Nedávná akvizice společnosti Activision Blizzard společností Microsoft za 69 miliard dolarů zahajuje novou éru videoherního průmyslu a vytváří nedostatek původních nezávislých vydavatelů videoher kótovaných na burze Nasdaq. Technologičtí giganti možná najdou nové odhodlání, jak se v tomto odvětví prosadit, což může znamenat začátek dalších akvizic. Tento posun v odvětví představuje zajímavé příležitosti pro společnosti jako Take-Two Interactive Software a Electronic Arts.
K dohodě o akvizici, označované za největší technologickou transakci v historii, došlo za přísného dohledu globálního regulačního prostředí. Triumf Microsoftu na cestě za akvizicemi – mimoprocesní proces, který si vyžádal řadu jednání o streamovacích právech – poskytuje nový plán pro další technologické lídry, kteří chtějí vstoupit na trh videoher.
Společnost Newzoo, která se zabývá globálním průzkumem trhu, předpovídá, že do roku 2023 bude celosvětový herní trh dosahovat tržeb ve výši přibližně 187,7 miliardy dolarů. Tento přesvědčivý údaj ukazuje, jak neodolatelně lákavý je herní průmysl pro velké technologické organizace. Akvizice společnosti Activision společností Microsoft znamená nedostatek velkých nezávislých vydavatelů videoher, což zaměřuje pozornost investorů na zbývající společnosti.
Analytici již několik měsíců naznačují možný dopad, který by dohoda mezi společnostmi Microsoft a Activision mohla mít na akcie videoherních společností. Předpokládá se, že dohoda by mohla obecně pozvednout akcie videoher a zvýšit přízeň veřejných investorů do akcií herního průmyslu. Očekávání následných akvizic by mohlo vést k prudkému nárůstu ocenění. Kromě toho by přidání her Activision do předplatného služby Xbox Game Pass od společnosti Microsoft mohlo vést ke zvýšení ekonomického hraní, a tím k přesměrování výdajů do jiných her.
Mezi zvažované budoucí cíle velkých technologických firem patří Take-Two Interactive (TTWO) a Electronic Arts (EA). Take-Two Interactive vlastní velmi populární série, jako jsou Grand Theft Auto, Red Dead Redemption a NBA 2K, zatímco EA se může pochlubit působivým portfoliem, které zahrnuje Madden NFL, EA Sports FC (dříve známé jako FIFA), The Sims a Battlefield.
Dalšími potenciálními cíli fúzí a akvizic by mohli být evropští herní vydavatelé, například Ubisoft (UBSFF) a CD Projekt. Ubisoft je známý svými herními sériemi Assassin’s Creed a Rainbow Six, zatímco Zaklínač a Cyberpunk 2077 jsou hlavními lákadly společnosti CD Projekt.
Pozoruhodné je, že i když je prodej společnosti Nintendo (NTDOY) nepravděpodobný, příslib společnosti Microsoft, že přinese hry Call of Duty na platformy Nintendo, by mohl přinést finanční výhody. Akcie společnosti Nintendo by také mohly zaznamenat zisky, pokud se zvýší ocenění celého odvětví.
Ve středu analytik společnosti Raymond James Andrew Marok zvýšil rating Take-Two na Outperform z Market Perform a naznačil, že vzhledem k rostoucímu zájmu velkých technologických/mediálních společností o herní transakce a precedentu, který byl vytvořen schválením transakcí, bude Take-Two pravděpodobně požadovat prémii.
V návaznosti na tuto zprávu zůstaly akcie Take-Two během pátečního obchodování stabilní, zatímco akcie EA zaznamenaly mírný pokles o 0,8 %. Akcie společnosti Ubisoft posílily o 0,4 %, zatímco akcie polské společnosti CD Projekt uzavřely s mírným nárůstem o 0,3 %.
Akvizice společností Activision a Microsoft signalizuje novou dynamiku v herním průmyslu – znovu se zaměřuje na herní giganty, jako jsou Take-Two a EA. Nově definované prostředí vytváří zajímavou půdu pro nadcházející vývoj v odvětví a potenciálně nabízí nové možnosti jak pro investory, tak pro herní společnosti. Vzhledem k tomu, že úspěšný obchod společnosti Microsoft se společností Activision zahajuje novou éru, zdá se, že videoherní průmysl zůstává připraven na příval změn.
Nedávná akvizice společnosti Activision Blizzard společností Microsoft za 69 miliard dolarů zahajuje novou éru videoherního průmyslu a vytváří nedostatek původních nezávislých vydavatelů videoher kótovaných na burze Nasdaq. Technologičtí giganti možná najdou nové odhodlání, jak se v tomto odvětví prosadit, což může znamenat začátek dalších akvizic. Tento posun v odvětví představuje zajímavé příležitosti pro společnosti jako Take-Two Interactive Software a Electronic Arts. K dohodě o akvizici, označované za největší technologickou transakci v historii, došlo za přísného dohledu globálního regulačního prostředí. Triumf Microsoftu na cestě za akvizicemi – mimoprocesní proces, který si vyžádal řadu jednání o streamovacích právech – poskytuje nový plán pro další technologické lídry, kteří chtějí vstoupit na trh videoher. Společnost Newzoo, která se zabývá globálním průzkumem trhu, předpovídá, že do roku 2023 bude celosvětový herní trh dosahovat tržeb ve výši přibližně 187,7 miliardy dolarů. Tento přesvědčivý údaj ukazuje, jak neodolatelně lákavý je herní průmysl pro velké technologické organizace. Akvizice společnosti Activision společností Microsoft znamená nedostatek velkých nezávislých vydavatelů videoher, což zaměřuje pozornost investorů na zbývající společnosti. Analytici již několik měsíců naznačují možný dopad, který by dohoda mezi společnostmi Microsoft a Activision mohla mít na akcie videoherních společností. Předpokládá se, že dohoda by mohla obecně pozvednout akcie videoher a zvýšit přízeň veřejných investorů do akcií herního průmyslu. Očekávání následných akvizic by mohlo vést k prudkému nárůstu ocenění. Kromě toho by přidání her Activision do předplatného služby Xbox Game Pass od společnosti Microsoft mohlo vést ke zvýšení ekonomického hraní, a tím k přesměrování výdajů do jiných her. Mezi zvažované budoucí cíle velkých technologických firem patří Take-Two Interactive a Electronic Arts . Take-Two Interactive vlastní velmi populární série, jako jsou Grand Theft Auto, Red Dead Redemption a NBA 2K, zatímco EA se může pochlubit působivým portfoliem, které zahrnuje Madden NFL, EA Sports FC , The Sims a Battlefield. Dalšími potenciálními cíli fúzí a akvizic by mohli být evropští herní vydavatelé, například Ubisoft a CD Projekt. Ubisoft je známý svými herními sériemi Assassin’s Creed a Rainbow Six, zatímco Zaklínač a Cyberpunk 2077 jsou hlavními lákadly společnosti CD Projekt. Pozoruhodné je, že i když je prodej společnosti Nintendo nepravděpodobný, příslib společnosti Microsoft, že přinese hry Call of Duty na platformy Nintendo, by mohl přinést finanční výhody. Akcie společnosti Nintendo by také mohly zaznamenat zisky, pokud se zvýší ocenění celého odvětví. Ve středu analytik společnosti Raymond James Andrew Marok zvýšil rating Take-Two na Outperform z Market Perform a naznačil, že vzhledem k rostoucímu zájmu velkých technologických/mediálních společností o herní transakce a precedentu, který byl vytvořen schválením transakcí, bude Take-Two pravděpodobně požadovat prémii. V návaznosti na tuto zprávu zůstaly akcie Take-Two během pátečního obchodování stabilní, zatímco akcie EA zaznamenaly mírný pokles o 0,8 %. Akcie společnosti Ubisoft posílily o 0,4 %, zatímco akcie polské společnosti CD Projekt uzavřely s mírným nárůstem o 0,3 %. Akvizice společností Activision a Microsoft signalizuje novou dynamiku v herním průmyslu – znovu se zaměřuje na herní giganty, jako jsou Take-Two a EA. Nově definované prostředí vytváří zajímavou půdu pro nadcházející vývoj v odvětví a potenciálně nabízí nové možnosti jak pro investory, tak pro herní společnosti. Vzhledem k tomu, že úspěšný obchod společnosti Microsoft se společností Activision zahajuje novou éru, zdá se, že videoherní průmysl zůstává připraven na příval změn.