čtvrtletí ukazují, že inovativní společnost se potichu vrací ke svému starému já.
Kdyby byla společnost GameStop (NYSE:GME) obyčejnou společností, její výsledky za druhé čtvrtletí zveřejněné ve čtvrtek by měly být triumfem. Čisté tržby ve výši 1,16 miliardy dolarů představovaly 2,5% nárůst oproti předchozímu roku a čistá ztráta se snížila na pouhých 2,8 milionu dolarů – což je zaokrouhlovací chyba pro společnost, která v předchozím čtvrtletí prodělala 50,5 milionu dolarů. To jsou fenomenální čísla pro firmu, která prodává lesklé plastové disky kupujícím, kteří je stále více nepotřebují.
Ale texaský prodejce videoher není standardní. Od roku 2020 se do jeho akcií hrnou memetičtí investoři, kteří doufají, že akcie „poletí na Měsíc“. Aktivistický investor Ryan Cohen sliboval, že přinese „ohromné příležitosti“ pro obchodníka, který se potýká s problémy, a chvíli se zdálo, že by se to GameStopu mohlo podařit. Společnost by vyměnila celý svůj manažerský tým, investovala do nových technologií a získala dostatek kapitálu, aby se to podařilo.
Proto jsou výsledky společnosti GameStop za druhé čtvrtletí obzvláště znepokojivé, přinejmenším pro investory, kteří jsou vázáni na Měsíc. Nedávné výsledky nyní vytvářejí obraz firmy, která se snaží ukončit svou činnost, nikoliv se vybudovat. A ačkoli to nikdo nepřiznává, zdá se, že dokonce i výkonný předseda Ryan Cohen to se společností GameStop vzdal.
Zdroj: Unsplash
Vize pro GameStop do roku 2020…
Otevřený dopis Ryana Cohena představenstvu společnosti GameStop na rok 2020 dával v té době dokonalý smysl. Herní průmysl už léta rostl a přitahoval stále starší a bohatší lidi. Konzolové hry, obzvláště lukrativní odvětví, byly na vzestupu. A společnost GameStop se zdála být v ideální pozici, aby toho využila. Firma vlastnila známou značku, obrovskou maloobchodní síť a 55 milionů členů PowerUp. Optimistovi – nebo aktivistickému investorovi – stačilo, aby vedení GameStopu natáhlo ruce a příležitost přistála v nich.
„Problémy společnosti GameStop,“ stálo v misce pana Cohena napsané velkými písmeny, „pramení z vnitřní neústupnosti a neochoty rychle přijmout digitální ekonomiku.“
V alternativní realitě mohl GameStop uspět. Twitch, služba pro streamování her, kterou v roce 2014 koupila společnost Amazon (NASDAQ:AMZN) za 1 miliardu dolarů, má nyní hodnotu od 10 do 45 miliard dolarů. OpenSea, soukromé tržiště s NFT, bylo během boomu NFT v roce 2022 oceněno až na 13 miliard dolarů; dnes má stále hodnotu nejméně 3 miliardy dolarů. A společnost Electronic Arts (NASDAQ:EA), významný herní vývojář, je nyní na cestě k tomu, aby v letošním roce dosáhla čistého zisku ve výši 1 miliardy dolarů, což je její historicky největší jednoroční zisk.
Společnost GameStop nejprve udělala všechny správné kroky. Společnost najala Matta Furlonga, vycházející hvězdu společnosti Amazon, a na pozici finančního ředitele jmenovala dalšího bývalého manažera Amazonu, Mikea Recupera. Tito dva budou stát v čele úsilí o vše od peněženek NFT až po hry Web 3.0. Neustálý přísun optimistických zpráv by udržel investory do memu v napětí.
A co na to výsledky za aktuální čtvrtletí?
Dosáhnout úspěchu se však ukázalo jako náročné. Společnost strávila měsíce přípravou své platformy NFT, aby ji spustila uprostřed kryptografické zimy. Tržby z elektronického obchodování se vyvíjely tak špatně, že je firma již nevykazuje jako samostatnou položku. A v červnu letošního roku společnost bez okolků vyhodila Matta Furlonga, aniž by bývalého generálního ředitele zmínila jménem.
Výsledky společnosti za druhé čtvrtletí nyní ukazují, že se nejednalo o jednorázová rozhodnutí.
Během čtvrtletí klesly režijní náklady o 16,8 %, což je u společnosti, která si zakládá na tom, že její zákazníci jsou spokojeni, na znalých prodejcích, ohromující pokles. Zásoby zboží byly sníženy ze 734 milionů dolarů na 677 milionů dolarů a snížil se i mezinárodní prodej.
Nejvíce znepokojující je, že společnost přestala investovat do růstu. Kapitálové výdaje společnosti GameStop klesly za čtvrtletí na 10,1 milionu dolarů, což je výrazně méně než 48 milionů dolarů rozpočtovaných během 2. čtvrtletí 2015 na údržbu a vylepšení prodejen, a dokonce méně než 20,5 milionu dolarů, které pan Furlong povolil loni. Zpomalily se nebo zcela zastavily také výdaje na konzultanty a nábor vývojářů pro Web 3.0.
Mezitím se ve zprávách společnosti GameStop stále výrazněji objevují korporátní buzzwords. Výrazy jako „zaměření na optimalizaci struktury nákladů“ jsou nyní ve čtvrtletních zprávách, zatímco zmínky o „strategické cestě“ se nyní týkají spíše „strategického a finančního přizpůsobení k odstranění nadbytečných pracovníků“ než expanze nebo nových příležitostí. (Jednoduše řečeno, GameStop omezuje vše, co může).
Tyto faktory mají reálné náklady. V mnoha prodejnách GameStop nyní zůstávají přepracovaní zaměstnanci, nedostatečně zásobené regály a plesnivé koberce, které nejlépe popisují jednohvězdičkové recenze na Yelpu a zprávy z herních novin. V srpnu společnost opustila svou aplikaci peněženky s odkazem na „regulační nejistotu v oblasti kryptoměn“. A nástupní mzda nyní začíná tak nízko, že firma má volná pracovní místa téměř pro každou prodejnu.
Zdroj: Reuters
Nový řízený pokles
Není to poprvé, co se vedení pokusilo… a neuspělo… zvrátit situaci ve společnosti GameStop.
V roce 2010 pomohl generální ředitel J. Paul Raines společnosti GameStop během jednoho měsíce ve funkci získat vývojáře videoher pro prohlížeč Kongregate. Do roku 2011 herní firma koupila také distributora cloudových her Impulse a firmu Spawn Labs, která se zabývá online hrami.
Ukázalo se však, že tyto akvizice není možné strávit. V roce 2014 společnost GameStop v rámci úsporných opatření zrušila společnosti Spawn Labs a Impulse. A Rainesův odchod do důchodu v roce 2017 nastoupil cestu plánovaného zastarávání prodejce videoher. V letech 2017 až 2020 vedení společnosti GameStop vrátilo akcionářům 1,02 miliardy dolarů kombinací odkupu akcií, dividend a zpětného odkupu dluhopisů.
Zmenšování skomírající firmy nemusí být nutně špatné, alespoň pokud jste akcionáři. V letech 2005-2012 došlo k podobnému vyvedení peněz ze společnosti Sears, kdy vedení vrátilo akcionářům 6 miliard dolarů tím, že omezilo údržbu prodejen (~3 miliardy dolarů úspor), snížilo zásoby (~800 milionů dolarů úspor) a zavřelo prodejny. Ačkoli by tisíce zaměstnanců přišly o práci, aktivistický investor Eddie Lampert by údajně odešel se ziskem 1,4 miliardy dolarů.
Dnes se zdá, že Ryan Cohen ze společnosti GameStop dělá totéž, i když to odmítá veřejně přiznat. Peněžní prostředky se šetří. Snižují se zásoby. Společnost nyní generuje větší zisky z investování své hotovosti než z prodeje her. Zkušení investoři se s tímto příběhem řízeného poklesu již setkali. A meme investoři si brzy na vlastní kůži vyzkouší, jaké to je vlastnit společnost, jejíž majitelé to nakonec vzdali.
čtvrtletí ukazují, že inovativní společnost se potichu vrací ke svému starému já.Kdyby byla společnost GameStop obyčejnou společností, její výsledky za druhé čtvrtletí zveřejněné ve čtvrtek by měly být triumfem. Čisté tržby ve výši 1,16 miliardy dolarů představovaly 2,5% nárůst oproti předchozímu roku a čistá ztráta se snížila na pouhých 2,8 milionu dolarů – což je zaokrouhlovací chyba pro společnost, která v předchozím čtvrtletí prodělala 50,5 milionu dolarů. To jsou fenomenální čísla pro firmu, která prodává lesklé plastové disky kupujícím, kteří je stále více nepotřebují.Ale texaský prodejce videoher není standardní. Od roku 2020 se do jeho akcií hrnou memetičtí investoři, kteří doufají, že akcie „poletí na Měsíc“. Aktivistický investor Ryan Cohen sliboval, že přinese „ohromné příležitosti“ pro obchodníka, který se potýká s problémy, a chvíli se zdálo, že by se to GameStopu mohlo podařit. Společnost by vyměnila celý svůj manažerský tým, investovala do nových technologií a získala dostatek kapitálu, aby se to podařilo.Proto jsou výsledky společnosti GameStop za druhé čtvrtletí obzvláště znepokojivé, přinejmenším pro investory, kteří jsou vázáni na Měsíc. Nedávné výsledky nyní vytvářejí obraz firmy, která se snaží ukončit svou činnost, nikoliv se vybudovat. A ačkoli to nikdo nepřiznává, zdá se, že dokonce i výkonný předseda Ryan Cohen to se společností GameStop vzdal.Otevřený dopis Ryana Cohena představenstvu společnosti GameStop na rok 2020 dával v té době dokonalý smysl. Herní průmysl už léta rostl a přitahoval stále starší a bohatší lidi. Konzolové hry, obzvláště lukrativní odvětví, byly na vzestupu. A společnost GameStop se zdála být v ideální pozici, aby toho využila. Firma vlastnila známou značku, obrovskou maloobchodní síť a 55 milionů členů PowerUp. Optimistovi – nebo aktivistickému investorovi – stačilo, aby vedení GameStopu natáhlo ruce a příležitost přistála v nich.„Problémy společnosti GameStop,“ stálo v misce pana Cohena napsané velkými písmeny, „pramení z vnitřní neústupnosti a neochoty rychle přijmout digitální ekonomiku.“V alternativní realitě mohl GameStop uspět. Twitch, služba pro streamování her, kterou v roce 2014 koupila společnost Amazon za 1 miliardu dolarů, má nyní hodnotu od 10 do 45 miliard dolarů. OpenSea, soukromé tržiště s NFT, bylo během boomu NFT v roce 2022 oceněno až na 13 miliard dolarů; dnes má stále hodnotu nejméně 3 miliardy dolarů. A společnost Electronic Arts , významný herní vývojář, je nyní na cestě k tomu, aby v letošním roce dosáhla čistého zisku ve výši 1 miliardy dolarů, což je její historicky největší jednoroční zisk.Společnost GameStop nejprve udělala všechny správné kroky. Společnost najala Matta Furlonga, vycházející hvězdu společnosti Amazon, a na pozici finančního ředitele jmenovala dalšího bývalého manažera Amazonu, Mikea Recupera. Tito dva budou stát v čele úsilí o vše od peněženek NFT až po hry Web 3.0. Neustálý přísun optimistických zpráv by udržel investory do memu v napětí.Dosáhnout úspěchu se však ukázalo jako náročné. Společnost strávila měsíce přípravou své platformy NFT, aby ji spustila uprostřed kryptografické zimy. Tržby z elektronického obchodování se vyvíjely tak špatně, že je firma již nevykazuje jako samostatnou položku. A v červnu letošního roku společnost bez okolků vyhodila Matta Furlonga, aniž by bývalého generálního ředitele zmínila jménem.Výsledky společnosti za druhé čtvrtletí nyní ukazují, že se nejednalo o jednorázová rozhodnutí.Během čtvrtletí klesly režijní náklady o 16,8 %, což je u společnosti, která si zakládá na tom, že její zákazníci jsou spokojeni, na znalých prodejcích, ohromující pokles. Zásoby zboží byly sníženy ze 734 milionů dolarů na 677 milionů dolarů a snížil se i mezinárodní prodej.Nejvíce znepokojující je, že společnost přestala investovat do růstu. Kapitálové výdaje společnosti GameStop klesly za čtvrtletí na 10,1 milionu dolarů, což je výrazně méně než 48 milionů dolarů rozpočtovaných během 2. čtvrtletí 2015 na údržbu a vylepšení prodejen, a dokonce méně než 20,5 milionu dolarů, které pan Furlong povolil loni. Zpomalily se nebo zcela zastavily také výdaje na konzultanty a nábor vývojářů pro Web 3.0.Mezitím se ve zprávách společnosti GameStop stále výrazněji objevují korporátní buzzwords. Výrazy jako „zaměření na optimalizaci struktury nákladů“ jsou nyní ve čtvrtletních zprávách, zatímco zmínky o „strategické cestě“ se nyní týkají spíše „strategického a finančního přizpůsobení k odstranění nadbytečných pracovníků“ než expanze nebo nových příležitostí. .Tyto faktory mají reálné náklady. V mnoha prodejnách GameStop nyní zůstávají přepracovaní zaměstnanci, nedostatečně zásobené regály a plesnivé koberce, které nejlépe popisují jednohvězdičkové recenze na Yelpu a zprávy z herních novin. V srpnu společnost opustila svou aplikaci peněženky s odkazem na „regulační nejistotu v oblasti kryptoměn“. A nástupní mzda nyní začíná tak nízko, že firma má volná pracovní místa téměř pro každou prodejnu.Není to poprvé, co se vedení pokusilo… a neuspělo… zvrátit situaci ve společnosti GameStop.V roce 2010 pomohl generální ředitel J. Paul Raines společnosti GameStop během jednoho měsíce ve funkci získat vývojáře videoher pro prohlížeč Kongregate. Do roku 2011 herní firma koupila také distributora cloudových her Impulse a firmu Spawn Labs, která se zabývá online hrami.Ukázalo se však, že tyto akvizice není možné strávit. V roce 2014 společnost GameStop v rámci úsporných opatření zrušila společnosti Spawn Labs a Impulse. A Rainesův odchod do důchodu v roce 2017 nastoupil cestu plánovaného zastarávání prodejce videoher. V letech 2017 až 2020 vedení společnosti GameStop vrátilo akcionářům 1,02 miliardy dolarů kombinací odkupu akcií, dividend a zpětného odkupu dluhopisů.Zmenšování skomírající firmy nemusí být nutně špatné, alespoň pokud jste akcionáři. V letech 2005-2012 došlo k podobnému vyvedení peněz ze společnosti Sears, kdy vedení vrátilo akcionářům 6 miliard dolarů tím, že omezilo údržbu prodejen , snížilo zásoby a zavřelo prodejny. Ačkoli by tisíce zaměstnanců přišly o práci, aktivistický investor Eddie Lampert by údajně odešel se ziskem 1,4 miliardy dolarů.Dnes se zdá, že Ryan Cohen ze společnosti GameStop dělá totéž, i když to odmítá veřejně přiznat. Peněžní prostředky se šetří. Snižují se zásoby. Společnost nyní generuje větší zisky z investování své hotovosti než z prodeje her. Zkušení investoři se s tímto příběhem řízeného poklesu již setkali. A meme investoři si brzy na vlastní kůži vyzkouší, jaké to je vlastnit společnost, jejíž majitelé to nakonec vzdali.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...