Hollywoodské ambice společnosti Mattel přesahují film Barbie
Společnost Mattel (MAT), gigant v oblasti výroby hraček, provádí strategické změny s cílem převážit své zaměření na zábavní průmysl, a to v návaznosti na obrovský úspěch filmu “Barbie” v pokladnách kin.
Jako předvídatelný krok v souladu se svou strategií společnost nedávno oznámila jmenování Michelle Mendelovitzové, která dříve působila ve 20. televizním studiu společnosti Disney, Apple TV+, Sony Pictures Television a CBS Television Network, do čela televizního studia Mattel.
“Jsme nadšeni, že se k nám připojila v době, která je pro společnost tak dynamická, a že bude hrát důležitou roli při vývoji příběhů, které rezonují v kultuře, a při rozšiřování celosvětové fanouškovské základny společnosti Mattel,” vyjádřil se v tiskové zprávě generální ředitel společnosti Mattel Ynon Kreiz. Televizní studia Mattel, která fungují jako televizní produkční a distribuční odnož společnosti Mattel, letos zatím uvedla 12 animovaných a hraných seriálů a speciálů. Tyto produkce vycházejí z různých značek hraček, jako jsou Barbie, Thomas & Friends, Hot Wheels, Barney a další.
Nové směřování společnosti Mattel podtrhuje její zaměření na vytváření více kontaktních bodů pro spotřebitele, aby se zvýšila známost značky, a to především prostřednictvím využití svého duševního vlastnictví (IP) k tvorbě obsahu. Jejich nedávný film “Barbie” byl ukázkovým příkladem této iniciativy. Film zaznamenal značný úspěch po masivní marketingové kampani, která vyvolala očekávání červencového uvedení. Tento film představuje první významnou premiéru společnosti Mattel v kinech od založení její vlastní filmové divize Mattel Films v roce 2018.
Zdroj: Getty Images
Film “Barbie”, který distribuovala společnost Warner Bros (WBD), nejenže překonal kasovní rekordy, ale také utržil více než 1 miliardu dolarů z celosvětového prodeje vstupenek, čímž si upevnil pozici nejvýdělečnějšího filmu roku 2023. Kreiz v dřívějším rozhovoru pro Yahoo Finance Live řekl: “Tento film je skutečně ukázkou kulturní relevance našich značek”. Kreiz zdůraznil významný pokrok, kterého společnost Mattel dosáhla při využívání plného potenciálu svých duševních vlastnictví.
Film “Barbie” symbolizuje “zlomový okamžik” v potvrzení strategie společnosti Mattel, která v současné době vyrábí přibližně 14 dalších filmů založených na duševním vlastnictví. Patří mezi ně film “Polly Pocket” režírovaný Lenou Dunhamovou, film “Barney” produkovaný Danielem Kaluuyou a připravovaný film “Hot Wheels”.
Po zveřejnění výsledků společnosti Mattel za třetí čtvrtletí minulý měsíc Kreiz zdůraznil, že potenciál Barbie a dalších značek je neomezený. Zmínil příležitosti, které má Mattel k zapojení publika prostřednictvím televizních pořadů, filmů, živých akcí, spotřebitelských produktů, digitálních zážitků a dalších vertikál. Zdůraznil, že některé z těchto vertikál jsou větší než hračkářský průmysl.
Od roku 2018, kdy se Kreiz ujal funkce generálního ředitele, vedl několikaletý plán obratu. Jeho strategie se zaměřila na to, aby se značky hraček společnosti Mattel staly opět relevantními na trhu nasyceném elektronickými hračkami. Toho dosáhl rozšířením značek společnosti do dalších ziskových oblastí, jako jsou filmy, videohry a spotřební zboží.
Hasbro (HAS), konkurent společnosti Mattel, zaznamenal hmatatelný úspěch se svými filmy “Transformers” a televizními pořady, jako je “My Little Pony”. Stojí však za zmínku, že snaha o vytvoření marvelovského světa pro značky Hasbro nezískala očekávaný ohlas, což poukazuje na rizika spojená s touto strategií.
Navzdory těmto rizikům jsou výsledky strategického obratu společnosti Mattel povzbudivé. V posledním čtvrtletí byl zaznamenán 9% nárůst čistých tržeb, a to především díky prudkému nárůstu faktur za panenky a vozidla, které vyskočily o 27 %, resp. 18 %. O pozitivní dynamice firmy svědčí i 5% nárůst akcií Mattelu od počátku roku a 10% meziroční nárůst. Od začátku Kreizova působení vzrostly akcie společnosti Mattel o více než 40 %.
Závěrem lze říci, že přechod společnosti Mattel k zaměření na zábavu a duševní vlastnictví zřejmě posílí její postavení na trhu. Díky jmenování Mendelovitzové a očekávané expanzi do různých vertikálních oblastí mimo hračky je Mattel na cestě stát se více než jen hračkářskou společností. Kreiz to vyjádřil stručně: “Není to jen Barbie. Je to celé naše další portfolio.”
Jako předvídatelný krok v souladu se svou strategií společnost nedávno oznámila jmenování Michelle Mendelovitzové, která dříve působila ve 20. televizním studiu společnosti Disney, Apple TV+, Sony Pictures Television a CBS Television Network, do čela televizního studia Mattel.“Jsme nadšeni, že se k nám připojila v době, která je pro společnost tak dynamická, a že bude hrát důležitou roli při vývoji příběhů, které rezonují v kultuře, a při rozšiřování celosvětové fanouškovské základny společnosti Mattel,” vyjádřil se v tiskové zprávě generální ředitel společnosti Mattel Ynon Kreiz. Televizní studia Mattel, která fungují jako televizní produkční a distribuční odnož společnosti Mattel, letos zatím uvedla 12 animovaných a hraných seriálů a speciálů. Tyto produkce vycházejí z různých značek hraček, jako jsou Barbie, Thomas & Friends, Hot Wheels, Barney a další.Nové směřování společnosti Mattel podtrhuje její zaměření na vytváření více kontaktních bodů pro spotřebitele, aby se zvýšila známost značky, a to především prostřednictvím využití svého duševního vlastnictví k tvorbě obsahu. Jejich nedávný film “Barbie” byl ukázkovým příkladem této iniciativy. Film zaznamenal značný úspěch po masivní marketingové kampani, která vyvolala očekávání červencového uvedení. Tento film představuje první významnou premiéru společnosti Mattel v kinech od založení její vlastní filmové divize Mattel Films v roce 2018.Film “Barbie”, který distribuovala společnost Warner Bros , nejenže překonal kasovní rekordy, ale také utržil více než 1 miliardu dolarů z celosvětového prodeje vstupenek, čímž si upevnil pozici nejvýdělečnějšího filmu roku 2023. Kreiz v dřívějším rozhovoru pro Yahoo Finance Live řekl: “Tento film je skutečně ukázkou kulturní relevance našich značek”. Kreiz zdůraznil významný pokrok, kterého společnost Mattel dosáhla při využívání plného potenciálu svých duševních vlastnictví.Film “Barbie” symbolizuje “zlomový okamžik” v potvrzení strategie společnosti Mattel, která v současné době vyrábí přibližně 14 dalších filmů založených na duševním vlastnictví. Patří mezi ně film “Polly Pocket” režírovaný Lenou Dunhamovou, film “Barney” produkovaný Danielem Kaluuyou a připravovaný film “Hot Wheels”.Po zveřejnění výsledků společnosti Mattel za třetí čtvrtletí minulý měsíc Kreiz zdůraznil, že potenciál Barbie a dalších značek je neomezený. Zmínil příležitosti, které má Mattel k zapojení publika prostřednictvím televizních pořadů, filmů, živých akcí, spotřebitelských produktů, digitálních zážitků a dalších vertikál. Zdůraznil, že některé z těchto vertikál jsou větší než hračkářský průmysl.Od roku 2018, kdy se Kreiz ujal funkce generálního ředitele, vedl několikaletý plán obratu. Jeho strategie se zaměřila na to, aby se značky hraček společnosti Mattel staly opět relevantními na trhu nasyceném elektronickými hračkami. Toho dosáhl rozšířením značek společnosti do dalších ziskových oblastí, jako jsou filmy, videohry a spotřební zboží.Hasbro , konkurent společnosti Mattel, zaznamenal hmatatelný úspěch se svými filmy “Transformers” a televizními pořady, jako je “My Little Pony”. Stojí však za zmínku, že snaha o vytvoření marvelovského světa pro značky Hasbro nezískala očekávaný ohlas, což poukazuje na rizika spojená s touto strategií.Navzdory těmto rizikům jsou výsledky strategického obratu společnosti Mattel povzbudivé. V posledním čtvrtletí byl zaznamenán 9% nárůst čistých tržeb, a to především díky prudkému nárůstu faktur za panenky a vozidla, které vyskočily o 27 %, resp. 18 %. O pozitivní dynamice firmy svědčí i 5% nárůst akcií Mattelu od počátku roku a 10% meziroční nárůst. Od začátku Kreizova působení vzrostly akcie společnosti Mattel o více než 40 %. Závěrem lze říci, že přechod společnosti Mattel k zaměření na zábavu a duševní vlastnictví zřejmě posílí její postavení na trhu. Díky jmenování Mendelovitzové a očekávané expanzi do různých vertikálních oblastí mimo hračky je Mattel na cestě stát se více než jen hračkářskou společností. Kreiz to vyjádřil stručně: “Není to jen Barbie. Je to celé naše další portfolio.”