Společnost Macy’s v úterý varovala před slabými výdaji spotřebitelů v klíčové sváteční nákupní sezóně a upozornila na rychlejší než očekávaný nárůst zpoždění plateb kreditními kartami.
Akcie řetězce obchodních domů uzavřely o 14 % níže na 12,66 USD, což je jejich nejhorší den od června 2020. V letošním roce akcie ztratily téměř 39 %.
Společnost ponechala své prognózy pro rok 2023 beze změny, přestože ve druhém čtvrtletí překonala očekávání Wall Street. Její opatrný pohled se podepsal i na akciích maloobchodního sektoru, včetně společností Kohl’s (NYSE:KSS) a Nordstrom (NYSE:JWN).
„Makroprostředí má hlavní podíl na úvěrech a je skutečným ukazatelem toho, jak si myslíme, že je na tom spotřebitel… a podporuje náš opatrný přístup,“ řekl finanční ředitel společnosti Macy’s (NYSE:M) Adrian Mitchell na konferenčním hovoru.
Jasným důkazem toho, že vyšší náklady na půjčky zatěžují zákazníky, byl propad příjmů z kreditních karet Macy’s, které ve čtvrtletí tvořily přibližně 2 % celkových příjmů, o 41 %.
„Největším negativním překvapením byl prudký pokles příjmů z úvěrů,“ uvedl analytik Citi Paul Lejuez.
Maloobchodní řetězec, stejně jako Target a Tapestry (NYSE:TPR), zaznamenal pokles poptávky ze strany zákazníků se středními příjmy, kteří v důsledku zvýšené inflace omezili výdaje za oděvy a kabelky.
Chcete využít této příležitosti?
Společnost Macy’s v úterý varovala před slabými výdaji spotřebitelů v klíčové sváteční nákupní sezóně a upozornila na rychlejší než očekávaný nárůst zpoždění plateb kreditními kartami.
Akcie řetězce obchodních domů uzavřely o 14 % níže na 12,66 USD, což je jejich nejhorší den od června 2020. V letošním roce akcie ztratily téměř 39 %.
Společnost ponechala své prognózy pro rok 2023 beze změny, přestože ve druhém čtvrtletí překonala očekávání Wall Street. Její opatrný pohled se podepsal i na akciích maloobchodního sektoru, včetně společností Kohl’s a Nordstrom .
„Makroprostředí má hlavní podíl na úvěrech a je skutečným ukazatelem toho, jak si myslíme, že je na tom spotřebitel… a podporuje náš opatrný přístup,“ řekl finanční ředitel společnosti Macy’s Adrian Mitchell na konferenčním hovoru.
Jasným důkazem toho, že vyšší náklady na půjčky zatěžují zákazníky, byl propad příjmů z kreditních karet Macy’s, které ve čtvrtletí tvořily přibližně 2 % celkových příjmů, o 41 %.
„Největším negativním překvapením byl prudký pokles příjmů z úvěrů,“ uvedl analytik Citi Paul Lejuez.
Maloobchodní řetězec, stejně jako Target a Tapestry , zaznamenal pokles poptávky ze strany zákazníků se středními příjmy, kteří v důsledku zvýšené inflace omezili výdaje za oděvy a kabelky.Chcete využít této příležitosti?
