Asijsko-pacifické letecké společnosti čelí podle vedoucích pracovníků odvětví problémům v důsledku rostoucích cen pohonných hmot, vysoké inflace a omezení v dodavatelském řetězci. Oživení letecké dopravy v tomto regionu je pomalejší než v jiných regionech a v září dosáhlo pouze 69 % úrovně roku 2019. Významným faktorem tohoto zpoždění bylo pomalé otevírání čínských hranic po nákaze COVID-19, protože před pandemií byla Čína největším trhem letecké dopravy. Odvětví doufá, že se čínští cestující vrátí v plné síle v první polovině příštího roku, což vyvolá novou vlnu růstu. Očekává se však, že oživení bude spíše postupné než okamžité, a nezávislý letecký analytik Brendan Sobie předpovídá “měkké přistání” namísto náhlého poklesu. Singapore Airlines nedávno vykázaly rekordní zisk za šest měsíců do konce září, ale ve druhém čtvrtletí došlo k poklesu zisku o 3,7 %, což poukazuje na rostoucí tlak na náklady, kterému letecké společnosti čelí. Odvětví se také nadále potýká s náklady nesouvisejícími s ropou, včetně pozemního odbavení a daní, které dále snižují ziskové marže. Problémy v dodavatelském řetězci, zejména zpoždění v dodávkách letadel a náhradních dílů, rovněž brzdí úsilí o oživení.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























