Ale jak vám řekne každý, kdo strávil stovky hodin v RPG, naskriptované interakce s NPC rychle omrzí.
Existuje několik startupů, které vytvářejí prototypy technologií umělé inteligence pro dynamické generování dialogů. Jedním z nejslibnějších je Inworld, který v roce 2021 spustil tým zakladatelů společnosti API.AI, jež vyvíjela nástroje pro rozpoznávání řeči a porozumění přirozenému jazyku až do své akvizice společností Google v roce 2016. (Z API.AI se později stal Dialogflow, stěžejní platforma společnosti Google pro návrh konverzační umělé inteligence).
Společnost Inworld tvrdí, že používá „více“ modelů strojového učení, které „napodobují celou škálu lidské komunikace“. To je v kontextu her slibné, ale startup tvrdí, že díky tomu, že vývojáři mohou propojit jeho nástroje pro generování dialogů a hlasu s animačními a riggingovými systémy v populárních herních enginech, včetně 3D prostředí, může pomoci zajistit realističtější a pohlcující herní zážitky.
Zdroj: Inworld
„Zájem o kreativní využití umělé inteligence ve světě rychle roste a společnost Inworld má jedinečnou příležitost stát se hybnou silou nové generace interaktivní zábavy,“ uvedl pro TechCrunch e-mailem Kylan Gibbs, produktový ředitel společnosti Inworld a její spoluzakladatel spolu s Iljou Gelfenbeynem a Michaelem Ermolenkem.
Gibbs dodává, že NPC poháněné technologií společnosti Inworld se mohou učit a přizpůsobovat novým situacím, navigovat v chatech s pamětí a vzpomínkami. (Představte si NPC, které si pamatuje, že hráč má rád fotbal, nebo například vyjádřilo silnou nelibost k jiné postavě.) Mohou také samostatně iniciovat cíle a provádět akce, čímž do herních zážitků vnesou prvek nečekaného.
Zákazníci mohou vytvářet osobnosti NPC v Inworldu jejich popisem v přirozeném jazyce a mapovat „emoce“ jednotlivých NPC k cílům a vlastním spouštěčům. Kromě toho mohou uživatelé zadávat „osobní znalosti“ a řídit tak informace, které by NPC měla nebo neměla znát (např. sdílené pověsti, souvislosti světa a pozadí).
NPC ve světě lze volitelně nastavit tak, aby zjišťovaly informace, jako je jméno, role nebo pohlaví hráče, a také prvky specifické pro hru, jako je úroveň nebo frakce. A v závislosti na tom, jak je nastavena jejich „plynulost vztahů“, mohou být povzbuzovány k tomu, aby se navenek chovaly přátelsky nebo nepřátelsky.
Zdroj: Inworld
Tendence generativní umělé inteligence vybočovat z kolejí může některé vývojáře a společnosti přimět k zamyšlení. Společnost Inworld však tvrdí, že její bezpečnostní technologie, včetně kontroly vulgarismů, zaujatosti a toxicity, udržují postavy „na značce“. (Inworld umožňuje flexibilitu v tématech, jako je vulgarita, násilí, témata pro dospělé, alkohol, užívání návykových látek, politika a náboženství, ale nepovoluje věci jako nenávistné projevy nebo nabádání k sebepoškozování.) Inworld také nabízí nástroj zvaný 4th Wall (čtvrtá zeď), který se snaží zachovat imerzi tím, že brání NPC mluvit o místech, lidech, sociálních konstrukcích, profesích a časových obdobích mimo herní lore.
Příslib toho, co Inworld vytváří, vedl společnost Lightspeed Venture Partners k investici více než 50 milionů dolarů do tohoto startupu v rámci dnes oznámené poslední tranše financování společnosti Inworld. Na financování se podílely také Stanfordova univerzita, Samsung Next, fond M12 společnosti Microsoft a First Spark Ventures Erica Schmidta, čímž Inworld získal celkem více než 100 milionů dolarů při ocenění 500 milionů dolarů po vyplacení.
K tomu se přidávají investice od společnosti Disney v rámci programu Disney Accelerator 2022 a grant od společnosti Epic na integraci platformy s enginem Unreal Engine společnosti Epic.
Zdroj: Burzovnísvět.cz
Při získávání rizikových investorů do společnosti Inworld hrála nepochybně roli i dynamika zákazníků. Společnost spolupracovala se značkami, jako jsou NetEase Games, Niantic, LG Uplus a Alpine Electronics, na vytváření zážitků s NPC řízených umělou inteligencí. Společnost Inworld spolupracovala s ILM Immersive, vypravěčským studiem společnosti Lucasfilm, na vytvoření prototypu, který uživatelům umožňoval vytvářet interaktivní droidy. Jinde vývojáři využili platformu Inworld k vytvoření modifikací postav řízených umělou inteligencí pro hry Skyrim, Stardew Valley a Grand Theft Auto V.
Ale jak vám řekne každý, kdo strávil stovky hodin v RPG, naskriptované interakce s NPC rychle omrzí.Existuje několik startupů, které vytvářejí prototypy technologií umělé inteligence pro dynamické generování dialogů. Jedním z nejslibnějších je Inworld, který v roce 2021 spustil tým zakladatelů společnosti API.AI, jež vyvíjela nástroje pro rozpoznávání řeči a porozumění přirozenému jazyku až do své akvizice společností Google v roce 2016. .Společnost Inworld tvrdí, že používá „více“ modelů strojového učení, které „napodobují celou škálu lidské komunikace“. To je v kontextu her slibné, ale startup tvrdí, že díky tomu, že vývojáři mohou propojit jeho nástroje pro generování dialogů a hlasu s animačními a riggingovými systémy v populárních herních enginech, včetně 3D prostředí, může pomoci zajistit realističtější a pohlcující herní zážitky.„Zájem o kreativní využití umělé inteligence ve světě rychle roste a společnost Inworld má jedinečnou příležitost stát se hybnou silou nové generace interaktivní zábavy,“ uvedl pro TechCrunch e-mailem Kylan Gibbs, produktový ředitel společnosti Inworld a její spoluzakladatel spolu s Iljou Gelfenbeynem a Michaelem Ermolenkem.Gibbs dodává, že NPC poháněné technologií společnosti Inworld se mohou učit a přizpůsobovat novým situacím, navigovat v chatech s pamětí a vzpomínkami. Mohou také samostatně iniciovat cíle a provádět akce, čímž do herních zážitků vnesou prvek nečekaného.Zákazníci mohou vytvářet osobnosti NPC v Inworldu jejich popisem v přirozeném jazyce a mapovat „emoce“ jednotlivých NPC k cílům a vlastním spouštěčům. Kromě toho mohou uživatelé zadávat „osobní znalosti“ a řídit tak informace, které by NPC měla nebo neměla znát .NPC ve světě lze volitelně nastavit tak, aby zjišťovaly informace, jako je jméno, role nebo pohlaví hráče, a také prvky specifické pro hru, jako je úroveň nebo frakce. A v závislosti na tom, jak je nastavena jejich „plynulost vztahů“, mohou být povzbuzovány k tomu, aby se navenek chovaly přátelsky nebo nepřátelsky.Tendence generativní umělé inteligence vybočovat z kolejí může některé vývojáře a společnosti přimět k zamyšlení. Společnost Inworld však tvrdí, že její bezpečnostní technologie, včetně kontroly vulgarismů, zaujatosti a toxicity, udržují postavy „na značce“. Inworld také nabízí nástroj zvaný 4th Wall , který se snaží zachovat imerzi tím, že brání NPC mluvit o místech, lidech, sociálních konstrukcích, profesích a časových obdobích mimo herní lore.Příslib toho, co Inworld vytváří, vedl společnost Lightspeed Venture Partners k investici více než 50 milionů dolarů do tohoto startupu v rámci dnes oznámené poslední tranše financování společnosti Inworld. Na financování se podílely také Stanfordova univerzita, Samsung Next, fond M12 společnosti Microsoft a First Spark Ventures Erica Schmidta, čímž Inworld získal celkem více než 100 milionů dolarů při ocenění 500 milionů dolarů po vyplacení.K tomu se přidávají investice od společnosti Disney v rámci programu Disney Accelerator 2022 a grant od společnosti Epic na integraci platformy s enginem Unreal Engine společnosti Epic.Při získávání rizikových investorů do společnosti Inworld hrála nepochybně roli i dynamika zákazníků. Společnost spolupracovala se značkami, jako jsou NetEase Games, Niantic, LG Uplus a Alpine Electronics, na vytváření zážitků s NPC řízených umělou inteligencí. Společnost Inworld spolupracovala s ILM Immersive, vypravěčským studiem společnosti Lucasfilm, na vytvoření prototypu, který uživatelům umožňoval vytvářet interaktivní droidy. Jinde vývojáři využili platformu Inworld k vytvoření modifikací postav řízených umělou inteligencí pro hry Skyrim, Stardew Valley a Grand Theft Auto V.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...