odhaluje ošklivou pravdu: investoři už příliš nevěří ve schopnost této společnosti podporované společností Amazon.com Inc. konkurovat na přeplněném trhu s elektromobily.
Tržní kapitalizace, která několik dní po debutu na burze koncem roku 2021 přesáhla 150 miliard dolarů, je nyní po 93% propadu akcií méně než 12 miliard dolarů, což neodráží téměř žádnou hodnotu kromě hotovostní zásoby společnosti.
Stejně jako ostatní začínající výrobci elektromobilů postrádá společnost Rivian výhody úspory nákladů, které přináší velkosériová výroba v době, kdy se na trh agresivně tlačí starší automobilky a Tesla Inc. snižováním cen nutí své konkurenty, aby ji následovali. A získávání kapitálu na financování většího rozsahu je stále obtížnější, protože Federální rezervní systém stále zpřísňuje měnovou politiku.
„Trh nyní není ochoten přiřadit vyhlídkám společnosti Rivian na růst žádnou hodnotu,“ uvedla Ivana Delevska, investiční ředitelka společnosti SPEAR Invest. S hotovostí a ekvivalenty ve výši 11,6 miliardy dolarů a dluhem ve výši 1,6 miliardy dolarů firma „stále potřebuje investovat několik miliard dolarů, aby prokázala svůj obchodní model“, uvedla.
Analytici z Wall Street začínají opouštět své býčí pozice. Minulý měsíc snížil analytik RBC Capital Markets Tom Narayan své hodnocení z outperform na sector perform s odkazem na klesající vyhlídky ziskových marží. To následovalo po podobném snížení hodnocení od Alexandra Pottera ze společnosti Piper Sandler ze 14. dubna. Podle údajů agentury Bloomberg má Rivian stále 13 nákupních hodnocení, sedm držených a dvě prodejní.
Zdroj: Getty Images
Podle údajů agentury Bloomberg se prognózy příjmů pro první čtvrtletí od konce prosince snížily o více než 25 %. Analytici nyní očekávají, že až společnost 9. května podá zprávu, dosáhne tržeb ve výši přibližně 650 milionů USD, což je nárůst oproti 95 milionům USD ve stejném období před rokem.
Celkově vzato je nyní těžké prodávat drahé elektrické pickupy nebo sportovní užitkové vozy, jako jsou ty, které vyrábí společnost Rivian, zejména v době prudkého růstu úrokových sazeb, který snižuje atraktivitu úvěrů na automobily. Cena pick-upu R1T společnosti Rivian v současnosti začíná na 73 000 dolarech, zatímco cena elektrické verze velmi populárního modelu F-150 od Fordu začíná na 60 000 dolarech.
„Zdá se, že investoři uznávají, že se zatím jedná o značku, která bude pravděpodobně jen výklenková, dokud se jim nepodaří dosáhnout větší produkce a lepších marží z prodeje,“ uvedl Brian Mulberry, manažer klientského portfolia společnosti Zacks Investment Management.
Potter ze společnosti Piper Sandler odhaduje, že společnost Rivian bude muset získat více než 4 miliardy dolarů na financování růstu po roce 2025.
„Společnost Rivian by neměla opustit svou strategii, ale dokud nebude vyřešeno financování, domníváme se, že se bude nadále obchodovat za účetní hodnotu,“ řekl.
Rivian
Zdroj: Unsplash
Rivian je americký výrobce automobilů, který se specializuje na elektromobily a systémy skladování energie. Společnost založil v roce 2009 Robert „RJ“ Scaringe a sídlí v Irvine v Kalifornii. Rivian se zaměřuje na výrobu elektrických dobrodružných vozidel, včetně pickupu (R1T) a SUV (R1S), která jsou navržena tak, aby byla schopna jízdy v terénu a dalších náročných aktivit. Společnost přitáhla značnou pozornost a investice, včetně společností Amazon a Ford, protože se snaží konkurovat tradičním výrobcům automobilů na rostoucím trhu s elektromobily. Společnost Rivian se rovněž zavázala k udržitelnosti a učinila závazky ke snížení dopadu svého provozu a výrobků na životní prostředí.
Nejlepší technologické příběhy
Spoluzakladatel Twitteru Jack Dorsey, který kdysi podporoval akvizici webu Elonem Muskem za 44 miliard dolarů, nyní nového majitele a jeho postup při transakci ostře kritizuje.
Globální trhy práce čeká nová éra turbulencí, protože technologie jako umělá inteligence urychlují úbytek úřednické práce a zároveň zvyšují poptávku po odbornících na technologie a kybernetickou bezpečnost.
Akcie společnosti SoftBank Group Corp. vzrostly poté, co divize Arm Ltd., která se zabývá návrhem polovodičů, podala žádost o primární veřejnou nabídku u regulačních orgánů.
Firmy vyrábějící komponenty pro elektromobily v Kanadě nemusí nutně dostat stejný masivní dotační balíček, jaký právě obdržela společnost Volkswagen AG, uvedl premiér Justin Trudeau.
odhaluje ošklivou pravdu: investoři už příliš nevěří ve schopnost této společnosti podporované společností Amazon.com Inc. konkurovat na přeplněném trhu s elektromobily.Tržní kapitalizace, která několik dní po debutu na burze koncem roku 2021 přesáhla 150 miliard dolarů, je nyní po 93% propadu akcií méně než 12 miliard dolarů, což neodráží téměř žádnou hodnotu kromě hotovostní zásoby společnosti.Stejně jako ostatní začínající výrobci elektromobilů postrádá společnost Rivian výhody úspory nákladů, které přináší velkosériová výroba v době, kdy se na trh agresivně tlačí starší automobilky a Tesla Inc. snižováním cen nutí své konkurenty, aby ji následovali. A získávání kapitálu na financování většího rozsahu je stále obtížnější, protože Federální rezervní systém stále zpřísňuje měnovou politiku.„Trh nyní není ochoten přiřadit vyhlídkám společnosti Rivian na růst žádnou hodnotu,“ uvedla Ivana Delevska, investiční ředitelka společnosti SPEAR Invest. S hotovostí a ekvivalenty ve výši 11,6 miliardy dolarů a dluhem ve výši 1,6 miliardy dolarů firma „stále potřebuje investovat několik miliard dolarů, aby prokázala svůj obchodní model“, uvedla.Analytici z Wall Street začínají opouštět své býčí pozice. Minulý měsíc snížil analytik RBC Capital Markets Tom Narayan své hodnocení z outperform na sector perform s odkazem na klesající vyhlídky ziskových marží. To následovalo po podobném snížení hodnocení od Alexandra Pottera ze společnosti Piper Sandler ze 14. dubna. Podle údajů agentury Bloomberg má Rivian stále 13 nákupních hodnocení, sedm držených a dvě prodejní.Podle údajů agentury Bloomberg se prognózy příjmů pro první čtvrtletí od konce prosince snížily o více než 25 %. Analytici nyní očekávají, že až společnost 9. května podá zprávu, dosáhne tržeb ve výši přibližně 650 milionů USD, což je nárůst oproti 95 milionům USD ve stejném období před rokem.Celkově vzato je nyní těžké prodávat drahé elektrické pickupy nebo sportovní užitkové vozy, jako jsou ty, které vyrábí společnost Rivian, zejména v době prudkého růstu úrokových sazeb, který snižuje atraktivitu úvěrů na automobily. Cena pick-upu R1T společnosti Rivian v současnosti začíná na 73 000 dolarech, zatímco cena elektrické verze velmi populárního modelu F-150 od Fordu začíná na 60 000 dolarech.„Zdá se, že investoři uznávají, že se zatím jedná o značku, která bude pravděpodobně jen výklenková, dokud se jim nepodaří dosáhnout větší produkce a lepších marží z prodeje,“ uvedl Brian Mulberry, manažer klientského portfolia společnosti Zacks Investment Management.Potter ze společnosti Piper Sandler odhaduje, že společnost Rivian bude muset získat více než 4 miliardy dolarů na financování růstu po roce 2025.„Společnost Rivian by neměla opustit svou strategii, ale dokud nebude vyřešeno financování, domníváme se, že se bude nadále obchodovat za účetní hodnotu,“ řekl.RivianRivian je americký výrobce automobilů, který se specializuje na elektromobily a systémy skladování energie. Společnost založil v roce 2009 Robert „RJ“ Scaringe a sídlí v Irvine v Kalifornii. Rivian se zaměřuje na výrobu elektrických dobrodružných vozidel, včetně pickupu a SUV , která jsou navržena tak, aby byla schopna jízdy v terénu a dalších náročných aktivit. Společnost přitáhla značnou pozornost a investice, včetně společností Amazon a Ford, protože se snaží konkurovat tradičním výrobcům automobilů na rostoucím trhu s elektromobily. Společnost Rivian se rovněž zavázala k udržitelnosti a učinila závazky ke snížení dopadu svého provozu a výrobků na životní prostředí.Nejlepší technologické příběhySpoluzakladatel Twitteru Jack Dorsey, který kdysi podporoval akvizici webu Elonem Muskem za 44 miliard dolarů, nyní nového majitele a jeho postup při transakci ostře kritizuje.Globální trhy práce čeká nová éra turbulencí, protože technologie jako umělá inteligence urychlují úbytek úřednické práce a zároveň zvyšují poptávku po odbornících na technologie a kybernetickou bezpečnost.Akcie společnosti SoftBank Group Corp. vzrostly poté, co divize Arm Ltd., která se zabývá návrhem polovodičů, podala žádost o primární veřejnou nabídku u regulačních orgánů.Firmy vyrábějící komponenty pro elektromobily v Kanadě nemusí nutně dostat stejný masivní dotační balíček, jaký právě obdržela společnost Volkswagen AG, uvedl premiér Justin Trudeau.