(NYSE:NIO), která vyrábí elektromobily, by se jednoho dne opravdu ráda stala čínskou Teslou (NASDAQ:TSLA). Pokud je však zpráva o výsledcích hospodaření z tohoto týdne nějakým vodítkem, má společnost Nio před sebou ještě mnoho kilometrů, než dosáhne svého cíle.
Společnost Nio v úterý ráno oznámila své finanční výsledky za 2. čtvrtletí 2023 a podařilo se jí minout téměř všechny cíle, které si Wall Street pro společnost stanovila. Analytici doufali, že Nio vykáže tržby ve výši 9,2 miliardy RMB, ale Nio se dokázalo vyškrábat maximálně na 8,8 miliardy RMB, což je o 1,2 miliardy dolarů, tedy o 4 % méně než plánovaná hodnota. Stejně tak v případě zisku Wall Street očekávala, že Nio vykáže ztrátu 2,41 RMB na akcii – Nio však vykázalo ztrátu 3,70 RMB na akcii – o 0,51 USD, tedy o 53,5 % horší, než se očekávalo.
Špatné zprávy doplňuje fakt, že společnost Nio vykázala 15% meziroční pokles čtvrtletních tržeb a 18% sekvenční pokles oproti 1. čtvrtletí 2023. Když uvážíme, jak veskrze špatné zprávy Nio přineslo, je vlastně docela překvapivé, že akcie od zveřejnění výsledkové zprávy klesly jen o 0,5 %.
Měli tedy investoři tento týden jen shovívavou náladu? Nebo existovalo něco jiného, než co řekla společnost Nio, co je uklidnilo a způsobilo, že výsledky za 2. čtvrtletí společnosti Nio prominuli?
Ukázalo se, že to bylo to druhé.
Zprávy o ziskových maržích společnosti Nio dodaly jisté povzbuzení. Zatímco celkové hrubé ziskové marže (zahrnující jak zisk z prodaných nových vozidel, tak z prodeje ojetých vozů a ze služeb, jako jsou „energetická řešení“) se oproti 1. čtvrtletí 2023 postupně snížily (o 50 bazických bodů na 1 %), marže z prodeje vozidel se posunuly o něco výše, z 5,1 % na 6,2 %.
Prodej vozidel v červenci (tj. měsíc po skončení čtvrtletí) rovněž vykázal zlepšení, přičemž společnost Nio vykázala 104% meziroční nárůst dodávek na 20 462 přesunutých jednotek. To bylo téměř tolik prodejů za tento jediný měsíc, kolik Nio prodalo za celé právě uváděné 2. čtvrtletí (23 520 vozidel). Přinejmenším za měsíc červenec se Nio na krátkou dobu stalo „nejlepším prodejcem prémiových elektrických … vozidel s cenou nad 300 000 RMB“ v Číně, jak zdůraznil generální ředitel William Bin Li.
Investoři možná zvažují naději, že si Nio tento titul udrží, oproti slabým číslům za 2. čtvrtletí a rozhodují se dát akciím ještě trochu času, než je začnou ve velkém prodávat. A povzbuzujíc tuto naději, Li potvrdil, že Nio očekává „solidní růst dodávek vozidel ve druhé polovině roku 2023“.
Jak přesně tedy bude vypadat „solidní růst“ v dolarech a centech (nebo renminbi?). No, společnost Nio směřuje například k 55 000 až 57 000 celkových dodávek vozidel ve třetím čtvrtletí. To vychází na 74% až 80% meziroční růst – ne sice úplně 104%, ale lepší než pokles. Společnost Nio očekává, že z těchto prodejů a dalších zdrojů příjmů vygeneruje tržby ve výši 18,9 až 19,5 miliardy RMB (2,6 až 2,7 miliardy USD) – tedy 45% až 50% růst.
Jaký je tedy výsledek této zprávy pro společnost Nio? Za předpokladu, že věci budou fungovat tak, jak společnost doufá, že budou fungovat, je růst tržeb společnosti Nio zpět, a to dává investorům určitou naději, že se akciím společnosti bude dařit lépe i nadále.
Přitom si nelze nevšimnout, že tržby mají růst výrazně pomaleji než prodeje jednotek. Právě to vám napovídá, že cenová válka o elektromobily v Číně nadále zuří, což omezuje cenovou sílu a znevýhodňuje společnost Nio oproti větším automobilkám s větším rozsahem výroby, jako jsou BYD a Tesla.
Jako stále ještě malá ryba ve velmi velkém rybníku stále existuje reálné riziko, že Nio skončí usmaženo.
Celkově má společnost Nio od konsenzu Wall Street mírné hodnocení „Buy“ na základě 12 analytických hodnocení, která zahrnují 7 hodnocení „Buy“ a 5 hodnocení „Hold“. Průměrná cílová cena 13,39 USD znamená ~22% nárůst oproti obchodní ceně 11 USD.
, která vyrábí elektromobily, by se jednoho dne opravdu ráda stala čínskou Teslou . Pokud je však zpráva o výsledcích hospodaření z tohoto týdne nějakým vodítkem, má společnost Nio před sebou ještě mnoho kilometrů, než dosáhne svého cíle.Společnost Nio v úterý ráno oznámila své finanční výsledky za 2. čtvrtletí 2023 a podařilo se jí minout téměř všechny cíle, které si Wall Street pro společnost stanovila. Analytici doufali, že Nio vykáže tržby ve výši 9,2 miliardy RMB, ale Nio se dokázalo vyškrábat maximálně na 8,8 miliardy RMB, což je o 1,2 miliardy dolarů, tedy o 4 % méně než plánovaná hodnota. Stejně tak v případě zisku Wall Street očekávala, že Nio vykáže ztrátu 2,41 RMB na akcii – Nio však vykázalo ztrátu 3,70 RMB na akcii – o 0,51 USD, tedy o 53,5 % horší, než se očekávalo.Špatné zprávy doplňuje fakt, že společnost Nio vykázala 15% meziroční pokles čtvrtletních tržeb a 18% sekvenční pokles oproti 1. čtvrtletí 2023. Když uvážíme, jak veskrze špatné zprávy Nio přineslo, je vlastně docela překvapivé, že akcie od zveřejnění výsledkové zprávy klesly jen o 0,5 %.Měli tedy investoři tento týden jen shovívavou náladu? Nebo existovalo něco jiného, než co řekla společnost Nio, co je uklidnilo a způsobilo, že výsledky za 2. čtvrtletí společnosti Nio prominuli?Ukázalo se, že to bylo to druhé.Zprávy o ziskových maržích společnosti Nio dodaly jisté povzbuzení. Zatímco celkové hrubé ziskové marže se oproti 1. čtvrtletí 2023 postupně snížily , marže z prodeje vozidel se posunuly o něco výše, z 5,1 % na 6,2 %.Prodej vozidel v červenci rovněž vykázal zlepšení, přičemž společnost Nio vykázala 104% meziroční nárůst dodávek na 20 462 přesunutých jednotek. To bylo téměř tolik prodejů za tento jediný měsíc, kolik Nio prodalo za celé právě uváděné 2. čtvrtletí . Přinejmenším za měsíc červenec se Nio na krátkou dobu stalo „nejlepším prodejcem prémiových elektrických … vozidel s cenou nad 300 000 RMB“ v Číně, jak zdůraznil generální ředitel William Bin Li.Investoři možná zvažují naději, že si Nio tento titul udrží, oproti slabým číslům za 2. čtvrtletí a rozhodují se dát akciím ještě trochu času, než je začnou ve velkém prodávat. A povzbuzujíc tuto naději, Li potvrdil, že Nio očekává „solidní růst dodávek vozidel ve druhé polovině roku 2023“.Jak přesně tedy bude vypadat „solidní růst“ v dolarech a centech . No, společnost Nio směřuje například k 55 000 až 57 000 celkových dodávek vozidel ve třetím čtvrtletí. To vychází na 74% až 80% meziroční růst – ne sice úplně 104%, ale lepší než pokles. Společnost Nio očekává, že z těchto prodejů a dalších zdrojů příjmů vygeneruje tržby ve výši 18,9 až 19,5 miliardy RMB – tedy 45% až 50% růst.Jaký je tedy výsledek této zprávy pro společnost Nio? Za předpokladu, že věci budou fungovat tak, jak společnost doufá, že budou fungovat, je růst tržeb společnosti Nio zpět, a to dává investorům určitou naději, že se akciím společnosti bude dařit lépe i nadále.Přitom si nelze nevšimnout, že tržby mají růst výrazně pomaleji než prodeje jednotek. Právě to vám napovídá, že cenová válka o elektromobily v Číně nadále zuří, což omezuje cenovou sílu a znevýhodňuje společnost Nio oproti větším automobilkám s větším rozsahem výroby, jako jsou BYD a Tesla.Jako stále ještě malá ryba ve velmi velkém rybníku stále existuje reálné riziko, že Nio skončí usmaženo.Celkově má společnost Nio od konsenzu Wall Street mírné hodnocení „Buy“ na základě 12 analytických hodnocení, která zahrnují 7 hodnocení „Buy“ a 5 hodnocení „Hold“. Průměrná cílová cena 13,39 USD znamená ~22% nárůst oproti obchodní ceně 11 USD.
Čínská společnost REFIRE, přední hráč v oblasti vodíkových technologií, oznámila svůj vstup na hongkongskou burzu cenných papírů. Tento krok představuje...