Vztahy mezi americkými technologickými giganty a čínskou vládou nebyly nikdy jednoduché. Již dříve jsme informovali o tom, jak se společnost Apple ocitla v obtížné situaci, když se snaží dobýt kolosální trh s chytrými telefony v Číně, který je největší na světě. Technologický gigant musí balancovat mezi snahou vyhovět Pekingu i západním politikům, kteří mají tendenci nesouhlasit s regulací dat a cenzurou.
Nyní, když se Tesla stává významným hráčem na trhu elektromobilů vČíně, řeší podobné dilema. Nedávná rozsáhlá aktualizace pekingské legislativy proti špionáži také nutí zahraniční firmy, aby se blíže zabývaly riziky působení v zemi, která z národní bezpečnosti učinila nejvyšší prioritu.
Zahraniční automobilky působí v Číně již desítky let, ale vozidla připojená k internetu přinesla řadu nových požadavků na dodržování dat, které se tradičních výrobců automobilů netýkaly. Společnost Tesla se v zemi již setkala s negativními reakcemi na zabezpečení dat.
O uplynulém víkendu místní média informovala, že letiště v milionovém městě na jihu země zakázalo parkování vozidel Tesla kvůli „obavám z utajení“, ačkoli přistavení a vyzvednutí je stále povoleno. Jeden z pracovníků letiště sdělil tisku, že „podobné pravidlo platí na mnoha místech“.
V reakci na pozornost médií společnost Tesla v příspěvku na Weibo uvedla, že data generovaná režimem Sentry Mode jsou „uložena pouze offline na zařízení USB uvnitř vozu“ a na rozdíl od některých jiných značek „majitel ani Tesla“ nemohou vzdáleně sledovat okolí vozidla online.
Vztahy mezi americkými technologickými giganty a čínskou vládou nebyly nikdy jednoduché. Již dříve jsme informovali o tom, jak se společnost Apple ocitla v obtížné situaci, když se snaží dobýt kolosální trh s chytrými telefony v Číně, který je největší na světě. Technologický gigant musí balancovat mezi snahou vyhovět Pekingu i západním politikům, kteří mají tendenci nesouhlasit s regulací dat a cenzurou.
Nyní, když se Tesla stává významným hráčem na trhu elektromobilů vČíně, řeší podobné dilema. Nedávná rozsáhlá aktualizace pekingské legislativy proti špionáži také nutí zahraniční firmy, aby se blíže zabývaly riziky působení v zemi, která z národní bezpečnosti učinila nejvyšší prioritu.
Zahraniční automobilky působí v Číně již desítky let, ale vozidla připojená k internetu přinesla řadu nových požadavků na dodržování dat, které se tradičních výrobců automobilů netýkaly. Společnost Tesla se v zemi již setkala s negativními reakcemi na zabezpečení dat.
O uplynulém víkendu místní média informovala, že letiště v milionovém městě na jihu země zakázalo parkování vozidel Tesla kvůli „obavám z utajení“, ačkoli přistavení a vyzvednutí je stále povoleno. Jeden z pracovníků letiště sdělil tisku, že „podobné pravidlo platí na mnoha místech“.
V reakci na pozornost médií společnost Tesla v příspěvku na Weibo uvedla, že data generovaná režimem Sentry Mode jsou „uložena pouze offline na zařízení USB uvnitř vozu“ a na rozdíl od některých jiných značek „majitel ani Tesla“ nemohou vzdáleně sledovat okolí vozidla online.
