Banky v platební aplikaci Zelle začaly vracet peníze obětem podvodných transakcí a řeší tak obavy o ochranu spotřebitele. 2 100 finančních společností na platformě Zelle začalo vracet převody zákazníkům, kteří poslali peníze podvodníkům, kteří tvrdili, že jsou z vládní agentury, banky nebo poskytovatele služeb. Tento krok překračuje stávající právní a regulační požadavky. Zelle, síť peer-to-peer, kterou vlastní sedm bank včetně JPMorgan Chase a Bank of America, zavedla v srpnu novou výhodu vracení peněz pro konkrétní typy podvodníků, ale podrobnosti nezveřejnila, aby nepodporovala falešné žádosti. V loňském roce se bankéři ohradili proti vracení peněz za převody, které zákazníci podvodně schválili. Společnost Zelle se stala jednou z největších amerických peer-to-peer platebních sítí, ale zpráva deníku New York Times z března 2022 upozornila na rostoucí počet podvodů na její platformě, což vedlo k vyšetřování zákonodárců, kteří odhadli ztráty 440 milionů dolarů způsobené podvody uživatelů Zelle v roce 2021. Tento krok přichází v době, kdy společnost Zelle čelí konkurenčnímu tlaku, a očekává se, že se o něm bude diskutovat, až příští měsíc před Senátem vystoupí generální ředitelé bank.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























