Dlouho očekávaná výstavba železničního tunelu pod řekou Hudson se posune kupředu díky dodatečnému federálnímu financování ve výši 3,8 miliardy dolarů. Očekává se, že senátor Chuck Schumer a ministr dopravy Pete Buttigieg oznámí další fázi projektu Gateway v hodnotě 16,1 miliardy dolarů. Projekt, na který dohlíží Komise pro rozvoj Gateway, zahrnuje výstavbu betonového pláště pod Hudson Yards v centru Manhattanu, který má spojit vlaky s nádražím Pennsylvania Station. Současně bude přeložena dálnice v New Jersey, aby se usnadnilo hloubení tunelu.
Při stavbě budou použity dva velké vrtací stroje, které vyrazí cestu pod řekou do podloží Manhattanu. Zahájení ražby dvoukolejného tunelu Gateway je naplánováno na rok 2025 a otevření na rok 2035. Projekt se již více než deset let potýká s politickými překážkami, včetně odkladů za Trumpovy vlády. Pod vedením prezidenta Bidena však nabral na dynamice.
Zhoršující se stav stávajících tunelů, které nebyly renovovány již 13 let, zdůrazňuje naléhavou potřebu tohoto projektu. Prezident Biden přislíbil 292 milionů dolarů na betonový plášť a senátor Schumer zajistil více než 10 miliard dolarů z federálních fondů. Ministr dopravy Buttigieg zdůraznil celostátní význam projektu. Zbývající náklady budou rozděleny rovným dílem mezi New York a New Jersey.
Tato dohoda představuje významný krok vpřed při zlepšování dopravní infrastruktury v jednom z nejrušnějších regionů země.
Dlouho očekávaná výstavba železničního tunelu pod řekou Hudson se posune kupředu díky dodatečnému federálnímu financování ve výši 3,8 miliardy dolarů. Očekává se, že senátor Chuck Schumer a ministr dopravy Pete Buttigieg oznámí další fázi projektu Gateway v hodnotě 16,1 miliardy dolarů. Projekt, na který dohlíží Komise pro rozvoj Gateway, zahrnuje výstavbu betonového pláště pod Hudson Yards v centru Manhattanu, který má spojit vlaky s nádražím Pennsylvania Station. Současně bude přeložena dálnice v New Jersey, aby se usnadnilo hloubení tunelu.
Při stavbě budou použity dva velké vrtací stroje, které vyrazí cestu pod řekou do podloží Manhattanu. Zahájení ražby dvoukolejného tunelu Gateway je naplánováno na rok 2025 a otevření na rok 2035. Projekt se již více než deset let potýká s politickými překážkami, včetně odkladů za Trumpovy vlády. Pod vedením prezidenta Bidena však nabral na dynamice.
Zhoršující se stav stávajících tunelů, které nebyly renovovány již 13 let, zdůrazňuje naléhavou potřebu tohoto projektu. Prezident Biden přislíbil 292 milionů dolarů na betonový plášť a senátor Schumer zajistil více než 10 miliard dolarů z federálních fondů. Ministr dopravy Buttigieg zdůraznil celostátní význam projektu. Zbývající náklady budou rozděleny rovným dílem mezi New York a New Jersey.
Tato dohoda představuje významný krok vpřed při zlepšování dopravní infrastruktury v jednom z nejrušnějších regionů země.
