Podle odborníků a vedoucích pracovníků z oboru na mnichovském veletrhu mobility IAA se místní výrobci v Evropě snaží vyrovnat čínským pokrokům ve vytváření cenově dostupnějších a spotřebitelsky orientovaných elektromobilů. “Jsou o generaci před námi,” přiznal generální ředitel společnosti Renault Luca de Meo. Zatímco se místní značky snaží dohnat náskok, čínští výrobci elektromobilů, jako jsou BYD, Nio a Xpeng, se těší rostoucímu zastoupení v Evropě – jejich podíl na nových elektromobilech prodaných na kontinentu se letos zvýšil na 8 % z 6 % v roce 2022. Čínský vliv je cítit i na mnichovském autosalonu, kde 41 % letošních vystavovatelů sídlí v Asii. Přetrvávají rostoucí obavy z toho, že by čínské značky elektromobilů mohly vytlačit místní výrobce, zejména s ohledem na to, že průměrná cena čínského elektromobilu je výrazně nižší než u jeho evropského protějšku.
Podle odborníků a vedoucích pracovníků z oboru na mnichovském veletrhu mobility IAA se místní výrobci v Evropě snaží vyrovnat čínským pokrokům ve vytváření cenově dostupnějších a spotřebitelsky orientovaných elektromobilů. “Jsou o generaci před námi,” přiznal generální ředitel společnosti Renault Luca de Meo. Zatímco se místní značky snaží dohnat náskok, čínští výrobci elektromobilů, jako jsou BYD, Nio a Xpeng, se těší rostoucímu zastoupení v Evropě – jejich podíl na nových elektromobilech prodaných na kontinentu se letos zvýšil na 8 % z 6 % v roce 2022. Čínský vliv je cítit i na mnichovském autosalonu, kde 41 % letošních vystavovatelů sídlí v Asii. Přetrvávají rostoucí obavy z toho, že by čínské značky elektromobilů mohly vytlačit místní výrobce, zejména s ohledem na to, že průměrná cena čínského elektromobilu je výrazně nižší než u jeho evropského protějšku.