Akcie společnosti po tomto oznámení vzrostly o úctyhodných 9,5 %.
Ve čtvrtém fiskálním čtvrtletí vykázala společnost Starbucks zisk na akcii ve výši 1,06 USD, čímž překonala předpokládaných 97 centů, jak předpovídala anketa mezi analytiky provedená společností LSEG, dříve známou jako Refinitiv. Tržby dosáhly 9,37 miliardy dolarů, čímž překonaly očekávaných 9,29 miliardy dolarů.
Kromě toho kávový konglomerát doložil čistý zisk přidělený společnosti za čtvrtletí končící 1. října ve výši 1,22 miliardy dolarů, tedy 1,06 dolaru na akcii. To odráží výrazný nárůst z 878,3 milionu dolarů, resp. 76 centů na akcii, ze stejného období loňského roku.
Čisté tržby rovněž prudce vzrostly, a to o 11,4 % na výrazných 9,37 miliardy dolarů. Pozoruhodné je, že tržby společnosti ve stejných prodejnách vzrostly o 8 %, a to díky vyšším průměrným šekům a 3% nárůstu návštěvnosti zákazníků v kavárnách. Analytici oslovení agenturou StreetAccount očekávali růst tržeb ve stejných prodejnách o 6,8 % – tato prognóza byla překonána, zejména v domácích pobočkách.
Koncem srpna Starbucks debutoval s podzimním menu, které obsahuje oblíbené nápoje fanoušků, jako je dýňový krém cold brew a proslulé latté s dýňovým kořením. Značka zaznamenala, že jejich podzimní uvedení bylo značně úspěšné, což vedlo k rekordním průměrným týdenním prodejům, přičemž generální ředitel Laxman Narasimhan prohlásil: “Měli jsme pozoruhodný podzimní start.”
Na domácím trhu vzrostly prodeje ve stejných prodejnách v USA a Severní Americe o 8 %. Mezi faktory, které přispěly k tomuto růstu, patří 6% nárůst průměrného šeku a 2% zvýšení návštěvnosti.
Na mezinárodní úrovni se společnosti Starbucks rovněž dařilo. Tržby ve stejných prodejnách mimo Severní Ameriku vzrostly o 5 %, což bylo způsobeno výhradně nárůstem návštěvnosti zákazníků. V Číně, druhém největším trhu společnosti Starbucks, se tržby ve stejných prodejnách rovněž zvýšily o 5 %. Ačkoli průměrná cena účtenek klesla o 3 %, návštěvnost zákazníků vzrostla o 8 %.
Generální ředitel Narasimhan se tvářil pozitivně, pokud jde o výsledky společnosti v Číně, a to navzdory problémům způsobeným předchozí politikou nulového COVID-19 v této zemi, která měla výrazný vliv na návštěvnost.

Pro fiskální rok 2024 společnost Starbucks předpověděla růst tržeb ve stejných prodejnách v rozmezí 5-7 %, což je mírné snížení oproti dlouhodobé prognóze růstu o 7-9 %. Kromě toho očekává růst tržeb v rozmezí 10 až 12 %, což se shoduje s dřívějším výhledem, ačkoli finanční ředitelka Rachel Ruggeriová připustila, že čisté tržby se budou pravděpodobně pohybovat na spodní hranici této hodnoty.
Pro fiskální rok 2024 Starbucks předpovídá 7% nárůst své globální působnosti. Pokud jde o jednotlivé trhy, americká stopa by měla vzrůst o 4 %, zatímco čínská stopa by měla eskalovat o 13 %. Kávový gigant rovněž předpokládá, že Čína vykáže během posledních tří čtvrtletí fiskálního roku růst tržeb ve stejných prodejnách o 4 až 6 %. Tyto prognózy však nezohledňují dopady výkyvů směnných kurzů.
Na závěr Starbucks s očekáváním prohlásil, že později během dne bude investory informovat o aktualizacích své “reinvenční” strategie na setkání v New Yorku. Poznatky z této strategie pravděpodobně určí směr růstu a rozvoje společnosti v příštích letech.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky