů na akcii. Bez započtení jednorázových nákladů na restrukturalizaci vykázala společnost Gap čistý zisk ve výši 34 centů na akcii.
Tržby klesly o 8 % na 3,55 miliardy USD oproti 3,86 miliardy USD o rok dříve, což představuje výraznější meziroční pokles tržeb než v prvním fiskálním čtvrtletí. Na dvouleté bázi se tržby snížily o 15,7 %.
Podnikání společnosti Gap je již řadu čtvrtletí pod tlakem, protože se snaží udržet si podíl na trhu a získat zpět význam, který ji kdysi definoval, v náročné makroekonomické situaci.
„Neklidný spotřebitel“ Během hovoru s analytiky vedení opakovaně hovořilo o „slabém oděvním prostředí“, „rozkolísaném spotřebitelském trhu“ a cílovém spotřebiteli, který je pod „tlakem“.
Tento tlak pociťuje zejména společnost Old Navy, která je největším zdrojem příjmů a jejíž zákazníci s nízkými příjmy omezují své výdaje v souvislosti s vysokou inflací, úrokovými sazbami a hrozícím obnovením splátek studentských půjček.
Zdroj: Bloomberg
„Všichni jsme si dobře vědomi smíšených ekonomických údajů a nejistých spotřebitelských trendů na trhu, včetně nové dynamiky týkající se splácení studentských půjček od třetího čtvrtletí,“ řekla finanční ředitelka Katrina O’Connellová na telefonátu s analytiky. „V důsledku toho i nadále přistupujeme k plánování obezřetně s ohledem na to, že makroprostředí zůstává nejisté a spotřebitelské prostředí nestabilní.“
Tržby společnosti Old Navy poklesly o 6 %, což je další výrazný pokles o 13,6 % v předchozím období.
„Hlavní zákazníci nakupující v rodinných obchodech Old Navy jsou pod značným finančním tlakem a omezují výdaje, ale zdaleka ne v takové míře. To znamená, že část problému společnosti Old Navy spočívá v tom, že její zákazníci přebíhají a nakupují oblečení jinde,“ uvedl k výsledkům maloobchodní analytik a výkonný ředitel společnosti GlobalData Neil Saunders. „Něco z toho je sice důsledkem toho, že lidé hledají levnější alternativy, ale něco je také důsledkem nudných sortimentů a stylů u Old Navy.
„Podle našeho názoru značka ztratila svůj náskok a sezónu za sezónou vyrábí stále to samé, místo aby se řídila trendy,“ dodal. „To je v kombinaci s opatrnějším zákazníkem nevýhodná kombinace.“
V rámci celého podniku se tržby ve stejných prodejnách během čtvrtletí snížily o 6 %, zatímco analytici podle StreetAccount očekávali pokles srovnatelných tržeb o 4,4 %.
Zdroj: Getty Images
Hrubé marže, které v posledních dvou čtvrtletích rostly, se zvýšily o 3,1 procentního bodu na 37,6 % díky nižším nákladům na leteckou přepravu a zpomalení slev, uvedl Gap. Očekává, že hrubé marže budou i nadále růst po celý fiskální rok.
V polovině fiskálního roku Gap očekává, že celoroční tržby maloobchodního řetězce klesnou v porovnání s loňským rokem ve středním jednociferném pásmu, což je podle Refinitv v souladu s očekáváním analytiků.
Zpráva přichází dva dny po nástupu Richarda Dicksona do funkce nového generálního ředitele společnosti Gap. Bývalý manažer společnosti Mattel, který nastoupil do nové funkce v úterý, je odborníkem na budování značky, který dohlížel na franšízu Barbie společnosti Mattel. Společnost Gap sází na to, že Dickson dokáže vdechnout nový život jejím značkám: stejnojmenné značce, Old Navy, Banana Republic a Athleta.
ve čtvrtek oznámila smíšené výsledky a neuspokojivý výhled na aktuální čtvrtletí, když tento dlouholetý maloobchodní prodejce varoval před „nejistým spotřebitelem“ a zaznamenal další čtvrtletí poklesu tržeb u všech svých čtyř značek.Společnost předpokládá, že čisté tržby za třetí fiskální čtvrtletí poklesnou v nízkém dvouciferném pásmu ve srovnání s loňskými čistými tržbami ve výši 4,04 miliardy USD. Analytici podle odhadů sestavených společností Refinitiv očekávali ve třetím čtvrtletí pokles tržeb o 6,8 %.Za tříměsíční období, které skončilo 29. července, společnost Gap překonala odhady Wall Street v dolním řádku, ale nedosáhla na horní řádek.Zde je přehled toho, jak si prodejce oděvů vedl ve svém druhém fiskálním čtvrtletí ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street, na základě průzkumu analytiků společnosti Refinitiv:Zisk na akcii: 34 centů, očištěno, oproti očekávaným 9 centům.Tržby: 3,55 miliardy USD oproti očekávaným 3,57 miliardy USD.Vykázaný čistý zisk společnosti za čtvrtletí činil 117 milionů USD, tj. 32 centů na akcii, zatímco o rok dříve činila ztráta 49 milionů USD, tj. 13 centů na akcii. Bez započtení jednorázových nákladů na restrukturalizaci vykázala společnost Gap čistý zisk ve výši 34 centů na akcii.Tržby klesly o 8 % na 3,55 miliardy USD oproti 3,86 miliardy USD o rok dříve, což představuje výraznější meziroční pokles tržeb než v prvním fiskálním čtvrtletí. Na dvouleté bázi se tržby snížily o 15,7 %.Podnikání společnosti Gap je již řadu čtvrtletí pod tlakem, protože se snaží udržet si podíl na trhu a získat zpět význam, který ji kdysi definoval, v náročné makroekonomické situaci.„Neklidný spotřebitel“Během hovoru s analytiky vedení opakovaně hovořilo o „slabém oděvním prostředí“, „rozkolísaném spotřebitelském trhu“ a cílovém spotřebiteli, který je pod „tlakem“.Tento tlak pociťuje zejména společnost Old Navy, která je největším zdrojem příjmů a jejíž zákazníci s nízkými příjmy omezují své výdaje v souvislosti s vysokou inflací, úrokovými sazbami a hrozícím obnovením splátek studentských půjček.„Všichni jsme si dobře vědomi smíšených ekonomických údajů a nejistých spotřebitelských trendů na trhu, včetně nové dynamiky týkající se splácení studentských půjček od třetího čtvrtletí,“ řekla finanční ředitelka Katrina O’Connellová na telefonátu s analytiky. „V důsledku toho i nadále přistupujeme k plánování obezřetně s ohledem na to, že makroprostředí zůstává nejisté a spotřebitelské prostředí nestabilní.“Tržby společnosti Old Navy poklesly o 6 %, což je další výrazný pokles o 13,6 % v předchozím období.„Hlavní zákazníci nakupující v rodinných obchodech Old Navy jsou pod značným finančním tlakem a omezují výdaje, ale zdaleka ne v takové míře. To znamená, že část problému společnosti Old Navy spočívá v tom, že její zákazníci přebíhají a nakupují oblečení jinde,“ uvedl k výsledkům maloobchodní analytik a výkonný ředitel společnosti GlobalData Neil Saunders. „Něco z toho je sice důsledkem toho, že lidé hledají levnější alternativy, ale něco je také důsledkem nudných sortimentů a stylů u Old Navy.„Podle našeho názoru značka ztratila svůj náskok a sezónu za sezónou vyrábí stále to samé, místo aby se řídila trendy,“ dodal. „To je v kombinaci s opatrnějším zákazníkem nevýhodná kombinace.“V rámci celého podniku se tržby ve stejných prodejnách během čtvrtletí snížily o 6 %, zatímco analytici podle StreetAccount očekávali pokles srovnatelných tržeb o 4,4 %.Hrubé marže, které v posledních dvou čtvrtletích rostly, se zvýšily o 3,1 procentního bodu na 37,6 % díky nižším nákladům na leteckou přepravu a zpomalení slev, uvedl Gap. Očekává, že hrubé marže budou i nadále růst po celý fiskální rok.V polovině fiskálního roku Gap očekává, že celoroční tržby maloobchodního řetězce klesnou v porovnání s loňským rokem ve středním jednociferném pásmu, což je podle Refinitv v souladu s očekáváním analytiků.Zpráva přichází dva dny po nástupu Richarda Dicksona do funkce nového generálního ředitele společnosti Gap. Bývalý manažer společnosti Mattel, který nastoupil do nové funkce v úterý, je odborníkem na budování značky, který dohlížel na franšízu Barbie společnosti Mattel. Společnost Gap sází na to, že Dickson dokáže vdechnout nový život jejím značkám: stejnojmenné značce, Old Navy, Banana Republic a Athleta.