Odborový svaz United Auto Workers (UAW) v pátek oznámil stávky ve třech amerických automobilkách po neúspěšném vyjednávání o smlouvě se třemi detroitskými automobilkami: General Motors, Ford Motor a mateřskou společností Chrysler Stellantis. Platnost smluv vypršela ve čtvrtek a jedná se o první současnou akci proti všem třem automobilkám. V souvislosti s přechodem na elektromobily se detroitské automobilky snaží snižovat náklady, včetně propouštění.
UAW, která zastupuje 146 000 zaměstnanců všech společností, vyjednává od července a poprvé se zaměřila na všechny tři společnosti současně. Navzdory navrhovaným zvýšením mezd ze strany detroitské trojky požaduje UAW zvýšení mezd o 40 %, odstranění dvoustupňového mzdového systému, obnovení zlepšení mezd a důchodových výhod snížených během hospodářské krize v letech 2008-2009, výrazné zvýšení platů, 32hodinový pracovní týden a záruky jistoty zaměstnání.
Tato protestní akce má dopad na automobilky, které se snaží maximalizovat výrobu benzínu a elektrických vozidel. Úplná stávka by mohla každou automobilku stát 400-500 milionů dolarů týdně na ušlých výdělcích. Stávka UAW se zpočátku týkala automobilových závodů v Michiganu, Ohiu a Missouri, čímž byla ovlivněna výroba oblíbených modelů, jako jsou Ford Bronco, Jeep Wrangler a Chevrolet Colorado.
Odborový svaz United Auto Workers v pátek oznámil stávky ve třech amerických automobilkách po neúspěšném vyjednávání o smlouvě se třemi detroitskými automobilkami: General Motors, Ford Motor a mateřskou společností Chrysler Stellantis. Platnost smluv vypršela ve čtvrtek a jedná se o první současnou akci proti všem třem automobilkám. V souvislosti s přechodem na elektromobily se detroitské automobilky snaží snižovat náklady, včetně propouštění.
UAW, která zastupuje 146 000 zaměstnanců všech společností, vyjednává od července a poprvé se zaměřila na všechny tři společnosti současně. Navzdory navrhovaným zvýšením mezd ze strany detroitské trojky požaduje UAW zvýšení mezd o 40 %, odstranění dvoustupňového mzdového systému, obnovení zlepšení mezd a důchodových výhod snížených během hospodářské krize v letech 2008-2009, výrazné zvýšení platů, 32hodinový pracovní týden a záruky jistoty zaměstnání.
Tato protestní akce má dopad na automobilky, které se snaží maximalizovat výrobu benzínu a elektrických vozidel. Úplná stávka by mohla každou automobilku stát 400-500 milionů dolarů týdně na ušlých výdělcích. Stávka UAW se zpočátku týkala automobilových závodů v Michiganu, Ohiu a Missouri, čímž byla ovlivněna výroba oblíbených modelů, jako jsou Ford Bronco, Jeep Wrangler a Chevrolet Colorado.
