Jednání o smlouvě s Uniforem probíhají souběžně s jednáním v USA s odborovým svazem United Auto Workers, což je neobvyklý souběh, který vyvíjí tlak na Ford a jeho dva detroitské konkurenty General Motors a Chrysler, mateřskou společnost Stellantis, přičemž oba odbory současně požadují vyšší mzdy a benefity.
Unifor a společnost nezveřejnily podrobnosti předběžné dohody, která se týká přibližně 5 600 členů v kanadských závodech společnosti Ford. Odbory uvedly, že podrobnosti představí členům na schůzích před hlasováním o ratifikaci.
Unifor, který je oddělený od UAW, zastupuje zhruba 18 000 zaměstnanců společností GM, Ford a Stellantis v Kanadě.
Odborová organizace uvedla, že na Ford tlačí, aby zlepšil penzijní podmínky, zvýšil mzdy a poskytl určitou formu podpory na ochranu zaměstnanců v době, kdy společnost přechází na výrobu elektromobilů.
Zdroj: Ford
Na rozdíl od USA, kde UAW přistupuje k jednání neortodoxně, Unifor zvolil tradičnější cestu a zaměřil se nejprve na jednu automobilku, se kterou se chce dohodnout, a tuto dohodu použít jako vzor pro další dvě.
Kanadský odborový svaz prodloužil své smlouvy v GM a Stellantisu, aby mohl pokračovat ve vyjednávání s těmito dvěma společnostmi, a pravděpodobně se obrátí na jednu z nich jako další, uvedla v úterý večer mluvčí odborů.
„Tato dohoda přináší výhody, které naši členové dnes potřebují, a zvyšuje finanční jistotu do budoucna,“ uvedl předseda vyjednávacího týmu Unifor Ford Master Bargaining John D’Agnolo.
Jednání mezi UAW a třemi detroitskými automobilkami, která zahrnují přibližně 146 000 amerických zaměstnanců, mezitím tento týden pokračovala bez jakéhokoli řešení. Americké odbory minulý týden vyhlásily stávky v jedné továrně každé společnosti, což se dotklo výroby pickupů a SUV.
UAW a Bílý dům uvedly, že hlavní poradce Bílého domu Gene Sperling a úřadující ministryně práce Julie Su tento týden neodcestují do Detroitu, jak bylo plánováno, protože se vzájemně dohodli, že bude lepší se spojit pomocí Zoomu, uvedli představitelé Bílého domu a odborů.
Představitel Bílého domu uvedl, že obě strany se shodly na tom, že „nejproduktivnější“ bude, když Sperling a Su zůstanou tento týden v kontaktu se stranami z Washingtonu, „a umožní tak, aby se rozhovory posunuly kupředu, a my budeme nadále posuzovat načasování cest na základě aktivního stavu jednání.“
Zdroj: Unsplash.com
UAW pohrozila dalšími stávkami v továrnách, pokud strany do pátečního poledne nedosáhnou podstatného pokroku ve vyjednávání.
Jednání UAW se pod vedením nově zvoleného prezidenta Shawna Faina změnila v mnohem konfrontačnější jednání než v minulých letech. Rozhodnutí stávkovat ve všech třech automobilkách najednou, namísto toho, aby v jedné společnosti stávkovali všichni členové, bylo pro 88leté odbory první.
Zejména u Fordu neproběhla stávka UAW od roku 1976. V Kanadě se naposledy stávkovalo v roce 1990.
Odborová organizace Unifor navrhla konvenčnější stávku, která by se týkala pouze provozů společnosti Ford. Stávka v závodech ve Windsoru v Ontariu, na druhém břehu řeky od Detroitu, by zastavila výrobu motorů používaných ve sportovních vozech Mustang a v nákladních vozech řady F a pravděpodobně by narušila výrobu v amerických závodech automobilky.
V případě stávky odborů by se také zastavila činnost továrny v Oakville v Ontariu, která vyrábí vozy SUV Ford Edge a Lincoln Nautilus, a distribuční centra náhradních dílů po celé Kanadě by přestala dodávat komponenty prodejcům.
Jednání o smlouvě s Uniforem probíhají souběžně s jednáním v USA s odborovým svazem United Auto Workers, což je neobvyklý souběh, který vyvíjí tlak na Ford a jeho dva detroitské konkurenty General Motors a Chrysler, mateřskou společnost Stellantis, přičemž oba odbory současně požadují vyšší mzdy a benefity.Unifor a společnost nezveřejnily podrobnosti předběžné dohody, která se týká přibližně 5 600 členů v kanadských závodech společnosti Ford. Odbory uvedly, že podrobnosti představí členům na schůzích před hlasováním o ratifikaci.Unifor, který je oddělený od UAW, zastupuje zhruba 18 000 zaměstnanců společností GM, Ford a Stellantis v Kanadě.Odborová organizace uvedla, že na Ford tlačí, aby zlepšil penzijní podmínky, zvýšil mzdy a poskytl určitou formu podpory na ochranu zaměstnanců v době, kdy společnost přechází na výrobu elektromobilů.Na rozdíl od USA, kde UAW přistupuje k jednání neortodoxně, Unifor zvolil tradičnější cestu a zaměřil se nejprve na jednu automobilku, se kterou se chce dohodnout, a tuto dohodu použít jako vzor pro další dvě.Kanadský odborový svaz prodloužil své smlouvy v GM a Stellantisu, aby mohl pokračovat ve vyjednávání s těmito dvěma společnostmi, a pravděpodobně se obrátí na jednu z nich jako další, uvedla v úterý večer mluvčí odborů.Chcete využít této příležitosti?„Tato dohoda přináší výhody, které naši členové dnes potřebují, a zvyšuje finanční jistotu do budoucna,“ uvedl předseda vyjednávacího týmu Unifor Ford Master Bargaining John D’Agnolo.Jednání mezi UAW a třemi detroitskými automobilkami, která zahrnují přibližně 146 000 amerických zaměstnanců, mezitím tento týden pokračovala bez jakéhokoli řešení. Americké odbory minulý týden vyhlásily stávky v jedné továrně každé společnosti, což se dotklo výroby pickupů a SUV.UAW a Bílý dům uvedly, že hlavní poradce Bílého domu Gene Sperling a úřadující ministryně práce Julie Su tento týden neodcestují do Detroitu, jak bylo plánováno, protože se vzájemně dohodli, že bude lepší se spojit pomocí Zoomu, uvedli představitelé Bílého domu a odborů.Představitel Bílého domu uvedl, že obě strany se shodly na tom, že „nejproduktivnější“ bude, když Sperling a Su zůstanou tento týden v kontaktu se stranami z Washingtonu, „a umožní tak, aby se rozhovory posunuly kupředu, a my budeme nadále posuzovat načasování cest na základě aktivního stavu jednání.“UAW pohrozila dalšími stávkami v továrnách, pokud strany do pátečního poledne nedosáhnou podstatného pokroku ve vyjednávání.Jednání UAW se pod vedením nově zvoleného prezidenta Shawna Faina změnila v mnohem konfrontačnější jednání než v minulých letech. Rozhodnutí stávkovat ve všech třech automobilkách najednou, namísto toho, aby v jedné společnosti stávkovali všichni členové, bylo pro 88leté odbory první.Zejména u Fordu neproběhla stávka UAW od roku 1976. V Kanadě se naposledy stávkovalo v roce 1990.Odborová organizace Unifor navrhla konvenčnější stávku, která by se týkala pouze provozů společnosti Ford. Stávka v závodech ve Windsoru v Ontariu, na druhém břehu řeky od Detroitu, by zastavila výrobu motorů používaných ve sportovních vozech Mustang a v nákladních vozech řady F a pravděpodobně by narušila výrobu v amerických závodech automobilky.V případě stávky odborů by se také zastavila činnost továrny v Oakville v Ontariu, která vyrábí vozy SUV Ford Edge a Lincoln Nautilus, a distribuční centra náhradních dílů po celé Kanadě by přestala dodávat komponenty prodejcům.
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...