Společnost Target (TGT)ve středu nesplnila očekávání ohledně čtvrtletních tržeb a snížila celoroční prognózu, protože se jí opět nedaří přesvědčit zákazníky, aby nakupovali více než jen to nejnutnější.
Velký maloobchodní řetězec snížil celoroční tržby i očekávaný zisk. Target nabídl chmurnější výhled i v době, kdy někteří přední ekonomové odvolali výzvy k recesi a federální údaje ukazují známky ochlazování inflace.
Společnost nyní uvedla, že za celý fiskální rok očekává pokles srovnatelných tržeb přibližně o střední jednociferné číslo a zisk na akcii v rozmezí 7 až 8 USD. Dříve předpokládala, že srovnatelné tržby se budou pohybovat v rozmezí od nízkého jednociferného poklesu po nízký jednociferný nárůst a zisk na akcii se bude pohybovat mezi 7,75 a 8,75 USD.
Akcie společnosti Target, která se potýká s problémy, navzdory mírné prognóze v předobchodní fázi prudce vzrostly, protože její čtvrtletní zisk překonal očekávání.
Generální ředitel Brian Cornell uvedl, že tržby a návštěvnost obchodů společnosti Target se v červenci zlepšily. Přesto uvedl, že společnost je obezřetná ohledně trendů v druhé polovině roku, včetně rostoucích úrokových sazeb, návratu splátek studentských půjček na podzim a stále zvýšených cen zboží denní potřeby.
„Když se dnes podíváme na spotřebitelské prostředí, uvědomujeme si, že spotřebitelé stále čelí výzvám v podobě vysoké inflace, kterou zaznamenávají v oblasti potravin a nápojů a základních potřeb pro domácnost,“ řekl v telefonátu s novináři. „Takže to pohlcuje mnohem větší část jejich rozpočtu.“
Zde jsou údaje společnosti Target za tříměsíční období, které skončilo 29. července, ve srovnání s konsensuálními odhady společnosti Refinitiv:
Zisk na akcii: 1,80 USD oproti očekávaným 1,39 USD Tržby: 24,77 miliardy USD oproti očekávaným 25,16 miliardy USD.
Akcie klesají kvůli poklesu tržeb Společnost Target, která během pandemie Covid zaznamenala obrovský nárůst tržeb, se snaží odrazit od zhruba ročních neuspokojivých výsledků. Přebytečné zásoby a vyšší úroveň přecenění se v loňském roce podepsaly na ziscích. Jeho sortiment zboží, který zahrnuje mnoho zábavných a impulzivních položek, se stal přítěží, protože spotřebitelé se zaměřují spíše na potřeby než na přání a volné peníze dávají na dovolenou a koncerty.
Potraviny tvoří jen asi 20 % ročních příjmů společnosti Target ve srovnání s více než polovinou ročních příjmů společnosti Walmart.
Snaha Targetu získat zákazníky tváří v tvář inflaci stáhla akcie společnosti dolů. K úternímu závěru obchodování se její akcie letos propadly o 16 %, i když index S&P 500 vzrostl o 15 %. Cena akcií se v úterý dotkla 52týdenního minima 124,96 USD, což je téměř o polovinu méně než v době, kdy byla na vrcholu.
Problémy společnosti Target pokračovaly i v posledním tříměsíčním období. Celkové tržby se snížily přibližně o 5 % z 26,04 miliardy USD před rokem.
Srovnatelné tržby, klíčový ukazatel, který sleduje tržby na internetu a v obchodech otevřených alespoň 13 měsíců, klesly o 5,4 %. To je výraznější pokles než 3,7% pokles, který očekávali analytici podle konsensuálních odhadů agentury StreetAccount.
V případě obchodů se srovnatelné tržby snížily o 4,3 %. Digitální srovnatelné tržby klesly o 10,5 %.
Podle Cornella se tržby ve druhé polovině května a v červnu zmírnily, než se v červenci zotavily. Výsledky podle něj pomohl pozvednout 4. červenec a Target Circle Week, konkurenční výprodej během Amazon Prime Day.
Finanční ředitel Michael Fiddelke v telefonátu s novináři uvedl, že je těžké vyčíslit, které faktory nejvíce přispěly ke zpomalení prodejů společnosti Target. Mezi ně patří to, že zákazníci nadále kupovali méně oblečení, bytových doplňků a dalších nepotřebných věcí, zatímco platili více za potraviny, energie a nájemné. Tržby společnosti poklesly ve srovnání s obdobím před rokem, kdy výrazné slevy pomohly vyčistit přebytek zásob a podpořily nákupy.
Koncem května čelila společnost Target reakci na kolekci zboží na oslavu měsíce hrdosti, včetně některých položek, které později stáhla po výhrůžkách zaměstnancům. Rozhodnutí odstranit některé položky vyvolalo další kritiku.
Cornell uvedla, že „negativní reakce“ na kolekci Pride společnosti Target měla podstatný dopad na prodej. Reakci společnosti však obhajoval a uvedl, že poté, co společnost Target v červnu z obavy o bezpečnost zaměstnanců a zákazníků odstranila některé položky, „došlo k normalizaci situace“. Řekl, že bude pokračovat v kolekci pro měsíc hrdosti a další měsíce spojené s kulturním dědictvím.
Návrat k vyšším ziskům I když prodeje zaostávaly, zisky maloobchodního řetězce se odrazily ode dna. Čistý zisk společnosti Target za druhé fiskální čtvrtletí vzrostl na 835 milionů dolarů, tj. 1,80 dolaru na akcii, ze 183 milionů dolarů, tj. 39 centů na akcii, o rok dříve. To překonalo očekávání analytiků.
V předchozím čtvrtletí se čtvrtletní zisk maloobchodního řetězce propadl o 90 %, protože se potýkal s nadbytkem neprodaného zboží. Podnikl agresivní kroky ke zrušení objednávek, snížení cen a vyčištění zásob, protože zákazníci kupovali méně oblíbených pandemických kategorií a začali být kvůli inflaci spořivější.
Fiddelke zdůraznil, že se společnosti Target podařilo některé z těchto trendů zvrátit.
„Mluvili jsme o tom, že tento rok je opravdu důležitý z hlediska obnovení ziskovosti podniku, a to, že tým udělal ve druhém čtvrtletí velký krok vpřed navzdory nižším než očekávaným tržbám, je opravdu velký pokrok na této cestě,“ řekl.
Vedle specifických opatření společnosti diskontní prodejce uvedl, že těžil také z nižších přirážek, levnějších nákladů na přepravu, snížení nákladů na dodavatelský řetězec a online plnění a zvýšení maloobchodních cen. Uvedl však, že vyšší srážky, částečně způsobené organizovaným maloobchodním zločinem, poškodily zisky.
Zásoby na konci čtvrtletí klesly o 17 % ve srovnání s předchozím rokem. Společnost Target uvedla, že nižší zásoby odrážejí také 25% meziroční pokles v diskrečních kategoriích.
V uplynulém roce společnost Target změnila skladbu svých výrobků a zaměřila se na kategorie s vysokou frekvencí prodeje, jako jsou potraviny a základní potřeby pro domácnost. Společnost uvedla, že růst v těchto oblastech pomohl vyrovnat poklesy v diskrečních kategoriích během druhého fiskálního čtvrtletí.
Ředitelka pro růst společnosti Target Christina Henningtonová uvedla, že některé položky stále přesvědčují zákazníky, aby otevřeli své peněženky, například pestrobarevné kelímky Stanley, zboží s motivem Barbie a exkluzivní vinyl Taylor Swift.
Krása je také hnacím motorem tržeb. Tržby v Ulta Beauty at Target, miniprodejnách uvnitř jeho obchodů, se podle ní ve srovnání s předchozím rokem více než zdvojnásobily. Prodej dalších kosmetických produktů vzrostl o dvouciferné číslo. A občerstvení, sladkosti a nápoje podpořily růst v kategorii potravin a nápojů společnosti Target.
Společnost Target ve středu nesplnila očekávání ohledně čtvrtletních tržeb a snížila celoroční prognózu, protože se jí opět nedaří přesvědčit zákazníky, aby nakupovali více než jen to nejnutnější. Velký maloobchodní řetězec snížil celoroční tržby i očekávaný zisk. Target nabídl chmurnější výhled i v době, kdy někteří přední ekonomové odvolali výzvy k recesi a federální údaje ukazují známky ochlazování inflace. Společnost nyní uvedla, že za celý fiskální rok očekává pokles srovnatelných tržeb přibližně o střední jednociferné číslo a zisk na akcii v rozmezí 7 až 8 USD. Dříve předpokládala, že srovnatelné tržby se budou pohybovat v rozmezí od nízkého jednociferného poklesu po nízký jednociferný nárůst a zisk na akcii se bude pohybovat mezi 7,75 a 8,75 USD. Akcie společnosti Target, která se potýká s problémy, navzdory mírné prognóze v předobchodní fázi prudce vzrostly, protože její čtvrtletní zisk překonal očekávání. Generální ředitel Brian Cornell uvedl, že tržby a návštěvnost obchodů společnosti Target se v červenci zlepšily. Přesto uvedl, že společnost je obezřetná ohledně trendů v druhé polovině roku, včetně rostoucích úrokových sazeb, návratu splátek studentských půjček na podzim a stále zvýšených cen zboží denní potřeby. „Když se dnes podíváme na spotřebitelské prostředí, uvědomujeme si, že spotřebitelé stále čelí výzvám v podobě vysoké inflace, kterou zaznamenávají v oblasti potravin a nápojů a základních potřeb pro domácnost,“ řekl v telefonátu s novináři. „Takže to pohlcuje mnohem větší část jejich rozpočtu.“ Zde jsou údaje společnosti Target za tříměsíční období, které skončilo 29. července, ve srovnání s konsensuálními odhady společnosti Refinitiv: Zisk na akcii: 1,80 USD oproti očekávaným 1,39 USDTržby: 24,77 miliardy USD oproti očekávaným 25,16 miliardy USD. Akcie klesají kvůli poklesu tržebSpolečnost Target, která během pandemie Covid zaznamenala obrovský nárůst tržeb, se snaží odrazit od zhruba ročních neuspokojivých výsledků. Přebytečné zásoby a vyšší úroveň přecenění se v loňském roce podepsaly na ziscích. Jeho sortiment zboží, který zahrnuje mnoho zábavných a impulzivních položek, se stal přítěží, protože spotřebitelé se zaměřují spíše na potřeby než na přání a volné peníze dávají na dovolenou a koncerty. Potraviny tvoří jen asi 20 % ročních příjmů společnosti Target ve srovnání s více než polovinou ročních příjmů společnosti Walmart. Snaha Targetu získat zákazníky tváří v tvář inflaci stáhla akcie společnosti dolů. K úternímu závěru obchodování se její akcie letos propadly o 16 %, i když index S&P 500 vzrostl o 15 %. Cena akcií se v úterý dotkla 52týdenního minima 124,96 USD, což je téměř o polovinu méně než v době, kdy byla na vrcholu. Problémy společnosti Target pokračovaly i v posledním tříměsíčním období. Celkové tržby se snížily přibližně o 5 % z 26,04 miliardy USD před rokem. Srovnatelné tržby, klíčový ukazatel, který sleduje tržby na internetu a v obchodech otevřených alespoň 13 měsíců, klesly o 5,4 %. To je výraznější pokles než 3,7% pokles, který očekávali analytici podle konsensuálních odhadů agentury StreetAccount. V případě obchodů se srovnatelné tržby snížily o 4,3 %. Digitální srovnatelné tržby klesly o 10,5 %. Podle Cornella se tržby ve druhé polovině května a v červnu zmírnily, než se v červenci zotavily. Výsledky podle něj pomohl pozvednout 4. červenec a Target Circle Week, konkurenční výprodej během Amazon Prime Day. Finanční ředitel Michael Fiddelke v telefonátu s novináři uvedl, že je těžké vyčíslit, které faktory nejvíce přispěly ke zpomalení prodejů společnosti Target. Mezi ně patří to, že zákazníci nadále kupovali méně oblečení, bytových doplňků a dalších nepotřebných věcí, zatímco platili více za potraviny, energie a nájemné. Tržby společnosti poklesly ve srovnání s obdobím před rokem, kdy výrazné slevy pomohly vyčistit přebytek zásob a podpořily nákupy. Koncem května čelila společnost Target reakci na kolekci zboží na oslavu měsíce hrdosti, včetně některých položek, které později stáhla po výhrůžkách zaměstnancům. Rozhodnutí odstranit některé položky vyvolalo další kritiku. Cornell uvedla, že „negativní reakce“ na kolekci Pride společnosti Target měla podstatný dopad na prodej. Reakci společnosti však obhajoval a uvedl, že poté, co společnost Target v červnu z obavy o bezpečnost zaměstnanců a zákazníků odstranila některé položky, „došlo k normalizaci situace“. Řekl, že bude pokračovat v kolekci pro měsíc hrdosti a další měsíce spojené s kulturním dědictvím. Návrat k vyšším ziskůmI když prodeje zaostávaly, zisky maloobchodního řetězce se odrazily ode dna. Čistý zisk společnosti Target za druhé fiskální čtvrtletí vzrostl na 835 milionů dolarů, tj. 1,80 dolaru na akcii, ze 183 milionů dolarů, tj. 39 centů na akcii, o rok dříve. To překonalo očekávání analytiků. V předchozím čtvrtletí se čtvrtletní zisk maloobchodního řetězce propadl o 90 %, protože se potýkal s nadbytkem neprodaného zboží. Podnikl agresivní kroky ke zrušení objednávek, snížení cen a vyčištění zásob, protože zákazníci kupovali méně oblíbených pandemických kategorií a začali být kvůli inflaci spořivější. Fiddelke zdůraznil, že se společnosti Target podařilo některé z těchto trendů zvrátit. „Mluvili jsme o tom, že tento rok je opravdu důležitý z hlediska obnovení ziskovosti podniku, a to, že tým udělal ve druhém čtvrtletí velký krok vpřed navzdory nižším než očekávaným tržbám, je opravdu velký pokrok na této cestě,“ řekl. Vedle specifických opatření společnosti diskontní prodejce uvedl, že těžil také z nižších přirážek, levnějších nákladů na přepravu, snížení nákladů na dodavatelský řetězec a online plnění a zvýšení maloobchodních cen. Uvedl však, že vyšší srážky, částečně způsobené organizovaným maloobchodním zločinem, poškodily zisky. Zásoby na konci čtvrtletí klesly o 17 % ve srovnání s předchozím rokem. Společnost Target uvedla, že nižší zásoby odrážejí také 25% meziroční pokles v diskrečních kategoriích. V uplynulém roce společnost Target změnila skladbu svých výrobků a zaměřila se na kategorie s vysokou frekvencí prodeje, jako jsou potraviny a základní potřeby pro domácnost. Společnost uvedla, že růst v těchto oblastech pomohl vyrovnat poklesy v diskrečních kategoriích během druhého fiskálního čtvrtletí. Ředitelka pro růst společnosti Target Christina Henningtonová uvedla, že některé položky stále přesvědčují zákazníky, aby otevřeli své peněženky, například pestrobarevné kelímky Stanley, zboží s motivem Barbie a exkluzivní vinyl Taylor Swift. Krása je také hnacím motorem tržeb. Tržby v Ulta Beauty at Target, miniprodejnách uvnitř jeho obchodů, se podle ní ve srovnání s předchozím rokem více než zdvojnásobily. Prodej dalších kosmetických produktů vzrostl o dvouciferné číslo. A občerstvení, sladkosti a nápoje podpořily růst v kategorii potravin a nápojů společnosti Target.