Deutsche Bank snižuje cílovou cenu Tesly a uvádí rizika pro budoucí vyhlídky výrobce elektromobilů
Vedle chybějícího výsledku za třetí čtvrtletí vidí Deutsche Bank „významné riziko poklesu“ konsensuálních očekávání společnosti Tesla Inc. (TSLA) pro rok 2024 kvůli omezenému růstu objemu v příštím roce.
Analytik Emmanuel Rosner snížil cílovou cenu pro akcie o 15 USD na 285 USD, což naznačuje, že akcie mohou oproti úterní závěrečné ceně posílit o 16,7 %. Ponechal si však nákupní doporučení.
„Vidíme krátkodobé riziko plynoucí ze slabších fundamentů do roku 2024,“ uvedl Rosner v úterní poznámce. Důvodem je „mnohem nižší výhled objemu, než se domnívá trh“.
„Na pozadí obzvláště utlumeného růstu objemu v příštím roce (pouze 300 tis. kusů, tj. pouze 17 % meziročně), ale potenciálně menšího tlaku na ceny, započítáváme mírný ~1% meziroční pokles cen, a to vzhledem k vyššímu cenovému mixu Modelu 3, který by měl začít ve 4Q23 v Číně a potenciálně se rozšířit i do USA,“ dodal analytik.
Akcie Tesla mají za sebou výjimečný rok, během kterého se téměř zdvojnásobily. Navzdory cenovému boomu si Rosner není příliš jistý vyhlídkami Tesly do budoucna.
Analytik snížil svůj odhad tržeb za třetí čtvrtletí z 24,1 miliardy dolarů na 23,3 miliardy dolarů kvůli očekávání nižšího objemu. Snížil také očekávání dodávek na 440 000 kusů oproti předchozím 455 000 kusů za dané období.
Tato aktualizovaná očekávání odrážejí týdny odstávek v několika továrnách Tesla během léta, snížení cen vozů Model Y v Číně, Model S/X a cílené slevy na zásoby, jakož i „omezené pozitivní kompenzace“, uvedl Rosner. Poznamenal, že vzhledem k tomu, že začátkem tohoto měsíce byl v Číně uveden na trh modernizovaný Model 3 čínské výroby, začaly již staré vozy Model 3 v regionu klesat, což naznačuje „omezený přínos“ novějšího modelu pro třetí čtvrtletí.
„Domníváme se, že investoři možná v době“ komentáře společnosti z výsledků za druhé čtvrtletí letošního roku plně nedocenili dopad, který to může mít na dodávky za čtvrtletí, uvedl Rosner.
Odhad zisku na akcii pro rok 2025 zvýšil na základě předpokladu, že Tesla uvede na trh novou generaci vozu včas v rámci plánovaného uvedení na trh v tomto roce.
Barclays v pátek podobně snížila svá očekávání výroby a dodávek pro Teslu ve třetím čtvrtletí s tím, že tato čísla budou pod tlakem, než dojde k jejich oživení v posledních třech měsících roku 2023. Očekává se, že společnost Tesla oznámí výsledky hospodaření 18. října.
UBS si myslí, že tato oslabená akcie na nabíjení elektromobilů se může odrazit ode dna a vzrůst o více než 85 %
Podle UBS by se akcie ChargePoint Holdings Inc (CHPT), poskytovatele dobíjecích stanic pro elektromobily, mohly výrazně zotavit.
Analytik Robert Jamieson potvrdil nákupní doporučení pro akcie. Přiřadil cílovou cenu 9 USD, což znamená, že akcie by mohly posílit o 85,6 % oproti úterní zavírací ceně.
UBS uvedla, že zhoršený sentiment kolem společnosti ChargePoint vytvořil pro investory „atraktivní profil rizika a výnosu“. Akcie v tomto roce ztratily více než 49 %. Začátkem tohoto měsíce společnost nesplnila odhady tržeb za druhé fiskální čtvrtletí a oznámila, že sníží počet svých zaměstnanců po celém světě přibližně o 10 %.
ChargePoint má v současné době největší podíl na trhu s nabíjecími porty úrovně 2, které poskytují větší nabití za kratší dobu než jejich protějšky úrovně 1. Společnost má 33 000 nabíjecích stanic, uvedla UBS. Firma vidí, že nabíjecí porty úrovně L2, jako je port Home Flex společnosti ChargePoint, budou v roce 2030 nakonec představovat více než 90 % instalované základny, zatímco nyní je to zhruba 80 %.
„Nabíjecí stanice L2 budou podle našeho názoru hrát ve Spojených státech rozhodující roli a umožní přijetí elektromobilů,“ napsal Jamieson v úterní zprávě. „Tento typ nabíjení využívá doby pobytu automobilů, a proto jsou nasazovány v prostředí, kde budou elektromobily parkovat několik hodin.“
UBS očekává, že se zavádění nabíjecích stanic pro elektromobily urychlí, aby se pokryla očekávaná budoucí poptávka, vzhledem k cíli Bidenovy a Harrisovy administrativy vybudovat 500 000 veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily po celé zemi a dosáhnout toho, aby elektromobily do roku 2030 tvořily alespoň 50 % prodejů nových automobilů.
UBS předpovídá, že poptávka po přístavních vozidlech poroste do roku 2030 složeným ročním tempem 40 %, a uvádí, že do roku 2030 by se počet instalací musel více než zdvojnásobit na zhruba 45 000 ročně ve srovnání s 20 000 průměrnými ročními instalacemi v letech 2019 až 2022.
Deutsche Bank snižuje cílovou cenu Tesly a uvádí rizika pro budoucí vyhlídky výrobce elektromobilů Vedle chybějícího výsledku za třetí čtvrtletí vidí Deutsche Bank „významné riziko poklesu“ konsensuálních očekávání společnosti Tesla Inc. pro rok 2024 kvůli omezenému růstu objemu v příštím roce. Analytik Emmanuel Rosner snížil cílovou cenu pro akcie o 15 USD na 285 USD, což naznačuje, že akcie mohou oproti úterní závěrečné ceně posílit o 16,7 %. Ponechal si však nákupní doporučení. „Vidíme krátkodobé riziko plynoucí ze slabších fundamentů do roku 2024,“ uvedl Rosner v úterní poznámce. Důvodem je „mnohem nižší výhled objemu, než se domnívá trh“. „Na pozadí obzvláště utlumeného růstu objemu v příštím roce , ale potenciálně menšího tlaku na ceny, započítáváme mírný ~1% meziroční pokles cen, a to vzhledem k vyššímu cenovému mixu Modelu 3, který by měl začít ve 4Q23 v Číně a potenciálně se rozšířit i do USA,“ dodal analytik. Akcie Tesla mají za sebou výjimečný rok, během kterého se téměř zdvojnásobily. Navzdory cenovému boomu si Rosner není příliš jistý vyhlídkami Tesly do budoucna. Analytik snížil svůj odhad tržeb za třetí čtvrtletí z 24,1 miliardy dolarů na 23,3 miliardy dolarů kvůli očekávání nižšího objemu. Snížil také očekávání dodávek na 440 000 kusů oproti předchozím 455 000 kusů za dané období. Tato aktualizovaná očekávání odrážejí týdny odstávek v několika továrnách Tesla během léta, snížení cen vozů Model Y v Číně, Model S/X a cílené slevy na zásoby, jakož i „omezené pozitivní kompenzace“, uvedl Rosner. Poznamenal, že vzhledem k tomu, že začátkem tohoto měsíce byl v Číně uveden na trh modernizovaný Model 3 čínské výroby, začaly již staré vozy Model 3 v regionu klesat, což naznačuje „omezený přínos“ novějšího modelu pro třetí čtvrtletí. „Domníváme se, že investoři možná v době“ komentáře společnosti z výsledků za druhé čtvrtletí letošního roku plně nedocenili dopad, který to může mít na dodávky za čtvrtletí, uvedl Rosner. Odhad zisku na akcii pro rok 2025 zvýšil na základě předpokladu, že Tesla uvede na trh novou generaci vozu včas v rámci plánovaného uvedení na trh v tomto roce. Barclays v pátek podobně snížila svá očekávání výroby a dodávek pro Teslu ve třetím čtvrtletí s tím, že tato čísla budou pod tlakem, než dojde k jejich oživení v posledních třech měsících roku 2023. Očekává se, že společnost Tesla oznámí výsledky hospodaření 18. října. UBS si myslí, že tato oslabená akcie na nabíjení elektromobilů se může odrazit ode dna a vzrůst o více než 85 % Podle UBS by se akcie ChargePoint Holdings Inc , poskytovatele dobíjecích stanic pro elektromobily, mohly výrazně zotavit. Analytik Robert Jamieson potvrdil nákupní doporučení pro akcie. Přiřadil cílovou cenu 9 USD, což znamená, že akcie by mohly posílit o 85,6 % oproti úterní zavírací ceně. UBS uvedla, že zhoršený sentiment kolem společnosti ChargePoint vytvořil pro investory „atraktivní profil rizika a výnosu“. Akcie v tomto roce ztratily více než 49 %. Začátkem tohoto měsíce společnost nesplnila odhady tržeb za druhé fiskální čtvrtletí a oznámila, že sníží počet svých zaměstnanců po celém světě přibližně o 10 %. ChargePoint má v současné době největší podíl na trhu s nabíjecími porty úrovně 2, které poskytují větší nabití za kratší dobu než jejich protějšky úrovně 1. Společnost má 33 000 nabíjecích stanic, uvedla UBS. Firma vidí, že nabíjecí porty úrovně L2, jako je port Home Flex společnosti ChargePoint, budou v roce 2030 nakonec představovat více než 90 % instalované základny, zatímco nyní je to zhruba 80 %. „Nabíjecí stanice L2 budou podle našeho názoru hrát ve Spojených státech rozhodující roli a umožní přijetí elektromobilů,“ napsal Jamieson v úterní zprávě. „Tento typ nabíjení využívá doby pobytu automobilů, a proto jsou nasazovány v prostředí, kde budou elektromobily parkovat několik hodin.“ UBS očekává, že se zavádění nabíjecích stanic pro elektromobily urychlí, aby se pokryla očekávaná budoucí poptávka, vzhledem k cíli Bidenovy a Harrisovy administrativy vybudovat 500 000 veřejných nabíjecích stanic pro elektromobily po celé zemi a dosáhnout toho, aby elektromobily do roku 2030 tvořily alespoň 50 % prodejů nových automobilů. UBS předpovídá, že poptávka po přístavních vozidlech poroste do roku 2030 složeným ročním tempem 40 %, a uvádí, že do roku 2030 by se počet instalací musel více než zdvojnásobit na zhruba 45 000 ročně ve srovnání s 20 000 průměrnými ročními instalacemi v letech 2019 až 2022.