Poté, co během páteční obchodní seance dosáhly ceny 248 pencí (v přepočtu 308 centů), zaznamenaly akcie znatelný vzestup a v průběhu roku zaznamenaly procentuální nárůst o téměř 190 %.
Plodné finanční výsledky společnosti lze přičíst plánu na změnu hospodaření, který vede její generální ředitel Tufan Erginbilgic. Zdá se, že plán byl účinný, vzhledem k tomu, že akcie nadále rostly i navzdory kritice, kterou společnost sklidila v průběhu týdne na leteckém veletrhu v Dubaji.
Prezident letecké společnosti Emirates Tim Clark otevřeně kritizoval náklady a nároky na údržbu motorů Trent XWB-84 společnosti Rolls-Royce. Tyto motory jsou v současné době používány v dopravním letadle Airbus A350-900. V rozhovoru s novináři na dubajské výstavě Clark prohlásil: “Je zřejmé, že motor nedělá to, co chceme, takže dokud to nebude dělat, nebudeme ho objednávat.” V návaznosti na tuto kritiku Clark potvrdil menší než očekávanou objednávku společnosti Airbus na 15 letadel A350-900 od společnosti Emirates, nákup v hodnotě 6 miliard USD.
Společnost Rolls-Royce na kritiku rychle reagovala a zdůraznila, že motor XWB-84 letounu A350-900 je lepší, pokud jde o účinnost, životnost a spolehlivost. Ewen McDonald, vedoucí zákazník společnosti Rolls-Royce pro civilní letectví, sdělil dubajskému listu The National, že společnosti Emirates a Rolls-Royce jsou v této otázce společně zajedno a budou ji nadále řešit.
Navzdory Clarkovým komentářům a snížené zakázce Airbusu naznačují hvězdné výsledky společnosti Rolls-Royce na burze, že účastníci trhu tyto výtky smetli ze stolu.
Zdroj: Bloomberg
Tváří v tvář problémům prošla společnost Rolls-Royce, která vyrábí motory i pro Boeing 787, v uplynulém desetiletí několika generálními opravami. Erginbilgic zveřejnil svůj plán loni v říjnu, kdy oznámil, že společnost zruší až 2 500 pracovních míst po celém světě ve snaze odstranit nadbytečnost a zvýšit efektivitu nákladů.
Plán přeměny také klade důraz na zdokonalení “klíčových” schopností společnosti, sloučení technických technologií a bezpečnostních jednotek do jednoho týmu, aby se zvýšila efektivita a standardizace. Společnost v říjnu uvedla, že návrhy budou zahrnovat vytvoření jednotné organizace pro zadávání veřejných zakázek a řízení dodavatelů s cílem konsolidovat výdaje skupiny a vyvinout konzistentní nejlepší standardy ve své třídě.
Tyto strategické snahy začaly přinášet poměrně znatelné ovoce. Finanční výsledky společnosti za pololetí končící v srpnu ukázaly vynikající oživení. Základní provozní zisk za toto období činil 673 milionů liber (837 milionů USD), což je více než pětinásobek oproti předchozímu roku.
Pozitivní výhled společnosti potvrdili také analytici z Deutsche Bank. Podle zprávy agentury Reuters ponechali pro Rolls-Royce nákupní rating a zvýšili cílovou cenu z 210 pencí na 310 pencí. Všechny tyto ukazatele naznačují, že společnost Rolls-Royce bude na trhu dosahovat dobrých výsledků, neboť pokračuje v nastoupené trajektorii silného růstu.
Poté, co během páteční obchodní seance dosáhly ceny 248 pencí , zaznamenaly akcie znatelný vzestup a v průběhu roku zaznamenaly procentuální nárůst o téměř 190 %.Plodné finanční výsledky společnosti lze přičíst plánu na změnu hospodaření, který vede její generální ředitel Tufan Erginbilgic. Zdá se, že plán byl účinný, vzhledem k tomu, že akcie nadále rostly i navzdory kritice, kterou společnost sklidila v průběhu týdne na leteckém veletrhu v Dubaji.Prezident letecké společnosti Emirates Tim Clark otevřeně kritizoval náklady a nároky na údržbu motorů Trent XWB-84 společnosti Rolls-Royce. Tyto motory jsou v současné době používány v dopravním letadle Airbus A350-900. V rozhovoru s novináři na dubajské výstavě Clark prohlásil: “Je zřejmé, že motor nedělá to, co chceme, takže dokud to nebude dělat, nebudeme ho objednávat.” V návaznosti na tuto kritiku Clark potvrdil menší než očekávanou objednávku společnosti Airbus na 15 letadel A350-900 od společnosti Emirates, nákup v hodnotě 6 miliard USD.Společnost Rolls-Royce na kritiku rychle reagovala a zdůraznila, že motor XWB-84 letounu A350-900 je lepší, pokud jde o účinnost, životnost a spolehlivost. Ewen McDonald, vedoucí zákazník společnosti Rolls-Royce pro civilní letectví, sdělil dubajskému listu The National, že společnosti Emirates a Rolls-Royce jsou v této otázce společně zajedno a budou ji nadále řešit.Navzdory Clarkovým komentářům a snížené zakázce Airbusu naznačují hvězdné výsledky společnosti Rolls-Royce na burze, že účastníci trhu tyto výtky smetli ze stolu.Tváří v tvář problémům prošla společnost Rolls-Royce, která vyrábí motory i pro Boeing 787, v uplynulém desetiletí několika generálními opravami. Erginbilgic zveřejnil svůj plán loni v říjnu, kdy oznámil, že společnost zruší až 2 500 pracovních míst po celém světě ve snaze odstranit nadbytečnost a zvýšit efektivitu nákladů.Plán přeměny také klade důraz na zdokonalení “klíčových” schopností společnosti, sloučení technických technologií a bezpečnostních jednotek do jednoho týmu, aby se zvýšila efektivita a standardizace. Společnost v říjnu uvedla, že návrhy budou zahrnovat vytvoření jednotné organizace pro zadávání veřejných zakázek a řízení dodavatelů s cílem konsolidovat výdaje skupiny a vyvinout konzistentní nejlepší standardy ve své třídě.Tyto strategické snahy začaly přinášet poměrně znatelné ovoce. Finanční výsledky společnosti za pololetí končící v srpnu ukázaly vynikající oživení. Základní provozní zisk za toto období činil 673 milionů liber , což je více než pětinásobek oproti předchozímu roku.Pozitivní výhled společnosti potvrdili také analytici z Deutsche Bank. Podle zprávy agentury Reuters ponechali pro Rolls-Royce nákupní rating a zvýšili cílovou cenu z 210 pencí na 310 pencí. Všechny tyto ukazatele naznačují, že společnost Rolls-Royce bude na trhu dosahovat dobrých výsledků, neboť pokračuje v nastoupené trajektorii silného růstu.