Když začínáte – ať už v nové nebo stávající společnosti – je pravděpodobné, že vaše role bude značně nejednoznačná, budete muset udržet svou novou oblast odpovědnosti v dobrém stavu, nové zainteresované strany se vás budou snažit ovlivnit, organizační politika bude fungovat na plné obrátky a všichni kolem vás budou mít velká očekávání. A to je ještě před vysokými nároky, které kladete sami na sebe, abyste odváděli dobrou práci.
I když jste mimořádně citliví na okolní svět a následně jste schopni vytvořit úžasnou strategii reagující na tyto síly, mnoho lidí, které vedete, vás bude posuzovat podle toho, co skutečně dokážete udělat, a také podle toho, co uděláte během prvních 90 dnů.
V tomto období bude váš nejbližší tým posuzovat váš charakter, kompetence a celkový kulturní styl. Budou pečlivě zkoumat rozhodnutí, která učiníte (nebo ne), sebejistotu a profesionalitu vašeho přístupu a nakonec i to, zda jsou připraveni vás následovat.
Zdroj: Burzovnísvět.cz
Je proto velmi důležité, abyste měli důkladný plán, jak budete přistupovat k prvním 90 dnům, abyste je dokončili s jasným porozuměním hlavním problémům, navázali smysluplný kontakt s lidmi v nové organizaci a získali pocit pozitivní budoucnosti.
Jak byste měli postupovat? Podle mých zkušeností, které jsem získal za tři desetiletí vedení transformace, by váš 90denní plán měl zohledňovat tři prvky: myšlení, mechanismy a chyby.
MINDSET
Nepromarněte příležitost zlepšit svou novou oblast odpovědnosti. Váš plán by proto měl odrážet „transformační“ způsob myšlení, kdy se snažíte dosáhnout podstatných změn tím, že projevíte následující vlastnosti:
Sebereflexe: Podívejte se na sebe do zrcadla a zamyslete se nad tím, proč jste chtěli tuto novou práci. Ujasněte si, čeho chcete dosáhnout a jaký přínos chcete mít.
Zvědavost: Buďte skutečně otevření novým věcem, nechte se překvapit a zpochybněte své názory.
Zdroj: Burzovnísvět.cz
Ambice: Stanovte si ambiciózní cíle pro svou firmu i pro sebe. Buďte připraveni podstoupit určité profesní riziko a dosáhnout více, než si ostatní myslí, že je možné.
Naléhavost: Dobrý“ plán provedený s elánem dnes je lepší než „dokonalý“ plán příští týden. Postupujte co nejrychleji, aniž byste spěchali.
Postavte se realitě: Buďte připraveni na to, že vaše předpoklady a hypotézy mohou být chybné. Řiďte se fakty, ne domněnkami, a pamatujte, že naděje není strategie.
MECHANIZMY
Postupujte podle osvědčeného a důkladného přístupu, abyste získali okamžitou dynamiku:
Zdokumentujte svůj plán: Jak řekl Benjamin Franklin: „Pokud neplánujete, plánujete neúspěch.“ Napište si svůj plán a ujasněte si, čeho chcete dosáhnout do konce prvního dne, prvního týdne a poté každý další týden a měsíc. Skutečné sepsání plánu nutí k hlubokému zamyšlení, logickému uvažování a strukturovanému přístupu.
Zdroj: Burzovnísvět.cz
Zvažte všechny páky změny: To jsou páky, kterými můžete skutečně změnit a ovlivnit organizaci, kterou vedete. Buďte důkladní a ujistěte se, že jste prověřili své zákazníky a trhy, produkty a služby, obchodní procesy, technologie, organizační strukturu, lidi a kulturu a zařízení.
Konzultace v rámci celé společnosti: Setkávejte se s lidmi nad vámi, vedle vás i pod vámi a naslouchejte jim. Zapište si a promyslete, co vám lidé řeknou.
CHYBY
Nezapomeňte, že při nástupu do nové pozice můžete udělat několik velkých chyb, které mohou výrazně ovlivnit pravděpodobnost vašeho úspěchu. Vyvarujte se chyb, jako jsou např:
Předstírat, že znáte všechny odpovědi: Než si začnete myslet, že víte všechno, věnujte trochu času naslouchání a učení.
Otravovat všechny tupými zprávami: Buďte přímí, ale také diplomatičtí. Svá sdělení pečlivě formulujte tak, abyste lidi přivedli na cestu. Příliš nekritizujte minulost, i když si to zaslouží.
Zdroj: Burzovnísvět.cz
Nedostatečně rychlý postup vašeho týmu: Pokud se někdo z vašeho týmu nehodí pro svou roli nebo pro to, co máte v plánu, jednejte včas. Jakákoli pochybnost je nepochybná. Obklopte se co nejrychleji těmi nejlepšími lidmi, které můžete najít.
Váš devadesátidenní plán by neměl být pevně zakotven v kameni, protože je třeba jej přizpůsobovat a upravovat na základě získaných poznatků. Vstup do nové role se všemi jejími nejasnostmi, nejistotou a výzvami by měl být vzrušující a plný energie. Vypracování komplexního plánu před nástupem poskytne pevný základ, díky kterému se budete moci zaměřit na správné věci a rychle si vybudovat dynamiku.
Když začínáte – ať už v nové nebo stávající společnosti – je pravděpodobné, že vaše role bude značně nejednoznačná, budete muset udržet svou novou oblast odpovědnosti v dobrém stavu, nové zainteresované strany se vás budou snažit ovlivnit, organizační politika bude fungovat na plné obrátky a všichni kolem vás budou mít velká očekávání. A to je ještě před vysokými nároky, které kladete sami na sebe, abyste odváděli dobrou práci.I když jste mimořádně citliví na okolní svět a následně jste schopni vytvořit úžasnou strategii reagující na tyto síly, mnoho lidí, které vedete, vás bude posuzovat podle toho, co skutečně dokážete udělat, a také podle toho, co uděláte během prvních 90 dnů.V tomto období bude váš nejbližší tým posuzovat váš charakter, kompetence a celkový kulturní styl. Budou pečlivě zkoumat rozhodnutí, která učiníte , sebejistotu a profesionalitu vašeho přístupu a nakonec i to, zda jsou připraveni vás následovat.Je proto velmi důležité, abyste měli důkladný plán, jak budete přistupovat k prvním 90 dnům, abyste je dokončili s jasným porozuměním hlavním problémům, navázali smysluplný kontakt s lidmi v nové organizaci a získali pocit pozitivní budoucnosti.Jak byste měli postupovat? Podle mých zkušeností, které jsem získal za tři desetiletí vedení transformace, by váš 90denní plán měl zohledňovat tři prvky: myšlení, mechanismy a chyby.Nepromarněte příležitost zlepšit svou novou oblast odpovědnosti. Váš plán by proto měl odrážet „transformační“ způsob myšlení, kdy se snažíte dosáhnout podstatných změn tím, že projevíte následující vlastnosti:Sebereflexe: Podívejte se na sebe do zrcadla a zamyslete se nad tím, proč jste chtěli tuto novou práci. Ujasněte si, čeho chcete dosáhnout a jaký přínos chcete mít.Zvědavost: Buďte skutečně otevření novým věcem, nechte se překvapit a zpochybněte své názory.Ambice: Stanovte si ambiciózní cíle pro svou firmu i pro sebe. Buďte připraveni podstoupit určité profesní riziko a dosáhnout více, než si ostatní myslí, že je možné.Naléhavost: Dobrý“ plán provedený s elánem dnes je lepší než „dokonalý“ plán příští týden. Postupujte co nejrychleji, aniž byste spěchali.Postavte se realitě: Buďte připraveni na to, že vaše předpoklady a hypotézy mohou být chybné. Řiďte se fakty, ne domněnkami, a pamatujte, že naděje není strategie.Postupujte podle osvědčeného a důkladného přístupu, abyste získali okamžitou dynamiku:Zdokumentujte svůj plán: Jak řekl Benjamin Franklin: „Pokud neplánujete, plánujete neúspěch.“ Napište si svůj plán a ujasněte si, čeho chcete dosáhnout do konce prvního dne, prvního týdne a poté každý další týden a měsíc. Skutečné sepsání plánu nutí k hlubokému zamyšlení, logickému uvažování a strukturovanému přístupu.Zvažte všechny páky změny: To jsou páky, kterými můžete skutečně změnit a ovlivnit organizaci, kterou vedete. Buďte důkladní a ujistěte se, že jste prověřili své zákazníky a trhy, produkty a služby, obchodní procesy, technologie, organizační strukturu, lidi a kulturu a zařízení.Konzultace v rámci celé společnosti: Setkávejte se s lidmi nad vámi, vedle vás i pod vámi a naslouchejte jim. Zapište si a promyslete, co vám lidé řeknou.Nezapomeňte, že při nástupu do nové pozice můžete udělat několik velkých chyb, které mohou výrazně ovlivnit pravděpodobnost vašeho úspěchu. Vyvarujte se chyb, jako jsou např:Předstírat, že znáte všechny odpovědi: Než si začnete myslet, že víte všechno, věnujte trochu času naslouchání a učení.Otravovat všechny tupými zprávami: Buďte přímí, ale také diplomatičtí. Svá sdělení pečlivě formulujte tak, abyste lidi přivedli na cestu. Příliš nekritizujte minulost, i když si to zaslouží.Nedostatečně rychlý postup vašeho týmu: Pokud se někdo z vašeho týmu nehodí pro svou roli nebo pro to, co máte v plánu, jednejte včas. Jakákoli pochybnost je nepochybná. Obklopte se co nejrychleji těmi nejlepšími lidmi, které můžete najít.Váš devadesátidenní plán by neměl být pevně zakotven v kameni, protože je třeba jej přizpůsobovat a upravovat na základě získaných poznatků. Vstup do nové role se všemi jejími nejasnostmi, nejistotou a výzvami by měl být vzrušující a plný energie. Vypracování komplexního plánu před nástupem poskytne pevný základ, díky kterému se budete moci zaměřit na správné věci a rychle si vybudovat dynamiku.