Banka nastínila to, co nazvala „rámcem pro úspěch generativní AI“, a analyzovala možné příležitosti a rizika v souvislosti s nástupem generativní AI po celém světě.
„Příštích několik let by mohlo změnit způsob, jakým proudí provoz na internetu, a tržní kapitalizaci mnoha akcií,“ napsali analytici v poznámce z 12. září.
„Myslíme si, že je ještě příliš brzy na to, abychom v oblasti spotřebitelského internetu vyhlásili AI (umělou inteligenci) za ‚vítěze‘ a ‚poražené‘. Místo toho si myslíme, že správné je, aby se investoři v klíčových obdobích, jako je to dnešní, zaměřili na předchozí významné technologické posuny. Na základě tohoto přístupu jsme vytvořili rámec, který lze dnes použít k posouzení potenciálních vítězů a poražených v souvislosti s rozvojem tématu AI.“
Při posuzování akcií, které by mohly dosahovat lepších (a horších) výsledků, banka zohlednila faktory, jako je množství dat, ke kterým mají společnosti přístup, snadnost replikace obsahu a důvěra publika.
Zdroj: Getty Images
Akcie, které je třeba sledovat Barclays jmenovala několik akcií, které podle ní dobře prověřuje, včetně amerických technologických gigantů Google (GOOGL), Meta Platforms (META) a Amazon (AMZN).
„Nejlepší společnosti v oblasti umělé inteligence budou mít pravděpodobně kombinaci: 1) distribuční výhody, 2) silnou technickou zdatnost v oblasti AI, 3) zdroje pro agresivní investice a 4) ochotu dodávat a realizovat,“ napsali analytici.
Jak Google, tak Meta již mají v tomto odvětví dobrou pozici; první z nich má více než tři miliardy uživatelů systému Android a miliony uživatelů ve svých aplikacích, zatímco Meta má čtyři „megaaplikace“, z nichž každá má více než miliardu denně aktivních uživatelů, uvedli analytici.
Podobně Amazon může těžit ze své platformy webových služeb, která má „jedinečnou pozici“ a nabízí širokou škálu služeb pro začínající podniky a podnikové zákazníky v oblasti umělé inteligence, zatímco jeho maloobchodní část má „největší zákaznickou základnu v oblasti elektronického obchodu na světě (kromě Číny)“, dodali analytici.
Mimo USA se bance líbí akcie včetně německé maloobchodní platformy Zalando a investiční skupiny Prosus.
Uvedla, že Prosus – který má 26% podíl v Tencentu – by měl profitovat z „probíhajícího vývoje základních modelů čínské technologické společnosti, obrovských zásob dat, masivní distribuce a působivých technologických schopností“.
Zdroj: Getty Images
Akcie, které „špatně procházejí screeningem“ Banka rovněž identifikovala akcie, které podle ní špatně procházejí screeningem, včetně britského módního maloobchodního gigantu Asos, vydavatelství Reach a amerických hráčů s malou a střední kapitalizací v oblasti elektronického obchodování.
Barclays varovala, že pro tyto společnosti by generativní umělá inteligence mohla ztížit získávání publika a omezit příležitosti k investicím.
Konkrétně se analytici vyjádřili k akciím amerických e-commerce společností s malou a střední kapitalizací: „jména, která vykazují nízkou míru udržení zákazníků, mají relativně slabou pozici na příslušných koncových trzích, mají omezený prostor pro investice do projektů [generativní] AI a menší množství dat z menších uživatelských základen. Poukazujeme však na to, že logistická náročnost těchto jmen by mohla pomoci ochránit společnosti před narušiteli.“
Banka nastínila to, co nazvala „rámcem pro úspěch generativní AI“, a analyzovala možné příležitosti a rizika v souvislosti s nástupem generativní AI po celém světě.„Příštích několik let by mohlo změnit způsob, jakým proudí provoz na internetu, a tržní kapitalizaci mnoha akcií,“ napsali analytici v poznámce z 12. září.„Myslíme si, že je ještě příliš brzy na to, abychom v oblasti spotřebitelského internetu vyhlásili AI za ‚vítěze‘ a ‚poražené‘. Místo toho si myslíme, že správné je, aby se investoři v klíčových obdobích, jako je to dnešní, zaměřili na předchozí významné technologické posuny. Na základě tohoto přístupu jsme vytvořili rámec, který lze dnes použít k posouzení potenciálních vítězů a poražených v souvislosti s rozvojem tématu AI.“Při posuzování akcií, které by mohly dosahovat lepších výsledků, banka zohlednila faktory, jako je množství dat, ke kterým mají společnosti přístup, snadnost replikace obsahu a důvěra publika.Akcie, které je třeba sledovatBarclays jmenovala několik akcií, které podle ní dobře prověřuje, včetně amerických technologických gigantů Google , Meta Platforms a Amazon .„Nejlepší společnosti v oblasti umělé inteligence budou mít pravděpodobně kombinaci: 1) distribuční výhody, 2) silnou technickou zdatnost v oblasti AI, 3) zdroje pro agresivní investice a 4) ochotu dodávat a realizovat,“ napsali analytici.Jak Google, tak Meta již mají v tomto odvětví dobrou pozici; první z nich má více než tři miliardy uživatelů systému Android a miliony uživatelů ve svých aplikacích, zatímco Meta má čtyři „megaaplikace“, z nichž každá má více než miliardu denně aktivních uživatelů, uvedli analytici.Podobně Amazon může těžit ze své platformy webových služeb, která má „jedinečnou pozici“ a nabízí širokou škálu služeb pro začínající podniky a podnikové zákazníky v oblasti umělé inteligence, zatímco jeho maloobchodní část má „největší zákaznickou základnu v oblasti elektronického obchodu na světě “, dodali analytici.Mimo USA se bance líbí akcie včetně německé maloobchodní platformy Zalando a investiční skupiny Prosus.Uvedla, že Prosus – který má 26% podíl v Tencentu – by měl profitovat z „probíhajícího vývoje základních modelů čínské technologické společnosti, obrovských zásob dat, masivní distribuce a působivých technologických schopností“.Akcie, které „špatně procházejí screeningem“Banka rovněž identifikovala akcie, které podle ní špatně procházejí screeningem, včetně britského módního maloobchodního gigantu Asos, vydavatelství Reach a amerických hráčů s malou a střední kapitalizací v oblasti elektronického obchodování.Barclays varovala, že pro tyto společnosti by generativní umělá inteligence mohla ztížit získávání publika a omezit příležitosti k investicím.Konkrétně se analytici vyjádřili k akciím amerických e-commerce společností s malou a střední kapitalizací: „jména, která vykazují nízkou míru udržení zákazníků, mají relativně slabou pozici na příslušných koncových trzích, mají omezený prostor pro investice do projektů [generativní] AI a menší množství dat z menších uživatelských základen. Poukazujeme však na to, že logistická náročnost těchto jmen by mohla pomoci ochránit společnosti před narušiteli.“