Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová oznámila zahájení antisubvenčního vyšetřování čínských elektromobilů a prohlásila, že Evropa podnikne všechny nezbytné kroky, aby si udržela konkurenční výhodu. Čínští výrobci elektromobilů v letošním roce zdvojnásobili svůj podíl na evropském trhu na 8 % v důsledku agresivního snižování cen, zatímco domácí prodej slábne v důsledku ekonomických obav. Oznámení o sondě považují analytici za pravděpodobnou politickou pozici a strategický krok k ochraně evropského automobilového sektoru, který bojuje s vysokými provozními náklady. Případné zpomalení přílivu zahraničních automobilů s konkurenčními cenami bude výhodné pro domácí výrobce, jako jsou Volkswagen, BMW a Renault. Kritici naznačují, že hrozba vyšetřování by mohla zpomalit dovoz z Číny, což by umožnilo další růst prodeje evropských automobilů. Skutečné provedení sondy by však mohlo zhoršit obchodní vztahy s Čínou a zároveň odhalit vlastní evropské dotace na elektromobily. V konečném důsledku se zdá, že jde spíše o získání času pro domácí výrobce, aby si udrželi konkurenceschopnost v celosvětovém měřítku, než o omezení pokroku Číny.
Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová oznámila zahájení antisubvenčního vyšetřování čínských elektromobilů a prohlásila, že Evropa podnikne všechny nezbytné kroky, aby si udržela konkurenční výhodu. Čínští výrobci elektromobilů v letošním roce zdvojnásobili svůj podíl na evropském trhu na 8 % v důsledku agresivního snižování cen, zatímco domácí prodej slábne v důsledku ekonomických obav. Oznámení o sondě považují analytici za pravděpodobnou politickou pozici a strategický krok k ochraně evropského automobilového sektoru, který bojuje s vysokými provozními náklady. Případné zpomalení přílivu zahraničních automobilů s konkurenčními cenami bude výhodné pro domácí výrobce, jako jsou Volkswagen, BMW a Renault. Kritici naznačují, že hrozba vyšetřování by mohla zpomalit dovoz z Číny, což by umožnilo další růst prodeje evropských automobilů. Skutečné provedení sondy by však mohlo zhoršit obchodní vztahy s Čínou a zároveň odhalit vlastní evropské dotace na elektromobily. V konečném důsledku se zdá, že jde spíše o získání času pro domácí výrobce, aby si udrželi konkurenceschopnost v celosvětovém měřítku, než o omezení pokroku Číny.
